Στο ρυθμό της διαρκώς επιταχυνόμενης ψηφιακής ροής που ζούμε σήμερα, μοιάζει σαν οι μόνες επιχειρήσεις που τον ακολουθούν «δουλεύοντας σε πραγματικό χρόνο» να είναι τα καινοτόμα social media. Εταιρείες όπως το Facebook αλλάζουν την στρατηγική τους και μεταβάλλουν τις υπηρεσίες τους, κυριολεκτικά, στον αέρα. Κάτι που άλλους ενοχλεί, και άλλους χαροποιεί.

Τις παλιές καλές μέρες, υπήρχε η «στρατηγική». Οι γίγαντες των ψηφιακών μέσων, των εταιρειών που επιχειρούν στο χώρο των επικοινωνιών -αλλά και εν γένει ο κόσμος των επιχειρήσεων- πραγματοποιούσαν προσεκτικές δόκιμες των προϊόντων τους πριν τα ρίξουν στην αγορά. Σήμερα, που  ο χρόνος είναι πάντοτε «τώρα», οδηγούμαστε μοιραία σε άλλες λύσεις.

Οι νέοι ρυθμοί ωστόσο απαιτούν και επαναδιαπραγμάτευση κάποιων εννοιών όπως η επιτυχία και η αποτυχία. Ο Σάμιουελ Μπέκετ έλεγε «Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again». Φυσικά, ο μεγάλος συγγραφέας δε μιλούσε για επιχειρήσεις, αλλά αν «ξύσει» κανείς τη φράση λίγο παραπάνω, βρίσκει μια μεγάλη αλήθεια.

Εδώ δεν εννοούμε απολύτως αυτό, αλλά σχεδόν. Οι επιχειρήσεις σήμερα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες να αποτύχουν «γρήγορα». Με τη γρήγορη αποτυχία, υπάρχει χρόνος επαναδιαπραγμάτευσης, αναδιάρθρωσης, επανεξέτασης, ρύθμισης. Ταυτόχρονα, η έγκαιρη διάγνωση των λόγων της αποτυχίας αυτής στον ταχύτερο δυνατό χρόνο δίνει την ευκαιρία και για έγκαιρο επαναπροσδιορισμό, διόρθωση και βελτιστοποίηση.

Οι πελάτες σήμερα θέλουν δράση. Στην σύγχρονη εποχή, δεν είναι απλά χρήστες είναι και κριτικοί, σχολιαστές και ενίοτε καταθέτουν και προτάσεις. Απαιτούν από τους «παραγωγούς» ρίσκα, γρήγορα ανακλαστικά, ευφυείς αντιδράσεις και ταχείες αναπροσαρμογές . Οτι δεν φέρνει το απαιτούμενο αποτέλεσμα, να μπορεί να αλλάζει σε πραγματικό χρόνο.

Στο μέλλον, το προϊόν θα είναι πάντοτε online. Δεν θα εμφανίζεται ως φάντης μπαστούνι. Θα είναι ένα διαρκές παρόν που θα αλλάζει μέρα τη μέρα, ώρα την ώρα. Ενα «product in progress» βασισμένο πάνω στην εκάστοτε επίκαιρη ανάγκη των πελατών που, με τη σειρά της, θα αλλάζει σε εξαιρετικά σύντομο χρόνο. Οποιος το αντιληφθεί νωρίτερα θα είναι κι εκείνος που θα βγει κερδισμένος.=