Vodafone: Διαγωνισμός «Smart Accessibility Awards»

Μέσω του διαγωνισμού θα βραβευτούν οι καλύτερες εφαρμογές για smartphones με συνολικό έπαθλο 200.000 ευρω, το οποίο θα μοιραστεί ισομερώς στους τέσσερις νικητές, στις κατηγορίες κοινωνική συμμετοχή, ανεξάρτητη διαβίωση, κινητικότητα και ευημερία. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία συνεισφέρει στη βιώσιμη ανάπτυξη της κοινωνίας, καθώς προωθεί την αξιοποίηση της τεχνολογίας της κινητής επικοινωνίας για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας ανθρώπων που το έχουν ανάγκη. Η αξιολόγηση θα γίνει με βάση κριτήρια, όπως η αποτελεσματικότητα, η ευχρηστία και η διαθεσιμότητα. Οι developers μπορούν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό υποβάλλοντας την υποψηφιότητα τους  έως και τις 15 Οκτωβρίου 2012, ενώ η επιλογή των νικητών θα γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου.

Ξεκίνησε η διάθεση του Microsoft Visual Studio 2012

Το Visual Studio 2012, σε συνδυασμό με την πλατφόρμα της Microsoft, προσφέρει το πλουσιότερο περιβάλλον ανάπτυξης για την υλοποίηση σύγχρονων εφαρμογών, που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών για έξυπνες, διαθέσιμες και προσβάσιμες – μέσω οποιασδήποτε συσκευής – εφαρμογές, που κάνουν έξυπνη χρήση των δεδομένων. Επίσης, παρέχει ευελιξία στο σχεδιασμό έργου (project planning) και στη διαχείριση εργαλείων, ώστε οι ομάδες να είναι συντονισμένες και συνεχώς ενήμερες για την εξέλιξη του έργου, αλλά και εργαλεία και ροές εργασιών (workflows). Το .NET Framework 4.5 αποτελεί τον παραγωγικό τρόπο για τη δημιουργία εφαρμογών στον client (Windows Forms, WPF, Windows 8 Store Apps), on premise (Windows Server) και στο cloud (Windows Azure).

Ικανοποιημένοι οι Έλληνες από τις e-υπηρεσίες Δημοσίου

Τα κυριότερα συμπεράσματα από την έρευνα στους πολίτες συνοψίζονται παρακάτω: Περίπου 1 στους 3 Έλληνες που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του δημοσίου που παρέχονται ηλεκτρονικά. Υψηλότερα ποσοστά χρήσης των υπηρεσιών σημειώνονται στις ηλικίες 35-54. Η χαμηλότερη διείσδυση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών παρατηρείται στη Δυτική Ελλάδα με μόλις 7,1%, ενώ πρώτες έρχονται οι περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Βορείου Αιγαίου με 61,7% και 61,3% αντίστοιχα.

Το 72% των χρηστών επισκέπτονται τις ιστοσελίδες των υπηρεσιών για λόγους πληροφόρησης, το 32% για να «κατεβάζει» ηλεκτρονικά διαθέσιμες αιτήσεις και λοιπά έντυπα, ενώ το 45% ολοκληρώνει συναλλαγές μέσω διαδικτύου (π.χ. υποβολή της φορολογικής δήλωσης). Συχνότερες είναι οι «επισκέψεις» των πολιτών στις ιστοσελίδες του Δήμου ή της Νομαρχίας τους (70%) και  το δικτυακό τόπο των ΚΕΠ (55%), αλλά όχι εξίσου και στο portal του «ΕΡΜΗ» (13%).

Θετικά αξιολογούν οι χρήστες τα περισσότερα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών, ωστόσο αρκετοί εκφράζουν πως δε νιώθουν ασφάλεια με την παροχή των προσωπικών τους δεδομένων στο διαδίκτυο. 7 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του δημοσίου και αναγνωρίζουν την εξοικονόμηση χρόνου και τη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών ως τα κυριότερα οφέλη.

RFID πύλες προγραμματίζει να εγκαταστήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Αυτό γνωστοποιήθηκε σε ημερίδα με θέμα «Ευφυή συστήματα διασύνδεσης αστικών-υπεραστικών εμπορευματικών μεταφορών», που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης). Συγκεκριμένα, πρόκειται να τοποθετηθούν σένσορες RFID κατά μήκος του δικτύου της, σε συγκεκριμένα σημεία, όπως οι σταθμοί, όπου με ακτίνες θα είναι δυνατή η καταγραφή των φορτίων, που διέρχονται από αυτούς, μέσω των εμπορευματικών βαγονιών (είδος φορτίου, ποσότητα, χρόνος άφιξης κ.ά.).

Έργο ψηφιοποίησης της geoset για το Μουσείο Τεγέας

Ειδικότερα η σύμβαση αφορά την προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού και λογισμικού, δημιουργία πληροφοριακού υλικού, σχεδιασμό και ανάπτυξη ψηφιακών διαδραστικών εφαρμογών πολυμέσων πολιτιστικού περιεχομένου, δημιουργία δυναμικής ιστοσελίδας για την ανάδειξη του πολιτιστικού αυτού προϊόντος στο διαδίκτυο και τέλος εγκατάσταση των παραπάνω στο μουσείο Τεγέας, βάσει της εγκεκριμένης μουσειολογικής και μουσειογραφικής μελέτης, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του τεύχους της διακήρυξης. Το τίμημα της σύμβασης ανέρχεται σε 316.000 ευρώ περίπου, ενώ η geoset ήταν και η μόνη εταιρεία που κατέθεσε προσφορά στο σχετικό διαγωνισμό.

Παγκόσμια διάκριση για το έργο Thesis της Uni Systems

Η ετήσια παγκόσμια απονομή βραβείων του Workflow Management Coalition, έχει ως στόχο την επιβράβευση εταιρειών και οργανισμών που διαπρέπουν στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων και πρακτικών στο πεδίο της αποτελεσματικής διαχείρισης της αδόμητης πληροφορίας. Την υποψηφιότητα της Generali Hellas, που βραβεύθηκε μεταξύ 12 συνολικά παγκόσμιων οργανισμών που ξεχώρισαν και πέρασαν στο τελικό στάδιο της διοργάνωσης, έθεσε και υποστήριξε επιτυχώς η EMC, η πλατφόρμα της οποίας EMC Documentum αποτέλεσε τη βάση υλοποίησης του εν λόγω έργου. Το σύστημα Thesis αφορά στη διαχείριση βασικών επιχειρησιακών διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένων των αιτήσεων και των ασφαλιστικών αποζημιώσεων, καλύπτοντας το σύνολο της διαδικασίας.

Προμήθεια H/Y της Pansystems στην ΕΛΑΣ

Η Pansystems υπέγραψε, σύμφωνα με πληροφορίες, σύμβαση με το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων για την υλοποίηση προμήθειας 580 Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην Ελληνική Αστυνομία. Η προμήθεια είναι αξίας 420.168 ευρώ.

Η πρώτη κλήση eCall στην Ελλάδα είναι γεγονός

Το έργο προετοιμάζει το έδαφος σε εθνικό επίπεδο εν όψει της υποχρεωτικής εφαρμογής της υπηρεσίας eCall σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2014. Το έργο eKΛΗΣΗ στοχεύει στην υλοποίηση και επίδειξη μιας εθνικής πιλοτικής εφαρμογής του eCall, η οποία αποσκοπεί στη δημιουργία ενός συστήματος αυτόματης ειδοποίησης σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, οπουδήποτε στην Ευρώπη, με τα ίδια τεχνικά πρότυπα και την ίδια ποιότητα υπηρεσίας μέσα από τη χρήση δικτύου κινητής τηλεφωνίας και τον ενιαίο Ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112. Το έργο συντονίζει το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), με τη συμμετοχή της Cosmote και της Space Hellas. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε πρότυπο σύστημα και αφορούσαν στη δρομολόγηση κλήσεων eCall από το IVS (In Vehicle System), το οποίο υλοποιήθηκε από το EΠΙΣΕΥ, προς το PSAP (Public Safety Answering Point), το οποίο αναπτύχθηκε από την Space Hellas, μέσω κατάλληλης προσαρμογής του δικτύου της Cosmote.