Όταν ιδρύθηκε η SiEBEN το 2000, δεν υπήρχαν ούτε στόχοι, ούτε business plan, παρά μόνο μια ομάδα συμφοιτητών που είχε ως μοναδικό κίνητρο να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη άνθηση του Internet. Σήμερα, 15 χρόνια μετά, η εταιρεία έχει ξεπεράσει και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις , δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης για όλη την ελληνική αγορά Πληροφορικής και βάζει τις βάσεις για τη νέα ψηφιακή εποχή.

Η SiEBEN αποτελεί case study για κάθε επιχειρηματία. Είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες που ξεκίνησαν χωρίς καμία εξωτερική χρηματοδότηση, χωρίς καμία επιχειρηματική εμπειρία ή κληρονομιά από τα στελέχη που την ίδρυσαν. Σήμερα, βασιζόμενη στις δικές της δυνάμεις, η SiEBEN έχει φτάσει στο σημείο να απασχολεί 120 άτομα προσωπικό και να κάνει 5 εκατ. ευρώ ετήσιο τζίρο. Όλα αυτά μέσα σε 15 χρόνια δημιουργίας, ανάπτυξης, προσπάθειας και πολυάριθμων επιτυχιών.

15 χρόνια επιτυχίες
Την 15η της επέτειο σε μια κατάμεστη αίθουσα γιόρτασε η SiEBEN την Πέμπτη 5 Μαρτίου στο Πολιτιστικό κέντρο ΔΑΪΣ, σε μια εκδήλωση την οποία τίμησαν με την παρουσία τους στελέχη της αγοράς, συνεργάτες, εργαζόμενοι και πελάτες της εταιρείας. Την εκδήλωση άνοιξε η Χρύσα Παπαδοπούλου, Digital Marketing Director της SiEBEN, η οποία έκανε μια σύντομη αναφορά στις δραστηριότητες και τα προϊόντα της SiEBEN, ευχαριστώντας, παράλληλα, όλους αυτούς που έβαλαν το λιθαράκι τους για την επιτυχία της εταιρείας: τους πελάτες, τους συνεργάτες και το ανθρώπινο δυναμικό, που αποτελεί τον πυρήνα όλων των παραπάνω.

Στη συνέχεια, ο Ισίδωρος Σιδερίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της SiEBEN, παρουσίασε το όραμα της εταιρείας του μέσα από την αλληγορική προσέγγιση του ψηφιακού Δαρβινισμού. Είναι τόσο καταλυτικές οι αλλαγές που επιβάλει η τεχνολογία στην κοινωνία σήμερα, και το περιβάλλον μας αλλάζει με τέτοια ταχύτητα, που κάποιες επιχειρήσεις δεν προλαβαίνουν να προσαρμοστούν. H SiEBEN, σύμφωνα με τον κ. Σιδερίδη, μπορεί να υποστηρίξει όλους όσους θέλουν να κάνουν το ταξίδι τους στο νέο ψηφιακό κόσμο, δίνοντας λύσεις σε επιχειρηματικές προκλήσεις του πελάτη, σε customer support και loyalty, σε ζητήματα “Go-To- Market” γενικότερα. Ο κ. Σιδερίδης μίλησε, επίσης, για την ψηφιακή «μεταλλαγή» που πρέπει να ακολουθήσουν οι εταιρείες όσον αφορά τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους, παρουσιάζοντας, παράλληλα, τους τέσσερις βασικούς πυλώνες στους οποίους βασίζονται τα προϊόντα της SiEBEN: Customer Experience, εργαλεία Line of Business, Productivity Collaboration και Systems Infrastracture.

To να προβλέπει κανείς το μέλλον είναι πολύ δύσκολο. Όμως, το να γίνονται αλλαγές στον οργανισμό, ώστε να μπορεί αυτός να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες που θα διαμορφωθούν στο μέλλον είναι εφικτό και μάλιστα είναι το ζητούμενο της εποχής μας, κατέληξε ο κ. Σιδερίδης. Η εκδήλωση συνεχίστηκε με την ομιλία του κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, Δήμαρχου Τρικκαίων, ο οποίος με αφορμή το λογότυπο της SiEBEN μίλησε για επτά διαφορετικούς τρόπους που αξιοποιείται η τεχνολογία στον Δήμο τον οποίο εκπροσωπεί. Ακολούθησαν δύο πολύ ενδιαφέροντα πάνελ, στα οποία συμμετείχαν πελάτες (ο κ. Νίκος Αϊδίνης, Group Marketing Director της Notos Com, ο κ. Χρήστος Δράκος, Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων της KOSMOCAR, ο κ. Κοσμάς Νικολαϊδης, Business Processes & Technology Manager της Frigoglass S.A.I.C και ο κ. Δημήτριος Xαραλαμπίδης, Microsoft Innovative Educator Expert του Saint Joseph) και ο παλαιότερος και στρατηγικός συνεργάτης της SiEBEN (η κα. Μιλαίδη Στούμπου, Διευθύντρια Τεχνολογίας της Microsoft Ελλάς).


Εξελισσόμαστε, με την καινοτομία οδηγό

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τον εορτασμό των 15 ετών της SiEBEN, το netweek είχε τη δυνατότητα να συζητήσει με τον Ισίδωρο Σιδερίδη για το όραμα της εταιρείας του, για τον καταλυτικό ρόλο που παίζει το ανθρώπινο δυναμικό και για τη μεγάλη σημασία που αποκτά, πλέον, για την SiEBEN η αγορά του εξωτερικού.

netweek: Ποια είναι η SiEBEN σήμερα και ποιοι είναι οι κύριοι άξονες της στρατηγικής της;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Η SiEBEN άρχισε να κτίζει σιγά-σιγά τη στρατηγική της, λίγο μετά την ίδρυσή της. Μετά το 2003-2004 η στρατηγική της εταιρείας άρχισε να αποκτά δύο πολύ σημαντικούς άξονες: τις Business εφαρμογές και το Infrastracture κάθε εταιρείας. Από το 2010 και μετά μπήκαν στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας λύσεις μάρκετινγκ και, σήμερα, η SiEBEN έχει γίνει expert σε τεχνολογίες “Go-To-Market” – ήτοι τεχνολογίες γύρω από εμπορικά τμήματα, είτε πωλήσεων είτε μάρκετινγκ, που αυτοματοποιούν τις πωλήσεις, από Consulting Services και Outsourcing Services μέχρι λύσεις Πληροφορικής και συστήματα για τους πελάτες. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείπουμε τη θυγατρική μας InEdu, η οποία αναπτύσσει καθετοποιημένες λύσεις για εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως και το Mobility ως σημαντικό τεχνολογικό άξονα της στρατηγικής μας, το οποίο έχει ενταχθεί στην ευρύτερη “Go-To-Market” στρατηγική μας.

netweek: Τι ήταν αυτό που πιστεύετε ότι σας κράτησε σε αναπτυξιακή τροχιά μέσα στα δύσκολα χρόνια της κρίσης;

Ισίδωρος Σιδερίδης: H συνεχής καινοτομία και το γεγονός ότι δεν περιοριστήκαμε σε αυτά που κάναμε. Ανοιχτήκαμε σε νέες αγορές, όπως στο Digital Marketing, το οποίο είχε πολύ μεγάλη ζήτηση και συνέβαλε στη θετική μας πορεία τα χρόνια της κρίσης. Από το 2009 έως το 2013 καταγράψαμε συνολικά ανάπτυξη της τάξεως του 25%, ενώ το 2014 η ανάπτυξή μας άγγιξε το 23%. Καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξή μας έπαιξε η μεγάλη αναδιοργάνωση που κάναμε στο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού και οι αποφάσεις που πήραμε, δίνοντας στο προσωπικό μας τη σιγουριά που χρειαζόταν. Δεν κάναμε περικοπές μισθών γιατί θέλαμε το προσωπικό μας να συνεισφέρει στην προσπάθεια μας. Ήμασταν ξεκάθαροι απέναντι στους υπαλλήλους μας. Το αποτέλεσμα ήταν να πάρουμε την παραπάνω προσπάθεια που θέλαμε από τους εργαζομένους μας, ώστε να μπορέσουμε να ισοσκελίσουμε την πίεση που δεχόμασταν από την αγορά για εκπτώσεις και μειώσεις τιμών.

netweek: Με τι κατηγορίες προϊόντων/λύσεων καλύπτετε τις ανάγκες της αγοράς σήμερα;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Καλύπτουμε τις ανάγκες της αγοράς με δικά μας προϊόντα, όπως το PocketBiz (Sales Force Automation εργαλείο) και το Marera (Integrated Marketing Manager software), αλλά και με λύσεις τρίτων, όπως τα Microsoft Dynamics CRM, Microsoft BI και όλα τα προϊόντα πλατφόρμας της Microsoft (Office 365, Windows Server, Active Directory), καθώς και με όλα τα τεχνικά προϊόντα των Microsoft, Cisco, HP, Dell, EMC, SAP και IBM, τα οποία δημιουργούν τις υποδομές για να υποστηρίξουμε όλα τα υπόλοιπα πράγματα που κάνουμε (αναλυτικά για τις υπηρεσίες, τις συνεργασίες και τα προϊόντα μας μπορείτε να απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα μας, www.sieben.gr.)

netweek: Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να κτίζετε μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Οι μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες είναι πολύ σημαντικές για εμάς. Θέλουμε να έχουμε (και έχουμε) τέτοιες σχέσεις και θεωρώ ότι οι πελάτες μάς εμπιστεύονται και δύσκολα μας αλλάζουν. Για να ενισχύσουμε τις σχέσεις με τους πελάτες μας έχουμε προβεί σε μια πολύ σημαντική αναδιοργάνωση το 2014 που αφορά στο customer support, συνάπτοντας πολύ ευέλικτα συμβόλαια υποστήριξης, με συστήματα παρακολούθησης και υποστήριξης, ενώ προσφέρουμε και πολλά Outsourcing Services είτε για τεχνικά θέματα, είτε για marketing και Go-To-Market τεχνολογίες. Διατηρούμε μια end-to-end συνεργασία με τους πελάτες μας, η οποία δεν περιορίζεται στον τεχνολογικό τομέα, αλλά επεκτείνεται και σε συμβουλευτικής μορφής σχέση, καθώς, επίσης, δίνουμε βαρύτητα σε κομμάτια όπως το after sales και το customer service.


netweek: Πόσο μεγάλο είναι το δίκτυο των μεταπωλητών σας και πώς σκοπεύετε να το αναπτύξετε περαιτέρω;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Διαθέτουμε ένα δίκτυο μεταπωλητών, κυρίως για το PocketBiz, το οποίο επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα. Σε κάθε μεγάλη περιοχή/πόλη της Ελλάδας υπάρχει ένας αποκλειστικός αντιπρόσωπος που προωθεί τα προϊόντα μας.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι είναι εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τα προϊόντα στο σύνολό τους να διαφοροποιούνται από τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Προσπαθούμε σε όλα μας τα προϊόντα να είμαστε early adapters των νέων τεχνολογιών και προσπαθούμε να τις ενσωματώνουμε στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας. Αυτή είναι και η κουλτούρα μας, να δημιουργούμε με καινοτομία.

netweek: Μπορείτε να αναφέρετε ενδεικτικά μερικά σημαντικά έργα που έχετε υλοποιήσει;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Στο τμήμα Division Software (που περιλαμβάνει κυρίως συστήματα CRM και Sales Force Automation) έχουμε υλοποιήσει ένα μεγάλο έργο CRM στην ΑΕΠΙ, ένα πολύ σημαντικό έργο Field Service για τεχνικούς στην Frigoglass, ενώ στον τομέα του Digital Marketing έχουμε υλοποιήσει μεγάλα έργα στην KOSMOCAR, στον όμιλο Σαρακάκη, στον όμιλο Νotos Com (όπου έχουμε κάνει πάρα πολλά έργα, διαθέτοντας την αποκλειστικότητα σε digital συστήματα) και στον Βερόπουλο (αφορά όλο το Loyalty και το Business Intelligence κομμάτι). Ένα ενδεικτικό έργο στο τμήμα Systems είναι αυτό που έχουμε υλοποιήσει στα Duty Free και έχει να κάνει με Unified Communications.

netweek: Τι επενδύσεις έχετε κάνει στο τμήμα R&D και πόσο αυτό το τμήμα βοηθά την ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρείας σας; Tι αποτελέσματα έχουν φέρει οι επενδύσεις σας στο τμήμα R&D;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Mε χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος ICT for Growth του ΕΣΠΑ ιδρύσαμε ένα αυτόνομο τμήμα R&D στην Πάτρα, όπου 30 μηχανικοί ασχολούνται μόνο με R&D και ανάπτυξη προϊόντων. Τα αποτέλεσμα από αυτή την προσπάθεια είναι απτά, καθώς το Marera και τα προϊόντα της InEdu που έχουν σχεδιαστεί για εκπαιδευτικά ιδρύματα αναπτύσσονται στην Πάτρα, όπως και όλες οι νέες εκδόσεις των προγραμμάτων μας και τα Business Apps.

netweek: Πόσο σημαντική είναι για εσάς η διεθνής αγορά και τι πλάνα έχετε για να ενισχύσετε την παρουσία σε αυτήν;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο οποίο στοχεύουμε να επενδύσουμε είναι τα Business Apps. Αυτή είναι μία από τις βασικές επενδύσεις, πλέον, που κάνουμε και τη θεωρούμε ως οδηγό μας για να δραστηριοποιηθούμε στο εξωτερικό. Στόχος μας είναι κάποια στιγμή το 30-40% των εσόδων μας να προέρχεται από πωλήσεις στο εξωτερικό και όχι μόνο από την Ελλάδα. Πιστεύω ότι η αγορά του εξωτερικού αποτελεί μονόδρομο για μια εταιρεία Πληροφορικής που δραστηριοποιείται σε εμπορεύσιμους κλάδους. Δυστυχώς, υπάρχει ένα είδος ρατσισμού αυτή τη στιγμή στην αγορά του εξωτερικού για τις ελληνικές επιχειρήσεις Πληροφορικής έναντι της οικονομικής αβεβαιότητας που μαστίζει τη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ότι είναι δύσκολο να επεκταθεί μια εταιρεία σε αυτή την αγορά με προϊόντα που απαιτούν Professional Services. Από την άλλη, τα Βusiness Apps μέσω των Market Places είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό γιατί εκεί είναι πιο εύκολο να πουληθεί ένα trial. Πρόκειται για μικρού κόστους apps που κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά καλά, δεν χρειάζονται την υποστήριξη των Professional Services, μπορεί κανείς να τα δοκιμάσει και, αν του κάνουν, να τα πληρώσει. Λάβετε, επίσης, υπόψη ότι ως χώρα έχουμε μια πολύ καλή κουλτούρα σε σχέση με τους developers άλλων χωρών, όπως της Ινδίας, όσον αφορά τα Business Apps συγκεκριμένα.

netweek: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον τα επόμενα χρόνια;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Θέλουμε να συνεχίσουμε να καινοτομούμε και να διπλασιαστούμε σε μέγεθος. Ένας στόχος πενταετίας για την SiEBEN είναι να φτάσουμε τα 250 άτομα προσωπικό και να καταγράψουμε διπλάσιους τζίρους. Οι επενδύσεις που θα κάνουμε θα αφορούν κυρίως τα Business Apps, ενώ θέλουμε να παραμείνουμε expert στις “Go-To-Market” λύσεις και να αυξήσουμε το μερίδιό μας στο εξωτερικό μέσω των Business Apps. Προσαρμόζουμε τα επιχειρηματικά μας πλάνα, θέλουμε να στραφούμε στο εξωτερικό και αναπτύσσουμε αρκετά από τα προϊόντα μας, ώστε να έχουν διεθνή χαρακτήρα. Τα Business Apps μας, όπως και το Marera, γράφονται εξαρχής στα αγγλικά και όχι στα ελληνικά. Κι έχουμε προσαρμόσει τη στρατηγική μας ώστε να αναπτυχθούμε στο εξωτερικό μέσω των Business Apps.