Συνεργασία ΕΕΛ/ΛΑΚ με Creative Commons

Ο οργανισμός Creative Commons ιδρύθηκε το 2001 κι έχει ως στόχο την ανάπτυξη, υποστήριξη και διαχείριση νομικών και τεχνικών υποδομών οι οποίες  βοηθούν στην ανάπτυξη της ψηφιακής δημιουργικότητας, της ανταλλαγής περιεχόμενου, και της καινοτομίας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου ο οργανισμός έχει δημιουργήσει τις άδειες χρήσης Creative Commons, οι οποίες επιτρέπουν στους δημιουργούς να  διαθέτουν το έργο τους  στο ευρύ κοινό κατά τρόπο που να επιτρέπει το νόμιμο διαμοιρασμό, αναπαραγωγή και περαιτέρω χρήση του περιεχομένου.

Οι άδειες Creative Commons έχουν μεταφερθεί στο Ελληνικό δίκαιο ήδη από το 2007, καθώς και σε περισσότερες από 70 χώρες με τουλάχιστον 100 συνεργάτες στις δικαιοδοσίες αυτές και περισσότερα από 350 εκατομμύρια αδειοδοτημένες πηγές.

PWC: Η ψηφιακή τεχνολογία δίνει δύναμη στους καταναλωτές

Το 2010 η παγκόσμια οικονομία άρχισε να ανακάμπτει από την κατακόρυφη πτώση του 2009 και οι δαπάνες του κλάδου της Ψυχαγωγίας & των ΜΜΕ σημείωσαν αύξηση 4,6%. Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια προβλέπεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο το σύνολο των δαπανών του κλάδου θα αυξηθεί από $1,4 τρισ. (το 2010) σε $1,9 τρισ. (το 2015). Πρόκειται για μια μέση αύξηση 5,75% η οποία οφείλεται στην οικονομική ανάπτυξη αλλά όμως και στο γεγονός ότι οι δαπάνες μετατοπίζονται με μεγάλη ταχύτητα από τις παραδοσιακές στις ψηφιακές πλατφόρμες.

Σήμερα, οι δαπάνες για ψηφιακές πλατφόρμες υπολογίζονται στο 26% του συνόλου, ενώ μέχρι το 2015 αναμένεται να φθάσουν το 33,9%. Οι καταναλωτικές δαπάνες επίσης βελτιώθηκαν, σημειώνοντας αύξηση 2,2% το 2010, ύστερα από πτώση -0,4% το 2009. Αντίθετα, οι δαπάνες πρόσβασης στο Internet δεν φάνηκε να επηρεάζονται από την κρίση, καθώς σημείωσαν άνοδο κατά 9,2% το 2009 και το 2010, και αναμένεται να αυξηθούν από $270 δισ. το 2010 στα $408 δισ. το 2015 (μέση ετήσια αύξηση 8,6%).

Special Report: Smart business (phones)

Στα παραπάνω ερωτήματα, τα οποία και επηρεάζουν τη διαμόρφωση της στρατηγικής κάθε σύγχρονης επιχείρησης, δίνει απαντήσεις πρόσφατη έρευνα της Deloitte. Στο «State of the Media Democracy», αξιολογούνται οι προτιμήσεις 2.000 Αμερικανών, ηλικίας 14 έως 75 ετών. Η δημοσκόπηση φέρνει στο φως σημαντικές τάσεις, που έχουν παγκόσμιο ενδιαφέρον, μεταξύ των οποίων η δραματική αύξηση στη χρήση των smartphones, η ανάδυση του cloud computing ως πιθανής λύσης αποθήκευσης και πρόσβασης σε υπηρεσίες διασκέδασης αλλά και η ενίσχυση της δύναμης της τηλεόρασης όταν συμπληρώνεται από το διαδίκτυο.

Η εποχή των smartphones
Σύμφωνα με τη φετινή δημοσκόπηση, το 33% των αμερικανικών νοικοκυριών διαθέτει κάποιο smartphone, ποσοστό σημαντικά ενισχυμένο σε σχέση με το 11% πριν από τρία χρόνια. Παράλληλα, το 40% των συμμετεχόντων στη δημοσκόπηση που δεν έχουν smartphone είναι πιθανό να αγοράσουν στο άμεσο μέλλον. Η πρόσβαση στις ασύρματες συσκευές και στην ευρυζωνική σύνδεση έχουν κάνει το μέσο καταναλωτή πιο δικτυωμένο στο διαδίκτυο από ποτέ και τα νέα μοντέλα online αποθήκευσης έχουν καταστεί, πλέον, ρεαλιστική επιλογή για τη μαζική αγορά.

Tο 32% των ερωτηθέντων επιθυμεί να αποθηκεύει περιεχόμενο στο διαδίκτυο, πράγμα που θα του παρέχει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο υλικό αυτό από οποιαδήποτε συσκευή.Το 43% των συμμετεχόντων στη δημοσκόπηση θα ήθελε να μετακινεί περιεχόμενο σε οποιαδήποτε συσκευή και πλατφόρμα εύκολα και αποτελεσματικά, γεγονός που προοιωνίζει ότι το cloud storage θα μπορούσε να αποτελέσει μέθοδο ευκολότερης πρόσβασης στο περιεχόμενο και να βελτιώσει τα επίπεδα «φορητότητας».

Η επιχειρηματική πλευρά των smartphones
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του cloud από τα smartphones καθώς και η πληθώρα των επιχειρηματικών εφαρμογών θα αυξήσουν τη χρήση των «έξυπνων κινητών» από τις επιχειρήσεις. Στις Ηνωμένες Πολιτείες ιδιαίτερα, παρατηρείται ραγδαία αύξηση της χρήσης smartphone συσκευών κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 10.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις Η.Π.Α., το 49% χρησιμοποιούν smartphones για τον έλεγχο εταιρικών δραστηριοτήτων.

Η δημιουργία χιλιάδων εταιρικών εφαρμογών για smatphones έχει σαφώς συμβάλει σε αυτή την αύξηση. Oι περισσότεροι κάτοχοι smartphone για εταιρική χρήση χρησιμοποιούν BlackBerry σε ποσοστό 35% και ακολουθεί το iOS με 33%, το Android με 25% και οι Windows Mobile συσκευές με ποσοστό 7%. Επιπρόσθετα, η Deloitte προβλέπει ότι μέσα στο 2011 άνω του 50% των πωλήσεων υπολογιστικών συσκευών δεν θα είναι προσωπικοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αλλά τα smartphones, tablets και netbooks, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τις 400 εκατ. μονάδες.

Η ελληνική αγορά
Έρευνα της GfK Custom Research στην Ελλάδα και άλλες 6 χώρες για την αγορά των smartphones δείχνει συνέχιση της ανοδικής δυναμικής και μετατόπιση των αγοραστικών κριτηρίων από χαρακτηριστικά και λειτουργίες σε «εμπειρίες» κατά τη χρήση. Η διείσδυση των smartphones γγίζει πλέον το 15% στην Ελλάδα, ενώ η πρόθεση απόκτησης smartphonesκατά την επόμενη αγορά κινητού υπόσχεται να διπλασιάσει σχεδόν την αγορά σύντομα.

H διείσδυση και η πρόθεση είναι σημαντικά μεγαλύτερες στους άνδρες και τις ηλικίες 18-34, κοινά με μεγαλύτερη τεχνολογική εξοικείωση και υψηλότερη ενασχόληση με το Internet. Μόλις 2-3 χρόνια πριν, το κύριο ενδιαφέρον των αγοραστών κινητών τηλεφώνων ήταν να είχε η συσκευή ελκυστική σχεδίαση και να ήταν εφοδιασμένη με τις τελευταίες τεχνολογίες όπως υψηλής ανάλυσης κάμερα, GPS και Wi-Fi.

Χωρίς να έχουν χάσει τελείως τη σημασία τους τα παραπάνω, στην εποχή των smartphone παράγοντας «εμπειρία κατά τη χρήση» αποκτά αυξανόμενη βαρύτητα. Το νέο, αποφασιστικό στοιχείο είναι το λειτουργικό σύστημα και οι αντιλήψεις των καταναλωτών για τα διάφορα συστήματα. Σημαντική είναι επίσης η διαθεσιμότητα εφαρμογών και η ευκολία στο κατέβασμά τους. Στην Ελλάδα, η πρόσβαση στο internet είναι η βασική απαίτηση και το βασικό κίνητρο αγοράς μιας συσκευής smartphone ακολουθούμενη από το κατέβασμα εφαρμογών.

Προβλέψεις…
H ΙDC προβλέπει πως η αγορά των smartphone θα αυξηθεί κατά 49.2% το 2011, αφού μεγάλος αριθμός χρηστών θα αντικαταστήσει συμβατικά τηλέφωνα με smartphones.

Η αναφορά είναι στο ίδιο μήκος κύματος με άλλη έρευνα της ίδιας εταιρίας που προβλέπει πως ο αριθμός των ‘κατεβασμάτων’ mobile app θα αυξηθεί από τα 10.9 δισεκατομμύρια το 2010 σε 76.9 δισεκατομμύρια το 2014. Αν και αυτή η αύξηση είναι εύκολο να προβλεφθεί, η IDC δίνει και μερίδια στις πλατφόρμες για το 2015. Έτσι το Android, όπως προβλέπει η IDC θα έχει το 45.4% της αγοράς μέχρι τότε, με την BlackBerry να φτάνει το 13.7% και το iOS να έχει περιοριστεί στο 15.3%.Tα Windows Phone 7 η IDC τα δίνει με ένα εντυπωσιακό 20.9%, την 2η δηλαδή θέση στην αγορά.

Η Κλώντια Νέματ στο τιμόνι της Deutsche Telekom για την Ευρώπη

Η Κλώντια Νέματ, 42 ετών, προέρχεται από την McKinsey, όπου ήταν υπεύθυνη του τομέα τεχνολογίας για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και Αφρική, και από εδώ και στο εξής θα είναι η επικεφαλής του τμήματος που θα ασχολείται με τις δραστηριότητες της DT στην Ευρώπη. Επίσης, η DT ανακοίνωσε πως ο Μάριον Σικ θα αναλάβει το τμήμα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του ομίλου.

Η Entersoft υλοποίησε έργο ΟΠΣ στον όμιλο Globo

Ο Όμιλος GLOBO, έχει ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών προηγμένης τεχνολογίας και την ανάπτυξη λογισμικού στο χώρο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (E-Business). Με ενεργή παρουσία σε περισσότερες από 15 χώρες στον κόσμο, απασχολεί περισσότερους από 150 ανθρώπους και διαθέτει γραφεία εκτός από την Αθήνα, στο Λονδίνο, Ντουμπάι, Σιγκαπούρη, Ατλάντα, Λευκωσία και Βουκουρέστι. Το νέο πληροφοριακό σύστημα Entersoft Business Suite του Ομίλου GLOBO, θα υποστηρίζει πλήρως τις οικονομικές και λογιστικές του διαδικασίες σύμφωνα με τα Ελληνικά αλλά και Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (Ι.Α.S.).

Μετατέθηκε για τις 11 Ιουλίου ο διαγωνισμός για τη δράση ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 79.950 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.