Όπως καταγράφει η Gartner σε πρόσφατη μελέτη της, ο τζίρος της παγκόσμιας αγοράς social software και λύσεων collaboration για το χώρο εργασίας θα αγγίξει το 2023 τα 4,8 δισ. δολάρια – ήτοι σχεδόν θα διπλασιαστεί σε σχέση με το 2018, όπου τα έσοδά της ανήλθαν στα 4,8 δισ. δολάρια.

Ταυτόχρονα, οι αναλυτές διαπιστώνουν ότι η αγορά collaboration έχει «σπάσει» σε πολλές επιμέρους αγορές – για παράδειγμα εφαρμογές για την επικοινωνία των εργαζομένων ή λύσεις meeting – οι οποίες, συχνά, δεν είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους. Ο Craig Roth, Research Vice President της Gartner, σχολιάζει επ’ αυτού: «Η αγορά collaboration είναι πιο κατακερματισμένη και πιο εστιασμένη στο context από ποτέ, με αποτέλεσμα να αφήνει περιθώρια για πολλούς παίκτες.

Δεν έχει καμία σχέση δηλαδή με μια αγορά του τύπου «Winner takes all. Εκτιμούμε ότι μέχρι το 2023, σχεδόν το 60% των κατασκευαστών επιχειρηματικών εφαρμογών, θα ενσωματώνουν στις λύσεις τους λειτουργίες από την περιοχή του social software και του collaboration». Τα social media και το realtime messaging αποτελούν σήμερα τις τεχνολογίες ‘κλειδιά’ για την εσωτερική επικοινωνία στις επιχειρήσεις, σημειώνει η Gartner στη μελέτη της.