Mobile World Congress 2009: Το “Not this year” συνέδριο, αλλά με αισιοδοξία για το μέλλον

[ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ] Βγαίνοντας από το σταθμό του μετρό στην Placa d’ Espanya, στάθηκα για λίγο να “αναπνεύσω” το χώρο. Η εικόνα της πλατείας είχε παραμορφωθεί από την βαρύτητα του συνεδρίου. Όμως, όπως πρόλαβε να με ενημερώσει συνάδελφος δημοσιογράφος που είχε βρεθεί εκεί και προηγούμενες χρονιές, η παραμόρφωση ήταν πολύ μικρότερη. Πολλά από τα κτίρια που θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για promotion banners παρέμεναν γυμνά.

Είχα διαβάσει ήδη στο site του συνεδρίου ότι φέτος, η διοργανώτρια αρχή δεν θα διέθετε δωρεάν εισιτήρια για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά από ότι φάνηκε αρκετοί δεν είχαν δει την ανακοίνωση και απορούσαν, όταν τους ενημέρωναν “No tickets this year”.

Άλλωστε, όπως έγραφε η ανακοίνωση, το εισιτήριο στη Βαρκελώνη κοστίζει μόλις 1,3 ευρώ. Λίγο αργότερα, όταν ζήτησα ένα ντουλάπι στο press room για να βάλω το φορητό υπολογιστή μου, η κοπέλα στο desk μου απάντησε “No lockers this year”. Και έτσι η εικόνα που σχηματίστηκε, μετά και από τις πληροφορίες που μου έδωσε για το παρελθόν του συνεδρίου ο συνάδελφος δημοσιογράφος, ήταν ότι βρισκόμουν στο “No this year” συνέδριο. Δυστυχώς, αργότερα η εικόνα επιβεβαιώθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα δεδομένα.

Not an iPhone killer this year
Το Hall 8 συγκέντρωσε όλους τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων με εξαίρεση την HTC, η οποία προτίμησε το Hall 1 σε συνδυασμό με ένα ξεχωριστό χώρο όπου χρησιμοποιήθηκε για business meetings. Εκεί παρουσιάστηκε μεταξύ άλλων και το νέο HTC Magic με λειτουργικό σύστημα Android, το οποίο θα λανσαριστεί από τη Vodafone, αρχικά στην Αγγλία τον Απρίλιο και στη συνέχεια σε Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία.

Για την Ελλάδα δεν έγινε λόγος και πως θα μπορούσε άλλωστε όταν ακόμα δεν είναι διαθέσιμο το HTC G1, το οποίο διαθέτει η T-Mobile εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά όχι η συνεργάτης της Cosmote. Η HTC παρουσίασε επίσης νέες εκδόσεις για τα Touch Diamond και Touch Pro με μεγαλύτερες οθόνες και ανθεκτικότερες μπαταρίες.

Στην κατηγορία των iPhone killer, η LG παρουσίασε το Arena, η Samsung το Omnia, η Palm το Pre, η Sony Ericsson ετοιμάζει το Idou και η Toshiba το TG01. Πρόκειται για κινητά που βρίσκονται πολύ πιο κοντά στη νέα τάση του mobile entertainment σε σχέση με τους προγόνους τους, με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά. Όμως κουβαλάνε μαζί τους και ένα “χάσμα”, αυτό που υπάρχει ανάμεσα στο Application Store και το iTunes της Apple και οτιδήποτε άλλο είναι διαθέσιμο τουλάχιστον μέχρι στιγμής.

Οι κατασκευαστές έχουν καταλάβει ότι εκεί παίζεται το παιχνίδι και ετοιμάζουν δράσεις. Η Microsoft μαζί με τα Windows Mobile 6.5 ανακοίνωσε τις υπηρεσίες My Phone που επιτρέπει την αποθήκευση στο διαδίκτυο και το συγχρονισμό  γραπτών μηνυμάτων, φωτογραφιών, video και επαφών, καθώς και την υπηρεσία Windows Marketplace for Mobile, μια νέα online αγορά με εφαρμογές αποκλειστικά για κινητά τηλέφωνα. Η Nokia επίσης ετοιμάζει το δικό της Application Store, το οποίο θα πατάει στην πλατφόρμα Ovi.

Επομένως, ίσως την ερχόμενη χρονιά, να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την μάχη του mobile entertainment. Όμως αυτή τη χρονιά το iPhone δεν αισθάνθηκε την ανάσα του ανταγωνισμού και ίσως για αυτό δεν ήταν εκεί.


Mobile Broadband will save the economy
Αυτή είναι η άποψη των CEO ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως. Σε μια κοινή συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε το GSMA παρότρυναν τις κυβερνήσεις να διαθέσουν νέο φάσμα συχνοτήτων και να δημιουργήσουν το απαραίτητο κανονιστικό πλαίσιο, ώστε το αυξηθεί η ανάπτυξη του broadband και μέσω αυτής να δημιουργηθεί νέα ώθηση για την οικονομία. Το GSMA περιέγραψε το “Digital Dividend”, το φάσμα που απελευθερώθηκε από την αναλογική τηλεόραση, ως “once in a generation opportunity”. Η κινητή τηλεφωνία ζητά 100 MHz από τα 400 MHz του Digital Dividend.

Ο Alexander Izosimov, νέος Πρόεδρος του GSMA και CEO της ρώσικης VimpelCom, είπε ότι η βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας και ειδικά οι υπηρεσίες που μπορούν να βασιστούν στο mobile broadband “μπορεί να γίνουν το νέα αίμα της παγκόσμιας οικονομίας”.

Σύμφωνα με τον Franco Bernabe, CEO της Telecom Italia, “η εταιρεία του είδε το data traffic να αυξάνεται κατά 210% την περασμένη χρονιά και για αυτό προχώρησε σε επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ”. Στα λεγόμενα του Bernabe συνηγορεί έρευνα της Nielsen με δείγμα 50.000 καταναλωτών από Η.Π.Α. και Ευρώπη, σύμφωνα με την οποία το 41% των Ευρωπαίων χρηστών και το 71% των Αμερικανών απάντησαν ότι χρησιμοποιούν και θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν περισσότερο το κινητό τους τηλέφωνο ως μέσο πρόσβασης στο Internet και σε υπηρεσίες περιεχομένου διασκέδασης.

Όπως είπε ο Ralph de la Vega, President & Chief Executive Officer, AT&T Mobility, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ένας χρήστης iPhone δημιουργεί 5 φορές μεγαλύτερο data traffic από ένα χρήστη συμβατικού κινητού τηλεφώνου.

Οι ταχύτητες του broadband αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά ακόμα και μέσα στο 2009. Η Αυστραλιανή εταιρεία Telstra ανακοίνωσε σε συνεργασία με την Ericsson την πρώτη 4G υπηρεσία στα 21 Mbps και υποσχέθηκε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα μπορεί να προσφέρει σε business πελάτες μέχρι 42 Mbps.

Στο πεδίο του mobile broadband το WiMax δείχνει να χάνει τη μάχη της επόμενης γενιάς broadband από το LTE. Ωστόσο, ερώτημα παραμένει πόσο σύντομα θα κάνει την εμφάνισή της η επόμενη γενιά, όταν το HSPA με τις αναβαθμίσεις που γίνονται μπορεί να καλύψει ακόμα και HD video σε φορητούς υπολογιστές.

Με μια ματιά

  • Η βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας ζητά περισσότερο φάσμα
  • Η Nokia συνεργάζεται με την Qualcomm μετά από αρκετές δικαστικές περιπέτειες
  • Ο Steve Ballmer λέει ότι οι φορητές συσκευές θα κλείσουν γρήγορα την ψαλίδα σε ισχύ επεξεργαστή και γραφικών με τα desktop συστήματα
  • H Vodafone θα διαθέσει το νεό Magic της HTC με Android. Η Ελλάδα δεν είναι στην αρχική λίστα
  • Οι κατασκευαστές κινητών ισχυρίζονται ότι οι emerging markets είναι σανίδα σωτηρίας για την οικονομική κρίση, αλλά κάθε κινητό που πουλάνε εκεί αποφέρει  κατά μέσο όρο 5 φορές λιγότερα έσοδα
  • Φορτιστής USB που θα είναι συμβατός με όλα τα κινητά τηλέφωνα. Υποστηρίζεται από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές
  • Τα λειτουργικά συστήματα για φορητές συσκευές αυξάνονται, ενώ οι carries ζητούν να γίνουν λιγότερα
  • Η Ericsson ανεβάζει την Telstra στα 42 Mbps
  • H Verizon επιλέγει την Alcatel – Lucent για LTE
  • Skype σε συσκευές Nokia, αρχής γενομένης με το N97, 3ο τρίμηνο 2009
  • Scalado, Nvidia και Qualcomm επενδύουν σε τεχνολογίες graphics boosting για smartphones
  • Nokia και Microsoft δημιουργούν Application Stores
  • Η Acer μπαίνει στην αγορά των smartphones.

HP: Αναθεωρεί τις προβλέψεις της για τα οικονομικά μεγέθη του 2009

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 6%. Γι αυτό το λόγο, η HP μείωσε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις στη χρήση 2009 κατά περίπου 14 δισ. δολάρια. Για τη χρήση 2009, η εταιρεία προβλέπει κέρδη, 3,76-3,88 δολαρίων ανά μετοχή και έσοδα περίπου 112,5-116 δισ. δολαρίων. Στις προηγούμενες προβλέψεις της έκανε λόγο για κέρδη 3,88-4,03 δολαρίων ανά μετοχή και έσοδα 127,5-130 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα, πάντως, με τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2009, η εταιρεία εμφάνισε καθαρά έσοδα ύψους 28,8 δισ. δολαρίων που αντιστοιχούν σε αύξηση 1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ή 4% αν προσαρμοστούν σε συναλλαγματικές επιδράσεις. Ακόμα, ο κλάδος των υπηρεσιών σημείωσε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ της τάξης του 1,1 δισ. δολαρίων.

Διάκριση της InternetQ στο GSMA Mobile World

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η εφαρμογή της InternetQ, Mobile Casino Suite. Πρόκειται για μία πλατφόρμα για τη διεξαγωγή ευρέως γνωστών παιχνιδιών καζίνο (όπως για παράδειγμα slots, ρουλέτας, BlackJack και Poker) μέσω του κινητού τηλεφώνου. Επίσης έντονο ήταν το ενδιαφέρον των επισκεπτών για την εφαρμογή social networking που έχει αναπτύξει η εταιρία υπό την επωνυμία Akazoo.

Η ATC μεγάλος χορηγός του 3rd Print Media Conference

H ATC είναι στρατηγικός συνεργάτης και παροχέας λύσεων σημαντικών δημοσιογραφικών οργανισμών. Παραδοσιακά ενισχύει πρωτοβουλίες όπως η συγκεκριμένη, που αποσκοπούν στην ενημέρωση των Έντυπων Μέσων για τις διεθνείς και εθνικές τάσεις καθώς και τις στρατηγικές ανάπτυξης των εκδοτικών οργανισμών καθώς οι προκλήσεις εν μέσω διεθνούς ύφεσης χρήζουν άμεσου χειρισμού. Έχοντας επενδύσει 12 και πλέον χρόνια σε τεχνολογία βασισμένη στις απαιτήσεις του δημοσιογραφικού χώρου, κατόρθωσε να ξεπεράσει τα Ελληνικά σύνορα, με τις εφαρμογές της να απολαμβάνουν εκτίμησης από αρκετούς Ελληνικούς και Διεθνείς Εκδοτικούς Οργανισμούς.

9 στους 10 έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των social media

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην ημερίδα “Social Media & Επικοινωνία” που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας στο Μουσείο Μπενάκη. Πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι οι Έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των social media (88,2%) ενώ οι κύριες δραστηριότητές τους εστιάζονται στο να μοιράζονται αρχεία (63,1%) να διαβάζουν blogs (55,7%) και να επισκέπτονται εφαρμογές κοινωνικής διαδικτύωσης /social networks (50,2%) ακόμη κι αν δεν γνωρίζουν τον όρο social media (77,9%).

Η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου θεωρεί ότι τα προσφερόμενα από τα Social Media είναι θετικά, και σε αυτά περιλαμβάνει την Ενημέρωση / Πληροφορίες (50,1%), την Επικοινωνία (25,9%), και την Διασκέδαση / Ψυχαγωγία (23,0%).

“Επιχειρηματική Ευφυΐα” από τις Profile – Oracle – Hewlett Packard

Η εκδήλωση σκοπό έχει να ενημερώσει την αγορά για τις δυνατότητες εφαρμογής λύσεων Επιχειρηματικής Ευφυΐας (Business Intelligence -ΒΙ), οι οποίες ενδυναμώνουν τη λειτουργία της επιχείρησης παρέχοντας καλύτερη εικόνα των δραστηριοτήτων της και μεγαλύτερες δυνατότητες ανάλυσης και αξιοποίησης των δεδομένων. Παράλληλα επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας με σημαντική μείωση του κόστους της επιχείρησης.

Στο στάδιο τελικής υλοποίησης τα έργα G.I.S. των Δ. Αγ. Παρασκευής & Αγ. Βαρβάρας

Υπενθυμίζεται ότι την υλοποίηση και των δύο έργων είχαν αναλάβει η ένωση εταιρειών Ορίζων – Γαιομετρική – Mindware. Το συνολικό τίμημα των δύο έργων ανέρχεται στα 309.517 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.