Ο Δημήτρης Τσίγκος στο συνέδριο G-20Y στο Παρίσι

Η παρουσία του Δ. Τσίγκου στο συνέδριο με θέμα τις παγκόσμιες προκλήσεις, αποσκοπεί στην προβολή και στην ενίσχυση της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νεανικής επιχειρηματικότητας, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Βασικό άξονα της παρέμβασής του, σήμερα και αύριο, αποτελεί η επιστροφή στη βιώσιμη ευρωπαϊκή ανάπτυξη μέσα από καινοτόμες τεχνολογίες και “πράσινες” πρακτικές. Το συνέδριο πραγματοποιείται κάθε χρόνο με σκοπό τη συμβολή των νέων επιχειρηματιών από τις 20 ισχυρότερες
και αναπτυσσόμενες χώρες του πλανήτη στην προετοιμασία του συνεδρίου κορυφής της ομάδας G-20.

Oracle Open World 2011: Η Oracle αποκαλύπτει δύο «δυνατά χαρτιά»

[Σαν Φρανσίσκο] Της απεσταλμένης μας, Ισαβέλλας Ζαμπετάκη

Oracle Public Cloud
Η Oracle ορίζει το σύννεφο

Με τη φράση «I guess we need a cloud!» και με γερές δόσεις ενθουσιασμού, ο Larry Ellison ανακοίνωσε χθες στο Open World του Σαν Φρανσίσκο τη δημιουργία του Oracle Public Cloud. Το Public Cloud της Oracle παρουσιάστηκε ως το «αληθινό» cloud για τις ανάγκες των επιχειρηματικών χρηστών. Αποτελεί ένα σύνολο εφαρμογών, middleware και βάσεων δεδομένων της Oracle και λειτουργεί σε συνδρομητική βάση, με άμεση ενεργοποίηση της υπηρεσίας, ελαστική χωρητικότητα, υψηλή αξιοπιστία και ασφάλεια.

Ο Larry Ellison ειρωνεύτηκε επανειλημμένα παρόχους υπηρεσιών cloud όπως η εταιρεία SalesForce.com για το γεγονός ότι δεν αποτελούν ένα «αληθινό» cloud. Αναφερόμενος στην προτροπή του CEO της SalesForce.com, Marc Benioff, «Να προσέχετε το ψεύτικο Cloud,» ο Ellison όρισε τα τρία κριτήρια βάσει των οποίων καθορίζεται η αυθεντικότητα ενός Cloud. Το πρώτο από αυτά είναι η δυνατότητα της μετάβασης των δεδομένων του πελάτη από cloud σε οn-premise, ή από cloud σε cloud –ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του.

To δεύτερο είναι η εγγύηση της ασφάλειας των δεδομένων μέσα από virtual machines που ανήκουν αποκλειστικά στην εταιρεία-χρήστη και τα οποία δεν μοιράζεται με τρίτους. Το τρίτο κριτήριο είναι η άμεση διάθεση χωρητικότητας τη στιγμή που την χρειάζεται ο χρήστης και η χρέωση ανάλογα με την χρήση. Ο Ellison υπογράμμισε τη σημασία της ακολούθησης των προτύπων της αγοράς, τόσο για λόγους διαλειτουργικότητας, όσο και ασφάλειας.

Το cloud της Oracle αποτελείται από δύο επίπεδα: την πλατφόρμα και τις εφαρμογές. Και τα δύο αυτά επίπεδα θα είναι διαθέσιμα υπό τη μορφή υπηρεσίας. Πέρα από τα Fusion Αpplications της Oracle, οι χρήστες του cloud θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν και τα δικά τους extensions, γραμμένα πάντα σε Java EE. Σε επίπεδο δεδομένων, η εταιρεία- πελάτης θα μπορεί να ανεβάζει τα δικά της δεδομένα στο cloud ή να πάρει κάποια δεδομένα που η Oracle συλλέγει από διάφορα κοινωνικά δίκτυα, προκειμένου να τα τρέξει στις δικές της εφαρμογές.

Τα ίδια τα Fusion Applications μπορούν να τρέξουν τόσο στο cloud, όσο και on-premise. Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη σουίτα εφαρμογών φτιαγμένη για να τρέχει στο cloud και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Oracle χρειάστηκε έξι χρόνια Έρευνας και Ανάπτυξης για να μπορέσει να δημιουργήσει την πρώτη λύση που είναι σε θέση να κάνει κάτι τέτοιο. Το ζητούμενο ήταν η ενσωμάτωση του Βusiness Ιntelligence και των Analytics στη λύση ώστε, με το που ανοίγει ο χρήστης την οθόνη του κάθε μέρα, να προβάλλονται αυτόματα στην οθόνη του όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται και όλα τα καθήκοντά που πρέπει να εκτελέσει.

Η αρχιτεκτονική του public cloud της Oracle είναι τύπου SOA και όλα τα συστατικά του λογισμικού είναι web-serviced, προκειμένου να μπορούν εύκολα να διασυνδεθούν μεταξύ τους. «Το κλειδί είναι να έχει ο πελάτης την επιλογή σχετικά με το τι θα κάνει τελικά» δήλωσε ο Ellison.

Oracle Social Network
Η λογική των κοινωνικών δικτύων στην καρδιά των Fusion Applications

Αναγνωρίζοντας την κοινωνική δικτύωση ως τη μεγαλύτερη αλλαγή που γνώρισε ο κλάδος της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, ο Larry Ellison αιτιολόγησε την κεντρική θέση που αυτή λαμβάνει στη νέα στρατηγική της εταιρείας. Όλες οι λύσεις και εφαρμογές της Oracle αναπτύσσονται πλέον γύρω από τους κανόνες και τους τρόπους της κοινωνικής δικτύωσης. Ο Ellison παρουσίασε τη νέα αυτή πλατφόρμα της Oracle μέσα από ένα demo. Χρήστης της λύσης στο παράδειγμα αυτό ήταν ένας Διευθυντής Πωλήσεων.

Με το που ανοίγει τον υπολογιστή του, ο χρήστης βλέπει στην οθόνη μια λίστα από τις πληροφορίες που το σύστημα εκτιμά ότι θα χρειαστεί για τη δουλειά του και μια λίστα με τα καθήκοντα της ημέρας. Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από την ανάλυση των δεδομένων των συστημάτων της εταιρείας. Η αξιοποίηση των εταιρικών πόρων δεν εξαντλείται ωστόσο στα analytics και το Business Intelligence.

Η εφαρμογή περιλαμβάνει και στοιχεία που διευκολύνουν την ομαδική εργασία και την επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων μέσα από μία ενιαία πλατφόρμα. Στο πλαίσιο αυτό της ενοποίησης των επιχειρησιακών εφαρμογών, με επίκεντρο την επίτευξη επιχειρησιακών στόχων, μια εφαρμογή όπως το CRM αντιμετωπίζεται ως η εφαρμογή που βοηθά τους πωλητές μιας εταιρείας να πουλάνε περισσότερο, συνεργαζόμενοι σαν ομάδα.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι τα Fusion Applications τρέχουν και σε φορητές συσκευές, επιτρέποντας στον χρήστη να μεταπηδά από τη μία πλατφόρμα στην  άλλη όσες φορές χρειάζεται καθώς κινείται μέσα και έξω από το γραφείο του. 

Επτά προσφορές για τη ψηφιοποίηση του νομικού συμβουλίου του κράτους

Ειδικότερα, το έργο περιλαμβάνει τη ψηφιοποίηση του νομικού υλικού των Δικαστικών φακέλων των εβδομήντα πέντε (41+34) Γραφείων εκτός της Κεντρικής Υπηρεσίας, που ανέρχονται σε 10.000.000 σελίδες, β) Εκπαίδευση (On the job training) του προσωπικού των σαράντα ενός (41) Περιφερειακών Γραφείων Νομικού Συμβούλου εντός Αττικής (256 Νομικοί και 52 Διοικητικοί υπάλληλοι) και τριάντα τεσσάρων (34) Δικαστικών Γραφείων στην Περιφέρεια (90 Νομικοί και 35 Διοικητικοί υπάλληλοι) στη χρήση, αξιοποίηση και ένταξη του ψηφιοποιημένου υλικού στην εφαρμογή του ΟΠΣ του ΝΣΚ, γ) Διασύνδεση του ΝΣΚ με άλλους φορείς όπως Υπ. Οικονομικών (Δ.Ο.Υ.) και ειδικά του χώρου της Δικαιοσύνης (ΣτΕ, Διοικητικά Δικαστήρια) και δ) Ανάπτυξη & παραμετροποίηση εφαρμογής διαδικτυακών διεπαφών και λειτουργίες υπηρεσιών πολυκαναλικής πρόσβασης στις ψηφιακές υπηρεσίες του Ν.Σ.Κ. από φυσικά και νομικά πρόσωπα (πολίτες, επιχειρήσεις, οργανισμούς).

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επτά (7) δικτυακά switches για την Κεντρική Υπηρεσία., ένα Ηλεκτροπαραγωγό Ζεύγος για τη διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας του Computer room της Κεντρικής Υπηρεσίας, εκατό (100) φορητοί υπολογιστές για το επιπλέον Νομικό προσωπικό, αντικατάσταση παλαιών επιτραπέζιων υπολογιστών (κατά εκτίμηση 75), αύξηση του αποθηκευτικού χώρου του με προσθήκη δίσκων στο κεντρικό υπολογιστικό σύστημα και αύξηση της ταχύτητας επεξεργασίας με προσθήκη μνήμης στο κεντρικό υπολογιστικό σύστημα. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2.765.750 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

Απεβίωσε ο Steve Jobs

Με ανακοίνωσή της η εταιρεία εκφράζει τη θλίψη που διακατέχει τους ανθρώπους που έζησαν μαζί του, «Η Apple έχασε έναν οραματιστή και μια δημιουργική ιδιοφυΐα και ο κόσμος έχασε έναν εκπληκτικό άνθρωπο. Όσοι από εμάς ήταν αρκετά τυχεροί να γνωρίσουμε και να συνεργαστούμε με τον Steve χάσαμε έναν αγαπημένο φίλο και εμπνευσμένο μέντορα. Ο Steve αφήνει πίσω του μια εταιρεία που μόνο αυτός θα μπορούσε να είχε χτίσει και το πνεύμα του θα παραμείνει για πάντα το θεμέλιο της Apple».

12PM Consulting: Master Certificate in Project Management

Ο κύκλος εκπαίδευσης αποτελείται από 15 ανεξάρτητες ενότητες που καλύπτουν όλο το γνωστικό αντικείμενο του Project Management και γίνεται ένα απόγευμα την εβδομάδα (17:30-21:30). Το πρόγραμμα είναι 75 ώρες συνολικά (60 ώρες διδασκαλίας και 15 ώρες teleconference κάθε Κυριακή βράδυ) και διαρκεί συνολικά 10 εβδομάδες. Η ύλη που καλύπτεται είναι από τα δύο πρωινά workshops: 1) Project Management Basics και 2) PMP Exam Preparation. Η υλοποίηση γίνεται στο «Αίθριο Εμπορικό κέντρο». Το κόστος εκπαίδευσης του προγράμματος είναι 1.200€ συν το κόστος του εκπαιδευτικού υλικού που είναι 675€ (6 βιβλία 3.200 σελίδων και το software εξομοίωσης της πιστοποίησης PMP). Στο τέλος οι καταρτιζόμενοι μπορούν να πιστοποιηθούν κατά «Project Management Professional – PMP» που αποδίδει τις υψηλότερες αποδοχές παγκοσμίως: $101.695 ανά έτος.

Νέες προσθήκες στην SMS Platform της Cytech

Η SMS Platform αποτελεί ένα εργαλείο ιδιωτικής ετικέτας για διαφημιστικές SMS καμπάνιες, με διεθνείς εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, τη Βόρια Αμερική, την Αφρική και την Ασία. Η έκδοση 5.1 της SMS Platform υποστηρίζει 3 διαφορετικούς τύπους Mobile Coupons: τα SMS Coupons, Txt4Coupon και QR Code Scan & Win.

Το Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής νέο μέλος της IFIP

Είναι ένας από τους κορυφαίους οργανισμός Πληροφορικής εκπροσωπώντας πάνω από μισό εκατομμύριο επαγγελματίες και επιστήμονες από όλο τον κόσμο. Το Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής (ΗePIS) είναι -πλέον- το μοναδικό μέλος της IFIP στην Ελλάδα. Στις υποχρεώσεις της περιλαμβάνονται η προώθηση των συμφερόντων και των απόψεων των μελών της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Tα μέλη της HePIS αποκτούν τη δυνατότητα συμμετοχής τόσο σε ομάδες εργασίας ανάμεσα στους κορυφαίους επαγγελματίες πληροφορικής από όλο τον κόσμο όσο και στα συνέδρια της IFIP. Στα πέντε χρόνια παρουσίας της, η ΗePIS έχει αναλάβει μια σειρά από δράσεις στους τομείς του Green ICT, του Cloud Computing και των e-skills. Από το 2007 είναι το μοναδικό μέλος της CEPIS (Council of European Professionals Informatics Societies) στην Ελλάδα και Εθνικό σημείο αναφοράς του ECWT (European Centre for Women and Technology).

Η HePIS συνδιοργανώνει με τη CEPIS στις 5 Δεκεμβρίου το συνέδριο “Digital Trends 2011” με βασικούς άξονες το Green ICT, το Cloud Computing και τα μοντέλα μετάβασης στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Το συνέδριο απευθύνεται σε όλους σε CIOs, ICT managers και στελέχη Πληροφορικής από τον ευρύτερο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα, φιλοδοξώντας να αποτελέσει έναν χρήσιμο οδηγό σχετικά με την εισαγωγή, δράση και μετάβαση της επιχείρησης στις νέες καινοτόμες προκλήσεις.

SAP World Tour 2011: Η καινοτομία απαντά στην κρίση

Αναδεικνύοντας το ρόλο της τεχνολογίας για τη βέλτιστη οργάνωση και λειτουργία των επιχειρήσεων, το SAP World Tour 2011 στάθηκε στο πώς η καινοτομία μπορεί να προσφέρει λύσεις που απαντούν στις προκλήσεις της οικονομικής κρίσης και προσφέρουν στις επιχειρήσεις ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, με στόχο την ανάκαμψη και τη μελλοντική ανάπτυξη. Το συνέδριο παρακολούθησαν πάνω από 500  στελέχη επιχειρήσεων.

Φέτος, το SAP World Tour είχε τη χαρά να φιλοξενήσει τον James Galbraith, διακεκριμένο οικονομολόγο και Καθηγητή του Πανεπιστημίου του Τέξας. Παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις στο χώρο της Τεχνολογίας, ο J. Galbraith ανέδειξε τη σύνδεσή της με την επιχειρηματικότητα, δίνοντας έμφαση σε ζητήματα όπως η βιωσιμότητα σε ένα ασταθές περιβάλλον, η διαχείριση και η μέτρηση των εταιρικών επιδόσεων, καθώς και η μεγιστοποίηση της απόδοσης των επενδύσεων, η οποία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ανάπτυξη της Οικονομίας.

Στρατηγική συνεργασία Facebook και Websense

Όταν ένας χρήστης κάνει κλικ μέσω Facebook σε έναν σύνδεσμο , θα ελέγχεται από τη βάση δεδομένων της Websense. Αν η Websense επισημάνει ότι η σύνδεση περιέχει κακόβουλο κώδικα ή υλικό, ο χρήστης θα δει μια σελίδα που θα προσφέρει την επιλογή να συνεχίσει με δική του ευθύνη, να επιστρέψει στην προηγούμενη οθόνη, ή να πάρει περισσότερες πληροφορίες για τον σύνδεσμο. Η υπηρεσία τροφοδοτείται από το Websense ThreatSeeker Cloud, μια πλατφόρμα ταξινόμησης και αναγνώρισης κακόβουλου λογισμικού. Η ITWay Hellas είναι ο επίσημος διανομέας της Websense στην Ελλάδα.

Η Mircosoft εξετάζει την εξαγορά της Yahoo!

Η αξία της Yahoo! ανέρχεται στα 20 δισ. δολάρια και η πρόθεση των στελεχών της Microsoft είναι αυτή τη φορά οι συζητήσεις να έχουν θετική κατάληξη, αντίθετα με ότι είχε συμβεί το 2008. Εκτός της Microsoft, στους πιθανούς αγοραστές συγκαταλέγονται οι επιχειρήσεις Providence Equity Partners, Hellman & Friedman, Silver Lake Partners (όλες εταιρείες επενδύσεων και διαχείρισης κεφαλαίων), η κινέζικη Alibaba και η ρώσικη DST Global.