Η κινεζική εταιρεία στηρίζει τις ΜμΕ, αναπτύσσει νέες υποδομές και πολλαπλασιάζει τους κόμβους της.

Σε καιρούς μεγάλων κρίσεων, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να πάρεις κρίσιμες αποφάσεις»… Αυτό το σχόλιο ακούστηκε κάμποσες φορές το κρύο και βροχερό βράδυ, στα μέσα του Νοέμβρη, όταν η ηγεσία της Huawei Ευρώπης δεξιώθηκε τους εκπροσώπους του Τύπου από πολλές χώρες, οι οποίοι είχαν καταφθάσει στο Παρίσι, για να καλύψουν τη μεγάλη ετήσια εκδήλωση με τον -απόλυτα χαρακτηριστικό του περιεχομένου της- τίτλο Connect 2023. Ακόμα περισσότερο, όμως, τόσο εκείνο το βράδυ, όσο και σε κάθε ενότητα της πλούσιας ατζέντας, οι άνθρωποι της Huawei δήλωναν με κάθε τρόπο και σε όλους τους τόνους την εκτίμησή τους για τη «γηραιά ήπειρο», που θεωρούν την πιο σπουδαία (extremely important, τη χαρακτηρίζουν) αγορά για αυτούς. Βιώσαμε μια πραγματική «επίθεση αγάπης» απ’ όλα τα ανώτερα στελέχη της εταιρείας με τα οποία μιλήσαμε, που συνδυάστηκε με εκκλήσεις για κάθε λογής συνέργειες σε πανό, αφίσες και συνθήματα, συμπεριλαμβανομένου του βασικού motto της εκδήλωσης «Accelerating Green & Digital Transition Together», η οποία πραγματοποιήθηκε στους χώρους του αχανούς Paris Expo Port de Versailles.

Όχι πως αυτά τα δυο -η λήψη κρίσιμων αποφάσεων και η ενίσχυση των συνεργειών με την Ευρώπη- είναι άσχετα μεταξύ τους, βεβαίως… Όσα είδαμε και ακούσαμε στις κεντρικές ομιλίες, αλλά κι εκείνο το βράδυ από τους Tony Jin Yong, Senior VP της Huawei, European region και President of Public Affairs & Communications της Huawei Europe, Kenneth Fredriksen, Senior Vice President της Huawei Europe και Vicky Zhang, Vice President Corporate Communications της εταιρείας, δείχνουν ξεκάθαρα την αποφασιστικότητα και τη διάθεση για ακόμα στενότερες συνέργειες με μια δυνατή Ευρώπη. Συνέργειες οι οποίες θα αναβαθμίσουν και τη δική τους ανθεκτικότητα, με δεδομένες τις δυσκολίες που ακόμα αντιμετωπίζουν στις σχέσεις τους με συγκεκριμένες χώρες και περιοχές, πάντα «στο πλαίσιο ‘παιχνιδιών εξουσίας’», όπως μας τόνισαν, αφού δεν υπάρχουν αποδείξεις για όσα τους καταμαρτυρούν.

Η διάθεση για περαιτέρω προσέγγιση επισφραγίστηκε, μάλιστα, με την αναγγελλία αναβάθμισης του OpenLab που διατηρεί η Huawei στο Παρίσι (αντίστοιχα λειτουργούν στο Λονδίνο και την Κωνσταντινούπολη) σε Innovation Center, με στόχο να αποτελέσει την πλατφόρμα για περισσότερες και ευρύτερες συνέργειες. Το νέο Κέντρο θα «προικιστεί» με 2 Μ€ ετησίως, προκειμένου να διαθέσει πάνω από 80 καινοτόμες λύσεις σε επιχειρήσεις που επιθυμούν να εναρμονίσουν τη λειτουργία τους με την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία «digital & green». Οι ενδιαφερόμενοι θα υποστηριχτούν με τεχνογνωσία και ό,τι άλλο χρειαστεί για την ενσωμάτωσή τους και τη διάθεση των προϊόντων τα οποία θα προκύψουν από τέτοιες συνέργειες, στην αγορά.

Ενέργεια και ταλέντα
Δεν είναι, όμως, αυτές οι μόνες κινήσεις. Η Huawei ρίχνει, επίσης, μεγάλο επενδυτικό βάρος και ισχυρές δόσεις τεχνογνωσίας στους χώρους της προερχόμενης από ΑΠΕ ‘πράσινης’ ενέργειας, μέσω της ψηφιοποίησης του ενεργειακού οικοσυστήματος, και παράλληλα αναζητεί το ολοένα και πιο σπάνιο (σε σχέση με τις αυξανόμενες ανάγκες) διαθέσιμο ταλέντο, μέσω της διοργάνωσης εκπαιδευτικών κύκλων και διαγωνισμών, «σε ένα περιβάλλον καινοτομίας, ανοικτό σε όλους». Κύριος αποδέκτης της προσοχής της είναι, τέλος, και οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως φάνηκε στη διάρκεια της ενότητας Innovation Day που ήταν ενταγμένη στο ευρύτερο πρόγραμμα, και παρουσίαζε τις διαθέσιμες σ’ αυτές τεχνολογικές δυνατότητες, για την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού τους.

Γιατί έχουν τόσο μεγάλη σημασία για εσάς οι ΜμΕ, ρωτήσαμε τον Kenneth Fredriksen. «Μα, γιατί αποτελούν τον κορμό της οικονομίας, καθώς το ποσοστό τους σε κάθε χώρα συχνά ξεπερνά το 90%. Αν δεν επιζήσουν αυτές, δεν θα επιζήσουν και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, που στηρίζονται επάνω τους – αποτελούν κρίσιμο κρίκο της αλυσίδας αξίας και μια μεγάλη εταιρεία σαν τη δική μας πρέπει να ικανοποιεί τις ανάγκες όλων των παικτών. Αυτός είναι ο λόγος που ξεκινάμε από κάτω προς τα επάνω! Δείτε, για παράδειγμα, το θέμα της ηλιακής ενέργειας, που αναπτύσσεται γοργά για εμάς: αν δεν υπάρχουν πολλοί εγκαταστάτες, δηλαδή ΜμΕ, δεν θα πουλήσουμε και θα αποτύχουμε να διεισδύσουμε στις τοπικές αγορές. Πρέπει αρχικά να ορίσουμε τον στόχο μας και να κινηθούμε όλοι μαζί, προς την ίδια κατεύθυνση».

Καμπανάκι στην αυτοκίνηση
Όμως, η Huawei, όπως όλα δείχνουν, δεν αφήνει ευκαιρία για διεύρυνση της γκάμας της να πάει χαμένη. Ακούσαμε για ηλιακά πάνελ, μπαταρίες, φορτιστές αυτοκινήτων – θα μπείτε και στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας; ρωτήσαμε. «Είμαστε ήδη εκεί, έχουμε έντονη ανάμιξη σ’ αυτόν τον χώρο (ΣΣ. τόσο μεγάλη που, πριν από μερικές ημέρες, ο συγκεκριμένος κλάδος αποσπάστηκε για να αποτελέσει εξειδικευμένη θυγατρική) – συνεργαζόμαστε με αρκετούς κατασκευαστές οχημάτων στην Κίνα, κυρίως στον χώρο του infotainment, στον φωτισμό, στα Lidar, παρέχοντας τεχνολογίες που θα έλθουν στην Ευρώπη σε 2-3 χρόνια. Κι εδώ, συνεργαζόμαστε με αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τους τροφοδοτούμε με διάφορα εξαρτήματα και συστήματα για τα αυτοκίνητά τους, όμως η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει σ’ αυτόν τον τομέα: στην Κίνα, η βασική συναρμολόγηση ενός αυτοκινήτου στα «έξυπνα» εργοστάσια όπου δεν απασχολούνται περισσότερα από πέντε άτομα κι όλα γίνονται με ρομπότ, δεν χρειάζεται περισσότερο από δυο λεπτά ανά μονάδα! Κι όλα αυτά, με 100% επιτυχία στους ποιοτικούς ελέγχους, μηδενικό failure rate και σούπερ αποδόσεις…»
Τι πιστεύετε, λοιπόν, ότι πρέπει να κάνει η Ευρώπη; «Πρέπει να κάνει πολλά μέσα στην επόμενη πενταετία και κυρίως να ‘καβαλήσει το κύμα’ της εξέλιξης, διαφορετικά δεν θα τα πάει καλά. Πρέπει να υιοθετήσει και να εφαρμόσει ανατρεπτικές τεχνολογίες και λύσεις, να προχωρήσει full ψηφιακά, να επενδύσει σε ό,τι χρειάζεται, προκειμένου να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική στον ψηφιακό κόσμο…»

Δει δη ανθρώπων…
Με ποιους ανθρώπους, όμως, θα τα κάνει όλα αυτά; υπάρχουν; «Μπορεί να προχωρήσει σε αναβάθμιση δεξιοτήτων ή επανεκπαίδευση (upskilling – reskilling). Για παράδειγμα, προκειμένου να λειτουργήσει ομαλά ο τομέας των φωτοβολταϊκών στην Ευρώπη απαιτούνται περίπου ένα εκατομμύριο τεχνικοί που, προφανώς, δεν υπάρχουν. Όμως, όπως είπα προηγουμένως, στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας χρειαζόμαστε πλέον πολύ λιγότερους – start reskilling them! (ας τους επανεκπαιδεύσουμε). Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τη νέα πραγματικότητα, αντί να παραμένουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν»…

Κι αυτή η προτροπή του αντιπροέδρου της Huawei, ίσως να εκφράζει πλέον γενικότερα τη στάση της κινεζικής εταιρείας, που δείχνει να αφήνει πίσω της τα τεσσεράμισι «πέτρινα χρόνια» των προβλημάτων. Πηγές της εταιρείας δήλωσαν (υπό καθεστώς ανωνυμίας) ότι φέτος για πρώτη φορά υπήρξαν κέρδη τριμήνου, οι συνέργειες πολλαπλασιάζονται σε πολλές χώρες, οι επενδύσεις σε R&D και καινοτομίες αυξάνουν, νέες καινοτομικές λύσεις ετοιμάζονται. «Πιστεύουμε ότι έχουμε τις εφαρμογές που θα στηρίξουν τους πελάτες μας για να λειτουργήσουν και να αναβαθμίσουν τα δίκτυά τους – θα είμαστε πάντα δίπλα τους, με γνώμονα τη βιωσιμότητα και το όφελος για την κοινωνία», δήλωσαν.
Όσο για το μέλλον… «Ελπίζουμε η Ευρώπη να διατηρήσει αυτό το καθεστώς ανοικτότητας που έχει και σήμερα, όχι μόνο σ’ ό,τι αφορά στους πελάτες μας, αλλά και στους προμηθευτές μας, γιατί έχουμε πάρα πολλούς. Οι καλύτερες συνθήκες που επικρατούν εδώ είναι κάτι πολύ σημαντικό για εμάς, όπως και ο ευρωπαϊκός αγώνας για την καθιέρωση standards στον ψηφιακό κόσμο. Από την άλλη, ανησυχούμε βλέποντας την πολυδιάσπαση της παγκοσμιοποίησης, χάρη στην οποία ο κόσμος ευημερούσε την τελευταία δεκαετία. Θα εξαρτηθούν πολλά, επομένως, από τη στάση της Ενωμένης Ευρώπης, αν θα καταφέρει να υπερασπιστεί την παγκοσμιοποίηση ή όχι».