Η διάδοση της χρήσης εφαρμογών που βρίσκονται στο cloud δίνει τη δυνατότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση σε εφαρμογές που είναι πολύ ακριβές για να εγκατασταθούν στις IT υποδομές τους.
Αρχές της δεκαετίας του 2000, το email (βλ. Gmail, Yahoo, Hotmail) έκανε πρώτο τη μετάβαση στο cloud, εξοικειώνοντας τον χρήστη με την ιδέα της «απομακρυσμένης» αποθήκευσης. Με την εξέλιξη των υπηρεσιών του cloud (SaaS, PaaS, HaaS), οι εταιρείες λογισμικού άρχισαν να προσφέρουν υπηρεσίες σε επιχειρήσεις που δεν θέλουν να ασχοληθούν με το δύσκολο έργο της εγκατάστασης και διατήρησης ενός data center. Οι μικρές επιχειρήσεις επένδυαν, συνήθως, είτε στις τεχνολογικές υποδομές είτε αναθέτοντας τις υπηρεσίες του ΙΤ σε εξωτερικούς συνεργάτες. Σήμερα, το cloud αναλαμβάνει το ρόλο του εξωτερικού συνεργάτη, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Το αποτέλεσμα είναι η σημαντική βελτίωση του κόστους και της ποικιλίας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εφαρμογές όπως η προηγμένη ανάλυση, η πιστότητα, η διόδευση συναλλαγών με κάρτες, καθώς και η διευκόλυνση της πρόσβασης στα στοιχεία από οποιοδήποτε σημείο είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα.
Εφαρμογές προηγμένης ανάλυσης
Προηγμένη ανάλυση είναι μια επιχειρηματική προσέγγιση, η οποία περιέχει μεθόδους και τεχνικές που βοηθούν να χτιστούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, να αναπτυχθούν νέοι τρόποι ανάλυσης των δεδομένων και να εκτελεστούν προσομοιώσεις, διευκολύνοντας την αντίληψη της πραγματικότητας και πρόληψης μελλοντικών καταστάσεων. Τέτοιες εφαρμογές ήδη υπάρχουν στην αγορά retail. Έχοντας πρόσβαση σε μεγάλες βάσεις δεδομένων με πληροφορίες για τις καταναλωτικές προτιμήσεις, την αγοραστική συμπεριφορά, αλλά και τα δημογραφικά των πελατών τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές τους. Με το SaaS στο cloud και τις ολοκληρωμένες πλατφόρμες τύπου Clover, αυτή η συλλογή πληροφοριών γίνεται αυτόματα κατά τη διάρκεια των συναλλαγών. Οι μικρομεσαίες εταιρείες retail αποκτούν τη δυνατότητα να δουν παρόμοιες αναλύσεις σε δεύτερο χρόνο και σε προκαθορισμένα report, παίρνοντας τις κατάλληλες αποφάσεις για προωθητικές ενέργειες που θα φέρουν τους πελάτες ξανά και ξανά στα καταστήματά τους.
Εφαρμογές πιστότητας (loyalty)
Σε μελέτες για το CRM μάρκετινγκ έχει υποστηριχτεί ότι οι επιχειρήσεις κερδίζουν, όταν ενδυναμώνουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες. Μια μελέτη της BIA / Kelsey σε 1.000 μικρές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ αποκάλυψε ότι αν και το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων σε περισσότερες από το 60% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) προέρχεται από τους κατ’ επανάληψη /υφιστάμενους πελάτες, περισσότερο από τα δύο τρίτα των εμπόρων δεν διαθέτουν ένα πρόγραμμα πιστότητας. Ο σχεδιασμός ενός επιτυχημένου προγράμματος πιστότητας είναι ένα δύσκολο έργο, όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη.
Οι μικρομεσαίες εταιρείες retail έχοντας πρόσβαση σε συστήματα παρόμοια με τα πληροφοριακά συστήματα των μεγάλων παικτών μπορούν να χρησιμοποιούν εφαρμογές CRM, όπου με απλό και γρήγορο τρόπο θα συλλέξουν και θα αναλύσουν τις απαραίτητες πληροφορίες, θα αναγνωρίσουν τους κερδοφόρους πελάτες και με τη σωστή πληροφόρηση θα σχεδιάσουν την προωθητική ενέργεια που θα ξαναφέρει τον πελάτη στο κατάστημα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα του Bluetooth Low Emission (BLE) έχουν δημιουργήσει μια πληθώρα λύσεων όπου οι καταναλωτές «αναγνωρίζονται» από την εφαρμογή καθώς πλησιάζουν ένα κατάστημα. Αυτό διευκολύνει τους εμπόρους στο να υποδεχθούν τους καταναλωτές που είναι εγγεγραμμένοι στην εφαρμογή πιστότητας με το όνομά τους και να τους προσφέρουν μια πιο φιλική εμπειρία, καθώς και ενημέρωση για πιθανές προσφορές/εκπτώσεις που ισχύουν στην επιχείρηση.
Ολοκληρωμένα συστήματα ταμειακών μηχανών
Οι εφαρμογές που είναι εγκατεστημένες στο cloud έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με το σημείο αποδοχής καρτών και να προσφέρουν τη δυνατότητα στον ταμία να δίνει στον καταναλωτή ένα μεγάλο αριθμό επιλογών πληρωμής μέσα από την ίδια διαδικασία. Τέλος, ο έμπορος μπορεί από το σπίτι να έχει απομακρυσμένη πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες της επιχείρησής του, είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω του κινητού.