Ο επικεφαλής της Zoom για τη Νότια Ευρώπη μιλάει αποκλειστικά στο netweek, εξηγώντας τη φιλοσοφία της εταιρείας, περιγράφοντας τους σταθερούς στόχους της και σχολιάζοντας το μέλλον της εργασίας αλλά και της επιχειρηματικότητας, στο οποίο ο δικός τους ρόλος, όπως τον οραματίζονται σήμερα, δεν είναι καθόλου αμελητέος.

Ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας (γιατί υπάρχουν κι αυτοί, αποδεικνύοντας τη διαχρονικότητα της σοφής ρήσης «ουδέν κακόν αμιγές καλού») είναι χωρίς αμφιβολία το Zoom (πιο σωστά, η Zoom Video Communications, όπως είναι ο πλήρης τίτλος της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογίας), που αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο γι’ αυτήν και για εμάς την άμεση ανάγκη για επικοινωνία, σε καιρούς εγκλεισμού. Η συνεχώς διευρυνόμενη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης προσέφερε μια εύχρηστη και προσιτή σε όλους λύση, η οποία την έκανε μέσα σε λίγους μήνες ένα από τα πιο «οικεία» ονόματα της καθημερινότητάς μας. Είναι απολύτως χαρακτηριστικό το γεγονός πως το 2020 το Zoom αναδείχθηκε η 5η δημοφιλέστερη εφαρμογή παγκοσμίως για κινητά, με περισσότερα από 477 εκατ. downloads. Έχοντας μόλις κλείσει την πρώτη δεκαετία του (ιδρύθηκε στις 11 Απριλίου του 2011 από τον Eric Yuan, ως τότε υψηλόβαθμο στέλεχος της Cisco, ο οποίος παραμένει έκτοτε CEO και πρόεδρος του ΔΣ), τα έσοδά του ξεπέρασαν πέρυσι τα 4 δις δολάρια και οι φιλοδοξίες του για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη και εξάπλωση έχουν -δικαίως- απογειωθεί.

Με αφορμή την πρόσφατη εμφάνιση δραστηριότητας και σε εμπορικό επίπεδο στη χώρα μας, το netweek μίλησε με τον David Calvo, υπεύθυνο της Zoom Video Communications για τη Νότια Ευρώπη, ζητώντας του να περιγράψει το σήμερα και το αύριο της εταιρίας.

netweek: Πρόσφατα, βλέπουμε πως αναπτύσσετε δραστηριότητα και στην Αθήνα. Ποια είναι τα σχέδιά σας και οι στόχοι σας για την Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, γενικότερα;

David Calvo: Δεν ανοίξαμε ακόμα γραφείο στην Ελλάδα, αλλά επεκτείναμε ήδη την παρουσία μας εκεί και στη ΝΑ Ευρώπη, γενικότερα. Επενδύσαμε σε προσωπικό ειδικά γι’ αυτή την περιοχή, τόσο στις Πωλήσεις, όσο και στις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες και την Τεχνική Υποστήριξη. Όπως έχουμε κάνει και σε άλλες περιοχές, στηρίζουμε ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, για να προσελκύσουμε ταλέντα, ανεξάρτητα από το πού έχουν τη βάση τους.
Έτσι, τα σημεία επαφής μας στην περιοχή είναι ο Νίκος Παλασκώνης, όσον αφορά στις πωλήσεις για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, και ο Πάνος Ασκητής, όσον αφορά στο Presales Technical Consulting, με την υποστήριξη του διεθνούς εξειδικευμένου τμήματος στον οργανισμό μας. Επίσης, δίνουμε βάρος στην επέκταση του δικτύου των συνεργατών μας στην περιοχή, προκειμένου να μπορέσουμε να στηρίξουμε τη διαρκώς αναπτυσσόμενη πλατφόρμα μας, από τα Zoom Meetings ως το Phone και το Contact Center.

Σκοπεύετε να ιδρύσετε κάποιο Κέντρο Εκμάθησης, προκειμένου να εκπαιδεύσετε τους Έλληνες μελλοντικούς πελάτες σας, έναν τοπικό κόμβο ή κάτι ανάλογο;

Η εκπαίδευση των χρηστών μας, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την πλατφόρμα μας, η οποία συνεχώς διευρύνεται με νέες δυνατότητες, αποτελεί πρωταρχικό μέλημά μας. Γι’ αυτό και δημιουργήσαμε το Zoom Learning Center, μια online πλατφόρμα με ελεύθερη πρόσβαση που ξεπερνάει τα γεωγραφικά σύνορα, για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει πώς να αξιοποιεί το Zoom σαν επαγγελματίας και να παίρνει ό,τι μπορεί περισσότερο, από αυτό. Οι χρήστες σ’ όλο τον κόσμο απολαμβάνουν την ίδια εξαιρετική εμπειρία με μαθήματα κατ’ απαίτηση (on-demand) και εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως τα «Getting Started with Zoom», «Zoom Security Basics», «Before the Meeting» και «Welcome to Zoom Phone».
Για όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα, ο σχετικός σύνδεσμος είναι https://blog.zoom.us/introducing-zoom-learning-center/

Ποια είναι τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά στην πιο πρόσφατη έκδοσή σας;

Η καινοτομία και η επεκτασιμότητα είναι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες για τη Zoom. Κατανοούμε απολύτως την ανάγκη κλιμάκωσης της καινοτομίας σε σύντομο χρονικό διάστημα, γι’ αυτό και επικαιροποιούμε τις εκδόσεις μας κάθε λίγες εβδομάδες, όχι σε μήνες ή χρόνια.
Επίσης, «συναντάμε» τους πελάτες μας στον δικό τους χώρο και τομέα εργασίας, με την ένταξή μας σε περισσότερα από 1000 Marketplaces, αλλά και με την παροχή ευέλικτων APIs, προκειμένου να ενσωματωθεί το Zoom σε άλλα, κρίσιμα για κάποιες επιχειρήσεις, εργαλεία.

Η Zoom εισήγαγε πρώτη μια απλή, ενοποιημένη και cloud-based πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης, με συνδυασμό video και web, η οποία μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο από το desktop, όσο κι από το κινητό. Μάλιστα, το 2019 παρουσιάσαμε το Zoom Phone, μια λύση τηλεφωνίας για επιχειρήσεις, απλή, αξιόπιστη και το ίδιο εύχρηστη όσο και η πλατφόρμα τηλεδιάσκεψής μας. Με λιγότερο από τρία χρόνια στην αγορά, ήδη το χρησιμοποιούν πάνω από 3 εκατ. χρήστες από 46 χώρες.

Τον τελευταίο χρόνο, το Zoom Phone ξεπέρασε τις 400 δυνατότητες, κι ανάμεσά τους αρκετές που βγαίνουν για πρώτη φορά στην αγορά. nΑπό την αρχή του χρόνου, επίσης, παρουσιάσαμε το Zoom Contact Center, το Zoom Whiteboard και το Zoom IQ for Sales, αποδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη εστίασή μας στη μεγιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη και την προώθηση της υβριδικής εργασίας. Να πούμε ότι το Whiteboard προσφέρει σε ομάδες τη δυνατότητα συνεχούς συνεργασίας, με μια εύχρηστη λύση η οποία τους παρέχει εικονικό χώρο για να βρεθούν πριν, κατά και μετά τη συνάντησή τους, ενώ το Zoom IQ for Sales είναι μια λύση Conversation AI που απευθύνεται στα Τμήματα Πωλήσεων, αναλύει τη διάδρασή τους με τους πελάτες και αναδεικνύει κρίσιμες πληροφορίες, ενέργειες και περιεχόμενο από τις μεταξύ τους συναντήσεις. Η Zoom κατέληξε, επίσης, σε συμφωνία (σσ. τον Μάιο) για την εξαγορά της Solvvy, κορυφαίας πλατφόρμας στο Conversational AI και τους αυτοματισμούς για υποστήριξη πελατών. Λίγους μήνες νωρίτερα, είχαμε παρουσιάσει το Zoom Contact Center, με στόχο τον επαναπροσδιορισμό των contact center μέσω της χρήσης του δικού μας, μοναδικού συνδυασμού ενοποιημένων επικοινωνιών και εμπειρίας του πελάτη.

Με την προσθήκη της τεχνολογίας διαφοροποιημένης Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης της Solvvy, θα μπορέσουμε να επιταχύνουμε την υλοποίηση του contact center μας, προκειμένου να δημιουργήσουμε μια εξατομικευμένη εμπειρία για τους πελάτες μας σ’ όλο τον κόσμο. Η αποκλειστική τεχνολογία θα διευρύνει τις δυνατότητες του Zoom Contact Center, προσφέροντας κλιμακούμενη δυνατότητα αυτο-εξυπηρέτησης και τεχνολογία Conversational AI στους πελάτες μας, οι οποίοι θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους ένα αυτοματοποιημένο, πλήρως ενσωματωμένο και εύκολο στην ανάπτυξή του contact center, που θα συμβάλει τόσο στην ταχύτερη απάντηση των ερωτήσεων των πελατών, όσο και στην επίλυση των προβλημάτων, βελτιώνοντας την ολική εμπειρία τους, αλλά και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος.

Αναμένουμε η συνεργασία Zoom και Solvvy να προσφέρει αναβαθμισμένο επίπεδο εμπειρίας στους πελάτες μας, σε παγκόσμια κλίμακα.
Αξίζει δε, να σημειωθεί ότι, αν το 80% όλων αυτών των καινοτομιών αποτελούσε μέρος ενός ‘οδικού χάρτη’ στο πλαίσιο της υλοποίησης των δικών μας επιλογών, το υπόλοιπο 20% ήλθε ως απάντηση σε άμεσες ανάγκες των πελατών μας…

Ποια είναι η άποψή σας για το μέλλον των χώρων εργασίας, με δεδομένο ότι το υβριδικό μοντέλο θα είναι η προτιμώμενη λύση, για πολλά χρόνια ακόμα;

Το μέλλον της εργασίας είναι υβριδικό, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα της αυτοπρόσωπης και της εικονικής επικοινωνίας για μέγιστη παραγωγικότητα και ευελιξία. Νέες τεχνολογίες -όπως αυτές που προσφέρουμε από τη δική μας πλατφόρμα, στο Zoom- και μοντέλα εργασίας έχουν μεταμορφώσει την εμπειρία του εργαζομένου. Πιστεύουμε ότι το μέλλον της εργασίας θα βασίζεται σε ένα υβριδικό, ευέλικτο μοντέλο, με μια στρατηγική που θα αναμιγνύει την απομακρυσμένη με την επιτόπια εργασία, στο γραφείο, και θα δίνει στους εργαζομένους την επιλογή να δουλέψουν όπου και όπως αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι, ασφαλείς και επιτυχημένοι. Βεβαίως, στο Zoom επεκτείνουμε συνεχώς την πλατφόρμα μας, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των επιχειρήσεων, όχι μόνο σήμερα αλλά και αύριο. Ανταποκρινόμενη στις πολλαπλές μεγάλες ευκαιρίες στην αγορά, επιτρέπει πλέον στους οργανισμούς να συνδεθούν με τους τελικούς χρήστες τους, όσοι κι αν είναι αυτοί, αξιοποιώντας το Events, να τους προσφέρουν νέες εμπειρίες μέσω της πλατφόρμας και να ανταποκριθούν στα αιτήματά τους, στο Contact Center.
Άλλωστε, η επικοινωνία μέσω video έχει αναδειχθεί σε κομβικό παράγοντα για την επικοινωνία των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους, είτε σε εσωτερικό είτε σε εξωτερικό επίπεδο.

Και για το μέλλον της επιχειρηματικότητας;

Θεωρούμε ότι οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους θα θεμελιωθεί το μέλλον της επιχειρηματικότητας, είναι τρεις:
Ο πρώτος είναι το ταλέντο – τα ηγετικά στελέχη είναι αναγκασμένα να αποδεχθούν το μοντέλο της ακραίας ευελιξίας, «χτίζοντας» τις εταιρείες τους γύρω από ένα υβριδικό εργατικό δυναμικό, το οποίο θα μπορεί να αποφασίζει πότε, πού και πώς θα εργάζεται.

Ο δεύτερος είναι ο μετασχηματισμός – η πανδημία μας υποχρέωσε να μετασχηματίσουμε τις διαδικασίες γύρω από τις πωλήσεις, την παροχή υπηρεσιών και την ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού μας κι αυτές οι αλλαγές «ήρθαν για να μείνουν»…

Ο τρίτος και βασικότερος πυλώνας, τέλος, είναι η ανάπτυξη κλίματος και κουλτούρας εμπιστοσύνης. Πρέπει να υποστηρίζουμε τους εργαζομένους και τους πελάτες μας όπου κι αν βρίσκονται, διαβεβαιώνοντάς τους ταυτόχρονα για τη φυσική και ψηφιακή ασφάλειά τους, αλλά και την προστασία της ιδιωτικότητάς τους.
Όντας μια τεχνολογική πλατφόρμα που απευθύνεται στο σύνολο της ανθρωπότητας, είμαστε ταγμένοι στον εκδημοκρατισμό της επικοινωνίας, ενισχύοντας τους εργαζομένους σήμερα, αλλά και στο μέλλον.

Δώστε μας κάποια παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών και καινοτόμων χρήσεων σε τομείς όπως η Εκπαίδευση, το Retail και η εμπειρία του χρήστη, οι ΜικροΜεσαίες επιχειρήσεις, τα Χρηματοοικονομικά ή ακόμα και η Υγεία;

Μπορείτε να βρείτε πολλές «ιστορίες επιτυχίας» και να εμπνευστείτε από αυτές, στον σύνδεσμο https://explore.zoom.us/.
Μέσα από πραγματικές ιστορίες θα δείτε με ποιο δημιουργικό τρόπο άτομα και οργανισμοί χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του Zoom, για να συνδεθούν, να επικοινωνήσουν και να κάνουν περισσότερα, μαζί.

Ποιες οι συνέργειες μεταξύ του Zoom και άλλων εταιρειών;

Το δίκτυο των συνεργατών μας, που περιλαμβάνει πάνω από 8000 εταίρους σε 150 χώρες, βρίσκεται στον πυρήνα, στα θεμέλια του Zoom, καθώς μας βοηθάει να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας και ενισχύει την παρουσία μας σ’ όλο τον κόσμο.
Στα τέλη Μαρτίου εγκαινιάσαμε το ανασχεδιασμένο Zoom Up Partner Program – πρόκειται για ένα ολιστικό πλαίσιο συνεργασίας, μέσα από το οποίο οι συνεργάτες μας μπορούν με απλό τρόπο να χαράξουν τη δική τους διαδρομή προς την επιτυχία, με τη βοήθεια του Zoom.

Επίσης, για όσους ενδιαφέρονται για μοναδικά προϊόντα, όπως το Zoom Phone, προσθέτουμε συνεχώς νέες δυνατότητες ενσωμάτωσης, ώστε να υποστηρίξουμε εκείνους τους πελάτες που χρησιμοποιούν το Zoom για να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να συνδεθούν μ’ όλο τον κόσμο.
Για παράδειγμα, το Zoom Phone συνεργάζεται με τους πέντε μεγαλύτερους vendors Cloud contact center παγκοσμίως, δηλ. τους Genesys, Nice, Five9, Talkdesk και Twilio.

Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον του Zoom; Πού θα βρίσκεται σε δυο-τρία χρόνια από σήμερα;

Το Zoom «χτίζει» το αύριο πατώντας πάντα στις πελατοκεντρικές ρίζες του και συνεχίζει να προσφέρει μια υπηρεσία που καλύπτει τις ανάγκες επιχειρήσεων και ατόμων, σήμερα και στο μέλλον.
Όπως ήδη είπα, η καινοτομία και η επεκτασιμότητα είναι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες για εμάς.
Κατανοούμε απολύτως την ανάγκη κλιμάκωσης της καινοτομίας σε σύντομο χρονικό διάστημα, γι’ αυτό και επικαιροποιούμε τις εκδόσεις μας κάθε λίγες εβδομάδες, όχι σε μήνες ή χρόνια.
Η ως τώρα πορεία του Zoom, όσον αφορά στην ταχύτητα υλοποίησης καινοτομιών, αποτελεί την ισχυρότερη ένδειξη για το μέλλον. NW