H παγκόσμια αγορά smartphones βρίσκεται σε πτώση: οι πωλήσεις υποχώρησαν το δ’ τρίμηνο, σύμφωνα με την Canalys, κατά 6% (στα 362 εκατ. συσκευές).

Αν και η πτώση της Apple ήταν ακόμα μεγαλύτερη σε σχέση με πέρσι, ο κατασκευαστής του iPhone κατάφερε το τελευταίο τρίμηνο του έτους να επιστρέψει στην πρώτη θέση, ακολουθώντας την προσφιλή του συνήθεια τα τελευταία χρόνια (για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Canalys, η Apple πούλησε το τέταρτο τρίμηνο του 2018 71,7 εκατ. iPhones, ήτοι 7,3% λιγότερα, ενώ το μοντέλο της που πούλησε περισσότερο, με 22 εκατ. συσκευές, ήταν το iPhone Xr, το οποίο η εταιρεία είχε χαρακτηρίσει ως best seller ήδη από το Νοέμβριο του 2018.

To ίδιο χρονικό διάστημα η Samsung πούλησε 70,3 εκατ. συσκευές, με την πτώση της (-5,3%) να είναι μικρότερη από αυτή του ανταγωνιστή της. Στη τρίτη θέση πλασαρίστηκε η Huawei, που με 60,5 εκατ. smartphones κατέγραψε μια εντυπωσιακή ανάπτυξη (+47,3%). Μετά την Huawei ακολουθεί ένα ακόμα Κινέζος κατασκευαστής, η Oppo με 20,6% ανάπτυξη και στην επόμενη θέση φιγουράρει η Xiaomi. Παραδοσιακά, η Apple δυσκολεύεται πολύ να κρατήσει την πρωτιά. Διότι και στο παρελθόν είχε καταφέρει να αναρριχηθεί στην κορυφή κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου, ωστόσο τα επόμενα τρίμηνα έβλεπε την πλάτη της Samsung (και προσφάτως της Huawei).

Ανάγοντας, άλλωστε, τα αποτελέσματα σε επίπεδο έτος, η Samsung έχει το προβάδισμα, πουλώντας 293,7 εκατ. συσκευές, έναντι 212,1 εκατ. iPhones. Στην τρίτη θέση, για το 2018, ακολουθεί η Huawei με 206 εκατ. smartphones. Παρά την πρωτιά της το 2018, η Samsung έχασε το μεγαλύτερο ποσοστό (7,2%) σε σχέση με τους ανταγωνιστές της: οι πωλήσεις της Apple υποχώρησαν κατά 1,7%, ενώ αντιθέτως οι κινέζικες Huawei και Xiaomi είδαν υγειούς ρυθμούς ανάπτυξης (+30% για την κάθε μία).

Το γεγονός είναι ότι οι καταναλωτές κρατάνε περισσότερο τις συσκευές τους από ότι παλιότερα καθώς δεν έχουν καταφέρει να τους πείσουν οι κατασκευαστές με τις νέες καινοτομίες τους. Η μεγάλη πτώση των πωλήσεων, πάντως, τους έχει εκπλήξει όλους. Παράγοντες που έπαιξαν το ρόλο τους σε αυτή την εικόνα, ήταν ο συνεχιζόμενος εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, η εξασθένηση της καταναλωτικής δύναμης στις αναπτυγμένες αγορές και η άνοδος της αγοράς των μεταχειρισμένων συσκευών, σύμφωνα με την Canalys.