Με περισσότερα από 20 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ελληνική αγορά, με σημαντική παρουσία σε Κύπρο και Γερμανία, η Ergoman αποτελεί ένα μοναδικό success story που αποδεικνύει ότι η βαθιά γνώση, οι βέλτιστες συνεργασίες και η εστίαση στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε πελάτη είναι τα στοιχεία αυτά που κάνουν την διαφορά. Ο Δημήτριος Μανούσος, CEO και ιδιοκτήτης της Ergoman, εξηγεί με ποιους τρόπους η εταιρεία μπορεί να συμβάλει στον επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό των πελατών της, διασφαλίζοντας την ικανοποίηση και την εμπιστοσύνη τους.

netweek: Η ERGOMAN μετράει πια περισσότερα από 20 χρόνια στην ελληνική αγορά. Μιλήστε μας λίγο για την ιστορία και την πορεία της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια.

Δημήτριος Μανούσος: Το ταξίδι της Ergoman ξεκίνησε το 2001, όταν μετά από αρκετά χρόνια σπουδών και εργασιακής εμπειρίας σε θέσεις ευθύνης στον Τομέα Τηλεπικοινωνιών στη Γερμανία, αποφάσισα να επιστρέψω στην Ελλάδα. Εναρμονιζόμενοι με την τάση της εποχής, δραστηριοποιηθήκαμε αρχικά στον Τομέα των Τηλεπικοινωνιών προσφέροντας λύσεις Hardware. Παράλληλα, στραφήκαμε πολύ σύντομα σε ολοκληρωμένες λύσεις Videoconference και Meeting Room Solutions, τις οποίες προσφέρουμε ακόμη σε δεκάδες πελάτες μας.

Μεγάλη πρόκληση για εμάς ήταν ο χώρος του Software και η επιλογή της Ergoman να εισέλθει σε αυτόν οδήγησε αναμφισβήτητα στην αναβάθμιση της ταυτότητάς μας. Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 2010 και ενώ είχε ξεκινήσει η κρίση, η Ergoman θεώρησε τον καταλληλότερο χρόνο να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες. Με την αρκετά έμπειρη ομάδα Analytics που δημιουργήσαμε, καταφέραμε να γίνουμε ΙΒΜ Support Provider Partner στο Cognos & Planning Analytics. Σύντομα η ομάδα μεγάλωσε και επεκτείναμε τις εμπειρίες μας και σε άλλες τεχνολογίες Analytics.

Σήμερα πέρα από IBM Data & AI Gold Partner είμαστε και Microsoft Data & AI Gold partner. Με τα σημαντικά έργα που έχουμε κάνει στα Analytics με leading τεχνολογίες, όπως Microsoft, IBM & Τableau, καλύπτουμε πολύ μεγάλο μέρος του κύκλου ζωής των δεδομένων, από το Budgeting και Planning στα descriptive και diagnostic analytics και από εκεί στα predictive analytics. Στοχεύοντας στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στους πελάτες μας, τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει και μία ομάδα με πολύ καλές γνώσεις σε Python (Pandas, Scikit-Learn, Dask κλπ.). Έτσι καλύπτουμε πλήρως τον τομέα των Advanced Analytics.

Επιπρόσθετα έχουμε αναπτύξει και μία ομάδα Software Development, δημιουργώντας λύσεις από μηδενική βάση στηριζόμενοι σε σύγχρονες τεχνολογίες όπως Django Framework, Flask Framework, Bootstrap, Javascript, SQLite / PostgreSQL, Python & Linux. Mέσα από συνεργασίες με Οίκους του εξωτερικού προσφέρουμε λύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό, όπως Contract Lifecycle Management, Digital Signatures, Archiving, Business Workflows, Document Management, Space Planning & Desk Reservation Applications. Τέλος, μέσω της πλατφόρμας Monday.com, της οποίας είμαστε Gold partner για Ελλάδα και Κύπρο, προφέρουμε ένα ολοκληρωμένο και ενοποιημένο περιβάλλον εργασίας (Work OS) για όλα τα τμήματα μιας επιχείρησης ούτως ώστε να δημιουργούν και διαμορφώνουν τις δικές τους εφαρμογές ροής εργασίας μέσα σε λίγα λεπτά χωρίς τη χρήση κώδικα. Αυτό βοηθά τους πελάτες μας να καταργήσουν τις τοπικές «νησίδες» πληροφορίας και εφαρμογών (Silos) και να αυξήσουν τη διαφάνεια και δια-λειτουργικότητα για τη διαχείριση όλων των έργων-εργασιών, χωρίς να απαιτείται να καταφεύγουν σε email, υπολογιστικά φύλλα και ατελείωτες συναντήσεις για να ολοκληρώσουν τη δουλειά τους.

Από την έναρξη της επαγγελματικής μας δραστηριότητάς έχουμε καταφέρει, και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτό, να θεωρούμαστε ως ένας από τους πιο αξιόπιστους & ικανούς παρόχους λύσεων ΤΠΕ, έχοντας υλοποιήσει μεγάλο αριθμό σύνθετων έργων τηλεπικοινωνιών & πληροφορικής, σε ποικίλους επιχειρηματικούς τομείς της αγοράς. Η μέχρι τώρα επιτυχία μας αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη φιλοσοφία μας και στην εταιρική μας κουλτούρα. Δημιουργούμε και διατηρούμε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες μας με win-win συνεργασίες. Έτσι μεγιστοποιούμε την απόδοση της επένδυσης των πελατών μας. Παρέχουμε πραγματική επιχειρηματική αξία, με διαφάνεια και ορατά αποτελέσματα. Ακούμε προσεκτικά. Αναλύουμε με ακρίβεια. Παραδίδουμε πάντα on time. Αγαπάμε αυτό που κάνουμε και διαθέτουμε Ισχυρό Εταιρικό Κώδικα Δεοντολογίας. Γνωρίζουμε πώς να ΣΥΝ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ!

Ποια η θέση της Ergoman στην ελληνική αγορά σήμερα;

Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την πορεία της εταιρείας έως σήμερα. Έχουμε εξαιρετικούς και σημαντικούς πελάτες, με τους οποίους διατηρούμε μακροχρόνιες συνεργασίες. Αντιπροσωπεύουμε παγκόσμιους Οίκους στην ελληνική αγορά, όπως Microsoft, IBM, Cisco καθώς επίσης και κάποιους λιγότερο γνωστούς, αλλά ηγέτες στον χώρο τους, όπως την Monday.com, Easy Software, Eptura. Έχουμε μία συμπαγή ομάδα με εξαιρετικές γνώσεις και άριστο εργασιακό κλίμα, η οποία αναπτύσσεται μεθοδικά. Η Εταιρεία είναι σταθερά κερδοφόρα, τα τελευταία δε έτη παρουσιάζει σημαντικά κέρδη και έχει μηδενικό δανεισμό.

Η Ergoman έχει παρουσία και εκτός της ελληνικής αγοράς. Μιλήστε μας σχετικά…

Η εξωστρέφεια είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας μας. Εδώ και 20 περίπου χρόνια έχουμε ιδρύσει την Ergoman Cyprus, η οποία επίσης παρουσιάζει σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα, αλλά το σημαντικότερο για μας είναι η ίδρυση της Ergoman (Germany) Communication GmbH. Είμαστε υπερήφανοι ως μία από τις λίγες ελληνικές εταιρείες Πληροφορικής, που τόλμησε να επενδύσει σε μία αγορά με πολύ υψηλές απαιτήσεις. Βέβαια, βοήθησε και το γεγονός ότι προσωπικά γνωρίζω άριστα την γερμανική αγορά της Πληροφορικής, καθώς πέρα των σπουδών και της εργασιακής εμπειρίας, διατηρώ στενούς δεσμούς με τη χώρα. Θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφέρω τους εξαιρετικούς Γερμανούς συνεργάτες μας, κ.κ. Michael Shabanzadeh και Frank Pfeiffer, οι οποίοι συνδράμουν στην προσπάθεια αυτή.

Τα τελευταία χρόνια η Ergoman Germany αναπτύσσει συνεχώς τον κύκλο εργασιών της, εκτελώντας σημαντικά έργα. Εδώ θα πρέπει να τονίσω, ότι η Ergoman Ελλάδος παρέχει σημαντικές υπηρεσίες με έλληνες Analytics Consultants και οι γερμανοί πελάτες μας είναι ενθουσιασμένοι με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους έλληνες συναδέλφους μας.
Αυτή τη δραστηριότητα την θεωρούμε σημαντική και θέλουμε να την επεκτείνουμε, όσο περισσότερο μπορούμε. Εξετάζουμε ακόμη και το ενδεχόμενο, να αναπτύξουμε συμπληρωματικά συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες, οι οποίες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην γερμανική αγορά.

Ποιοι είναι οι βασικοί τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας και ποιος ο ρόλος της στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων;

Διαθέτουμε τέσσερις πυλώνες εξειδικευμένων Ψηφιακών Λύσεων και υπηρεσιών για κάθε επιχείρηση.
1. Data Management & Business Analytics
2. Digital Process & Document Management
3. Digital Workplace – Team Collaboration και
4. Custom Applications
Σε ένα σύνθετο και ταχέως μεταβαλλόμενο τεχνολογικό τοπίο, συνδυάζουμε πολλαπλά συστήματα ΤΠΕ από κορυφαίους διεθνείς παρόχους τεχνολογίας με τους οποίους διαθέτουμε μακροχρόνιες και στρατηγικές συνεργασίες, σε διαφορετικές λειτουργίες και επιχειρηματικές διαδικασίες μέσα σε έναν οργανισμό, προκειμένου να παρέχουμε μια ολοκληρωμένη λύση που θα «ξεκλειδώσει» τις δυνατότητες κάθε επιχείρησης. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες δημιουργούν έσοδα και υπερασπίζονται την αξία, προσφέροντας ένα απαραίτητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η συμβολή της Ergoman σε αυτό τον τομέα είναι καθοριστική. Προσφέρουμε και κυρίως εφαρμόζουμε τις κατάλληλες απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας, όπως: Η διαφοροποίηση στην αγορά, η ενίσχυση της κερδοφορίας και η αναζήτηση νέων δρόμων ανάπτυξης, η είσοδος σε νέες αγορές και η προσέγγιση της νέας γενιάς των Millennials και Gen Z.

Η βέλτιστη διαχείριση των δεδομένων και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των analytics και του AI είναι από τα βασικότερα ζητούμενα των επιχειρήσεων. Ποια είναι η πρόταση αξίας της Ergoman σε αυτό τον τομέα;

Η ανάλυση δεδομένων και η τεχνολογία AI, αναφέρονται σε ένα συνολικό οικοσύστημα επιχειρηματικής ευφυΐας που χρησιμοποιεί και τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για να αποτυπώσει και να ανακαλύψει επιχειρηματικές πληροφορίες από τα εταιρικά δεδομένα, να βρει νέα μοτίβα και να ανακαλύψει σχέσεις σε αυτά τα δεδομένα. Στην πράξη, πρόκειται για μια διαδικασία αυτοματοποίησης μεγάλου μέρους της εργασίας, που θα εκτελούσε κανονικά ένας αναλυτής δεδομένων. Εμείς στην Ergoman πιστεύουμε ότι αυτή η διαδικασία αυτοματοποίησης πρέπει να είναι σε μεγάλο βαθμό διαφορετική σε κάθε εταιρικό μας πελάτη.

Αυτό που λέμε one «size fits all», δεν ισχύει. Έτσι, η συνεργασία μας ξεκινά με τη βαθιά μελέτη των ιδιαιτεροτήτων της κάθε εταιρείας, των στόχων που θέλει να επιτύχει και του συνδυασμού τους με τις κατάλληλες λύσεις, ώστε να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της ανάλυσης δεδομένων και της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αυξανόμενη ζήτηση για τη μετάβαση της τεχνητής νοημοσύνης και της ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, από τον πειραματισμό στην παραγωγή. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος γιατί, μια κατακερματισμένη ροή εργασίας μπορεί να οδηγήσει σε ζητήματα όπως χαμηλή παραγωγικότητα προγραμματιστών, σύνθετη διαχείριση υποδομής, κακή διαχείριση δεδομένων, αναποτελεσματική εφαρμογή και πολλά άλλα.

Η Ergoman χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες μεγάλων διεθνών οίκων, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα το κατάλληλο λογισμικό, ώστε να ενοποιεί την ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη, εξυπηρετώντας με το βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες των πελατών της. Στόχος μας είναι να είμαστε ο βέλτιστος partner στον δρόμο για την μετατροπή του οργανισμού τους σε ένα data-driven decision making οργανισμό.

Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να προχωράει με γρήγορους ρυθμούς τόσο στο επιχειρείν όσο και στο κράτος, πώς διαμορφώνονται πλέον οι ανάγκες των εταιρειών σε ότι αφορά το enterprise management; Πώς μπορεί να βοηθήσει η Ergoman;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ο μετασχηματισμός διαδικασιών δημιουργίας αξίας περιλαμβάνοντας το τηλεπικοινωνιακό πλέγμα μεταξύ των επιχειρήσεων και του οικοσυστήματος συνολικά. Η Ergoman είναι εδώ για να δώσει τη βέλτιστη, εξατομικευμένη λύση για κάθε Οργανισμό. Συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας με σκοπό να εφαρμόσουν το ψηφιακό τους όραμα, να μεγιστοποιήσουν την παραγωγικότητά τους, να μειώσουν τα κόστη τους και να επιτύχουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Με την ολιστική μας προσέγγιση και τις εξειδικευμένες υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας που διαθέτουμε, προσφέρουμε στους πελάτες μας την κατάλληλη λύση και εξαιρετικά οφέλη.
Συνδράμουμε τους πελάτες μας, ώστε να επιτύχουν κρίσιμα για την επιχείρησή τους KPIs. Ταυτόχρονα, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και τις προκλήσεις που απορρέουν και οι οποίες μετέχουν σε αυτή τη διαδικασία, όπως την ενσωμάτωση των νέων λύσεων με την υπάρχουσα τεχνολογία, την ψηφιακή ασφάλεια των δεδομένων, το κόστος των νέων ψηφιακών λύσεων, την εκπαίδευση των στελεχών σε ψηφιακές δεξιότητες.

Με την απομακρυσμένη εργασία αλλά και τα υβριδικά μοντέλα εργασίας να αποτελούν πλέον τη νέα κανονικότητα μετά και την πανδημία, η έννοια του digital workpace αποκτά πλέον άλλη διάσταση. Τι περιλαμβάνει ο όρος τελικά, ποια είναι τα ζητούμενα και πώς αυτά μπορούν να καλυφθούν;

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι αδιαμφισβήτητα συνδεδεμένος με τους ταχύτατους ρυθμούς σε κάθε τομέα της καθημερινότητας και της εργασίας.
Ο τρόπος εργασίας αλλάζει, γίνεται πιο ευέλικτος με το remote working, το global sourcing και το work from anywhere να είναι οι τάσεις που επικρατούν.
Ο όρος ψηφιακός νομαδισμός επινοήθηκε το 1997 σε ένα βιβλίο με τίτλο “The Digital Nomad”, και προέβλεπε την εφεύρεση μιας μοναδικής, πανίσχυρης συσκευής επικοινωνίας που θα επέτρεπε στους εργαζόμενους να έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται από οπουδήποτε καθώς και την ανάπτυξη μιας οικονομίας μέσω διαδικτυακών πλατφορμών (gig economy).
Άλλη μια εξαιρετικά σημαντική πρόκληση που καλούμαστε να διαχειριστούμε. Ειδικά την περίοδο της πανδημίας οι εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών και business software λύσεων, ήταν επιβεβλημένο να στηρίξουν το πρωτόγνωρο αυτό εγχείρημα και σαφώς να προβούν πρώτοι από όλους στο ψηφιακό τους άλμα.
Έτσι τάχιστα προετοιμαστήκαμε. Ενισχύσαμε τις ψηφιακές υποδομές μας αλλά και το στελεχιακό μας δυναμικό και συμβάλαμε στο πολύτιμο αυτό έργο, βοηθώντας και τους πελάτες μας να ανταποκριθούν στις νέες αυτές απαιτήσεις του ψηφιακού περιβάλλοντος εργασίας.

Μπορείτε να αναφερθείτε σε κάποια case studies και παραδείγματα επιτυχημένων συνεργασιών;

Θα αναφερθούμε σε σημαντικά case studies ανά πεδίο δράσης μας, χωρίς να μπορούμε να ονοματίσουμε τους εν λόγω πελάτες μιας και τα περισσότερα έργα έχουν confidentiality agreements.
Συγκεντρωτικά, έχουμε μακροχρόνιες και πιστές συνεργασίες με σημαντικότατους πελάτες από τον χώρο των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, τον τραπεζικό τομέα, τον χώρο του λιανεμπορίου και των γρήγορα κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, τον φαρμακευτικό κλάδο, τη ναυτιλία, τη βιομηχανία αλλά και το Δημόσιο.

Ένα από τα σημαντικότερα και μεγαλύτερα development έργα που έχουμε υλοποιήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι σε έναν κορυφαίο τηλεπικοινωνιακό Οργανισμό και αφορά μία εφαρμογή, η οποία ψηφιοποιεί και αυτοματοποιεί τις επιτόπιες επεμβάσεις, επισκέψεις και σχεδιασμό των μηχανικών πεδίου αναφορικά με το ασυρματικό δίκτυο.
Στο τομέα της συνεργατικότητας και των τηλεδιασκέψεων ένα πολύ σημαντικό έργο αφορά τον σχεδιασμό λύσης, φυσικής εγκατάστασης, παραμετροποίησης, θέσης σε λειτουργία καθώς και συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης 60 συστημάτων αιθουσών τηλεδιασκέψεων. Τα συστήματα τηλεδιασκέψεων ήταν του κατασκευαστή Οίκου Cisco και η εγκατάστασή τους πραγματοποιήθηκε από την Εταιρεία μας σε 7 χώρες του εν λόγω πελάτη μας. Βασικοί παράγοντες του έργου ήταν οι γρήγορες υλοποιήσεις, το άριστο αποτέλεσμα, καθώς και η χρήση της υπηρεσίας Webex cloud που έδωσε προστιθέμενη αξία στην δικτυακή υποδομή.

Στο χώρο των Data Analytics ένα πολύ σημαντικό έργο που υλοποιήσαμε πρόσφατα σε έναν τραπεζικό μας πελάτη αφορά στο σχεδιασμό reporting υποδομής στο data hub, δημιουργία εταιρικών αναφορών και Dashboards αλλά και το σχεδιασμό και ανάπτυξη/ υλοποίηση αυτοματοποίησης παραγωγής εσωτερικών και εξωτερικών χρηματοοικονομικών αναφορών με χρήση τεχνολογιών XBRL. Υλοποιήθηκαν οι ετήσιες, εξαμηνιαίες, τριμηνιαίες και επενδυτικές οικονομικές εκθέσεις. Τέλος, στο πεδίο του ψηφιακού μετασχηματισμού, του Paperless office και του υβριδικού περιβάλλοντος εργασίας έχουμε υλοποιήσει τον τελευταίο χρόνο δεκάδες έργα , βοηθώντας σημαντικούς πελάτες σε τράπεζες, λιανεμπόριο και βιομηχανίες να αυτοματοποιήσουν και να ενοποιήσουν εταιρικές διαδικασίες, όπως τη διαχείριση του κύκλου ζωής των συμβάσεων τους, τη διαχείριση των τηλεπικοινωνιακών γραμμών και εξόδων τους, την παρακολούθηση των έργων και των εργασιών τους, την ανάπτυξη ευέλικτων CRM εφαρμογών καθώς και εφαρμογές Space Planning και Desk Reservation για παραγωγικότερη αξιοποίηση των γραφείων και των αιθουσών τηλεδιασκέψεων.

Ποιοι είναι το όραμα και τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον;

Μετά από μία μακρόχρονη επιτυχημένη και αυτόνομη πορεία σε ένα κλάδο, που τώρα γνωρίζει περισσότερο από ποτέ μεγάλη ανάπτυξη στο πλαίσιο του επιχειρηματικού και κρατικού ψηφιακού μετασχηματισμού, η στρατηγική μας επιλογή είναι να παραμείνουμε ενεργοί, εξωστρεφείς, πελατοκεντρικοί, καινοτόμοι και φυσικά αναπτυσσόμενα κερδοφόροι. Στρατηγικός στόχος είναι να συμβάλουμε ουσιαστικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των πελατών μας, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, να αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο στους τομείς που εξειδικευόμαστε αλλά ταυτόχρονα να προσαρμοζόμαστε άμεσα στις νέες τεχνολογικές τάσεις και απαιτήσεις της εποχής μας. Να προσλάβουμε, να ενδυναμώσουμε και να διατηρήσουμε τους πιο ταλαντούχους υπαλλήλους που δεσμεύονται να εξυπηρετούν τους πελάτες μας με κοινό στόχο την ισχυροποίηση της εταιρείας μας.
Πρωταρχικός μας στόχος ήταν και θα είναι πάντα η ικανοποίηση και εμπιστοσύνη των πελατών μας, την οποία φροντίζουμε να κερδίζουμε καθημερινά μέσα από την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τις εποικοδομητικές συνεργασίες μας.