Ένα πιλοτικό εργαλείο που «μετρά» τα συναισθήματα των επιβατών, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, έθεσε φέτος σε εφαρμογή το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», σε συνεργασία με την καναδική εταιρεία PathosAI.

Πρόκειται για ένα ψηφιακό εργαλείο που επιτρέπει στα αεροδρόμια να ποσοτικοποιήσουν τη συναισθηματική αλληλεπίδραση με τους ταξιδιώτες, αναλύοντας τα δεδομένα από τα υπάρχοντα κανάλια επικοινωνίας τους, όπως τα τηλεφωνικά κέντρα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης καταναλωτών, προκειμένου να βοηθήσει στην κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τα συναισθήματά τους και να αυξήσει την καταναλωτική δαπάνη. Έτσι, το «Ελ. Βενιζέλος» θα αξιοποιήσει ψηφιακά δεδομένα προερχόμενα από τους ίδιους τους επιβάτες, τεχνητή νοημοσύνη και επεξεργασία φυσικής γλώσσας (natural language processing) για να κατανοήσει καλύτερα τους παράγοντες που επηρεάζουν υποσυνείδητα την εμπειρία των επιβατών. Η χρήση αυτών των ψηφιακών εργαλείων θα αντικαταστήσει τις παραδοσιακές μεθόδους μέτρησης του engagement των επιβατών και θα εντοπίσει συγκεκριμένες περιοχές δράσης για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών, επιτρέποντας την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών.

Όπως εξήγησε ο Sumair Sayani, ιδρυτής της PathosAI, με τη συνεργασία αυτή «το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών ανακάλυψε τα συναισθήματα των επιβατών, τα πραγματικά τους κίνητρα και το περιβάλλον τους, επιτρέποντας για πρώτη φορά τη μέτρηση της συναισθηματικής αλληλεπίδρασης των επιβατών. Αυτό μας επέτρεψε να σχεδιάσουμε συγκεκριμένες περιοχές δράσης για τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των επιβατών. Το αεροδρόμιο απέκτησε μία ιδιαίτερα αποτελεσματική πλατφόρμα CX μέτρησης και παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο, που θα υποστηρίξει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της βραβευμένης της στρατηγικής εξυπηρέτησης πελατών».

Από την πλευρά της, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ του αεροδρομίου, δήλωσε: «Με στόχο να δημιουργήσουμε το βέλτιστο περιβάλλον για τους επιβάτες μας, ειδικά σε αυτήν την άνευ προηγουμένου εποχή, ξεκινήσαμε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την PathosAI. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακών εργαλείων τελευταίας τεχνολογίας, μετράμε και εντοπίζουμε τα επίπεδα στρες, τα συναισθήματα και τους υποσυνείδητους παράγοντες της εμπειρίας των επιβατών, σε μία προσπάθεια να εντοπίσουμε συγκεκριμένες περιοχές δράσης και να γίνουμε καλύτεροι».

Σημειώνεται ότι το «Ελ. Βενιζέλος» βραβεύτηκε πρόσφατα ως το κορυφαίο αεροδρόμιο στην κατηγορία των αεροδρομίων με 25-40 εκατομμύρια επιβάτες από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων, μεταξύ άλλων για την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης για την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, στηριζόμενο στη βασική αρχή της ελληνικής φιλοξενίας.