Με τον υβριδικό τρόπο δουλειάς να αναβαθμίζεται από ζητούμενο σε καθεστώς για όλο και μεγαλύτερο μέρος επιχειρήσεων και εργαζομένων, οι τεχνολογίες συνεργασίας αποκτούν, εντός και εκτός των φυσικών ορίων της κάθε επιχείρησης, όλο και πιο ζωτικό ρόλο σε κάθε πλευρά της σύγχρονης επιχειρηματικότητας.

Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;». Αυτό θυμίζει κάθε προσπάθεια να οριστεί η επίδραση των τεχνολογιών πληροφορίας στον σύγχρονο τρόπο δουλειάς. Μιας και το αντίστοιχο ερώτημα που προκύπτει είναι «ήταν η ανάγκη για δουλειά και συνεργασία εξ’ αποστάσεως που έφερε την πανσπερμία τεχνολογιών που την έκανε εφικτή, ή μήπως όλες αυτές οι ψηφιακές ευκολίες γέννησαν την ιδέα ότι δεν χρειάζεται να κάτσουμε μιάμιση ώρα την ημέρα σε ένα μποτιλιάρισμα για να κάνουμε κάτι που θα μπορούσαμε μια χαρά να κάνουμε από το τραπέζι της κουζίνας μας με ένα laptop και ένα smartphone;».

Οι απόψεις διίστανται. Η τεχνολογία προέκυπτε σχεδόν πάντα σαν ένας «άλλος» τρόπος να κάνεις μια δουλειά, από την ανακάλυψη του μοχλού και του τροχού μέχρι την στιγμή που ειδήσεις και τιμές χρηματιστηρίου άρχισαν να μεταδίδονται από αναλογικού τηλεφώνου. Στην ουσία μέχρι και την εμφάνιση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η ενσωμάτωση κάθε νέας τεχνολογίας στον τρόπο δουλειάς αλληλεπιδρούσε σταδιακά με αυτόν. Από το πρώτο email thread που αντικατέστησε μια σύσκεψη ή ένα εσωτερικό εταιρικό «έγγραφο» όμως και μετά, οι αλλαγές ήταν καταιγιστικές και η επίδραση των τεχνολογιών πληροφορίας δεν είχε προηγούμενο σε ταχύτητα και αμεσότητα. Εύκολα θα μπορούσε κανείς να επιχειρηματολογήσει για την επίδραση της μηχανής στην Βιομηχανική Επανάσταση ως μεγαλύτερη και βαθύτερη αλλαγή. Αλλά αυτή απαιτούσε μεγάλες επενδύσεις από κάθε επιχείρηση και δεκαετίες μέχρι να αγγίξει αρκετούς εργαζομένους και τους ανάλογους πληθυσμούς. Η μαζικότερη επέλαση του ψηφιακού τρόπου δουλειάς αντίθετα έγινε σχεδόν σε μία δεκαετία και άλλαξε τα πάντα άμεσα.

Μέσα σε ένα βράδυ ο blue collar τεχνικός που συνέδεε κάποτε το αναλογικό τηλέφωνο σας, τώρα ανοίγει ένα tablet και σας συγχαίρει για την ταχύτητα της νέας σας απόλυτα ψηφιακής και ακόμα γρηγορότερης σύνδεσης. Εσείς πάλι ανακουφίζεστε ελπίζοντας ότι θα πάψετε να παγώνετε σε άβολες και αστείες πόζες στις συσκέψεις όσο η υπόλοιπη οικογένεια σερφάρει και στριμάρει ακατάπαυστα. Και ξεχνάτε την εντελώς Star Trek στιγμή, όταν για πρώτη φορά νιώσατε ότι σας διακτίνησαν στην αίθουσα συσκέψεων από την γέφυρα του …καναπέ σας, στην πρώτη σας τηλεσύσκεψη. Σήμερα Zoom και Teams εξετάζουν την ενσωμάτωση ΑΙ στις εφαρμογές τους που θα καταλαβαίνουν για παράδειγμα ποιος από τους συμμετέχοντες σε κάθε βιντεοσύσκεψη έχει καδράρει «λάθος» τον εαυτό του. Και αυτόματα θα κόβει το άδειο μέρος του κάδρου και θα ζουμάρει στον άνθρωπο με τρόπο τέτοιο που διαρκώς όλοι οι συμμετέχοντες στην επικοινωνία να απολαμβάνουν εξίσου άρτια παρουσία, ανεξάρτητα από τις σκηνοθετικές τους ικανότητες.

Beam me up Litsa!
Οι τεχνολογίες συνεργασίας έχουν φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται και αλληλεπιδρούν, αλλά και στον τρόπο που σκέφτονται την δουλειά, εστιάζοντας στο αποτέλεσμα αντί για τις διαδικασίες. Και έτσι αλλάζει σταδιακά το concept των επιχειρήσεων και της κοινωνίας. Ο αντίκτυπος των τεχνολογιών συνεργασίας είναι εκτεταμένος και μπορεί να φανεί σε διάφορους τομείς:

Απομακρυσμένη εργασία: Τεχνολογίες όπως η τηλεδιάσκεψη, τα εργαλεία συνεργασίας ομάδας και οι πλατφόρμες που βασίζονται σε σύννεφο διευκόλυναν την άνοδο της απομακρυσμένης εργασίας. Αυτή η αλλαγή παρείχε ευελιξία, βελτίωσε την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και διεύρυνε τη δεξαμενή ταλέντων για τις εταιρείες.

Παγκόσμια συνδεσιμότητα: Τα εργαλεία συνεργασίας έχουν γεφυρώσει γεωγραφικά εμπόδια, επιτρέποντας την απρόσκοπτη επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ ατόμων και ομάδων που διαδίδονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό έχει βελτιώσει τις διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες και διευκόλυνε τις «διαπολιτισμικές» ανταλλαγές και το πεδίο δράση του HR.

Ασύγχρονη Εργασία: Ακόμα και μέσα στα γεωγραφικά όρια της ίδιας της επιχείρησης οι τεχνολογίες πληροφορίας στην υπηρεσία ενός σύγχρονου μοντέλου εργασίας επιτρέπουν στους εργαζόμενους να δουλεύουν σε ρυθμούς και ωράρια της επιλογής τους χωρίς να αποσυντονίζουν την παραγωγική διαδικασία του οργανισμού τους.

Αυξημένη παραγωγικότητα: Η επεξεργασία εγγράφων σε πραγματικό χρόνο, τα άμεσα μηνύματα, οι πλατφόρμες κοινής χρήσης αρχείων και τα εργαλεία διαχείρισης έργων έχουν βελτιωμένες ροές εργασίας, οδηγώντας σε αυξημένη παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα σε οργανισμούς.

Καινοτομία και κοινή χρήση ιδεών: Τα εργαλεία συνεργασίας ενθαρρύνουν ένα περιβάλλον για καταιγισμό ιδεών, ανταλλαγή ιδεών και καινοτομία. Οι ομάδες μπορούν να συνεργαστούν σε πραγματικό χρόνο, ανεξάρτητα από τη φυσική τους τοποθεσία, επιτρέποντας τις διαφορετικές προοπτικές και ιδέες να μοιράζονται αβίαστα.

Συμμετοχή πελατών: Οι τεχνολογίες που επιτρέπουν τη συνεργασία με τους πελάτες, όπως η υποστήριξη ζωντανής συνομιλίας, οι εικονικές συναντήσεις και οι χώροι συνεργασίας, έχουν βελτιώσει την εξυπηρέτηση και την εμπλοκή των πελατών, οδηγώντας σε καλύτερη ικανοποίηση των πελατών.

Γραφείο είναι όπου έχει σήμα
To παρόν των τεχνολογιών συνεργασίας είναι πολύχρωμο και εντυπωσιακό. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στα οικονομικά μεγέθη της αγοράς λογισμικού για συνεργασία και τηλεργασία. Έτσι σύμφωνα με την έρευνα της ResearchAndMarkets, «Team Collaboration Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028» που κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο Οκτώβριο η παγκόσμια αγορά τεχνολογιών συνεργασίας -λογισμικού κατά πλειοψηφία- ως το τέλος του 2022 είχε φτάσει τα 15,1 δισεκατομμύρια δολάρια με προοπτικές να δείχνουν ότι θα φτάσει ως το 2028 τα 34,3 δισεκατομμύρια με μέσω ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης το 14%.

Σε αυτή την δυναμική κύριοι παράγοντες κατά την συγκεκριμένη έρευνα εντοπίζονται οι εξής τρεις:

• Η ανάγκη για business continuity σε κάθε αντιξοότητα -από κορονοϊό μέχρι ενεργειακή κρίση- και όχι απλώς η διατήρηση ενός μίνιμουμ αποδοτικότητας αλλά και η αύξηση της με παράλληλη μείωση κόστους ειδικά σε κτηριακές και άλλες υποδομές.

• Η είσοδος σε περιβάλλοντα αποκεντρωμένης εργασίας οργανισμών όπως οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές που μέχρι πρόσφατα είχαν πολύ αυστηρούς όρους για το τι συνιστά ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.

• Η γενικευμένη πια αντίληψη του ρόλου που μπορούν να έχουν τα εργαλεία τηλεργασίας στην φυσική ασφάλεια προσωπικού εγκαταστάσεων και κοινού σε τομείς όπως τα ενεργειακά δίκτυα, η υγεία κλπ

Ο εντοπισμός μιας μεμονωμένης τεχνολογίας με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο μπορεί να είναι δύσκολος, καθώς διαφορετικά εργαλεία εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς και έχουν διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το πλαίσιο. Ωστόσο, ορισμένες τεχνολογίες έχουν ξεχωρίσει για την ευρεία επιρροή τους:

1. Πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης: Εργαλεία όπως το Zoom, το Microsoft Teams και το Google Meet έχουν φέρει επανάσταση στην απομακρυσμένη επικοινωνία. Έχουν γίνει απαραίτητα για εικονικές συναντήσεις, συνεντεύξεις, διαδικτυακά σεμινάρια, ακόμη και κοινωνικές συγκεντρώσεις, ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιτρέποντας αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο σε αποστάσεις.

2. Εργαλεία συνεργασίας που βασίζονται στο cloud: Πλατφόρμες όπως το Google Workspace, το Microsoft 365 και το Slack έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες συνεργάζονται σε έγγραφα, μοιράζονται αρχεία και επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο. Προσφέρουν απρόσκοπτη ενοποίηση, επιτρέποντας σε πολλούς χρήστες να εργάζονται στο ίδιο έγγραφο ταυτόχρονα από διαφορετικές τοποθεσίες.

3. Λογισμικό διαχείρισης έργου: Εργαλεία όπως τα Asana, Trello και Jira εξορθολογίζουν τον σχεδιασμό του έργου, την ανάθεση εργασιών και τον συντονισμό της ομάδας. Παρέχουν διαφάνεια, υπευθυνότητα και οργάνωση, ενισχύοντας την παραγωγικότητα και τη συνεργασία εντός των ομάδων.

4. Συνεργατική επεξεργασία εγγράφων: Τα Έγγραφα Google, το Microsoft Office Online και άλλα παρόμοια εργαλεία διευκολύνουν την επεξεργασία και τον σχολιασμό εγγράφων σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας σε πολλούς χρήστες να συνεργάζονται ταυτόχρονα στο ίδιο αρχείο.

5. Εφαρμογές ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων και συνεργασίας: Πλατφόρμες όπως το Slack, το Microsoft Teams και το Discord έχουν επαναπροσδιορίσει την επικοινωνία στο χώρο εργασίας, προσφέροντας δυνατότητες πέρα από τα βασικά μηνύματα, όπως κοινή χρήση αρχείων, ενσωματώσεις με άλλα εργαλεία και προσαρμόσιμα κανάλια για διαφορετικά έργα ή θέματα.

Back to the Future Office
Ήδη σε κάποιους κύκλους ακούγεται ως ανέκδοτο ότι όταν δύο IT directors θα κλείνουν μια συνάντηση ως του χρόνου θα λένε κάτι του τύπου «ΟΚ χάρηκα που τα είπαμε, πες στην ψηφιακή γραμματέα σου να πάρει το chatbot μου να κανονίσουν το επόμενο ραντεβού μας». Πιθανότατα δε στο μέλλον τα ολογράμματα τους θα φέρνουν το χέρι στον κρόταφο πριν χαθούν για να σβήσουν κάποια VR sets. Όσον αφορά το μέλλον των τεχνολογιών συνεργασίας οι κύριες τάσεις μοιάζουν ήδη να έχουν διαμορφωθεί στις εξής:

1. Βελτιωμένη ενσωμάτωση και διαλειτουργικότητα: Τα μελλοντικά εργαλεία πιθανότατα θα επικεντρωθούν στην απρόσκοπτη ενοποίηση σε διαφορετικές πλατφόρμες, επιτρέποντας ομαλότερη συνεργασία μεταξύ διαφόρων εφαρμογών και εργαλείων.

2. AI και αυτοματισμός: Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης πιθανότατα θα αυτοματοποιήσει τις εργασίες ρουτίνας, θα αναλύσει δεδομένα για πληροφορίες και θα εξατομικεύσει τις εμπειρίες των χρηστών, καθιστώντας τη συνεργασία πιο αποτελεσματική και προσαρμοσμένη στις ατομικές ανάγκες. Εφαρμογές ΑΙ ήδη υπόσχονται ότι σύντομα θα προσφέρουν αξιόπιστες περιλήψεις meetings που χάσατε.

3. Αυξημένη και εικονική πραγματικότητα: Αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να μετατρέψουν περαιτέρω τη συνεργασία, επιτρέποντας τις εντυπωσιακές εμπειρίες, επιτρέποντας στους απομακρυσμένους εργαζόμενους να αισθάνονται πιο παρόντες σε συναντήσεις ή συνεργατικά έργα.

4. Ασφάλεια και απόρρητο: Καθώς τα εργαλεία συνεργασίας εξελίσσονται, θα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων και τη διασφάλιση του απορρήτου των χρηστών σε κοινόχρηστους ψηφιακούς χώρους.

5. Υβριδικά περιβάλλοντα εργασίας: Το μέλλον της εργασίας μπορεί να συνδυάζει απρόσκοπτα τη φυσική και την απομακρυσμένη εργασία, οδηγώντας σε πιο εξελιγμένα εργαλεία συνεργασίας που καλύπτουν υβριδικά μοντέλα εργασίας.

Συνολικά, το μέλλον των τεχνολογιών συνεργασίας φαίνεται να προσανατολίζεται προς την περαιτέρω ενίσχυση της συνδεσιμότητας, της παραγωγικότητας και της καινοτομίας, αντιμετωπίζοντας παράλληλα προκλήσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια και την προσαρμογή των εξελισσόμενων εργασιακών περιβαλλόντων. Αλλά ας δούμε τι έχουν να πουν μερικοί από τους Έλληνες χρήστες.

Γιώργος Σούλης:Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός ως στρατηγική πρωτοβουλία

Ο Γιώργος Σούλης, Cluster Head of IT, Adecco Group Greece, Romania, Bulgaria & Czechia, εξηγεί γιατί ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι μέρος της στρατηγικής και του οράματος της εταιρείας τους.

Όντας ένας από τους μεγάλους εργοδότες σε τοπική και παγκόσμια κλίμακα η Adecco αριθμεί πάνω από 3000 ενεργούς εργαζομένους στην Ελλάδα. Με γνώμονα την βέλτιστη διαχείριση του προσωπικού μας, προχωρήσαμε σε επενδύσεις βελτίωσης των συστημάτων διαχείρισης προσωπικού με κύριο άξονα την μέγιστη διαλειτουργικότητα με τα συστήματα δημόσιων φορέων όπως το Εργάνη. Αναπτύξαμε πρωτοπόρες λύσεις ηλεκτρονικής υπογραφής συμβάσεων, οι οποίες απλοποίησαν την διαδικασία υπογραφής για του πελάτες και τους εργαζόμενους μας, χωρίς την αναγκαιότητα της φυσικής παρουσίας.

Λύσεις καταγραφής του χρόνου εργασίας και διαχείρισης εξόδων απλοποίησαν τον τρόπο καταγραφής από την πλευρά των εργαζομένων και έδωσε την δυνατότητα στους πελάτες μας να παρακολουθούν τον χρόνο εργασίας, τις απουσίες και τα έξοδα σε πραγματικό χρόνο.
Συνεχίσαμε να επενδύουμε σε λύσεις διαχείρισης αιτήσεων υποψηφίων (ATS) για την υποστήριξη των υπηρεσιών προσωρινής και μόνιμης στελέχωσης.
Η εφαρμογή εκτεταμένων λύσεων ψηφιακής συνεργασίας ήταν αναγκαία ώστε να υποστηρίξει το νέο υβριδικό μοντέλο εργασίας. Παράλληλα απαιτήθηκε μια προσεκτική διαχείριση από τον οργανισμό, ώστε να προασπίσει την ομαδική συνεργασία, να εξασφαλίσει τη συνοχή των ομάδων και να διατηρήσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την εταιρική κουλτούρα με στόχο την επίτευξη των εργασιακών στόχων.

To Μέλλον περνάει από το ΑΙ
Διαφαίνεται καθαρά ότι η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της εκμάθησης μηχανών (ML), είναι η κύρια κατεύθυνση για το μέλλον. Η εξέλιξη στους τομείς αυτούς θα επιτρέψει προηγμένη αυτοματοποίηση στις εργασίες που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις, βελτίωση στην διαχείριση χρόνου με ανάλογη αύξηση της ροής και αξιοποίησης πληροφοριών, προσφέροντας στους εργαζομένους μας την δυνατότητα να ασχοληθούν με σημαντικότερα θέματα που άπτονται της βελτίωσης της εμπειρίας των πελατών μας. Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας μας για την χρήση AI στην εργασία που πραγματοποιήθηκε το 2023, η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στην αξιοποίηση της AI από τους εργαζόμενους στην καθημερινή εργασία.

Οι ελληνικές εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν στην εκπαίδευση του προσωπικού τους στην χρήση AI άλλα σε συνδυασμό με την ανάπτυξη σημαντικών soft skills όπως η συναισθηματική νοημοσύνη, η ενσυναίσθηση και η κριτική σκέψη. Συνοψίζοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι το ταξίδι του ψηφιακού μας μετασχηματισμού έχει έντονα τα σημάδια της στρατηγικής πρωτοβουλίας στην βελτίωση της αποδοτικότητας, της ασφάλειας και της προσαρμοστικότητας στις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται. Η ενσωμάτωση των τεχνολογιών της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής εκμάθησης είναι το επόμενο σύνορο. Υπόσχεται όχι μόνο επαυξημένη λειτουργικότητα άλλα και μια δυναμική και συναρπαστική εργασιακή εμπειρία για τα στελέχη μας, τα οποίο θα παραμείνουν στο επίκεντρο. Σε συνδυασμό με τις προκλήσεις του υβριδικού τρόπου εργασίας, το κλειδί για την διατήρηση της οργανωτικής μας συνοχής, της εταιρικής κουλτούρας μας και της επίτευξης των στόχων μας είναι ο σωστός σχεδιασμός και η προσεκτική διαχείριση με βλέμμα στο μέλλον.

Οι περισσότερες τεχνολογίες συνεργασίας όπως Zoom, Google Meet, Teams, Gotomeeting, Webex κτλ. έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την καλύτερη και ευκολότερη εμπειρία του χρήστη. Δεν χρειάζονται κάποια εκπαίδευση για την βασική χρήση. Τεχνολογίες συνεργασίας όπως το Viber, που είναι πανομοιότυπες με τις παραπάνω, είναι πολύ δημοφιλής σε εργαζόμενους μεγάλης ηλικίας ή σχετικά μικρής ηλικίας λόγω της διαθεσιμότητας τους στα κινητά. Για το λόγο αυτό πολλές εταιρείες τις χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν με συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες εργαζομένων η υποψηφίων. Πιστεύω ότι η πανδημία βοήθησε στην γρηγορότερη αφομοίωση των τεχνολογιών αυτών με αποτέλεσμα όλοι οι εργαζόμενοι να μπορούν να τις χειρίζονται σε καλό βαθμό. Σε πολλές περιπτώσεις έχουν αντικαταστήσει παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας όπως τα σταθερά τηλέφωνα».

Ανθή Κιανούρα: «Νestlé: Connect People With the Power Of Food»

Η Ανθή Κιανούρα, ΙΤ Manager, της Nestlé εξηγεί ότι η Nestlé ως η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών παγκοσμίως, έχει αναγνωρίσει τη σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Nestlé είναι προτεραιότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως και αποσκοπεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και των ψηφιακών εργαλείων ώστε η εταιρεία να βελτιώσει τις διαδικασίες της, να ενισχύσει την καινοτομία και να παρέχει ανώτερη εμπειρία σε πελάτες και καταναλωτές. Το όραμα της Nestlé μέσω του “Connect Strategy” είναι «CONNECΤ PEOPLE with the POWER OF FOOD». Είμαστε αφοσιωμένοι στο να δημιουργούμε συνδέσεις που έχουν θετική επίδραση στη ζωή όλων όσων έρχονται σε επαφή μαζί μας, σε κάθε πτυχή της εργασίας μας: συναδέλφους, προμηθευτές, καταναλωτές και πελάτες αξιοποιώντας την πολυδιάστατη δύναμη των προϊόντων και των μαρκών μας. Μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού, αναζητούμε συνεχώς νέους τρόπους για να αξιοποιήσουμε τις εξελίξεις της ψηφιακής εποχής και να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων ψηφιακών λύσεων και εργαλείων χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, cloud computing, αναλυτική διαχείριση δεδομένων και αυτοματοποίηση διαδικασιών. Ειδικά σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη (Generative Artificial Intelligence), επενδύουμε ήδη σε συγκεκριμένα εργαλεία:
• Στο «Synthesia» που αξιοποιούμε πιλοτικά για τη δημιουργία επαγγελματικών βίντεο για διάφορες ανάγκες, όπως επικοινωνία, εκπαιδευτικό υλικό και παρουσιάσεις.
• Στο NesGPT , ένα chatbot που αναπτύχθηκε από τη Nestlé χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη . Το NesGPT βασίζεται στην τεχνολογία GPT (Generative Pre-trained Transformer) και μας επιτρέπει να παρέχουμε προσωπικές και αποτελεσματικές απαντήσεις σε ερωτήσεις και αιτήματα εσωτερικών χρηστών. Το NesGPT είναι εξειδικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες και το περιβάλλον της Nestlé και κυρίως παρέχει προστασία στην ασφάλεια των δεδομένων.
• Σε chatbots που βοηθούν στην ολοκλήρωση διαχειριστικών διαδικασιών (όπως πχ. στον προγραμματισμό των συναντήσεων των υποψηφίων κατά τη διαδικασία πρόσληψης)

Ασφάλεια, Συμμόρφωση και Εκπαίδευση
Η Κυβερνοασφάλεια και η συμμόρφωση αποτελούν υψηλές προτεραιότητες σε όλες τις λειτουργίες της Nestlé. Η εταιρεία μας επιδιώκει να διατηρεί υψηλά πρότυπα ασφαλείας και να εξασφαλίζει ότι τόσο τα εταιρικά μας δεδομένα, όσο και αυτά των πελατών μας παραμένουν ασφαλή , εφαρμόζοντας όλες τις απαραίτητες πρακτικές προστασίας Οι πρακτικές αυτές περιλαμβάνουν μεθόδους κρυπτογράφησης, περιορισμό της πρόσβασης σε εξουσιοδοτημένα άτομα και παρακολούθηση των συστημάτων για τυχόν ασυνήθιστη δραστηριότητα. Παρά την τεχνολογική πρόοδο και την αυτοματοποίηση που συνοδεύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι άνθρωποι παραμένουν ζωτικοί παράγοντες για την επιτυχία της διαδικασίας. Είναι αυτοί που αντιλαμβάνονται τις ανάγκες της επιχείρησης και των πελατών, και προσαρμόζουν τις τεχνολογικές λύσεις για να ανταποκριθούν σε αυτές τις ανάγκες.

Για τον λόγο αυτό, στη Nestlé επενδύουμε στην ψηφιακή εκπαίδευση και επιμόρφωση των εργαζομένων μας (μέσω του Nestle Digital Campus και του e-Business Academy), προκειμένου να τους εξοπλίσουμε με τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ψηφιακής εποχής. Για να επιτευχθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός, το «κλειδί» είναι η συνεργασία των ανθρώπων. Για αυτό στην Ελλάδα έχουμε συστήσει το Digital Committee, μια ομάδα εργασίας με εκπροσώπους από διάφορα τμήματα της επιχείρησης που μοιράζονται ιδέες, ανησυχίες και προτάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τα οφέλη που μπορεί να φέρουν νέα έργα τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα η εξοικονόμηση και η ανάπτυξη. Συνεργαζόμαστε με εταιρείες τεχνολογίας και ειδικούς στον ψηφιακό μετασχηματισμό , παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την αγορά και προσαρμόζουμε τις πρωτοβουλίες μας ανάλογα.
Η ενίσχυση και η καλλιέργεια της νοοτροπίας για καινοτομία με ενορχηστρωτή την τεχνολογία είναι υψίστης σημασίας για τη Nestlé».