Αν αληθεύει η ρήση ότι «σε δέκα χρόνια από σήμερα, θα υπάρχουν δυο λογιών εταιρείες: αυτές που έχουν αγκαλιάσει και αξιοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη κι εκείνες που δεν το έκαναν και έχουν «κατεβάσει ρολά», τότε όσα ακούσαμε για το καινούριο «επιμορφωτικό» πρόγραμμα (Data Science & AI Executive Program, ο επίσημος τίτλος του), το οποίο παρουσίασε χθες η Deloitte Academy σε συνεργασία με το ολλανδικό Πολυτεχνείο του Eindhoven και το Eindhoven AI Systems Institute (EAISI), σίγουρα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Με δεδομένο ότι η επιτυχημένη είσοδος μιας επιχείρησης στην εποχή του ΑΙ δεν αφορά μόνο σε συγκεκριμένα άτομα ή τμήματα, αλλά στο σύνολο των εργαζομένων που πρέπει να υιοθετήσουν μια νέα κουλτούρα, με πρώτο φυσικά το management team το οποίο καλείται να πάρει τις κρίσιμες και συχνότατα κοστοβόρες αποφάσεις, η επιμόρφωσή τους είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ. Άλλωστε, κανείς τους δεν παραγνωρίζει τη σημασία της Τεχνητής Νοημοσύνης. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 95% των C-level βρίσκει ιδιαίτερα κρίσιμη την αξιοποίησή της και 80% ετοιμάζονται να κάνουν τα πρώτα βήματα. Αλλά, με τι γνώσεις; Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το συγκεκριμένο (ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ολλανδία, όπου δεν βρίσκουν πιά καθηγητές να το διδάξουν) πρόγραμμα, το οποίο θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο και στη χώρα μας.

Όπως το περιέγραψαν η επικεφαλής της Deloitte Academy, Νίκη Συροπούλου, ο Carlo van de Weijer, General Manager και ο Joran Lokkerbol, Academy Program Director της EAISI, το πρόγραμμα περιλαμβάνει δυο τριήμερα (Σεπτέμβριο και Οκτώβριο) στη διάρκεια των οποίων μικτές 25μελείς ομάδες ανώτερων και ανώτατων στελεχών με διαφορετική ειδικότητα το καθένα (ώστε να εξασφαλίζονται η πολυφωνία, οι συνέργειες και η 360ο θεώρηση), θα εξετάζουν τι μπορεί να δώσει το πολυπόθητο για κάθε επιχείρηση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και με ποιο τρόπο (πάντα με τη βοήθεια του ΑΙ) μπορεί αυτό να επιτευχθεί.

Bring Your Own Problem
Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεχωριστό, όπως μας το περιέγραψε η ομάδα υλοποίησης, είναι ο πρακτικός (hands-on, όπως τονίσθηκε) χαρακτήρας του: οι συμμετέχοντες executives κομίζουν και θέτουν προς επεξεργασία το δικό τους πρόβλημα, αυτό που θέλουν να βρουν τη λύση του και καταφεύγουν στις (πολλές) δυνατότητες των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, προκειμένου να αναβαθμιστεί η επιχείρησή τους. Στη λήξη του προγράμματος, ο καθένας φεύγει με τον ‘οδικό χάρτη’ που πρέπει να ακολουθήσει. Οι τρεις ομιλητές τόνισαν στη διάρκεια ενός πάνελ διαλόγου, με τίτλο «AI and the Opportunities Ahead. How to develop a Roadmap to leverage AI» και έντονη την ανταλλαγή απόψεων με το κοινό, πως κύριος στόχος τους είναι η ανάπτυξη και υποστήριξη μιας νέας φιλοσοφίας, με σωστή, ρεαλιστική και λογική κλιμάκωση, χωρίς υπερβολές. Απαντώντας σε ερώτηση του NetFax, τέλος, δήλωσαν πως στόχος τους είναι να οργανωθούν δυο εκπαιδευτικές σειρές ετησίως και πως ήδη υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά για παρακολούθηση του προγράμματος.