Δεν ξέφυγαν από τις προβλέψεις τα οικονομικά αποτελέσματα της Huawei το 2020, που ανακοινώθηκαν χθες στη διάρκεια παγκόσμιας υβριδικής εκδήλωσης – κατάμεστη η αίθουσα στην έδρα της, στο Σενζέν, και εκατοντάδες οι δημοσιογράφοι που παρακολουθούσαν δικτυακά- παρά τα προβλήματα στις πωλήσεις smartphones λόγω των (‘άδικων’, όπως τόνισε) αμερικανικών κυρώσεων, αλλά και των ελλείψεων σε ολοκληρωμένα κυκλώματα, με την πανδημία να επηρεάζει αρνητικά τις αλυσίδες τροφοδοσίας, άρα και τη λειτουργία των εργοστασίων της.

Τα έσοδα της εταιρίας (την οποία έλεγξε για 20η κατά σειρά χρονιά η KPMG) αυξήθηκαν αυτή τη δύσκολη χρονιά κατά 3,8% στα 891,4 δισ. γουάν (136,7 δισ. δολάρια), τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 3,2% στα 64,6 δισ. γουάν (9,9 δισ. δολάρια). Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν εμφανώς επηρεασμένος από τις αμερικανικές κυρώσεις δεδομένου ότι το 2019 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 19%. Nα σημειωθεί ότι η Κίνα ήταν η μοναδική περιοχή όπου η Huawei εμφάνισε θετική πορεία στα έσοδά της. Ο τζίρος της στην Κίνα άγγιξε τα 584,9 δισ. γουάν (89,7 δισ. δολάρια).

Το cash flow μειώθηκε κατά 61,5%, στα 35,2 δισ. γουάν (5,37 δισ. δολάρια). Από πλευράς κατανομής των εσόδων, τα περισσότερα προήλθαν από την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών σε καταναλωτές (54,2%), με τις τηλεπικοινωνιακές  (34,04%) και τις επιχειρήσεις (11,3%) να ακολουθούν, ενώ στα έσοδα της εταιρείας ανά περιοχή, η Κίνα έχει τη μερίδα του λέοντος, με ποσοστό 65,6% και άνοδο 15,4% σε σχέση με πέρυσι, η ΕΜΕΑ το 20,3% με πτώση κατά 12,2%, η Αμερική το 4,4% με πτώση κατά 24,5% και η περιοχή Ασίας /Ειρηνικού το 7,2% με πτώση κατά 8,7%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Ken Hu, Deputy Chairman της Huawei, τόνισε ότι «τον τελευταίο χρόνο παραμείναμε δυνατοί απέναντι στις αντιξοότητες. Συνεχίσαμε να καινοτομούμε για να δημιουργήσουμε αξία για τους πελάτες μας, να βοηθάμε στην αντιμετώπιση της πανδημίας και να υποστηρίζουμε την οικονομική ανάκαμψη και την κοινωνική πρόοδο σ’ όλο τον κόσμο. Επίσης, αξιοποιήσαμε την ευκαιρία για να βελτιώσουμε περισσότερο τις δραστηριότητές μας, οδηγώντας σε μια απόδοση που σε μεγάλο βαθμό συμβαδίζει με τις προβλέψεις μας. Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους πελάτες και τους εταίρους μας για την υποστήριξη της κοινωνικής προόδου, της οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της αειφόρου ανάπτυξης».

Ειδική αναφορά στις τηλεπικοινωνίες

Ο κ. Hu έκανε στη διάρκεια της ομιλίας του αρκετές αναφορές στον ρόλο των τηλεπικοινωνιών, τονίζοντας ότι -παρά τα πολλά προβλήματα- ο τομέας Τηλεπικοινωνιακών Παρόχων της Huawei συνέχισε να διασφαλίζει τη σταθερή λειτουργία άνω των 1.500 δικτύων σε περισσότερες από 170 χώρες και περιοχές, στη διάρκεια της πανδημίας, υποστηρίζοντας την τηλεργασία, την διαδικτυακή μάθηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο σ’ όλο τον κόσμο, για να προσθέσει -σε μια γέφυρα με το μέλλον- ότι «συνεργάστηκε, επίσης, για την υλοποίηση άνω των 3.000 έργων 5G σε περισσότερες από 20 βιομηχανίες παγκοσμίως στους τομείς εξόρυξης άνθρακα, παραγωγής χάλυβα, λιμένων και κατασκευών».

Στην ομιλία του που διήρκεσε σχεδόν μια ώρα, αλλά και στη διάρκεια των ερωταπαντήσεων που ακολούθησαν -όπου συμμετείχε και η Γεν. Γραμματέας του ΔΣ της Huawei, Shi Yanli- ο Ken Hu αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος λειτουργικού και υπηρεσιών HarmonyOS και Huawei Mobile Services (HMS) που έχουν ήδη υιοθετηθεί από δεκάδες κατασκευαστές και χιλιάδες developers / δημιουργούς εφαρμογών, τόνισε πως στον τομέα  των Καταναλωτικών προϊόντων η Huawei προχωρεί με τη στρατηγική Seamless AI Life (“1 + 8 + N”) για να προσφέρει στους καταναλωτές μια ‘έξυπνη εμπειρία’ σε όλες τις συσκευές και τα σενάρια, εστιάζοντας στο έξυπνο γραφείο, το γυμναστήριο και την υγεία, το έξυπνο σπίτι, το ταξίδι και τη διασκέδαση, ενώ σ’ ό,τι αφορά στη θρυλούμενη ανάμιξή της στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, παραδέχθηκε ότι «μπορούμε να βοηθήσουμε σε πολλά».