Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο NetFAX ο Marco Cappela, Country Manager της Acer σε Ιταλία, Ισραήλ και Ελλάδα, αναφέρεται στη σημασία που έχει η ελληνική αγορά, μιλάει για τα σχέδια αξιοποίησής της μέσα στο 2018, χαρτογραφεί τάσεις και τη στρατηγική της εταιρείας του, επισημαίνοντας, παράλληλα, την αξία και τη δυναμική των συνεργατών.
Η Acer επιχειρεί να ξαναμπεί στην ελληνική αγορά μετά από ένα διάστημα αδράνειας. Ποια είναι η άποψή σας; Ποιο είναι το μερίδιό σας στην ελληνική αγορά και τι σχέδια έχετε γι’ αυτήν το 2018;
Μarco Cappela: Η Acer ποτέ δεν εγκατέλειψε την ελληνική αγορά. Αντιθέτως, η ελληνική αγορά είχε πάντα ενδιαφέρον για εμάς. Σίγουρα, έγινε μια αναδιοργάνωση της λειτουργίας μας ένεκα δραστικών αλλαγών στη στρατηγική του Acer Group σε παγκόσμιο επίπεδο, μετατοπίζοντας την εστίασή μας από τους όγκους στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα, η θέση της Acer είναι να προσφέρει επιλεγμένα προϊόντα μέσω ενός περιορισμένου αριθμού συνεργατών. Η Κωτσόβολος αποτελεί τον κύριο συνεργάτη μας στην ελληνική αγορά, είμαστε ικανοποιημένοι από αυτή τη συνεργασία και την προσπάθεια που καταβάλλει για να επικεντρωθεί στην αξία των προϊόντων μας και στα στρατηγικά χαρακτηριστικά τους. Η αξία αποτελεί προτεραιότητά μας και γι’ αυτό έχουμε επιλέξει να συνεργαστούμε με ένα περιορισμένο και επιλεγμένο αριθμό συνεργατών.
Ποια είναι η θέση σας όσον αφορά το κανάλι διανομής;
Μarco Cappela: Δεν μας ενδιαφέρει να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια. Επιλογή μας είναι και θα παραμείνει η επικέντρωση σε ενέργειες που δίνουν έμφαση στην αξία, όπως είναι οι νέες Thin & Light προτάσεις μας. Η προστασία των προτεινόμενων τιμών για τελικούς χρηστές από ασύμφορες προσφορές θα συνεχίσει να αποτελεί επίσης, προτεραιότητα για εμάς προκειμένου να υπερασπιστούμε το περιθώριο κέρδους του καναλιού.
Η αγορά PCs πέρασε μέσα από πολλές αναταράξεις τα τελευταία χρόνια, αλλά φαίνεται να σταθεροποιείται. Ποια είναι η θέση σας όσον αφορά το μέλλον αυτής της αγοράς;
Μarco Cappela: Η αγορά PCs (ειδικά το mobile σκέλος της) δέχθηκε έντονο ανταγωνισμό από συσκευές, όπως τα smartphones και τα tablets. H αναδυόμενη τάση, ωστόσο, που μπορεί να αναθερμάνει την αγορά φορητών υπολογιστών έχει να κάνει με τα λεγόμενα “Thin & Light” προϊόντα, όπως είναι, για παράδειγμα, οι πλατφόρμες Acer Swift και Acer Spin. Αυτά τα προϊόντα είναι πολύ κομψότερα και «ανώτερα» από όλες τις προηγούμενες γενιές και μπορούν εύκολα να πείσουν πολλούς ώστε να αλλάξουν τα παλιά τους notebooks.
Παρόλο που η Acer έβαλε αρκετά νωρίς τα smartphones και τα tablets στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, φαίνεται να υπάρχει μια επιβράδυνση αυτής της αγοράς. Να περιμένουμε ένα περισσότερο …mobile μέλλον από την Acer;
Μarco Cappela: Όσον αφορά τα smartphones, τα διαθέτουμε σε συγκεκριμένες χώρες. Σε αντίθεση τα tablets αποτελούν ένα σημαντικό πυλώνα της στρατηγικής μας. Σχεδιάζουμε, μάλιστα, να λανσάρουμε στους επόμενους μήνες μια σειρά από Android μοντέλα.
Η Acer είναι περισσότερο συνδεδεμένη με την καταναλωτική αγορά, παρά με τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, έχετε προϊόντα που να απευθύνονται στις επιχειρήσεις; Σκοπεύετε να επενδύσετε περισσότερο σε αυτό όσον αφορά την ελληνική αγορά;
Μarco Cappela: Τα όρια ανάμεσα στις επιχειρηματικές και καταναλωτικές πλατφόρμες γίνονται όλο και λιγότερο εμφανή. Για παράδειγμα, παρατηρείται μια αισθητή αύξηση της ζήτησης από τις επιχειρήσεις για προϊόντα με εξελιγμένο σχεδιασμό και υψηλή ποιότητα. Τα ανώτατα διευθυντικά στελέχη, ζητάνε συχνά τέτοια προϊόντα που βασίζονται κυρίως σε καταναλωτικές πλατφόρμες. Το λεγόμενο «Prosumer» δεν αποτελεί, πλέον, απλά αιχμή της ζήτησης. Για την ελληνική αγορά, προς το παρόν, θα επικεντρωθούμε κυρίως σε αυτό το κομμάτι.
Αν περνούσατε τρία μηνύματα στους συνεργάτες στην Ελλάδα στο πλαίσιο της νέας χρονιάς ποια θα ήταν αυτά και τι θα τους συμβουλεύατε;
Μarco Cappela: Θα τους έλεγα να επικεντρώσουν όλο και περισσότερο τις προσφορές και τις προτάσεις τους στις “Thin & Light” πλατφόρμες . Αυτές θα αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας αγοράς mobile τα δύο επόμενα χρόνια. Θα τους συνιστούσα, ακόμα, να είναι πολύ προσεκτικοί στις περιόδους μεγάλων εκπτώσεων (όπως το Black Friday), όπου σχεδόν σε κάθε χώρα παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο: οι μεσοπρόθεσμες πωλήσεις δεν αυξάνονται, οι καταναλωτές συνηθίζουν σε μεγάλες προσφορές με αποτέλεσμα στη συνέχεια να δυσκολεύεται σημαντικά η πώληση προϊόντων στην κανονική τιμή τους. Σε μια αγορά με παραδοσιακά μικρό περιθώριο κέρδους όπως είναι αυτή της Πληροφορικής, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα πολύ ριψοκίνδυνο μονοπάτι. Τέλος, θα τους συμβούλευα να διατηρήσουν την παρουσία τους σε κάθε διαθέσιμο τομέα που μπορούν, ακόμα και σε αυτούς με αρνητική επίδοση, καθώς μπορεί εκεί να παρουσιαστούν ευκαιρίες.