Με δεδομένο ότι δεν μπορούν να συμμετάσχουν όλοι στο ετήσιο θεσμικό «προσκύνημα» στο MWC, στη Βαρκελώνη, η Huawei ετοίμασε -συγκεντρώνοντας σε λίγα τετραγωνικά τα βασικά εκθέματα του τεράστιου περιπτέρου της – μια «έκθεση-σε-ρόδες» η οποία θα επισκεφτεί ως τον προσεχή Δεκέμβριο 25 πρωτεύουσες σ’ όλη την Ευρώπη. Η σειρά της Αθήνας, στο πλαίσιο αυτού του τεράστιου ICT Roadshow κάτω από τον γενικό τίτλο «Accelerate Intelligent ICT – Drive Business Success», ήταν την περασμένη Πέμπτη. Ξεκινώντας από το γεγονός ότι οι Ευφυείς Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του κλάδου, προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη, όσον αφορά στην εξέλιξη των υποδομών δικτύων και των νέων υπηρεσιών, αλλά και να διευκολύνει τη δημιουργία νέων ροών εσόδων, η Huawei παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και λύσεων σε εκπροσώπους των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και των ΜΜΕ.

Από το 5G στο 6G
Με ξεναγό τον πολύπειρο Κωνσταντίνο Κομποχόλη, Sr. Marketing Manager (CEE & Nordic), διατρέξαμε την πορεία και τις εξελίξεις των ασύρματων τηλεπικοινωνιών από το σημερινό 5G στο 5G S(tand) A(lone) και στην επόμενη φάση, το 5.5G, με την οποία θα πορευτούμε ως το 2030, οπότε αναμένεται να κλείσει το κεφάλαιο αυτής της γενιάς κινητής, πριν περάσουμε στην επόμενη, το 6G. Παρουσίασε, επίσης, τις προτάσεις της εταιρίας του -στο πλαίσιο δημιουργίας mobile private networks- για εργοστάσια ή άλλους μεγάλους χώρους, όπου -αναλόγως των αναγκών- μπορούν να εφαρμοστούν λύσεις slicing δικτύου και 5G «light‘ (οι οποίες επιτρέπουν, χάρη στη δυνατότητα REDucedCAPabilitiy, μείωση ως και κατά 50% του κόστους των τερματικών). Ο στόχος για τη Huawei είναι η αξιοποίηση κάθε δυνατότητας σύνδεσης, ανεξάρτητα ή συνδυαστικά, μεταξύ οπτικής ίνας (Fiber to the Home / Fiber to the Room, όπου ο ΟΤΕ ήδη ετοιμάζει λύσεις) και ασύρματης πρόσβασης 5G και πέρα, με ειδικές μάλιστα προβλέψεις όσον αφορά στη μελλοντική κλιμάκωση για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.

Η επόμενη ημέρα
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Huawei είχε σε προβεβλημένο σημείο του «εκθεσιακού χώρου-σε-ρόδες» μια εντυπωσιακή μακέτα, την οποία περιέγραψε εκτενώς ο κ. Κομποχόλης, καθώς ουσιαστικά αντιπροσωπεύει τη μορφή των πραγμάτων που θα έλθουν, εστιάζοντας όχι τόσο στις τηλεπικοινωνίες, όσο στη σχέση τους με τον χώρο της ενέργειας. Το Virtual Power Plant της Huawei έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να συνδυάσει τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα με φάρμες αποθήκευσης ενέργειας, τεράστιες ‘μπαταρίες’ τις οποίες θα διαχειρίζονται οι μεγάλοι ενεργειακοί πάροχοι, ως Energy Aggregation Platforms. Στην ίδια λογική, η Deutsche Telecom ετοιμάζει data centers μπαταριών, ώστε να καλύπτει όχι μόνο τις (αυξημένες και λόγω ΑΙ) δικές της ανάγκες, αλλά κι εκείνες άλλων παρόχων, με μετακινήσεις φορτίων και διαθεσιμότητα ενέργειας, αναλόγως συνθηκών και ζήτησης.