Ολοκληρώθηκε η έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταγραφή της αλλαγής συμπεριφοράς των Ελλήνων online αγοραστών, παράλληλα με την χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής την τέταρτη εβδομάδα των capital controls (C.C.).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, υπάρχει μια ουσιαστική αλλαγή της online συμπεριφοράς λόγω των C.C., καθώς ενώ συνήθως το 73% των Ελλήνων online αγοραστών κάνουν συχνά αγορές μέσω διαδικτύου, μόνο το 45% πραγματοποίησε αγορές κατά την διάρκεια των τριών πρώτων εβδομάδων των C.C. Παράλληλα, ισχυροποιήθηκε δυναμικά η χρήση της χρεωστικής κάρτας, ενώ η χρήση της αντικαταβολής και του Paypal μειώθηκε δραματικά (στο 10% και 4% αντίστοιχα). Η έρευνα καταγράφει μια σημαντική αύξηση στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, όπως μεταφορά χρημάτων (73%), ενημέρωση υπολοίπου (70%), πληρωμή λογαριασμών (60%) καιι πληρωμή οφειλών προς το δημόσιο (32%).

Όσον αφορά όμως τις αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου η κατάσταση είναι ιδιαίτερα προβληματική αφού το 32% ακύρωσε κάποια online παραγγελία που είχε ήδη κάνει, 32% ακύρωσε προγραμματισμένες online αγορές, ενώ το 40% αντιμετώπισε προβλήματα στις ηλεκτρονικές αγορές, οι οποίες κατά 73% σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού λόγω μη αποδοχής καρτών (85%) ή μη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας Paypal (55%). Βέβαια τα προβλήματα με τα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού φέρνουν μια θετική εξέλιξη για την τοπική αγορά, αφού από αυτούς που είχαν προβλήματα με τις online αγορές τους από το εξωτερικό, το 32% θα αγοράσει από αντίστοιχα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα ή φυσικά καταστήματα (23%). Στην έρευνα συμμετείχαν 250 χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικής τραπεζικής.