Η ενσωμάτωση των επιχειρησιακών λύσεων της Linksys στο portfolio της Cisco ήταν η στρατηγική κίνηση της χρονιάς. Ο Βαγγέλης Ασβεστάς, Territory SMB Market Manager της Cisco υποστηρίζει ότι είναι πλέον ξεκάθαρο πως η εταιρεία προσεγγίζει την αγορά του Small Medium Business με αξιώσεις και επενδύει σε αυτήν. «Ετοιμάζεται να συγκρουστεί με παραδοσιακούς "προμηθευτές" αντιτάσσοντας συνολικές end-to-end λύσεις και την καινοτομία της. Δηλώνει έτοιμη, σίγουρη και αισιόδοξη. Ένα είναι σίγουρο: Όταν ένας μεγάλος κατασκευαστής αποφασίζει να αγκαλιάσει έτσι μια αγορά, τότε έχει έρθει για να μείνει».

<‘Σελίδα 1: Τα πλεονεκτήματα και η επίδραση στην ελληνική αγορά της ενσωμάτωσης της Linksys στο portfolio της Cisco’>
Net Week: Πολύ πρόσφατα η Cisco ανακοίνωσε την ενσωμάτωση του Linksys Small Business Program στις δικές της διαδικασίες. Ποια είναι η σημασία αυτής της ενσωμάτωσης και πόσο αναμένετε μια τέτοια κίνηση, με παγκόσμιο εύρος, να επηρεάσει την ελληνική αγορά;

Βαγγέλης Ασβεστάς: Είχα την ελπίδα ότι θα κάνετε αυτή την ερώτηση. Πρόκειται πραγματικά για μια στρατηγική κίνηση της Cisco για την προσέγγιση των αναπτυσσόμενων επιχειρήσεων. Ουσιαστικά η πλήρης ενσωμάτωση των προϊόντων Linksys Business στην οικογένεια Cisco COBO προσφέρει, στους Συνεργάτες της Cisco, πρόσβαση σε μία εμπλουτισμένη γκάμα λύσεων, άρα περισσότερες επιλογές και αυξημένα έσοδα γι’ αυτούς. Μέσα στα οφέλη για τους Συνεργάτες μας είναι η πρόσβαση σε εξοπλισμό demo, τα προγράμματα εκπτώσεων, η υποστήριξη των πωλήσεων, η πρόσβαση σε υλικό και εργαλεία marketing, κ.λπ.

Ταυτόχρονα όμως, αυτή η ενσωμάτωση δίνει τη δυνατότητα να εστιάσουμε ακόμα περισσότερο στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Πιστεύουμε ότι η κοινή προσέγγιση τεχνολογίας και στρατηγικών αγοράς είναι η φυσική εξέλιξη για τη Cisco, που φέρνει ευρύτερη συνέργεια για τους πελάτες και τους Πιστοποιημένους Συνεργάτες μας.

Aν αυτή η στρατηγική κίνηση της Cisco έχει νόημα για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, τότε σίγουρα δεν είναι υπερβολή να πούμε πως στις μεσογειακές χώρες βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή της. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τη σύσταση της ελληνικής αγοράς: Το μεγαλύτερο μέρος της επιχειρηματικότητας ανήκει σε επιχειρήσεις μικρού μεγέθους, δυναμικές, αναπτυσσόμενες και με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Σε αυτή την αγορά των μικρότερων επιχειρήσεων προσβλέπουμε με αξιώσεις και με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο βέβαια ενισχύεται από την ενσωμάτωση των Linksys Business Series.

Net Week: Τι είναι αυτό που σας δίνει το πρωταρχικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;

Βαγγέλης Ασβεστάς: Δε θα γίνω κοινότοπος, αναφέροντας καινοτόμες τεχνολογίες, μερίδια αγοράς και ιστορίες επιτυχίας. Αυτά υπήρχαν και θα υπάρχουν, όμως είναι συνέπεια ενός μεγάλου οράματος. Ειλικρινά πιστεύω πως αυτό που διαφοροποιεί τη Cisco είναι το όραμα. Και η Cisco έχει ένα σπουδαίο όραμα: Να συμβάλλει στη συνεργασία των ανθρώπων, ώστε να είμαστε όλοι πιο παραγωγικοί και περισσότερο προσβάσιμοι. Πιστεύουμε στο Ανθρώπινο Δίκτυο, ένα Δίκτυο που δημιουργείται από ανθρώπους με οράματα και ιδέες, όπου ο καθένας από εμάς είναι ευπρόσδεκτος.

Προφανώς παραμένουμε προσανατολισμένοι σε καινοτόμες τεχνολογίες, προφανώς σχεδιάζουμε τεχνολογικές λύσεις. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Cisco επενδύει ένα πολύ μεγάλο μέρος των κερδών της κάθε χρόνο σε έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών και λύσεων που συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινότητάς μας και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Είτε για την αύξηση της παραγωγικότητας και της  αποτελεσματικότητας είτε για την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών της.

Βεβαίως, το όραμα θα έμενε όραμα, αν δεν υπήρχε η βάση για την υλοποίησή του. Στην περίπτωση της Cisco, η βάση αυτή είναι οι Πιστοποιημένοι Συνεργάτες της, που αποτελούν έναν από τους βασικότερους παράγοντες της επιτυχίας της εταιρείας. Πρόκειται για ώριμες επιχειρήσεις που έχουν αποδείξει και συνεχώς αποδεικνύουν την αξιοπιστία τους και τη συνέπειά τους στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Οι Συνεργάτες μας είναι αφοσιωμένοι σε συγκεκριμένες τεχνολογίες και αγορές, εξειδικευμένοι και έμπειροι, και αποτελούν την καλύτερη βάση για την υλοποίηση του οράματος της Cisco.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Ο ανταγωνισμός της αγοράς και η αξία μίας end-to-end λύσης για μία μικρή επιχείρηση’>
Net Week: Σε σχέση με την αγορά και τους Συνεργάτες, τι ρόλο παίζει ο ανταγωνισμός;

Βαγγέλης Ασβεστάς: Ο ανταγωνισμός μάς κάνει καλύτερους. Γι’ αυτό και δεν τον αντιμετωπίζουμε ως απειλή, αλλά ως μεγάλη ευκαιρία. Ως κίνητρο για να διεκδικούμε συνεχώς την αγορά και να την κερδίζουμε. Άλλωστε, στη Cisco θεωρούσαμε πάντα  και παντού ότι υπάρχει ανταγωνισμός. Ο τρόπος που λειτουργούμε και εργαζόμαστε είναι σε συνθήκες ανταγωνισμού, ακόμα και αν κάποιοι πιστεύουν ότι μπορεί να είμαστε πολύ ισχυροί, «μόνοι» στην αγορά. Αυτή η θεώρηση μάς υποχρεώνει να στεκόμαστε απέναντι στην αγορά με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, με συνέπεια στους λόγους και τις πράξεις μας. Την ίδια στιγμή, φροντίζουμε να αφουγκραζόμαστε και να προλαβαίνουμε τις ανάγκες των πελατών μας και να σχεδιάζουμε λύσεις γι’ αυτές τις ανάγκες, πριν ακόμα οι πελάτες το ζητήσουν.

Στη Cisco πιστεύουμε στις end-to-end λύσεις για τον πελάτη, που καλύπτουν κάθε λειτουργία και διαδικασία της επιχείρησής του: Βασική υποδομή Routing και Switching, Ασύρματη Δικτύωση, Storage Networking, Ασφάλεια, IP Τηλεφωνία και Εφαρμογές Ενοποιημένων Επικοινωνιών, Video Conferencing, TelePresence. Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό, απαντάμε σε αυτόν με end-to-end λύσεις και επιχειρήματα που διαφοροποιούν αυτές τις λύσεις και προσδίδουν σημαντικά οφέλη στους πελάτες μας. Νομίζω πως από αυτή τη διαδικασία γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι.

Net Week: Σίγουρα μια end-to-end λύση έχει αξία, δεν ξέρω όμως πόσο μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωση μιας μικρής επιχείρησης με περιορισμένες ανάγκες και δυνατότητες…

Βαγγέλης Ασβεστάς: Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω. Στις μικρότερες επιχειρήσεις είναι που έχει μεγαλύτερη αξία. Ένα ενοποιημένο περιβάλλον μειώνει τα λειτουργικά κόστη, το κόστος κτήσης, διαχείρισης, συντήρησης, κ.λπ. Η μείωση του συνολικού κόστους είναι οπωσδήποτε ένα ζητούμενο για κάθε επιχείρηση, πόσο μάλλον για μια μικρή επιχείρηση με περιορισμένους πόρους. Και φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι αυτές οι επιχειρήσεις δείχνουν πραγματικά να αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο τα οφέλη από μια end-to-end λύση σε σχέση με μια παραδοσιακή «προϊοντοκεντρική» λύση, αν μου επιτρέπεται ο όρος.

Την ίδια στιγμή, οι μικρότερες επιχειρήσεις απολαμβάνουν τα οφέλη της συνεργασίας με έναν πολύ μεγάλο κατασκευαστή: Την αξιοπιστία του, την υψηλή τεχνογνωσία, τις λύσεις που είναι δοκιμασμένες σε χιλιάδες εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο. Η Cisco έχει μια τεράστια εγκατεστημένη βάση σε όλο τον πλανήτη, έχουμε λοιπόν το πλεονέκτημα να αντλούμε τεχνογνωσία από παντού και διαθέτουμε τις εσωτερικές δομές και διαδικασίες που μας επιτρέπουν να διαχέουμε αυτή την παγκόσμια δεξαμενή τεχνογνωσίας στις επιμέρους αγορές. Τα οφέλη από αυτό είναι προφανή.

Κλείνοντας είναι πολύ σημαντικό να επισημάνουμε πως η Cisco με τη σειρά COBO δεν κάνει απλά downsizing λύσεων enterprise μεγέθους κόβοντας χαρακτηριστικά από μεγαλύτερες λύσεις, αλλά δημιουργεί μια σειρά εξ ολοκλήρου σχεδιασμένη ειδικά για την αγορά Small Medium Business.

Net Week: Πώς βλέπετε το μέλλον, σε σχέση με τις τεχνολογίες; Ποιες ευκαιρίες περιμένετε να αναδυθούν;

Βαγγέλης Ασβεστάς: Νομίζω πως η ευρυζωνικότητα είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την ελληνική αγορά. Η αύξηση στη διείσδυση της ευρυζωνικότητας, η always-on σύνδεση και η εξοικείωση των χρηστών με το Internet θα δημιουργήσουν νέες τάσεις, κοινωνικές και οικονομικές. Το video θα είναι παντού: Στον υπολογιστή, στο κινητό τηλέφωνο, στη τηλεόραση. Θα χρησιμοποιείται στη διασκέδαση, τις επικοινωνίες, την πώληση, την υγεία ή για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι ανάγκες για τη διακίνηση δεδομένων όλο και μεγαλύτερου όγκου αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο.

Την ίδια στιγμή, υπάρχει μια σταθερή ζήτηση για εφαρμογές που αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των δικτύων, ακόμα και σε πολύ μικρές επιχειρήσεις. Το ίδιο και η ανάγκη για mobility των χρηστών.

Τέλος, θεωρώ πως θα έχουν μεγάλη ανάπτυξη τεχνολογίες που, αν δεν ωφελούν το περιβάλλον, τουλάχιστον δεν το επιβαρύνουν. Στην Ευρώπη υπάρχει ήδη μεγάλη κινητοποίηση, ενώ η Αμερική ακολουθεί δυναμικά. Στην Ελλάδα επίσης, το ενδιαφέρον όλο και αυξάνεται. Στη Cisco έχουμε ήδη καινοτόμες λύσεις που βοηθούν τις επιχειρήσεις να ενισχύσουν την κοινωνική τους ευθύνη, είτε με τη μείωση των μετακινήσεων και ταξιδιών (Ενοποιημένες Επικοινωνίες, Ασφαλή Ασύρματα Δίκτυα, TelePresence) είτε με τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (π.χ. με την ενοποίηση των δικτύων) ή ακόμα και αυξάνοντας την ικανοποίηση των εργαζομένων (με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση των ταξιδιών).
<‘here’>