Ο Κρεμμύδας Μιχάλης, Διευθυντής Πληροφορικής της ΡΕΑ Μαιευτικής / Γυναικολογικής Κλινικής, αναλύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το ΙΤ λόγω της ποικιλομορφίας και της ανομοιομορφίας του περιβάλλοντος μιας σύγχρονης κλινικής

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένας CIO που δραστηριοποιείται στο νοσηλευτικό χώρο είναι το πλήθος και η ετερομορφία των απαραίτητων συστημάτων για τη λειτουργία μιας κλινικής: από τα βασικά συστήματα που μπορεί να περιλαμβάνουν υλικοτεχνικό εξοπλισμό, software, δίκτυα και ασφάλεια, μέχρι τα εξειδικευμένα περιφερειακά μας συστήματα, τα οποία αφορούν την υποστήριξη των μικροβιολογικών και απεικονιστικών εργαστηρίων, interfaces επικοινωνίας με ERP και εξωτερικούς συνεργάτες.

Σοβαρή ιδιαιτερότητα αποτελεί και το γεγονός ότι λειτουργούμε αδιάλειπτα. Αυτό από μόνο του επιφέρει αυξημένες ανάγκες υποστήριξης και, επιπρόσθετα, απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό σε τεχνολογίες που αφορούν ιατρικό εξοπλισμό ή ακόμη και σε IPTV και IP τηλεφωνία. Αυτά και αρκετά ακόμη συνθέτουν την εικόνα της καθημερινότητας μας, προσπαθώντας πάντα να πετύχουμε υψηλό βαθμό αυτοματοποίησης, ελαχιστοποιώντας το οποιοδήποτε λάθος, έχοντας ταυτόχρονα πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας την ιδιαιτερότητα του κλάδου μας, όσον αφορά την ευαισθησία και την προσοχή που πρέπει να δίνουμε στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως επίσης και στο ιατρικό απόρρητο.

Αδιάλειπτη λειτουργία και ασφάλεια
Για την αδιάλειπτη λειτουργία μας είναι απαραίτητες δύο πολύ βασικές αρχές. Η πρώτη έχει να κάνει με την ασφάλεια, είτε εσωτερικά, είτε περιμετρικά του οργανισμού. Και οι δυο συνιστώσες είναι πολύ σημαντικές και μαζί σε ένα σύνολο πολιτικών και διαδικασιών θωρακίζουν την καθημερινότητά μας. Η άλλη αρχή έρχεται να συμπληρώσει την αρχική και διαρκή έκτοτε επένδυση της κλινικής κυρίως στο υλικοτεχνικό τομέα, ο οποίος συντηρείται, ανανεώνεται και στηρίζεται μέσω συμβάσεων συντήρησης, εξασφαλίζοντας υψηλή διαθεσιμότητα και αδιάλειπτη λειτουργία. Επίσης, απαραίτητο για τη στήριξη της ποικιλομορφίας των συστημάτων είναι οι γρήγορες και ασφαλείς διασυνδέσεις, ενώ τελικά όλα καταλήγουν στον συντονισμό όλων αυτών μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών, που ελαχιστοποιούν την οποιαδήποτε παρέμβαση και τυχόν λάθη.

IT projects που κάνουν τη διαφορά
Το επιχειρηματικό περιβάλλον που εντασσόμαστε είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Είναι αυτονόητο ότι για να διακριθείς, αλλά το κυριότερο για να εδραιωθείς και να επιβιώσεις, πρέπει διαρκώς να ενεργείς, χρησιμοποιώντας τα υψηλότερα πρότυπα- στην περίπτωση μας πρότυπα παροχών υπηρεσιών υγείας. Όσον αφορά την αποτελεσματικότητα του προσωπικού μας, προσπαθούμε διαρκώς να ενημερωνόμαστε οι ίδιοι και τάχιστα να μεταφέρουμε τη γνώση στους άμεσα εξαρτώμενους από εμάς. Από κει και πέρα, ως Πληροφορική, καταγράφουμε τις τρέχουσες ανάγκες, αλλά και ιδέες τις οποίες υλοποιούμε, παρέχοντας στο προσωπικό, αλλά και στους πελάτες μας αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά εσωτερικά projects που έκαναν, τελικά, τη διαφορά στον οργανισμό μας, όπως, για παράδειγμα:

  • την επέκταση της δυνατότητας των ιατρών να παρακολουθούν τους ασθενείς τους, ενώ δεν βρίσκονται στην κλινική και να ενημερώνονται για την πορεία τους, για τις εξετάσεις τους κλπ. – όλα αυτά προσωποποιημένα σε ένα καθαρά mobile περιβάλλον.
  • τη δημιουργία εφαρμογής διαχείρισης και καταγραφής αιτημάτων και βλαβών των τμημάτων μέσω του Intranet της κλινικής, χτίζοντας, έτσι, παράλληλα και μια βάση αντιμετώπισης των συνηθισμένων και μη περιστατικών.
  • τη δημιουργία πλήρους αυτοματοποιημένης γέφυρας με τον ΕΟΠΥΥ, εξαλείφοντας και όχι απλά ελαχιστοποιώντας τη χειροκίνητη εγγραφή συναλλαγών μας με τον οργανισμό.
  • την εγκαθίδρυση διαδικασιών που με την πάροδο του χρόνου μάς καθιστούν όλο και πιο “paperless” και τέλος,
  • την εφαρμογή παρακλίνιων μόνιτορ ατομικά σε κάθε ασθενή, προσφέροντας συγκεντρωτικά δυνατότητες multimedia, IPTV, IP τηλεφωνία, ακόμη και gaming, συνεισφέροντας στην ακόμη πιο ευχάριστη διαμονή του στην κλινική μας.

Δέσμευση και πρόκληση για εμάς αποτελεί το γεγονός να είμαστε παρόντες και να αφουγκραζόμαστε την καθημερινότητα και τις ανάγκες, ακόμη και πριν αυτές προκύψουν, προσφέροντας τελικά αναβαθμισμένες και ποιοτικές υπηρεσίες.