O Βασίλης Μπάρμπας, IT Manager, bluegr Hotels & Resorts μιλάει στο netweek για την επίδραση της Πληροφορικής στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο παροχής υπηρεσιών στον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά και για το ρόλο του CIO σήμερα.
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στον παρελθόντα ρόλο του Διευθυντή Πληροφορικής θα διαπιστώσουμε ότι αυτός ήταν προσκολλημένος σε ρόλους κυρίως τεχνολογικούς, προσπαθώντας να κατασκευάσει μια υποδομή, η οποία θα δημιουργούσε μια βάση που θα έπαιζε ενεργό ρόλο στην καθημερινότητα της επιχείρησης. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Το ΙΤ αφουγκράζεται τις ιδιαίτερες απαιτήσεις (και ανάγκες) του business και προσπαθεί να τις υλοποιήσει, δημιουργώντας καινοτόμες υπηρεσίες. Πλέον, το σύγχρονο πληροφοριακό περιβάλλον στις επιχειρήσεις δημιουργείται με γνώμονα την ικανοποίηση των επιχειρηματικών αναγκών, έχοντας αποκτήσει έναν «driven by business» χαρακτήρα. Αυτό ισχύει και με το παραπάνω και στο χώρο του τουρισμού, ο οποίος είναι ένας ελκυστικός και ιδιαίτερος επιχειρηματικός χώρος. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι κορυφαίοι παγκόσμιοι κατασκευαστές πληροφοριακών συστημάτων προσπαθούν να δημιουργήσουν εφαρμογές και λύσεις αποκλειστικά για το χώρο του τουρισμού/φιλοξενίας.
Μετασχηματισμός σημαίνει εξέλιξη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που συντελείται σήμερα δείχνει τη μεταμόρφωση των τάσεων του τουριστικού κλάδου σε θέματα εμπεριστατωμένης πληροφόρησης, ταχύτητας εξυπηρέτησης, αλλά και τη σημασία που δίνουν οι πελάτες σε αρκετές λεπτομέρειες – που πλέον έχουν αξιόλογη σπουδαιότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή η τεχνολογική γιγάντωση έχει δημιουργήσει, βάσει μελετών, μια αλλαγή της κοινωνικής δομής, με την εισαγωγή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), που αποτελούν μια καθημερινότητα για ένα αρκετά μεγάλο ηλικιακό εύρος παγκοσμίως. Οι διαδικασίες αναζήτησης, επιλογής, γνωστοποίησης και ανατροφοδότησης από τους πελάτες των ξενοδοχείων έχουν αλλάξει ολοκληρωτικά. Ο όμιλος bluegr Hotels & Resorts, ακολουθώντας τις τεχνολογικές αλλαγές και προσπαθώντας να δημιουργήσει μια ουσιαστική εμπειρία, έχει δημιουργήσει μια υποδομή διαδικασιών και τεχνολογικών εφαρμογών, που προσδίδει ένα ποιοτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ένα συχνό παράδειγμα είναι ο έλεγχος υπηρεσίας Wi-Fi από τον δυνητικό πελάτη ή την εταιρεία. Η σημασία που δίνει ο πελάτης για την παροχή ποιοτικής υπηρεσίας Internet αποτελεί σημείο αναφοράς. Συγκεκριμένα, ο όμιλος bluegr Hotels & Resorts που δραστηριοποιείται στην Αθήνα με το ξενοδοχείο Life Gallery Αthens, στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης με τα ξενοδοχεία: Minos Beach art hotel, Sensimar Minos Palace, Candia Park village, και στην Ρόδο με το ξενοδοχείο Sunprime Miramare, έχει πραγματοποιήσει κάποια έργα στους παρακάτω τομείς, έχοντας βάση τον μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό, όπως:
* Wi-Fi, telecoms & αναβάθμιση δικτύου: Παροχή υπηρεσίας Wi-Fi σε όλα τα ξενοδοχεία του ομίλου και προσβασιμότητα εταιρικών πόρων, * IP Telephony, * EWS (Emergency Work Space): Υπηρεσία για εταιρείες από το ξενοδοχείο Life Gallery Αthens, ως εναλλακτική λύση για χώρο εργασίας εκτός εταιρικών εγκαταστάσεων, * PMS:Υβριδικό μοντέλο λειτουργίας PMS, * Digital marketing & Αnalytics:Δημιουργία μηχανισμού ενημέρωσης και ψηφιακής δικτύωσης μέσω εφαρμογών, * Εκπαίδευση: Συνεχής εκπαίδευση πάνω στα συστήματα ΙΤ για όλο το ανθρώπινο δυναμικό του ομίλου, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε τμήματος.
BYOD, IoT, MDM
Οι προκλήσεις σε έναν ξενοδοχειακό χώρο είναι διαφορετικές, συγκριτικά με άλλες εταιρείες. Κάθε μέρα στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις υπάρχουν διαφορετικοί χρήστες με ξεχωριστές απαιτήσεις, κάνοντας χρήση δύο ή και περισσότερων διαφορετικών συσκευών ανά πελάτη. Η ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων, η συνεχής ποιοτική παροχή υπηρεσιών και η διαχείριση μεγάλου όγκου εξωτερικών συσκευών, αποτελεί πλέον μια καθημερινή και σημαντική δραστηριότητα. Οι όροι “BYOD, IoT, MDM” είναι πολυσχιδείς και συνεχώς εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς, δημιουργώντας νέες ανάγκες, απαιτήσεις και προβληματισμούς, τόσο σε επίπεδο τεχνολογικό όσο και στη σύγχρονη επιχειρησιακή διαχείριση/λειτουργία.