Οι κοινοπραξίες “Nusz - Mυτιληναίος” και “ΑΚΤΩΡ - Autostrade - Ιntrakat - Intrasoft International” πέρασαν στην τελική φάση του διαγωνισμού για το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων μετά το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών χθες.

Δεν προκρίθηκε στην επόμενη φάση, μετά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, η ένωση εταιρειών «Vinci Higways S.A.S- Vinci Concessions S.A.S.-Kapsch TraficCom A.G.-ΤΕΡΝΑ Α.Ε.», ενώ είχαν αποσύρει το ενδιαφέρον τους οι ενώσεις εταιρειών «ΟΤΕ-T-Systems» και «Strabag A.G.-Skytoll A.S.». Το επόμενο στάδιο είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, όπου η καλύτερη θα αναδείξει και το ανάδοχο του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.

Το νέο σύστημα Ηλεκτρονικών διοδίων με χιλιομετρική χρέωση θα είναι ένα σύστημα διοδίων ελεύθερης ροής (free flow), με χρέωση αυστηρά ανάλογη της διανυόμενης από τον χρήστη χιλιομετρικής απόστασης και με βασική προτεραιότητα την ευχρηστία και τη φιλικότητα προς τον χρήστη. To σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί θα καταγράφει τις διαδρομές τόσο των επαγγελματικής χρήσης οχημάτων, όσων και των ιδιωτικών. Στην πρώτη περίπτωση η καταγραφή της διαδρομής θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.ά).Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ένεκα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των οδηγών τους.