Οι συνθήκες ύφεσης των τελευταίων ετών και η συρρίκνωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών, είχαν ως συνέπεια η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών να καταγράφει συνεχώς πτώση, όπως αναφέρει η ICAP σε πρόσφατη μελέτη της.

Η δραστική πτώση της ζήτησης επέφερε μεγάλες αλλαγές και ανακατατάξεις στην αγορά των αλυσίδων καταστημάτων πώλησης ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τόσο στην πλευρά των «εταιρειών» αλυσίδων, όσο και στα δίκτυα των αγοραστικών ομίλων. Το 2016/15 εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά μειώθηκε κατά 3,1%, ενώ αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ στασιμότητας και οριακής μείωσης το 2017. Σύμφωνα με το Μάρκο Κοντοέ, Senior Consultant Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, το μέγεθος της αγοράς των αλυσίδων καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών κινήθηκε συνεχώς ανοδικά το χρονικό διάστημα 2000-2008.

Ωστόσο, την περίοδο 2009-2016, επηρεασμένη από τη ραγδαία επιδείνωση της εγχώριας οικονομίας, κατέγραψε πτώση (με εξαίρεση το 2014), με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 6,3%. Οι συνθήκες ύφεσης των τελευταίων ετών και οι αλλεπάλληλες μειώσεις στο εισόδημα μεγάλης μερίδας νοικοκυριών, είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση της καταναλωτικής δαπάνης, με συνέπεια η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών (μέσω καταστημάτων αλυσίδων) να παραμείνει σε πτωτική τροχιά το εξεταζόμενο διάστημα.

Ως εκ τούτου, το μέγεθος αυτής καταγράφει διαχρονική υποχώρηση και εκτιμάται ότι το 2016 μειώθηκε κατά 3,1% έναντι του προηγούμενου έτους. Πηγές του κλάδου τονίζουν ότι το μέγεθος της εγχώριας αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών θεωρείται «μικρό» για να συντηρήσει πολλές αλυσίδες λιανικού εμπορίου, επικαλούμενοι το γεγονός ότι σε ευρωπαϊκές χώρες με πολλαπλάσιο πληθυσμό λειτουργούν λιγότερα εμπορικά σήματα.