Καθώς η ανάπτυξη νέων συνδρομητών φθάνει στα όρια της, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην παροχή καλύτερης εμπειρίας στον πελάτη.

Αυτό αποτελεί το βασικό συμπέρασμα πρόσφατης έρευνας της IHS Markit, σύμφωνα με την οποία το 75% των ερωτηθέντων υποστηρίζουν ότι η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών αποτελεί το κορυφαίο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού, ακολουθούμενο από την αυτοματοποίηση (44%) και τη μεταφορά στο cloud (38%). «Σε αυτόν τον κορεσμένο κόσμο, η ανάπτυξη νέων συνδρομητών είναι ανύπαρκτη – και χωρίς πελάτες, οι πάροχοι υπηρεσιών δεν θα έχουν καμία επιχειρηματική δραστηριότητα», δήλωσε ο Stephane Teral, εκτελεστικός διευθυντής για τις υποδομές επικοινωνιών και την έρευνα οικονομικών φορέων στην IHS Markit. «Αν δεν υπάρχουν νέοι ‘ανθρώπινοι πελάτες’, οι πάροχοι πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην υπάρχουσα βάση των πελατών τους».

Η έκθεση της HIS Markit αξιολογεί τις τάσεις της αγοράς, τα σχέδια των κορυφαίων παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών, τους κανόνες και τις προκλήσεις, καθώς και τα κριτήρια επιλογής για συνεργάτες προμηθευτών. Οι πάροχοι υπηρεσιών που συμμετέχουν στη μελέτη αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των παγκόσμιων εσόδων στις τηλεπικοινωνίες. Μερικά ακόμα πρόσθετα ευρήματα από την έρευνα: Η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών οδηγεί σε σημαντικές επενδύσεις για ψηφιακό μετασχηματισμό των δικτύων με συστήματα υποστήριξης λειτουργιών (OSS), συστήματα υποστήριξης επιχειρήσεων (BSS) και συστήματα διαχείρισης δικτύου (NMS) που αντιπροσωπεύουν το 60%.

Το Internet of Things (IoT) και τα εικονικά ιδιωτικά δίκτυα (IP VPN) βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των νέων ψηφιακών υπηρεσιών που σχεδιάζουν να δρομολογήσουν οι πάροχοι υπηρεσιών μέσω των μετασχηματισμένων δικτύων τους. Τα Big Data analytics, το cloud, η δικτύωση που καθορίζεται από λογισμικό (SDN) και οι λειτουργίες δικτύωσης (NFV) είναι βασικοί παράγοντες ψηφιακού μετασχηματισμού που είναι ήδη ευρέως διαδεδομένοι στα δίκτυα.