Η παγκόσμια αγορά tablets συνεχίζει την παρακμή της, καθώς, σύμφωνα με την IDC, το πρώτο τρίμηνο του έτους πουλήθηκαν συνολικά 31,7 εκατ. tablets, ήτοι κατά 11,7% λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο (όταν και διατέθηκαν στην αγορά 35,8 εκατ. tablets).

Ωστόσο, ένα τμήμα της αγοράς των tablets σημείωσε εντελώς αντίθετη πορεία: τα detachables tablets, ήτοι αυτά με προστιθέμενο/αφαιρούμενο πληκτρολόγιο, όπως είναι το Microsoft Surface ή το iPad Pro. Αυτή η κατηγορία tablets θα μπορούσε, σύμφωνα με την IDC, να αναπτυχθεί περισσότερο από 2,9% φέτος σε σχέση με πέρσι και να αποσπάσει 15,3% μερίδιο αγοράς. Από την άλλη η υποχώρηση των παραδοσιακών slates (tablets στα οποία δεν μπορεί να προστεθεί πληκτρολόγιο) συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.

Οι κατασκευαστές μπόρεσαν να διαθέσουν στην αγορά μόλις 26,8 εκατ. συσκευές, που μεταφράζεται σε 13,9% υποχώρηση σε σχέση με πέρσι. Η ηγετική θέση της Apple κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου παρέμεινε ανεπηρέαστη, καθώς διέθεσε στην αγορά 9,1 εκατ. iPads παγκοσμίως (εκ των οποίων τα 1,8 εκατ. αφορούν iPad Pro tablets). Στη 2η θέση ακολουθεί η Samsung (-11,4%), ενώ η Huawei κατέγραψε την εντυπωσιακότερη άνοδο (+13%), με τις Lenovo (+1,8%) και Amazon.com (-49,5%) να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.