Νέα έρευνα για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής κοινότητας αναφέρει ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς καθησυχάζονται όταν τους παρέχονται εργαλεία για να αντιμετωπίσουν διαδικτυακούς κινδύνους.

Παραταύτα, δε χρησιμοποιούν συχνά τις διαθέσιμες επιλογές (συμβουλές μέσω διαδικτύου, ή τα λεγόμενα ‘κουμπιά πανικού’) και επομένως η αγορά θα μπορούσε να προχωρήσει σε περαιτέρω προωθητικές ενέργειες.

Περισσότερα από 25,000 παιδιά από όλη την Ευρώπη (και ένας από τους γονείς τους) συμμετείχαν μέσω συνεντεύξεων στην έρευνα EU Kids Online, που καθοδηγείται από το London School of Economics και χρηματοδοτείται από το κοινοτικό πρόγραμμα Safer Internet.

Η μελέτη αποκάλυψε ότι ενώ το 70% των γονέων μιλά με τα παιδιά του για το τι κάνουν στο διαδίκτυο και περισσότεροι από τους μισούς προσφέρουν πρακτικές συμβουλές και υποστήριξη, σχετικά λίγοι χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά εργαλεία για να βοηθήσουν. Στην Ελλάδα αυτό ισχύει για το 24% των γονέων.

Για την ακρίβεια, η έρευνα δείχνει ότι, τα περισσότερα παιδιά δεν ενοχλούνται και δεν αναστατώνονται από αυτά που συναντούν στο διαδίκτυο. Και ενώ τα παιδιά αναφέρουν ότι ο εκφοβισμός (bullying) είναι σχετικά ασυνήθιστος, τα παιδιά που έχουν υποστεί διαδικτυακό εκφοβισμό ήταν πιο πιθανό να πουν ότι αυτή η εμπειρία τα αναστάτωσε.

Η Ελλάδα καθώς και άλλες νοτιοανατολικές ευρωπαϊκές χώρες έχουν το μικρότερο ποσοστό στο φαινόμενο του εκφοβισμού (17% είτε μέσω διαδικτύου είτε στην πραγματική ζωή). Επίσης, το 23% των παιδιών έχουν δει σεξουαλικό ή πορνογραφικό υλικό τον περασμένο χρόνο, με το διαδίκτυο να είναι εξίσου κοινή πηγή όσο η τηλεόραση, οι ταινίες και το βίντεο. Στην Ελλάδα το διαδίκτυο αποτελεί λιγότερο συχνή πηγή πορνογραφικού υλικού. Ενώ αυτή η εμπειρία είναι πιο πιθανή στους μεγαλύτερους εφήβους, τα μικρότερα παιδιά είναι πιο πιθανό να ενοχληθούν ή να αναστατωθούν.