Στις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ψηφιοποίηση της Υγείας στη χώρα μας αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανοίγοντας τις εργασίες της πρώτης ημέρας του Συνεδρίου Health IT. Όπως ανέφερε, η ομογενοποίηση των συστημάτων των νοσοκομείων αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, και το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει, καθυστέρησε τα αποτελέσματα σε σημαντικούς στόχους όπως και ο ατομικός φάκελος υγείας. Η ψηφιοποίηση των αρχείων των νοσοκομείων είναι ακόμα ένα δύσκολο έργο, είπε ο υπουργός και αυτή τη στιγμή, οι αρμόδιοι φορείς βρίσκουν χώρους σε υπόγεια νοσοκομείων για να σκαναριστούν τα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για το έργο της ψηφιοποίησης.

Η συνταγογράφηση είναι ακόμα ένα ζήτημα που μας απασχολεί, δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου αφού θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα φάρμακα και οι εξετάσεις θα αφορούν τους ασθενείς που τα έχουν ανάγκη. Όλα αυτά τα θέλουμε γιατί έρχεται η μεγάλη πρόκληση της Τεχνητής Νοημοσύνης την οποία και πρέπει να διαχειριστούμε σωστά για να αποκομίσουμε τα οφέλη της. «Τις επόμενες μέρες περιμένουμε το Νομοσχέδιο Data Covernance, το Data Covernance Act, τη δράση για τη διακυβέρνηση των δεδομένων που θα μας επιτρέψει να διαμορφώσουμε οριζόντιες πολιτικές για τα δεδομένα της Υγείας», δήλωσε στη συνέχεια ο κ. Παπαστεργίου. Αυτός ο οριζόντιος φορέας, θα μπορεί να κάθεται πάνω από όλα τα Υπουργεία, και με κοινές διαδικασίες θα μπορεί να διαχειρίζεται αυτά τα δεδομένα.

Οι δράσεις Ψηφιακού Μετασχηματισμού των Νοσοκομείων
Έχει γραφεί και ακουστεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της υγείας θα βελτιστοποίηση την ποιότητα της υγειονομικής περίθαλψης και την ασφάλεια των ασθενών χρησιμοποιώντας καινοτόμες υπηρεσίες, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει τη διαχείριση των νοσοκομείων, την εμπειρία των ασθενών καθώς και ότι θα ενισχύσει τη λειτουργία της δευτεροβάθμιας περίθαλψης μέσω της αυτοματοποίησης πολλών διαδικασιών, τόνισε από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Μιχαλίτσης, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Συστημάτων Β’θμιας Φροντίδας Υγείας, ΗΔΙΚΑ.

Όπως ανέφερε, το έργο που υλοποιείται από τον οργανισμό, ανταποκρίνεται σε αυτές τις προκλήσεις και έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει τη βελτίωση αλλά και τη βιωσιμότητα της Υγειονομικής Περίθαλψης στην Ελλάδα.

Ειδικότερα , έχει δοθεί δώσει έμφαση σε τρείς άξονες:

  • Ο πρώτος αφορά, αφενός, στον ίδιο τον πολίτη και την επαφή του με το σύστημα υγείας και τα ιατρικά του δεδομένα, αφετέρου, στους επαγγελματίες υγείας ως προς την άμεση, – ορθή και ασφαλή πρόσβαση στις ιατρικές πληροφορίες του πολίτη που έχει απέναντι του χωρίς να τους προσθέτουμε επιπλέον λειτουργίες στην καθημερινότητα τους αλλά να τους βοηθήσουμε στην εκτέλεση του έργου τους.
  • Ο δεύτερος άξονας αφορά τις υποδομές και ειδικότερα τα συστήματα φιλοξενίας και τα πληροφοριακά συστήματα των δημόσιων μονάδων υγείας / νοσοκομεία.
  • Ο τρίτος άξονας αφορά στη διαλειτουργικότητα των συστημάτων που υλοποιούνται και η άπαξ και μη επαναλαμβανόμενη καταγραφή της πληροφορίας με τη χρήση κοινών προτύπων και κωδικοποίησης.

(Πηγή: HealthDaily)