Η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν CIO σήμερα είναι να αναπτύξει την επιχειρηματική του σκέψη, συμβάλλοντας καταλυτικά στην ανάπτυξη της επιχείρησής του, μέσω της τεχνολογίας.

Ανατρέχοντας αρκετά χρόνια πίσω, θα δούμε ότι ένας από τους βασικούς στόχους των CIOs ήταν το να μπορέσουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν με επιτυχία το εκάστοτε project Πληροφορικής που είχαν επωμιστεί, στο οποίο η διοίκηση της εταιρείας έκρινε σκόπιμο ότι έπρεπε να επενδύσει. Εν συνεχεία βλέπουμε ότι στον στόχο αυτό προστέθηκε ο προβληματισμός και η ανησυχία των CIOs να μπορέσουν να υλοποιήσουν το project με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτό να δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εταιρεία τους έναντι των άλλων επιχειρήσεων.

Η ιδιαιτερότητα, όμως, και συνάμα πρόκληση της εποχής μας, έτσι όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα, έγκειται στο γεγονός ότι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός project θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί αφενός σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και αφετέρου να είναι τέτοιος που να οδηγεί την εταιρεία σύντομα και με σιγουριά σε κερδοφόρο αποτέλεσμα έναντι της επένδυση αυτής (ROI, Return of Investment), μιας και τα περιθώρια λάθους ή αστοχίας δεν υπάρχουν, ούτε χρονικά ούτε και οικονομικά.

Πίστευα και πιστεύω ότι ο στόχος που θα πρέπει να έχει ο εκάστοτε CIO σήμερα είναι η πιο business προσέγγιση της διαχείρισης της λειτουργίας της τεχνολογίας, καθώς επίσης και η οργάνωση της Διεύθυνσης της Πληροφορικής ως μια επιχείρηση μέσα στην επιχείρηση, προσανατολισμένη στο να παρέχει υπηρεσίες στους ενδοεπιχειρησιακούς συνεταίρους της.

Επιχείρηση και ΙΤ πάνε μαζί
Βασικό στοιχείο της επιτυχίας για έναν CIO σήμερα είναι να θέτει ως βασικό στόχο του τη συνολική ανάπτυξη και οργάνωση της επιχείρησης και όχι μόνο της Διεύθυνσης Πληροφορικής. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει παρουσία στην επιχειρηματική δραστηριότητα, αναπτύσσοντας την επιχειρηματική του σκέψη για να μπορεί να κατανοεί πλήρως τους επιχειρηματικούς στόχους που θέτει η εταιρεία.

Στόχους, τους οποίους θα πρέπει να υποστηρίζει, αλλά και να επηρεάζει, μαζί με τα υπόλοιπα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας με τα οποία θα πρέπει να είναι σε καθημερινή επικοινωνία και συνεργασία. Πιστεύω ότι αυτό πλέον το γνωρίζουν πάρα πολύ καλά οι σύγχρονοι CIO και απόδειξη του γεγονότος αυτού είναι η συμμετοχή τους στα διοικητικά συμβούλια των επιχειρήσεών τους, συμβάλοντας με αυτόν τον τρόπο στην από κοινού χάραξη της στρατηγικής που θα ακολουθήσει η εταιρεία τους.

Καλύτερο CRM για πιστότερους πελάτες
Ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται ο όμιλος των εταιρειών μας είναι αυτός του εμπορίου δερμάτινων ειδών, αξεσουάρ και κοσμημάτων με κανάλια πώλησης λιανικής και χονδρικής, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Βασικός στόχος μας, ιδιαίτερα τη σημερινή εποχή που διανύουμε, είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Από τη στιγμή, λοιπόν, που για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε στις ημέρες μας να επιτύχουμε την ποσότητα που θα επιθυμούσαμε θα πρέπει να εξετάσουμε το πώς θα καταφέρουμε να πετύχουμε την καλύτερη ποιότητα.

Έχουμε λοιπόν θέσει ως στόχο μας για το επόμενο χρονικό διάστημα να επεκτείνουμε τις δυνατότητες του υπάρχοντος συστήματος CRM που διατηρούμε στην εταιρεία μας, εμπλουτίζοντάς το με αυτοματοποιημένες διαδικασίες αλληλεπίδρασης με τα social media, τα οποία οι πελάτες μας διατηρούν στο Facebook, στο Twitter και αλλού, γνωρίζοντας, έτσι, καλύτερα τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να έχουμε μια πιο προσωπική και εξειδικευμένη επικοινωνία μαζί τους, να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, δίνοντας στον πελάτη μας αυτό που πραγματικά επιθυμεί κάνοντάς τον να νοιώθει ξεχωριστό.