Μια εξαιρετικά πολύπλοκη αγοραστική διαδρομή, που αποκλίνει σημαντικά από το παραδοσιακό γραμμικό μοντέλο, αποκάλυψε έρευνα των Ipsos και Google σε 4.500 καταναλωτές σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών - φορητούς υπολογιστές, τηλεοράσεις και συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας.

Η μελέτη επικεντρώθηκε σε χρήστες διαδικτύου ηλικίας 16+ ετών σε Ελλάδα, Πολωνία, Ουκρανία και Τσεχία, οι οποίοι είχαν πραγματοποιήσει πρόσφατες αγορές είτε offline είτε online. Σε σύγκριση με τους γείτονές τους, οι Έλληνες αγοραστές ξοδεύουν περισσότερο χρόνο ψάχνοντας διάφορα σημεία πληροφόρησης και τείνουν να κάνουν αγορές εκτός διαδικτύου.

Σε ποσοστό από 25 έως 40%, οι Έλληνες αγοραστές δεν είχαν στο μυαλό τους κάποια συγκεκριμένη μάρκα όταν ξεκίνησαν το αγοραστικό τους ταξίδι, ενώ ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών δεν είναι πιστοί στα brands αλλά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που έχουν περισσότερο νόημα για εκείνους την ώρα που αποφασίζουν να προβούν σε μια αγορά.

Οι Έλληνες αγοραστές είναι πιο πρόθυμοι να κάνουν διεξοδική έρευνα σε σημεία επαφής εντός και εκτός διαδικτύου, είναι ευαίσθητοι σε θέματα τιμής και χρησιμοποιούν σημεία επαφής τα οποία συχνά παραβλέπουν οι καταναλωτές στις γειτονικές χώρες – συμπεριλαμβανομένων περιοδικών και καταλόγων. Είναι σχολαστικοί κυνηγοί προσφορών και εξαντλούν την έρευνά τους σε ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών, σελίδες με προδιαγραφές προϊόντων και σε αναζήτηση έμπνευσης σχετικά με την αγοραστική τους απόφαση.

Παρόλο που οι Έλληνες τείνουν να πραγματοποιούν περισσότερη έρευνα online σε σχέση με τις γειτονικές χώρες, εξακολουθούν να τείνουν να κάνουν αγορές offline- κάτι που ισχύει ιδιαίτερα για τις συσκευές τηλεοράσεων. Επίσης, το 23% των αγοραστών ολοκληρώνουν τη διαδρομή τους προς την τελική αγορά μέσα σε μία ημέρα, ενώ τα δύο τρίτα πραγματοποιούσαν έρευνα μέσω κινητών τηλεφώνων τη στιγμή που βρίσκονταν σε φυσικά καταστήματα.