Η Metro ΑΕΒE, σε συνεργασία με την εταιρεία Viva Υπηρεσίες Πληρωμών ΑΕ (Viva Payments), εγκαθιστά αυτήν την περίοδο τερματικά EFT-POS στα καταστήματα λιανικής της, τα MyMarket.
Το έργο είχε ξεκινήσει στα τέλη του περασμένου έτους, οπότε αναπτύχθηκε λογισμικό για τη συνεργασία των POS των ταμείων (που εξυπηρετούνται από λογισμικό το οποίο έχει αναπτύξει εσωτερικά το ΙΤ της αλυσίδας) με το νέου τύπου EFT-POS που παρέχει η Viva Payments. Αφού έτρεξε πιλοτικό σε δύο καταστήματα, το έργο βρίσκεται πλέον σε rollout και αναμένεται να ολοκληρωθεί πανελλαδικά στους προσεχείς δύο μήνες.
«Τα POS των καταστημάτων συνδέονται απευθείας με τα EFT-POS (Electronic funds transfer POS) της Viva Payments, τα οποία λειτουργούν χωρίς εκτυπωτή – έτσι οι πελάτες έχουν σε μια απόδειξη όλη τη συναλλαγή και το αποδεικτικό πληρωμής με την πιστωτική-χρεωστική κάρτα» δηλώνει στο NetFAX ο Γιώργος Βουτυράς, Γενικός Διευθυντής Οργάνωσης και Πληροφορικής της Metro AEBE.
Τα τερματικά που εγκαθίστανται είναι σύγχρονα και διαθέτουν πληθώρα λειτουργιών που κάνουν αποτελεσματικότερα και ταχύτερα τη συναλλαγή με τους πελάτες: «Δεν θα χρειάζεται να γίνεται έκδοση Ζ από τα τερματικά στο τέλος της ημέρας, ενώ απλοποιείται σημαντικά η γενική διαχείριση λόγω της υφιστάμενης πλατφόρμας που παρέχει η Viva Payments, ώστε να γίνεται απευθείας σύνδεση με το ERP και με τη Γενική Λογιστική του Ομίλου».
Το σύστημα της Viva Wallet θα εγκατασταθεί και στα 227 καταστήματα My Market (περίπου 1.200 ταμεία), όπως και στα 12 πρατήρια καυσίμων, ιδιοκτησίας του εταιρείας. Σημειώνεται, ότι από τα 227 καταστήματα τα 16 είναι hubs, ήτοι εξυπηρετούν και online παραγγελίες από το e-shop πανελλαδικά. Σε αυτά τα καταστήματα, όπως επισημαίνει ο Γ. Βουτυράς, οι διανομείς των online παραγγελιών θα διαθέτουν πληκτρολόγιο που το παρέχει η Viva Payments ως EFT-POS, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με μια εφαρμογή για tablet που έχει αναπτύξει η Διεύθυνση Πληροφορικής της Metro AEBE. «Ο πελάτης θα υπογράφει στο tablet ότι παρέλαβε τα προϊόντα που έχει παραγγείλει, ενώ η συναλλαγή θα ολοκληρώνεται αυτόματα μέσα από το πληκτρολόγιο της Viva Payments».
Στο άμεσο μέλλον, μετά την ολοκλήρωση του έργου, η Μetro ΑΕΒΕ θα προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες των καταστημάτων της, και σε συνεργασία με την Viva Payments, να κάνουν αναλήψεις μετρητών από τα ταμεία, ή τον υπάλληλο που θα εξυπηρετεί ως delivery, και να πληρώνουν περίπου 250 λογαριασμούς (ρεύματος, αερίου, τηλεφωνίας ύδρευσης κ.ά.) με κάρτα στο ταμείο ή στο σπίτι τους. Αυτό συμφέρει τόσο τον Όμιλο, καθώς θα μειώνονται τα μετρητά στα καταστήματα άρα και τα ασφάλιστρά τους, όσο και τους πελάτες, οι οποίοι θα εξυπηρετούνται από ένα σημείο ακόμη και στο σπίτι τους. Στην ουσία θα στηθεί ένα Virtual ATM, ώστε να γίνονται συναλλαγές με τους ίδιους ακριβώς περιορισμούς, όπως στα φυσικά ATM.