O Δημήτηρης Δάφνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmos Business Systems εξηγεί πώς η εταιρεία επιτυγχάνει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο λύσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών χωρίς «εκπτώσεις» στις αυξημένες ανάγκες των πελατών της για εξειδίκευση. Αλλωστε, ολόκληρη η στρατηγική της Cosmos Business Systems βασίζεται στο πελατοκεντρικό μοντέλο.

<‘Σελίδα 1: Η στρατηγική και οι τομείς δραστηριοποίησης της Cosmos Business Systems’>
NetWeek Ποια είναι η στρατηγική της Cosmos Business Systems; Ποιοι οι κύριοι τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας;

Δημήτρης Δάφνης: Η Cosmos Business Systems, από την εξαγορά της το 2000, έχει εστιάσει τη δραστηριότητά της στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών -systems integration- απευθυνόμενη σε εταιρικούς πελάτες του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα.

Η στρατηγική της Cosmos βασίζεται στο πελατοκεντρικό μοντέλο? η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών μας σε θέματα που αφορούν στα πληροφορικά συστήματα, τις επικοινωνίες και την οργάνωση της επιχείρησής τους, αποτελεί το επίκεντρο των επιλογών μας. Με απλά λόγια, σκοπός της εταιρείας είναι να προσφέρει τις καλύτερες λύσεις τεχνολογίας, μέσω των οποίων οι πελάτες μας βελτιώνουν την παραγωγικότητά τους και την αποτελεσματικότητά τους (productivity and efficiency).

Βάσει αυτής της λογικής, όλη η προσπάθειά μας εστιάζει στην αξιολόγηση και επιλογή των κορυφαίων κατασκευαστών προϊόντων και υπηρεσιών της παγκόσμιας αγοράς και στην προσφορά τους, ως ολοκληρωμένη λύση προσαρμοσμένη στις ανάγκες του πελάτη.

NetWeek Πώς κατανέμονται οι δραστηριότητές της Cosmos Business Systems;

Δημήτρης Δάφνης: Οι δραστηριότητες της Cosmos κατανέμονται σε τέσσερεις μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες -strategic business units- οι οποίες είναι:
Α. Information Technology Infrastructure (IT) – περιλαμβάνει τα συστήματα πληροφορικής – servers, PCs, storage, printing devices κ.λπ.

Β. Telecoms & Networking –
 περιλαμβάνονται τα συστήματα τηλεπικοινωνιών (IP τηλεφωνία), δικτύων και υποδομών (καλωδιακά, data centers κ.λπ.).

Γ. Software & Consulting –
περιλαμβάνει το τμήμα consulting και software development εφαρμογών ERP, CRM, Business Intelligence, Business Process Automation & Management, και τέλος,

Δ. Services –
 όπου περιλαμβάνονται οι δραστηριότητες της τεχνικής υποστήριξης, εγκαταστάσεων, του service, των συμβολαίων παροχής υπηρεσιών, outsourcing και managed services κ.λπ.

Μέσω αυτού του πλέγματος των δραστηριοτήτων, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει το δικό του «προσωπικό» μίγμα προϊόντων και υπηρεσιών, και να καλύψει πλήρως τις μηχανογραφικές του ανάγκες, από τη φάση του σχεδιασμού, της υλοποίησης και τέλος της τεχνικής υποστήριξης.

NetWeek Βασικό χαρακτηριστικό της Cosmos Business Systems είναι η ευρύτητα των λύσεων που προσφέρει σε όλους τους τομείς της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών. Με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται και διασφαλίζεται αυτή η ευρύτητα του χαρτοφυλακίου σας;

Δημήτρης Δάφνης: Oντως το «πακέτο λύσεων» που διαθέτει η εταιρεία είναι πολύ μεγάλο, και απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια και υποδομή ώστε να μπορούμε να το διαχειριστούμε. Από την άλλη πλευρά, οι ανάγκες των πελατών είναι πλέον πολύπλοκες και απαιτούν από εμάς να έχουμε ευρύτερες συνεργασίες, ώστε να τους παρέχουμε αυτό που χρειάζονται και μάλιστα σε έναν κλάδο που εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, έχουμε χωρίσει τις δραστηριότητές μας στις τέσσερεις επιχειρηματικές μονάδες που προανέφερα, οι οποίες έχουν το δικό τους προσωπικό, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο τεχνικών, καθώς και ξεχωριστό management. Επίσης, το συνολικό προσωπικό της εταιρείας έχει διπλασιαστεί τα τρία τελευταία χρόνια, από τα 60 άτομα στα 120, με κύρια έμφαση στους τεχνικούς, τους consultants και τους developers.

Παράλληλα, με ξεχωριστή ομάδα product & solution managers, παρακολουθούμε τις εξελίξεις κάθε συνεργαζομένου προμηθευτή μας (πχ ΙΒΜ, Hewlett Packard, Dell, Lenovo, Cisco, Avaya Microsoft, Autodesk , SAP κ.λπ.), ενώ υπάρχει ταυτόχρονη παρακολούθηση, εκπαίδευση και πιστοποίηση (certification) στις νέες εξελίξεις.

Φυσικά, οι διαδικασίες τόσο του τεχνικού τμήματος, όσο και των πωλήσεων, βασίζονται στο πρότυπο ISO 2001, στο οποίο είμαστε πιστοποιημένοι. Τέλος, ειδικά προσαρμοσμένο από το τμήμα software & consulting λογισμικό, ERP, CRM, και reporting βοηθάει στην ορθή λειτουργία, στο monitoring και στη λήψη αποφάσεων.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Οι βασικές προκλήσεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και οι τομείς που καλύπτουν οι υπηρεσίες που παρέχει η Cosmos Business Systems’>
NetWeek Οι τηλεπικοινωνίες είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος, ενώ αποτελεί και έναν από τους βασικούς τομείς δραστηριότητας της Cosmos Business Systems. Ποιες θεωρείτε ότι είναι σήμερα οι βασικές προκλήσεις σε αυτό τον τομέα και με ποιο τρόπο μπορεί να ανταποκριθεί η εταιρεία σας στις τηλεπικοινωνιακές απαιτήσεις των επιχειρήσεων;

Δημήτρης Δάφνης: Εδώ και πολλά χρόνια, συζητείται ότι κάποια στιγμή ο κλάδος της Πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών θα «συγχωνευθούν». Νομίζω ότι είμαστε στην αρχή αυτής της περιόδου. Κοιτάξτε, η τεχνολογία παρέχει σήμερα τη δυνατότητα της μεταφοράς φωνής και εικόνας μέσω των υπολογιστών. Το διαδίκτυο προσφέρει την πλατφόρμα και οι ευρυζωνικές συνδέσεις το μέσον, τη «λεωφόρο» μέσω της οποίας μπορούμε να κάνουμε πραγματικότητα μερικά από τα πιο απίθανα όνειρά μας, όπως την ύπαρξη ενός αριθμού για σταθερό/ κινητό, ομιλία και video conference χωρίς κόστος από οποιοδήποτε σημείο της γης, κλήσεις μέσα από το κείμενο ενός email που περιέχει έναν αριθμό τηλεφώνου και τόσα άλλα που δεν μπορούν να αναφερθούν στο πλαίσιο μιας συνέντευξης.

Μην ξεχνάτε ότι μέσω της IP τηλεφωνίας και εφαρμογών Unified Communications μπορούμε πρακτικά να έχουμε ένα virtual office με δυνατότητα όχι μόνο χρήσης δεδομένων, αλλά και τηλεφωνικών υπηρεσιών. Και όλα αυτά με ελάχιστο κόστος. Παράλληλα, φθάσαμε στην εποχή όπου, μέσω της IP τηλεφωνίας, το τηλεφωνικό κέντρο περιλαμβάνεται σε ένα CD και λειτουργεί σε έναν server!

Αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν πολύ σύντομα στην ενοποίηση των δύο κλάδων, και μπορούμε να διακινδυνεύσουμε την πρόβλεψη ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα τεχνολογική επανάσταση. Ολα αυτά είναι σήμερα στην αγορά – έτοιμα και δοκιμασμένα, σε πολύ λογικές τιμές και διαθέσιμα σε κάθε καταναλωτή, ιδιώτη ή επιχείρηση.

Η πρόκληση λοιπόν που είχε μπροστά της η Cosmos, ήταν αφενός να αναπτύξει την κατάλληλη τεχνογνωσία και αφετέρου τις κατάλληλες συνεργασίες, με τους καλύτερους κατασκευαστές hardware και software ώστε να μπορεί να υλοποιήσει τις λύσεις αυτές. Τόσο οι συνεργασίες με τη Cisco, την Avaya, τη Cycos (κατασκευάστρια λογισμικού Unified Communications) και τη Microsoft (office communication server), όσο και οι πιστοποιήσεις και οι εκπαιδεύσεις του προσωπικού μας, έχουν δημιουργήσει το απαραίτητο υπόβαθρο για να προσφέρουμε τέτοιες λύσεις με εξαιρετική επιτυχία.

Πριν κλείσουμε το θέμα αυτό, θα ήθελα να σημειώσω την ιδιαίτερη σημασία που δίνουμε στην υλοποίηση των λύσεων στο εργαστήριο (lab), πριν την εγκατάσταση στον πελάτη. Αυτό δίνει σε μας τη βεβαιότητα της ορθής και αποτελεσματικής λύσης και στον πελάτη τη σιγουριά της τεχνογνωσίας και όχι των πειραματισμών.

NetWeek Ποιους τομείς καλύπτουν οι υπηρεσίες που παρέχει η Cosmos Business Systems;

Δημήτρης Δάφνης: Οι υπηρεσίες της Cosmos καλύπτουν πλήρως τα προϊόντα και τις λύσεις που προσφέρει η εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα οι υπηρεσίες κατανέμονται σε:
Α. Υπηρεσίες service –
in house or on site, οι οποίες περιλαμβάνουν τις επισκευές και συντηρήσεις εξοπλισμού (συμπεριλαμβανομένης και της τεχνικής υποστήριξης των εταιρειών Hewlett Packard, IBM και Lenovo των οποίων είμαστε επίσημο εξουσιοδοτημένο κέντρο επισκευών)

Β. Υπηρεσίες εγκαταστάσεων και υποδομών – που αφορούν στην εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων που διαθέτουμε στο χώρο του πελάτη καθώς και τις υποδομές – καλωδιακά, ισχυρά και ασθενή ρεύματα, data center, κλιματισμός

Γ. Υπηρεσίες που παρέχονται με συμβάσεις (SLA’s) και τέλος

Δ. Managed services και outsourcing

Είναι προφανές ότι για να επιτύχεις τη μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίηση των πελατών σε έναν κατ΄ εξοχήν τομέα τεχνολογίας, όπου τα πράγματα εξελίσσονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, οι μηχανικοί της εταιρείας πρέπει να εκπαιδεύονται συνεχώς, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Για τον σκοπό αυτό επενδύουμε σε εκπαιδεύσεις -στην Ελλάδα και το εξωτερικό- καθώς και στη λειτουργία εργαστηρίων και workshops ώστε να αποκτάται η κατάλληλη εμπειρία σε πραγματικά δεδομένα.
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Ποιος ο ρόλος και τα οφέλη του ανεξάρτητου τμήματος συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα λογισμικού’>
NetWeek Το 2003 προχωρήσατε στην ίδρυση ανεξάρτητου τμήματος συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα λογισμικού. Ποιος ο ρόλος αυτού του τμήματος και ποια τα οφέλη προστιθέμενης αξίας προς τους πελάτες σας;

Δημήτρης Δάφνης: Δεν προχωρήσαμε μόνο στη δημιουργία ενός τμήματος αλλά και μιας νέας εταιρείας, της Cosmos Consulting ΑΕΒΕ, η οποία ήδη έχει αρχίσει την παραγωγική της λειτουργία και αποτελεί μια από τις πολλά υποσχόμενες δραστηριότητές μας, καθώς ολοκληρώνει το «πακέτο» των λύσεων που προσφέρει η εταιρεία μας!

Η απόφασή μας να επεκτείνουμε τις δραστηριότητες μας στον τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών και του λογισμικού, είχε σαν αφορμή την ανάγκη της αγοράς για προϊόντα και υπηρεσίες που ξεπερνούν τη συνηθισμένη λογική του απλού εμπορικού πακέτου ή του λογισμικού διαχείρισης σχέσεων πελατείας (CRM) που υπήρχε διαθέσιμο στην αγορά την περίοδο εκείνη. Ειδικά μάλιστα, όσο η ελληνική οικονομία εξελίσσεται και διεθνοποιείται, τόσο θα χρειάζεται λύσεις που θα μπορούν να είναι προσαρμοσμένες στα διεθνή standards και θα εξελίσσονται συνεχώς και σε τεχνολογία και σε δυνατότητες.

Στην προσπάθεια αυτή ήρθε αρωγός η Microsoft, που παρουσίασε το 2002 και μετά, τις νέες οικογένειες εφαρμογών ERP και CRM, τις οποίες προσαρμόσαμε στα ελληνικά δεδομένα σε ορισμένες κάθετες εφαρμογές (πχ Ναυτιλία, Διαχείριση Απορριμμάτων και Ανακύκλωσης, για επιχειρήσεις Παραϊατρικών, για Βιομηχανικές επιχειρήσεις, για διαχείριση επιχειρήσεων πώλησης επίπλων κλπ).

Παράλληλα, προχωρήσαμε και σε άλλες συνεργασίες, όπως με την SAP στον τομέα του SAP Βaseline, που απευθύνεται σε μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ δώσαμε τεράστια έμφαση στην προσαρμογή εφαρμογών Business Process Management (BPM) της εταιρείας Captaris – Workflow και Document Management, που αν θέλετε, αποτελούν την επόμενη γενιά εφαρμογών που θα εγκατασταθούν στις επιχειρήσεις.

Η Cosmos Consulting στελεχώθηκε με πολύ έμπειρα στελέχη -συμβούλους, αναλυτές και developers-, οι οποίοι προσφέρουν λύσεις σε όλο το φάσμα των επιχειρήσεων της ελληνικής αγοράς, τόσο του Δημοσίου όσο και του Ιδιωτικού τομέα. Το σύνολο των ERP και BPM λύσεών μας (μαζί με αυτές του unified communication που είναι integrated στο Microsoft CRM) και σε συνδυασμό με την εμπειρία μας σε θέματα εξοπλισμού και δικτύων, δίνουν στον κάθε πελάτη μας μια πλήρη λύση σε όλα τα επίπεδα τεχνολογίας. Αυτή είναι η επιχειρηματική μας πρόταση προς την αγορά.

NetWeek Υπάρχει η άποψη που υποστηρίζει την απόλυτη εξειδίκευση των παρόχων λύσεων Πληροφορικής – τόσο σε επίπεδο συστημάτων όσο και σε επίπεδο αγορών. Πώς σχολιάζετε αυτή τη θέση;

Δημήτρης Δάφνης: Θα συμφωνήσω απόλυτα με τη θέση αυτή και θα προσθέσω ότι σε βάθος χρόνου οι απαιτήσεις για ολοένα περισσότερο εξειδικευμένες λύσεις και καθετοποιημένες εταιρείες θα γίνονται μεγαλύτερες, για τρεις λόγους.

Ο πρώτος αφορά την τεχνολογία αυτή καθαυτή. Οσο τα συστήματα και οι εφαρμογές αποκτούν περισσότερες δυνατότητες και διασυνδέσεις, τόσο πιο πολύπλοκη θα γίνεται η ανάπτυξη, εγκατάσταση, η ασφάλεια και η συντήρησή τους.

Ο δεύτερος αφορά στους ίδιους τους κατασκευαστές, οι οποίοι απαιτούν όλο και περισσότερες πιστοποιήσεις και τεχνογνωσία από τους μεταπωλητές τους και τους systems integrators για να είναι σίγουροι, ότι θα μπορέσουν τα προϊόντα τους να πουληθούν στους πελάτες και να δοθεί η απαραίτητη υποστήριξη.

Ο τρίτος αφορά στους πελάτες, οι οποίοι έχοντας πλέον πολύ καλές γνώσεις τόσο των προϊόντων, όσο και των αναγκών τους, απαιτούν από τους integrators πραγματική γνώση και συμβουλές. Τα απλά πράγματα τα ξέρουν καλύτερα οι ίδιοι. Γιατί να πληρώσουν κάποιον που δεν θα τους προσφέρει πραγματική προστιθέμενη αξία;

Αυτές λοιπόν οι παράμετροι οδηγούν στην ανάγκη όλο και περισσότερο εξειδικευμένων λύσεων και τεχνογνωσίας. Είναι μονόδρομος για κάθε επιχείρηση του κλάδου μας , που θέλει να υπάρχει και στο μέλλον.
<‘here’>


<‘Σελίδα 4: Οι κυριότερες και βασικές συνεργασίες της Cosmos και ποια είναι τα σχέδια και οι μελλοντικοί στόχοι της εταιρείας’>
NetWeek Ποιες είναι οι κυριότερες και οι βασικές συνεργασίες της Cosmos Business Systems; Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις εταιρείες -κατασκευαστές λογισμικού και συστημάτων- με τις οποίες συνεργάζεστε;

Δημήτρης Δάφνης: Η Cosmos διαθέτει απευθείας-direct συνεργασίες με την πλειονότητα των διεθνών μεγάλων κατασκευαστών τεχνολογίας. Οι κυριότερες είναι με την Hewlett Packard, την IBM, την Dell,την Lenovo στον τομέα του εξοπλισμού, τη Cisco, την Avaya, τη Cycos και τη 3COM στον τομέα δικτύων και τηλεπικοινωνιών, τη Microsoft, τη SAP, τη Captaris και την Autodesk στον τομέα των εφαρμογών και τέλος την VmWare, τη Symantec, τη Citrix στον τομέα του εξειδικευμένου λογισμικού.

Βασικά κριτήρια στις επιλογές μας είναι η κορυφαία ποιότητα των προϊόντων, η πρωτοποριακή τεχνολογία, η οποία όμως είναι δοκιμασμένη με επιτυχία, και τέλος η δυνατότητα που μας δίνουν για δική μας προστιθέμενη αξία.

NetWeek Ποια είναι τα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας και ποιοι οι μελλοντικοί σας στόχοι;

Δημήτρης Δάφνης: Πιστεύουμε ότι για να υπάρχει σταθερή και διαρκής ανάπτυξη σε μια επιχείρηση και ειδικά του δικού μας κλάδου, πρέπει να συνδυάζεται η τεχνογνωσία με την κερδοφορία και η αύξηση των μεγεθών με τις υποδομές της επιχείρησης (κτιριακές, στελεχιακές, μεθοδολογικές).

Ηδη αυτή την στιγμή υλοποιούμε μια μεγάλη επένδυση 5 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά στις υλικοτεχνικές και κτιριακές μας υποδομές, στο νέο μας υπό ανέγερση κτίριο στην Εθνική Οδό στη Μεταμόρφωση, συνολικού εμβαδού 3.200 τ.μ., που θα χρησιμοποιηθεί ως κύριο έργο υποδομής και στήριξης της μελλοντικής μας ανάπτυξης. Λάβετε υπόψη ότι αυτή την στιγμή στην Cosmos απασχολούνται 120 άτομα περίπου με πρόβλεψη πωλήσεων για το 2008 τα 23 περίπου εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο νέο κτίριο θα μπορούν υπό προϋποθέσεις να απασχοληθούν περίπου 450 άτομα…

Στόχος μας λοιπόν είναι η συνεχής και υγιής ανάπτυξη στους κλάδους που έχουμε επενδύσει και η όσο το δυνατόν αναγνώριση της προσπάθειάς μας αυτής από τους πελάτες μας, τους μοναδικούς κριτές της επιτυχίας κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος.

Case study: Document Management και Workflow Captaris
Σε μεγάλο οργανισμό, εγκαταστάθηκε και λειτουργεί η εφαρμογή της Captaris Alchemy (document management) και Workflow – σε πλήρη ελληνικοποίηση, όπου συνδυάζεται αφενός με το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο και αφετέρου με τη διαχείριση συμβάσεων και αδειών προσωπικού. Oλη η εφαρμογή «τρέχει» σε εξοπλισμό της εταιρείας Hewlett Packard, servers – storage- back up devices, terminals, ενώ το λειτουργικό λογισμικό είναι της Microsoft. Η ανάπτυξη των εφαρμογών καθώς και η εγκατάσταση και η τεχνική υποστήριξη γίνεται από συμβούλους και μηχανικούς διαφόρων τμημάτων της Cosmos.

Στο πλαίσιο του ιδίου έργου, η εταιρεία ανέλαβε την ψηφιοποίηση 500 χιλιάδων σελίδων, κειμένων αλληλογραφίας και συμβάσεων, με δυνατότητα full text retrieval, και ηλεκτρονικής αρχειοθέτησής τους μέσα στην εφαρμογή. Πιο συγκεκριμένα, ένα έγγραφο μετά την ηλεκτρονική πρωτοκόλλησή του σκανάρεται και ψηφιοποιείται (με το OCR της Captaris) και εν συνεχεία «δρομολογείται» ηλεκτρονικά τόσο για τη λήψη «υπογραφών», όσο και για τη λήψη αποφάσεων και ενεργειών. Ενεργοποιείται δηλαδή ένα workflow ενεργειών που αφορούν στο σχετικό έγγραφο, πλήρως αυτοματοποιημένο, αλλά και με απόλυτη ασφάλεια. Τα ενδιάμεσα tasks και οι ενημερώσεις εμφανίζονται στο inbox κάθε χρήστη και έχουν χρονικά περιθώρια και alerts.

Παράλληλα με την παραπάνω εφαρμογή, η διεύθυνση προσωπικού χρησιμοποιεί το workflow για την παροχή εγκρίσεων και την παρακολούθηση των αδειών του προσωπικού, σε πλήρη αυτοματισμό, ταχύτητα και διαφάνεια.

Με την εφαρμογή της ολοκληρωμένης αυτής λύσης, ο οργανισμός έχει επιτύχει τον απόλυτο έλεγχο των διαδικασιών και της διαχείρισης με ηλεκτρονικό τρόπο, την εξοικονόμηση τεράστιου αριθμού ωρών αναζήτησης, την εξοικονόμηση δαπανών εκτυπώσεων και αναλωσίμων, την επίτευξη χρονοδιαγραμμάτων και ελέγχου αυτών, την απόλυτη ασφάλεια των δεδομένων και εν τέλει καλύτερο και αποτελεσματικότερο management.

*End – to – end Λύση Document Management και Workflow Captaris σε συνδυασμό με ανάπτυξη ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου και εφαρμογής διαχείρισης συμβάσεων, βασισμένη σε εξοπλισμό της Hewlett Packard και λειτουργικά συστήματα Microsoft- Ψηφιοποίηση και Αρχειοθέτηση.

Για περισσότερες πληροφορίες: Cosmos Business Systems τηλ 210 6492800 – τμήμα Software και Consulting.
<‘here’>