Η Fujifilm Holdings, η οποία εξειδικεύεται στη φωτογραφία και τις μηχανές γραφείου, αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο της Xerox.

Η Fujifilm θεωρεί ότι υπάρχει ακόμα ζήτηση για το χαρτί στις σύγχρονες επιχειρήσεις, παρά τη συρρίκνωση της αγοράς και την πίεση που υπάρχει από την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων και τα emails. Ωστόσο, οι επενδυτές είναι σκεπτικοί. Οι μετοχές της Fujifilm υποχώρησαν την Τετάρτη τα τελευταία λεπτά διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο του Τόκιο πάνω από 8%. «Οι επενδυτές θα ηρεμήσουν» δήλωσε στο Τόκιο ο Shigetaka Komori, ο 78χρονος πρόεδρος της Fujifilm, μπροστά στους δημοσιογράφους.

Υποσχέθηκε, δε, ότι η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Xerox – 50,1% πάει στην εταιρεία του και 49,9% παραμένει στους μετόχους της Xerox – θα οδηγήσει σε ενέργειες εξοικονόμησης οι οποίες, παρά τη συρρίκνωση των πωλήσεων, θα φέρουν τα πολυπόθητα κέρδη. Σημειώνεται ότι οι δύο εταιρείες διαθέτουν μια πολύχρονη συνεργασία, που ξεκινά από το 1962, υπό την κοινοπραξία Fuji Xerox, η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο χώρο Ασίας-Ειρηνικού στο χώρο πώλησης εκτυπωτών συστημάτων συμπεριλαμβανόμενης της Κίνας, με την Fuji να διατηρεί το 75% (το υπόλοιπο 25% ανήκε στην Xerox).

Με τη νέα συμφωνία η Fujifilm θα ανταλλάξει το ποσοστό της στην κοινοπραξία για να αποκτήσει το 50,1% της Xerox (ένα ποσό που αντιστοιχεί σε 6,1 δισ. δολάρια περίπου). Με τη συναλλαγή η Xerox αλλάζει την ονομασία της σε “Fuji Xerox”, με τα brand name των δύο εταιρειών, ωστόσο, να διατηρούνται στις αγορές δραστηριοποίησής τους. Η νεοσυσταθείσα εταιρεία διαθέτει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης σε περιοχές, όπως είναι οι high speed inkjets, ο τομέας της συσκευασίας και της βιομηχανικής ανάπτυξης και οι λύσεις αυτοματισμού στο χώρο εργασίας. Εκτός αυτού καλές προοπτικές ανάπτυξης υπάρχουν στις περιοχές της τεχνητής νοημοσύνης, του Machine Learning, του IoT και του Augmented Reality, όπως αναφέρει ο Jeff Jaconbson, CEO της Xerox, στη σχετική ανακοίνωση.

1,7 δισ. δολάρια εξοικονόμηση στα πέντε επόμενα χρόνια
Η νεοσυσταθείσα εταιρεία περιμένει μέσω των δράσεων αναδιάρθρωσης που θα τρέξει μέσα στην επόμενη πενταετία να εξοικονομήσει περίπου 1,7 δισ. δολάρια. Στόχος είναι να υλοποιηθεί μια «βασική διαρθρωτική μεταρρύθμιση» για βελτίωση της απόδοσης και της παραγωγικότητας. Στόχος η δημιουργία ενός περισσότερου ευέλικτου και λιτού εταιρικού σχήματος. Στα μέτρα που θα ληφθούν περιλαμβάνεται η απόλυση 10.000 υπαλλήλων και το κλείσιμο εργοστασίων της κοινοπραξίας.

Επιπλέον μέτρα αφορούν το μάρκετινγκ, την αλυσίδα αξίας, όπως και την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Όπως είναι χάραξη μιας ενιαίας διεθνής στρατηγικής μάρκετινγκ, στόχος της οποίας θα ήταν η αύξηση των μεριδίων αγοράς στις περιοχές δραστηριοποίησης και η αύξηση του πελατολογίου. Μέσω της βελτιστοποίησης της αλυσίδας αξίας – από την έρευνα και την ανάπτυξη έως την παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα – θα εισαχθούν νέα προϊόντα στην αγορά και ταυτόχρονα θα αποκτηθεί μια περισσότερο αποτελεσματική δομή κόστους. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες ελπίζουν στη σύναψη περισσότερων συνεργειών μέσω της συγχώνευσης και ανταλλαγής των τεχνολογιών τους.
Η Χerox ιδρύθηκε το 1906 και για πολύ καιρό αποτελούσε πηγή καινοτομίας. Τα φωτοτυπικά της εταιρείας ήταν τόσο πολύ διαδεδομένα, που το όνομα Xerox έγινε συνώνυμο της «φωτοτυπίας» στην αμερικανική γλώσσα. Η Xerox αποτέλεσε πρωτοπόρο στην αγορά υπολογιστών, δημιουργώντας την έννοια του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας και του ποντικιού.