Interworks: Mία εταιρεία πρότυπο στην παροχή λύσεων στο Βusiness Cloud

netfax: Ποια είναι η Interworks και πότε ξεκίνησε τη λειτουργία της;
Βασίλης Ζωγράφος:
Ξεκινήσαμε το 2001, με ένα σύστημα online παραγγελιών για τον όμιλο Alumil. O λόγος για τον οποίο το κάναμε αυτό ήταν ότι τότε υπήρχε μεγάλη ανάγκη από τον όμιλο να οργανώσει το δίκτυο εμπόρων, ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη στις παραγγελίες.

nf: Τι ακριβώς λύση υλοποιήσατε τότε στην Alumil;
Β. Ζωγράφος:
Ηταν μια online λύση, η οποία αποτέλεσε τη βάση των πάντων για την εταιρεία μας. Η Alumil, ένας μεγάλος όμιλος με σχεδόν 30 επιχειρήσεις, αποτέλεσε έως το 2005 τον κύριο πελάτη μας. Παράλληλα, καθώς η Alumil ήταν μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, ήταν σαν να είχαμε πολλούς πελάτες, κάτι που μας οδήγησε στο να αναπτύξουμε ένα λογισμικό που ήταν ουσιαστικά enterprise class. Δηλαδή, εξαρχής ήταν, μεταξύ άλλων, multicurrency και multilanguage.

Το επιχειρηματικό μας μοντέλο βασίζονταν στη φιλοσοφία της salesforce, δηλαδή, χρεώναμε ένα μέρος για την πλατφόρμα και μετά χρεώναμε τη χρήσης της πλατφόρμας ανά κάθε έμπορο.

nf: Πότε κάνατε την πρώτη σας κίνηση στο cloud;
Β. Ζωγράφος:
To 2009. Τότε γινόμαστε Microsoft Incubation Center.Ουσιαστικά, αυτό που θέλαμε να πάρουμε μέσα από τη συνεργασία μας με την Microsoft ήταν (i) να πουλάμε σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους υπηρεσίες cloud και (ii) να βάλουμε εταιρείες Πληροφορικής πάνω μας, για να φτιάξουμε ένα ωραίο marketplace. Για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε μία τέτοια ανάπτυξη, το data center μας επεκτάθηκε με state-of-the-art τεχνολογίες που δεν υπήρχαν στην ελληνική αγορά τουλάχιστον.

Καθώς μπαίναμε στις αγορές των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διαπιστώσαμε ότι χρειάζονταν ένα καινούργιο είδος εμπορικής εφαρμογής. Αυτή η εφαρμογή θα έπρεπε να ήταν τέτοια, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει στην ουσία service providers που δραστηριοποιούνται στο cloud. Η εφαρμογή αυτή ήθελε billing, ήθελε να είχε notifications engines για να φεύγουν αυτόματα τα τιμολόγια, ήθελε πολλά πράγματα γενικότερα, από τα οποία το 2010 δεν υπήρχε κάτι.

Σήμερα, έχουμε φθάσει στο σημείο να έχουμε πιάσει σχεδόν όλη την τηλεπικοινωνιακή αγορά στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί φτιάξαμε μια πλατφόρμα για να μπορεί να εξυπηρετεί τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, μέσω της οποίας όλα γίνονται αυτόματα, με zero touch και χωρίς καμία ανθρώπινη επέμβαση. Το αποτέλεσμα ήταν να αποδίδει η επένδυση που κάναμε στο ΙaaS και να αναπτύσσεται η εταιρεία.

Την πλατφόρμα την χρησιμοποιούν σήμερα ξενοδοχειακές αλυσίδες (σε private cloud τρέχουν από την μισθοδοσία τους έως το σύστημα κρατήσεων τους και το web site τους), βιομηχανίες (για day to day business operations και mission critical καταστάσεις), ιατρικές και φαρμακευτικές μονάδες και φυσικά σχεδόν όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι.

nf: Η υποδομή που έχετε μπορεί να αντέξει όλο αυτό τον φόρτο;
Β. Ζωγράφος:
Χρησιμοποιούμε πολλές καινοτομίες και, ναι, μπορεί να τον αντέξει γιατί κάναμε μια πολύ μεγάλη επένδυση γι’ αυτό το λόγο. Κάναμε πολλές καινοτομίες στο storage, εκμεταλλευτήκαμε πολλά open source εργαλεία τα οποία προσαρμόσαμε στο μέτρα μας. Ετσι, μπορούμε να στήσουμε ένα virtual data center και να κάνουμε μια επιχείρησή να τρέχει on-the-fly. Το πλεονέκτημά μας είναι ότι συνδυάζουμε το λογισμικό μιας πλατφόρμας με την τεχνογνωσία ενός data center. Εχουμε μια υβριδική λύση, δηλαδή, η οποία είναι δύσκολο να υλοποιήσει κάποιος άλλος.

nf: Αυτή η τεχνογνωσία που αναπτύξατε σας βοήθησε να επεκταθείτε και στο εξωτερικό;
Β. Ζωγράφος:
Ναι, αυτό έγινε το 2012.. Στα τέλη του 2012 κλείσαμε μια πολύ σημαντική συμφωνία με την Citrix – αυτή τη στιγμή η Citrix λειτουργεί ως παγκόσμιος διανομέας της πλατφόρμας μας την οποία έχει ενοποιήσει με τη δική της. Την προώθηση της πλατφόρμας μας την κάνει η ίδια η Citrix την οποία επέλεξε ανάμεσα σε άλλες δύο λύσεις, ανταγωνιστών μας και δη, εταιρείες γνωστές στο cloud παγκοσμίως.

nf: Γιατί η Citrix αποφάσισε να επιλέξει εσάς;
Β. Ζωγράφος:
Γιατί το σύστημά μας ήταν πιο έτοιμο και πιο ολοκληρωμένο, από αυτό των ανταγωνιστών μας. Γιατί εμείς οι ίδιοι ήμασταν service providers, ξέραμε τα προβλήματα από την αρχή. Ξέραμε τα data centers και τα εξυπηρετούσαμε, στρώσαμε την πλατφόρμα μας με βάση την εμπειρία που αποκτήσαμε από την εφαρμογή της στους πελάτες μας στην Ελλάδα, οπότε όταν βγήκαμε στο εξωτερικό και πήγαμε στην Citrix μας έδωσε τη δυνατότητα να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Αρχικά ξεκινήσαμε με 1-2 leads και αυτή τη στιγμή έχουμε 15 πελάτες στο εξωτερικό, με τους οποίους είμαστε σε φάση «work in progress». Επίσης βγάλαμε το BSS starter pack, το οποίο το ανακοινώσαμε με την Citrix γύρω στις 21 Ιανουαρίου 2013, αλλά το λανσάρισμά του θα γίνει τον Μάρτιο στη Γερμανία, στο WorldHostingDays. Εκεί, θα είμαστε μέσα στο περίπτερο της Citrix – για πρώτη φορά γίνεται αυτό, δεν το έχει κάνει ποτέ η Citrix με κάποιον άλλο συνεργάτη της. Πρόκειται για ένα «shop-in-a-shop», στο οποίο παρουσιάζουμε τη λύση μας.


nf: Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας;
Β. Ζωγράφος:
Τα επόμενα βήματα είναι ότι έχουμε βάλει ήδη στα σκαριά τη συνεργασία με την VMware, αρχίζουμε να σχεδιάζουμε στο background πώς θα βγούμε με το VMware κομμάτι – αυτό που κάναμε, δηλαδή, με την Citrix να το κάνουμε και με την VMware – και να δώσουμε μια πλατφόρμα, η οποία ουσιαστικά θα είναι ένα SAP για τους service providers. Αυτό φτιάχνουμε τώρα.

Η αγορά που βλέπουμε στο εξωτερικό, μέσω της Citrix, ανέρχεται στους 2.500 service providers, είναι, δηλαδή, μια τεράστια αγορά σε σχέση με την ελληνική. Πιστεύω ότι θα πάμε καλά σε αυτή την αγορά γιατί η λύση μας ενσωματώνει πολλές καινοτομίες. Σε αντίθεση με όλα τα γνωστά μοντέλα, για μάς η πλατφόρμα δεν παίζει ρόλο αν θα την στήσεις ή θα την πάρεις online. Εχουμε τη δυνατότητα να τη χωρίσουμε σε δύο κομμάτια: αυτό που λέει πόσους χρήστες έχεις, οπότε η χρέωση της υπηρεσίας είναι ανά μήνα και ανά χρήστη, και αυτό που σχετίζεται με το automation και το provisioning.

Λες, για παράδειγμα, θέλω ένα στήσω ένα IaaS, θέλω απλά να πουλάω virtual machines. Σε αυτήν την περίπτωση χρειάζεται ένα storefront (για να μπορεί κανείς να μπει να το παραγγείλει), χρειάζεται ένα σύστημα billing (να μετρά τι καταναλώνει αυτό και να το τιμολογεί στον πελάτη), χρειάζεται διαχείριση πιστωτικών καρτών και χρειάζεται από πίσω ένα hypervisor (είτε Microsoft, είτε Citrix, είτε VMware, είτε KVM) για τη σύνδεση. Ολα αυτά μαζί τα προσφέρει η πλατφόρμα μας.

nf: Ποιες θα είναι οι κυρίαρχες τάσεις που θα χαρακτηρίζουν την αγορά cloud στο μέλλον;
Β. Ζωγράφος:
Αυτή τη στιγμή γίνεται μια απίστευτη ανακατάταξη. Οι παραδοσιακές εταιρείες λογισμικού, όπως η Microsoft, τώρα σου δίνουν και infrastructure, δηλαδή στα δίνουν όλα σε πακέτο. Και το λειτουργικό και όλα. Το ίδιο κάνει και η Google, το ίδιο κάνει και η Amazon. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι παραδοσιακοί παίκτες, που είναι οι telecom providers, που έως τώρα σου πουλούσαν γραμμές. Υπάρχει,δε, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εταιρειών που θέλει να μπει στο cloud computing, κάτι που δημιουργεί μια μεγάλη δυναμική για εμάς.

Επιπλέον, δεν πιστεύω, όσον αφορά το cloud, ότι θα υπάρχουν μόνο δέκα μεγάλες εταιρείες που θα παρέχουν υπηρεσίες, όπως γίνονταν έως τώρα στην Πληροφορική. Ένας λόγος γι’ αυτό είναι το locality. Τα συστήματα χρειάζονται υποστήριξη και οι εταιρείες χρειάζονται local support. Τα data τους δεν θέλουν να βρίσκονται σε χώρες του εξωτερικού. Άρα, ο local παίκτης, ενώ ήταν κάποτε η εταιρεία Πληροφορικής με τον τεχνικό που έπαιρνε το κατσαβίδι και πήγαινε στον πελάτη για να το φτιάξει, τώρα θα βασίζεται στο cloud, καθώς όλη η υποδομή θα τρέχει σε αυτό.

Θα πολλαπλασιαστούν τα data centers και βλέπω ότι στο μέλλον θα υπάρχουν οι local παίκτες, οι οποίοι θα εξυπηρετούν local αγορές, θα τρέχουν δηλαδή local λογισμικά τα οποία θα είναι on-demand και θα τα δίνουν σε τελικούς πελάτες σαν κανάλια, είτε σαν telcos είτε σαν service providers – τα data center, όπως τα ξέρουμε σήμερα, θα εκλείψουν. Και ο Έλληνας επιχειρηματίας προτιμά να είναι στην Ελλάδα, να υπογράψει μια σύμβαση με μια ελληνική εταιρεία, ξέροντας ότι έτσι τα δεδομένα του προστατεύονται από ελληνικούς νόμους.

Πιστεύω ότι στο μέλλον το IT θα αλλάξει μορφή. O «κατσαβιδάκιας», π.χ. θα γίνει αυτός που θα ελέγχει την κονσόλα στο cloud – την εγκατάσταση, την παραμετροποίηση και την παρακολούθηση πάλι κάποιος πρέπει να την κάνει. Tο cloud θα ενοποιηθεί. Αυτό βλέπουμε κι εκεί επενδύουμε.

Συνεργασία Ericsson και SAP για υπηρεσίες M2M

Οι λύσεις θα βασίζονται στο συνδυασμό λογισμικού και υπηρεσίας (SaaS) που θα προσφέρονται από την Ericsson και τη SAP μέσω του Μ2Μ. Η Ericsson με την τεχνογνωσία, τις υπηρεσίες, τις λύσεις και την υποδομή των δικτύων διαχείρισής της, τα οποία ενδυναμώνονται από την Πλατφόρμα Διασύνδεσης Συσκευών και την Πλατφόρμα Ενεργοποίησης Υπηρεσιών της Ericsson σε συνδυασμό με τις εταιρικές λύσεις της SAP, ενισχυμένες από την πλατφόρμα της SAP, HANA, θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να βρουν καλύτερους και πιο καινοτόμους τρόπους να ανταποκριθούν στις ανάγκες των καταναλωτών με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα από πριν.

Η συγχώνευση υποδομών M2M και οι εξειδικευμένες βιομηχανικές λύσεις θα παρέχονται σε παρόχους ως εταιρικές υπηρεσίες και οι Ericsson και SAP ήδη συζητούν πάνω στο πιο αποδοτικό μοντέλο συνεργασίας με τους πελάτες τους.

Η HP παρουσίασε το πρώτο Android Tablet

Με οθόνη 7 ιντσών και βάρος 368 γραμμάρια, το HP Slate7 αποτελεί το πρώτο tablet της εταιρείας με ενσωματωμένο Beats Audio. Με επεξεργαστή ARM Dual Core Cortex-A9 1.6 GHz, το HP Slate7 ανταποκρίνεται ταχύτατα, ενώ το ενσωματωμένο ασύρματο δίκτυο επιτρέπει στον χρήση να έχει πρόσβαση στο mail του, στο internet και σε βασικές εφαρμογές, ενώ η οθόνη με High-aperture-ratio Field Fringe Switching (HFFS) προσφέρει ευρεία γωνία όρασης που επιτρέπει εύκολη επισκόπηση σε αρχεία, παιχνίδια, φωτογραφίες και video – ακόμα και σε συνθήκες εξωτερικού φωτισμού.

Με την εφαρμογή HP ePrint, οι χρήστες μπορούν να εκτυπώσουν εύκολα είτε βρίσκονται σπίτι, είτε εν κινήσει, ενώ μια αποκλειστική μητρική δυνατότητα εκτύπωσης καθιστά δυνατή την απευθείας εκτύπωση σχεδόν από οποιαδήποτε εφαρμογή.

Ταχύτητες 4G από τη Vodafone με το νέο Vodafone 4G Mobile Wi-Fi R210

Το Vodafone 4G Mobile Wi-Fi R210 δημιουργεί ένα Wi-Fi δίκτυο και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να συνδέσουν έως και 10 Wi-Fi συσκευές. Oι συνδρομητές της Vodafone μπορούν να αποκτήσουν το Vodafone 4G Mobile Wi-Fi R210 με σύνδεση στο νέο πρόγραμμα Vodafone Mobile Broadband 20 GB με μηνιαίο πάγιο σε τιμή προσφοράς €35 αντί για 50€. Αυτή τη στιγμή το 4G δίκτυο της Vodafone καλύπτει συγκεκριμένες περιοχές των δήμων Αθηναίων, Αμαρουσίου, Χαλανδρίου, Φιλοθέης-Ψυχικού, Παπάγου-Χολαργού, Κηφισιάς.

Η SAP εξαγοράζει την SmartOps

Το λογισμικό της SmartOps προσφέρει δυνατότητες, όπως enterprise demand sensing που επιτρέπει στο χρήστη να γνωρίζει πότε ένα προϊόν βρίσκεται σε χαμηλή διαθεσιμότητα, ενώ η εταιρεία προσφέρει και εφαρμογές βελτιστοποίησης των αποθεμάτων. Τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα τόσο σε cloud, όσο και σε on-premises περιβάλλοντα.

Το SAP HANA αποθηκεύει δεδομένα σε RAM, γεγονός που δίνει τεράστια ώθηση στην απόδοση και θα ενισχύσει σημαντικά τις εφαρμογές της SmartOps, σύμφωνα με την SAP. Επίσης, παρά το γεγονός ότι η SAP διαθέτει ήδη εφαρμογές που διαχειρίζονται ανάλογα ζητήματα, όπως το SAP Demand Signal Management, η πρόσθεση της SmartOps θα συμπληρώσει και θα επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της.

Αυξήθηκαν οι ΙΤ δαπάνες το 2012 στον κόσμο, σύμφωνα με την IDC

Οι δαπάνες σε hardware, software και IT services άγγιξαν τα 2 τρισ. δολ., ενώ οι συνολικές ICT δαπάνες (συμπεριλαμβανομένων των τηλεπικοινωνιακών) αυξήθηκαν κατά 4,8% σε 3,6 τρισ. δολ. Το 2012 ήταν δύσκολη χρονιά για τις αμερικάνικες εταιρείες οι οποίες επηρεάστηκαν από την ισοτιμία του δολαρίου.

Σε όρους δολαρίου, οι παγκόσμιες δαπάνες σε ΙΤ αυξήθηκαν μόλις 3,3% σε σχέση με την αύξηση 9,5% που είχε παρατηρηθεί το 2011. Το 2013, αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,5% καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να επενδύουν σε φορητές συσκευές, storage, δίκτυα και εφαρμογές. Για την αγορά των PC, η χρονιά του 2012 ήταν πολύ δύσκολη, καθώς καταγράφηκε μείωση της τάξης του 2,2% σε ετήσια βάση.

Η μείωση εσόδων παρατηρήθηκε επίσης σε servers, PC monitors και κινητά τηλέφωνα καθώς ο καννιβαλισμός από tablets και smartphones συνέχισε να επικρατεί στην αγορά. Η IDC αναμένει ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2013, οδηγώντας τη σε αύξηση 5,5%.

Ωστόσο, για την Ευρώπη θα είναι ακόμα μια δύσκολη χρονιά, όπου οι δαπάνες αναμένονται να αυξηθούν μόλις κατά 2%. Αν εξαιρεθούν μάλιστα τα smartphones, η αγορά θα αυξηθεί λιγότερο από 1%.

Ξένος θεσμικός στο Μ/Κ της MLS Πληροφορικής

Οι ως άνω μετοχές είχαν αγοραστεί σε εκτέλεση της από 30.6.2010 απόφασης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων και της από 01.04.2011 απόφασης του Δ.Σ της εταιρείας κατά το χρονικό διάστημα 04.04.2011 έως 29.06.2012 με μέση τιμή κτήσης 2,265 ευρώ ανά μετοχή και συνολική αξία 135.900 ευρώ.

Αυστηρότεροι κανόνες από την ΕΕΤΤ με στόχο την προστασία των καταναλωτών

Συγκεκριμένα, ο νέος Κανονισμός επιβάλλει αυξημένες υποχρεώσεις στους παρόχους όσον αφορά την αναλυτική και έγκαιρη ενημέρωση των συνδρομητών πριν την επιβολή αυξήσεων στις χρεώσεις και αλλαγών στους όρους της σύμβασης σε συνδέσεις/πακέτα. Επιπλέον, ο Κανονισμός προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αυτόματη επιστροφή του ανάλογου παγίου σε περιπτώσεις καθυστερημένης αποκατάστασης βλάβης, το ύψος των χρεώσεων κατά την προσωρινή διακοπή υπηρεσιών και τον πρόωρο τερματισμό της σύμβασης, καθώς και τη μη χρέωση αναμονής στις υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου.

Με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση των συνδρομητών, ο Κανονισμός προβλέπει ότι ο πάροχος οφείλει να απαντά εγγράφως και εντός 20 ημερών σε κάθε έγγραφο παράπονο ή καταγγελία. Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης του παρόχου, τότε ο συνδρομητής μπορεί να απευθυνθεί στην ΕΕΤΤ. Επίσης, για τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ο νέος Κανονισμός διευκολύνει την αδειοδότησή τους.

Έργο της Περιφέρειας Αττικής ανατέθηκε στην Agiltech

Η αξία του έργου ανέρχεται σε 72.570 ευρώ, ενώ στο διαγωνισμό που προηγήθηκε είχε καταθέσει προσφορά και η εταιρεία Spatial Elements. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Γ ΚΠΣ με φορέα λειτουργίας την Περιφέρεια Αττικής και προϋπολογισμό 3.013.000 ευρώ.