Οι επιχειρήσεις δεν χρειάστηκαν αποτελεσματικό IT leadership ποτέ στο παρελθόν τόσο πολύ όσο στο σύγχρονο ασταθές οικονομικό περιβάλλον. Οι Διευθυντές Πληροφορικής πρέπει να έχουν όραμα και να παρέχουν αξία, καινοτομία και αποτελέσματα.

Πρέπει να βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών τάσεων και εξελίξεων και να βοηθούν τους οργανισμούς να κατανοήσουν την επίδραση της τεχνολογίας στα επιχειρηματικά μοντέλα, τα προϊόντα και τις διαδικασίες. Για να επιτευχθούν όμως τα παραπάνω, με τρόπο αποτελεσματικό, οι Διευθυντές Πληροφορικής θα πρέπει να ηγηθούν, να προτρέψουν και να «σπρώξουν» την εταιρεία προς την ανάλογη κατεύθυνση. Και επιπλέον, οι CIOs πρέπει όλα αυτά να τα φέρουν εις πέρας άψογα. Πρόκειται για μία πολύ απαιτητική δουλειά…

Σε έναν κλάδο με καταιγιστικές εξελίξεις, όπως αυτός των τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, η παρακολούθηση και μόνο αυτών των εξελίξεων και τάσεων, είναι μια δύσκολη υπόθεση. Πόσο μάλλον η αξιοποίησή τους και εφαρμογή τους στους οργανισμούς -καθώς απαιτούν τις περισσότερες φορές μεγάλες επενδύσεις (σ.σ. σε μια εποχή ισχνών αγελάδων και μιας επερχόμενης παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης), αλλά το πιο σημαντικό, απαιτούν αλλαγές. Αλλαγές σε επιχειρηματικά μοντέλα, αλλαγές σε διαδικασίες, αλλαγές στην εταιρική κουλτούρα.

Ενα ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν οι σύγχρονες λύσεις για Ενοποιημένες Επικοινωνίες – ή Unified Communications, όπως λέμε ελληνιστί. Ο συνδυασμός των IP δικτύων και της ευρέως διαδεδομένης συνδεσιμότητας έχει κάνει σήμερα τον πλανήτη να μοιάζει μικρότερος από ότι στο παρελθόν. Και καθώς ο κόσμος εξακολουθεί να «συρρικνώνεται», η έννοια του χώρου και του χρόνου δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο για την εταιρική επικοινωνία. Οι Unified Communications δεν αλλάζουν απλώς τον τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα στα στελέχη, τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μιας επιχείρησης. Αλλάζουν τον τρόπο που επιχειρούμε καθώς και τον τρόπο που δουλεύουμε.

Οι ενοποιημένες επικοινωνίες απαντούν σε μια σειρά απαιτήσεων του σύγχρονου, παγκοσμιοποιημένου επιχειρείν. Οι χρήστες αποκτούν ενιαία πρόσβαση σε υπηρεσίες φωνής, e-mail, φαξ και άλλων μέσων και οι επιχειρήσεις απολαμβάνουν σημαντικά οφέλη όσον αφορά το κόστος, την αποτελεσματικότητα και την πελατειακή ικανοποίηση. Πώς όμως θα ενορχηστρωθεί αποτελεσματικά η προσπάθεια για μετάβαση σε περιβάλλον Unified Communications; Και, πόσος καιρός μας απομένει μέχρι να μπει η τηλεφωνική συσκευή «στο μουσείο»; Απαντήσεις στα παραπάνω, αλλά και σε μια σειρά άλλων προβληματισμών σχετικά με τις ενοποιημένες επικοινωνίες θα δοθούν στο «Unified Communications Conference» του netweek, που θα πραγματοποιηθεί στις 11 Δεκεμβρίου, στο συνεδριακό κέντρο Δαΐς. Το συνέδριο αποτυπώνει το σήμερα και το αύριο των Unified Communications τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, ενώ μια «πρόγευση» σχετικά με τις προκλήσεις και τα οφέλη των ενοποιημένων επικοινωνιών, μπορείτε να πάρετε από το αφιέρωμα αυτού του τεύχους.

Οι εξελίξεις στις επικοινωνίες δεν σταματούν εδώ, καθώς το τηλεπικοινωνιακό τοπίο μεταβάλλεται συνεχώς -τόσο επιχειρηματικά όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας. Το δεύτερο special report αυτού του τεύχους καταπιάνεται με ένα δίλημμα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι σχετικά με το mobile broadband: WiMAX ή LTE (σελ.38); Δύο καινούργιες τεχνολογίες που μπορούν να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά η μία της άλλης ή συμπληρωματικά, αλλά σε κάθε περίπτωση προβλέπεται να κυριαρχήσουν και να φέρουν την επανάσταση στο 4G.