Παρά την πρόθεση για ταχεία ανάπτυξη των κοινωνικών πρωτοβουλιών, πολλές εταιρείας ακόμη προσπαθούν να προσδιορίσουν τα πραγματικά οφέλη των επενδύσεων στις κοινωνικές τεχνολογίες. Σύμφωνα με την έρευνα, τα 2/3 των συμμετεχόντων δεν κατανοούν επαρκώς τα οφέλη που θα μπορούσαν να έχουν οι οργανισμοί τους από τις κοινωνικές τεχνολογίες τα επόμενα 3 χρόνια. Η έκθεση “The Business of Social Business: What Works and How It’s Done” δείχνει ότι οι εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης, κάνουν πολύ περισσότερα από το να αναπτύσσουν απλά την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα.
Μία επιχείρηση μπορεί να ενσωματώσει αυτές τις τεχνολογίες στις βασικές επιχειρηματικές διαδικασίες της και έπειτα να τις εφαρμόσει, ώστε να οδηγήσει τις δραστηριότητες, με επίκεντρο τον πελάτη, όπως οι πωλήσεις και οι υπηρεσίες μετά την πώληση του προϊόντος. Τέλος, αναφέρεται πως για να εξελιχθεί ένας οργανισμός σε κοινωνική επιχείρησης πρέπει να εφαρμοσθούν κάποιες βασικές αρχές. Η πιο απλή είναι ότι το management πρέπει να παρέχει την υποδομή για την ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα.
Εφόσον αυτή η υποδομή υπάρχει, οι κοινωνικές δραστηριότητες μπορούν να ενσωματωθούν στην καθημερινή εργασία. Επίσης, οι οργανισμοί θα πρέπει να δημιουργήσουν την ικανότητα κατανόησης για το που και το πως η παραγωγή ψηφιακών δεδομένων θα μπορούσε να ωφελήσει την επιχείρηση.