Το «σύμπαν» της ΗΡ περιστρέφεται γύρω από το λογισμικό, με επίκεντρο το ALM 11.

Ρεπορτάζ της απεσταλμένης μας, Ισαβέλλας Ζαμπετάκη

Στο τριήμερο event που πραγματοποίησε η ΗΡ στο τέλος του 2010 στη Βαρκελώνη, παρουσιάστηκε ένα νέο όραμα τόσο όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας κάθε σύγχρονης επιχείρησης, όσο και τη στρατηγική της ΗΡ.

Στο επίκεντρο του νέου μοντέλου βρίσκεται το νέο εμβληματικό προϊόν λογισμικού της ΗΡ, το ALM 11 -και η βελτιστοποίηση των εφαρμογών, γενικότερα. Η ΗΡ πρότεινε ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει πλέον να λειτουργούν βάσει του μοντέλου «Instant-On» και να αξιοποιούν την υποδομή εφαρμογών τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που απαιτείται για την ανταπόκριση του ΙΤ στις επιταγές του Business.

Στην κεντρική του ομιλία, αμέσως μετά από ένα mixed-dance performance φλαμένκο και χιπ-χοπ, ο Anton Knolmar, VP Worldwide Marketing Software – HP Enterprise Business, παρομοίασε το ρόλο της τεχνολογίας με το χορό ως προς τρία κεντρικά χαρακτηριστικά: την απλοποίηση, την επιτάχυνση και την καινοτομία. Οσον αφορά τη στρατηγική της ΗΡ, μετά από ένα τρίμηνο εντυπωσιακής αύξησης  των εσόδων του τομέα Enterprise Storage & Servers κατά 25%, η προσοχή εστιάζεται στο λογισμικό. Η κίνηση αυτή μάλλον δεν αποτελεί σύμπτωση με την ανάθεση της προεδρίας και της θέσης του CEΟ της ΗΡ στον Leo Apotheker.

Το προϊόν στο οποίο η ΗΡ βασίζεται για να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον τομέα του λογισμικού είναι το ALM 11. Πρόκειται για μία λύση Application Lifecycle Management που αναπτυσσόταν επί 24 μήνες και την οποία ο Jonathan Rende, VR Application Solutions, Software – HP Enterprise Business, παρουσίασε με ενθουσιασμό εφάμιλλο των Καταλανών για το 5-0 που σκόραρε η Μπαρθελόνα επί της Ρεάλ στο ντέρμπι του Νοεμβρίου.

Το ALM 11 είναι το πρώτο ενοποιημένο σύστημα που επιταχύνει την ασφαλή και αξιόπιστη ανάπτυξη εφαρμογών σε ετερογενή περιβάλλοντα, ενοποιώντας και αυτοματοποιώντας δραστηριότητες που είναι κρίσιμες για τον εκσυγχρονισμό αυτών.

Η στρατηγική τοποθέτηση της HP
Διαχωρίζοντας την επιχειρησιακή Πληροφορική σε πέντε επιμέρους τομείς: κατασκευή, λειτουργία, ασφάλεια, αποθήκευση, ανάλυση, η ΗΡ επεσήμανε την υπεροχή της στα περισσότερα από τα παραπάνω σημεία. Την υπερηφάνεια αυτή δικαιολογούν, από τη μία, τα οικονομικά στοιχεία και οι κατατάξεις των οίκων αναλυτών και, από την άλλη, μία μελετημένη σειρά από εξαγορές και νέα προϊόντα (ALM 11, BSM 9, Arcsight Fortify, HP Trim 7, Executive Scorecard).


Instant-On: το νέο μοντέλο επιχειρησιακής λειτουργίας
Το όραμα της ΗΡ, όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης επιχείρησης, είναι αυτό του Instant-On. Στο μοντέλο αυτό, η διασύνδεση μεταξύ των συστημάτων και η μεταβίβαση της απαιτούμενης πληροφορίας θα πρέπει να γίνεται σε πραγματικό χρόνο και να υποστηρίζει τη λήψη πραγματικά γρήγορης λήψης αποφάσεων.

Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα που ανέφερε αστειευόμενος ο Dave West, Αναλυτής της Forrester Research με εξειδίκευση στον τομέα του Application Development & Delivery. Εάν η αεροπορική εταιρεία με την οποία πέταξε από τις ΗΠΑ στην Ισπανία ήταν Instant-On, τότε θα τον είχε ενημερώσει για την απώλεια της βαλίτσας του με SMS, πριν ακόμα φτάσει στον τελικό προορισμό του. Προφανώς, στο παράδειγμα αυτό, η ταχεία μετάδοση της πληροφορίας δεν έχει ιδιαίτερη αξία. Στο πλαίσιο του εντεινόμενου και επιταχυνόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού όμως, το μοντέλο του Instant-On αποτελεί, για πολλές επιχειρήσεις, προϋπόθεση επιβίωσης.

Η Instant-On επιχείρηση χαρακτηρίζεται από ευελιξία, αυτοματοποίηση, ασφάλεια, διορατικότητα και ταχύτητα. Τα ενδιάμεσα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή περιλαμβάνουν την  προσαρμογή και τον εκσυγχρονισμό των εφαρμογών, την ενοποίηση της υποδομής, την ασφάλεια των επιχειρησιακών δεδομένων, τη βελτιστοποίηση της πληροφορίας και την ευελιξία όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών Πληροφορικής.

Ο CIO σε ρόλο broker
Στο νέο αυτό πλαίσιο, αλλάζει και ο ρόλος του Διευθυντή Πληροφορικής ο οποίος και λειτουργεί πλέον ως «μεσίτης» υπηρεσιών Πληροφορικής. Κεντρικός στο νέο σχήμα είναι και ο ρόλος των εφαρμογών. Το λογισμικό αποτελεί τον «βασικό ύποπτο» για τα περισσότερα προβλήματα που προκύπτουν στη λειτουργία μιας επιχείρησης και για τα περισσότερα λάθη που συναντούν οι χρήστες.

Παράλληλα, ο εκσυγχρονισμός των εφαρμογών αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες των Διευθύνσεων Πληροφορικής παγκοσμίως για τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με σχετική μελέτη της Fοrrester, το 69% των CIOs σκοπεύουν να αφιερώσουν το ένα τέταρτο του προϋπολογισμού Πληροφορικής σε εκσυγχρονισμό των εφαρμογών και, μάλιστα, το 30% θα αφιερώσει περισσότερο από το 50% αυτού.

Ο εκσυγχρονισμός των εφαρμογών επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ανακτήσουν τον έλεγχο σύνθετων διαδικασιών και να υποστηρίξουν τη μεταμόρφωση του χαρτοφυλακίου των εφαρμογών τους ώστε να υποστηρίζεται καλύτερα η ευελιξία και η καινοτομία σε επίπεδο επιχειρησιακής λειτουργίας.

Ολα τα φώτα στο Application Lifecycle Management
Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της βελτιστοποίησης των εφαρμογών, το βασικό εργαλείο που έρχεται να προτείνει η ΗΡ στη σύγχρονη επιχείρηση είναι το νέο της ενοποιημένο σύστημα για τη διαχείριση του «κύκλου ζωής» των εφαρμογών. Το ALM 11 της ΗΡ υπόσχεται επιτάχυνση της ασφαλούς ανάπτυξης υπηρεσιών και εφαρμογών λογισμικού σε ετερογενή περιβάλλοντα.

Ενοποιεί και αυτοματοποιεί όλες τις κρίσιμες δραστηριότητες, από τη διαχείριση των απαιτήσεων μέχρι τη διασφάλιση της ποιότητας και της απόδοσης κατά το release. Σημαία του ALM 11, πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί το πρώτο ενοποιημένο σύστημα στη σχετική αγορά, είναι και το εντυπωσιακό ποσοστό μείωσης του manual testing, το οποίο και αγγίζει το 90%. Η ΗΡ διεκδικεί, μάλιστα, πατέντα για τον τρόπο με τον οποίο πέτυχε το παραπάνω.

ξίσου εντυπωσιακά είναι και τα ποσοστά μείωσης του χρόνου και του κόστους ανάπτυξης των εφαρμογών τα οποία φτάνουν μέχρι και το 50%.  Τέλος, η δομή του ΑLΜ 11 είναι τέτοια που εξετάζει τις επιχειρησιακές παραμέτρους από την αρχή της διαδικασίας ανάπτυξης εφαρμογών ώστε να προλαμβάνει μία δυνητική απόκλιση του ΙΤ από αυτά που έχει κατά νου το Business.