Έχοντας κλείσει την περσινή χρονιά με 35% αύξηση του τζίρου και σχεδόν διπλασιασμό των κερδών, το Skroutz συνεχίζει με αμείωτη ένταση την ανάπτυξή του.

Τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι, ωστόσο, ακόμα πιο ενδιαφέροντα, σύμφωνα με τα όσα είπε στο NetFAX ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, CEO και συνιδρυτής του Skroutz, καθώς η εταιρεία θα αξιοποιήσει ότι έκτισε το περασμένο έτος για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της.

«Η πλειοψηφία του εργατικού δυναμικού μας ασχολείται με την ανάπτυξη. Εκτός από τους developers (που αποτελούν σχεδόν το 50% των εργαζομένων), υπάρχουν αρκετά τμήματα μέσα στην εταιρεία που ασχολούνται με πράγματα που θα κάνουμε deploy φέτος ή του χρόνου…» μας επισημαίνει ο CEO του Skroutz ξεκινώντας τη συζήτηση μαζί μας, συμπληρώνοντας ότι «η ανάπτυξη αποτελεί το DNA της εταιρείας».

Απλές αγορές για τα… πάντα
Σημαντικός αρωγός σε όλα αυτά η τεράστια επισκεψιμότητα, η οποία συνέχισε και φέτος την ανοδική της πορεία, καταγράφοντας 20% αύξηση, με 7,5 εκατ. επισκέψεις το μήνα: «Μεγαλώνουμε οριζόντια. Παλιά το Skroutz ήταν μόνο για τα ηλεκτρονικά προϊόντα, τώρα είναι για τα πάντα. Και όσο το μαθαίνει ο κόσμος τόσο θα δεχόμαστε περισσότερες επισκέψεις». Η εταιρεία θέλει να επεκταθεί και σε άλλες γκάμες προϊόντων, ενώ αυτήν την περίοδο εξερευνά το B2B (σε επίπεδο προϊόντων πάλι).

Όχι πως δεν το είχε πριν, απλώς δεν είχε δώσει τη δέουσα προσοχή. Πλέον, μια ομάδα ασχολείται μόνο με αυτό. «Το επόμενο βήμα είναι να δώσουμε τη δυνατότητα στις μικρές επιχειρήσεις και τα καταστήματα που δεν έχουν e-shop να μπορέσουν να πουλήσουν μέσα από το Skroutz. Θα φτιάξουμε ένα μοντέλο αντίστοιχο του Amazon Front Store, προσφέροντας σε κάθε μικρό επιχειρηματία το χώρο στο Web (π.χ skroutz/κατάστημα), τις υποδομές μας και τις υπηρεσίες (courier, packaging, το ανέβασμα των προϊόντων στο e-shop, πληρωμές κ.λπ.).

Έτσι θα βοηθήσουμε τις μικρές εταιρείες, που δεν έχουν τις γνώσεις και το κεφάλαιο για να πουλήσουν online τα προϊόντα τους» επισημαίνει ο συνιδρυτής του Skroutz. Αυτό αποτελεί ένα από τα πολλά projects που θα τρέξει η εταιρεία τους επόμενους μήνες, έχοντας ως στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά.

«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να εξελίξουμε τον τρόπο που αγοράζει ο κόσμος online και να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους, ακόμα και στους πιο μικρούς παραγωγούς, να πουλήσουν τα προϊόντα τους και να κτίσουν το brand τους, αξιοποιώντας τις υποδομές και υπηρεσίες μας».

Σε αυτό το μοντέλο, σύμφωνα με τον CEO του Skroutz, δεν θα υπάρχει χρέωση για τις υπηρεσίες που θα παρέχονται, παρά μόνο προμήθεια επί των πωλήσεων: «Aν δεν πουλάς δεν θα πληρώνεις τίποτα, όπως γίνεται με τα περισσότερα market places ανά τον κόσμο…».

SkroutzFood
Το επόμενο μεγάλο βήμα για την εταιρεία είναι η δραστηριοποίησή της, από το Σεπτέμβριο, στο χώρο του online delivery με το SkroutzFood: «Αυτό δεν είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνουμε σήμερα. Η φιλοσοφία του Skroutz είναι online αγορές και όπως χτίσαμε το B2C πάνω στη θεμελιώδη αξία της βέλτιστης εμπειρίας του χρήστη, έτσι θα κάνουμε και με το SkroutzFood, ένα βήμα τη φορά.

Η εδραιωμένη βάση χρηστών που μας εμπιστεύονται καθημερινά για τις αγορές τους, αποτελεί ισχυρό υπόβαθρο για το νέο ξεκίνημα. Το SkroutzFood είναι ένα project που ευελπιστούμε ότι θα βοηθήσει να βελτιωθεί η αγορά, να μεγαλώσει η πίτα για όλους και στο μέλλον να κάνει την online παραγγελία φαγητού ακόμη πιο ευχάριστη και απλή».

Η εταιρεία επενδύει κυρίως στο ανθρώπινο δυναμικό και την ανάπτυξη δικών της τεχνολογικών λύσεων και θα παραμείνει πιστοί σε αυτήν την τακτική και στη νέα της προσπάθεια: «Για το SkroutzFood έχει δημιουργηθεί ένα ισχυρό και καταρτισμένο team με ικανά στελέχη που διαθέτουν ταλέντο και εμπειρία στον κλάδο του food, τα οποία θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων μας.

πό εκεί και πέρα οι τεχνολογικές λύσεις και καινοτομίες υπάρχουν εντός της πλατφόρμας μας και η ομάδα μας διαθέτει πάνω από 100 ταλαντούχους developers που έχουν αποδείξει ότι μπορούν να δημιουργήσουν τα εργαλεία και τις λύσεις που θα χρειαστούν, για να είμαστε ανταγωνιστικοί και να εισάγουμε τις καινοτομίες και στο food».

Ο σχεδιασμός για το SkroutzFood έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό και ήδη η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης συνεργατών. Μέσα στο καλοκαίρι θα γίνει το πιλοτικό λανσάρισμα της υπηρεσίας, όπου ο σχετικά μειωμένος φόρτος θα λειτουργήσει θετικά και μετά το τέλος της θερινής περιόδου θα γίνει το πλήρες λανσάρισμα της υπηρεσίας.
 
Σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό
Το 97% της δραστηριοποίησης του Skroutz αφορά την ελληνική αγορά. Πριν από έξι χρόνια είχε γίνει μια προσπάθεια επέκτασης στην Τουρκία, η οποία δεν στέφθηκε με επιτυχία. Ίσως γιατί δόθηκε βαρύτητα στη δυναμική του πληθυσμού αυτή καθ’ αυτή και όχι στην ωριμότητα του καταναλωτού και επιχειρηματικού κοινού της χώρας. Συν του ότι δεν βοήθησε η κατάσταση τότε στη γείτονα χώρα.

Το Skroutz έχει ξεκινήσει, παράλληλα, να διερευνά την αγορά της Αγγλίας, μια προσπάθεια που γίνεται, στην παρούσα φάση σε χαμηλούς τόνους. «Αυτή η προσπάθεια χρειάζεται πόρους…Κι ένα μάθημα που πήραμε από την Τουρκία είναι ότι το παραδοσιακό μάρκετινγκ που χρησιμοποιούμε εμείς για την υπηρεσία δεν επαρκεί.

Χρειάζεται να επενδύσουμε στο περιεχόμενο και στην ποιότητα της υπηρεσίας, κάτι το οποίο απαιτεί χρόνο». Σε κάθε περίπτωση, αν και το Skroutz έχει επικεντρωθεί στην ελληνική αγορά δεν θα περιοριστεί σε αυτήν. Υπάρχουν σκέψεις για μεγαλύτερες αγορές του εξωτερικού που όταν αρχίσουν να παίρνουν σάρκα και οστά, θα ανοίξουν το δρόμο για ένα συναρπαστικό μέλλον…