Συμφωνία 10ετούς συνεργασίας Telefonica-IBM

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η IBM εξαγοράζει τρεις εταιρείες του ομίλου Tgestiona – εταιρείας της Telefonica που ειδικεύεται σε διαχείριση οικονομικών και ανθρώπινου δυναμικού για τον κλάδο των επικοινωνιών – στην Ισπανία, την Αργεντινή και το Περού. Η Telefonica επέλεξε την IBM για την επίτευξη τριών στρατηγικών στόχων: απλοποίηση των λειτουργιών, βελτίωση της αποδοτικότητας και παροχή επόμενης γενιάς εμπειρίας στον πελάτη. Η IBM διαφοροποιήθηκε με την consult-to-operate προσέγγισή της και την θέση της στην ψηφιακή επανεφεύρεση (digital reinvention), που ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική μετασχηματισμού της Telefonica. Όπως δήλωσε ο Javier Delgado, Director Planning, Projects and Global Services της Telefonica, «η IMB επελέγη ως στρατηγικός μας συνεργάτης με βάση την ικανότητά της να επιδεικνύει ηγέτιδες στην αγορά βέλτιστες πρακτικές στα οικονομικά και το ανθρώπινο δυναμικό, να παρέχει μία ανώτερη εμπειρία στους χρήστες της Telefonica και να επιδεικνύει ψηφιακή καινοτομία, ενώ παράλληλα σέβεται την διαφορετικότητα της κουλτούρας των πελατών μας».

Το 43% των οργανισμών χρησιμοποιούν ή σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν IoT

Παρά το γεγονός ότι μόνο το 29% των οργανισμών χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή IoT, ένα ακόμη 14% σχεδιάζει να το υιοθετήσει μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ενώ ένα επιπλέον 21% το σχεδιάζει για μέσα στο 2016. Με άλλα λόγια, ο αριθμός των οργανισμών που υιοθετούν το IoT θα αυξηθεί κατά 50% το 2016, αγγίζοντας το 43% των οργανισμών συνολικά. Συγκεντρωτικά, η πλειοψηφία των οργανισμών (64%) σχεδιάζει κάποια στιγμή την υιοθέτηση του IoT. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ακόμη ένα 38% δεν σχεδιάζει να υιοθετήσει το IoT, συμπεριλαμβανομένων 9% που δεν βλέπουν καμία απολύτως σημασία στις τεχνολογίες αυτές.

Η υιοθέτηση του IoT ποικίλει, επίσης, και ανάλογα με τον κλάδο, καθώς η βαριά βιομηχανία, όπως εταιρείες κοινής ωφέλειας, πετρελαϊκές, φυσικού αερίου και κατασκευαστικές, ηγούνται της υιοθέτησης, ενώ οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών υστερούν. Η Gartner υπολογίζει ότι το 56% των επιχειρήσεων βαριάς βιομηχανίας θα έχουν υιοθετήσει το IoT μέχρι το τέλος του 2016, όπως και το 36% των εταιρειών παροχής υπηρεσιών. Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγαλύτερες τεχνολογικές προκλήσεις στον τομέα του IoT για όσους ήδη το έχουν υιοθετήσει είναι η κυβερνοσφάλεια, η ενοποίηση και η διαχείρισης επιχειρησιακών απαιτήσεων.

Στρατηγική συνεργασία Tata Consultancy Services-General Electric

Συγκεκριμένα, η TCS αποτελεί το νέο μέλος του προγράμματος GE Digital Alliance Program που δημιούργησε η GE Digital και αφορά στην ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών λύσεων που με τη σειρά τους αυξάνουν την παραγωγικότητα των mobile εργαζομένων, καθώς επίσης και όσων περιουσιακών στοιχείων βρίσκονται εν κινήσει, αξιοποιώντας την πλατφόρμα cloud της GE με την ονομασία Predix για το βιομηχανικό internet.

Η Pico εξαγόρασε την AlgoSpan

Με τη συγκεκριμένη κίνηση, εκτιμάται πως θα επιταχυνθεί το «κτίσιμο» της αναγκαίας υποδομής και της ανάπτυξης λύσεων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της EMEA, παρέχοντας στις επιχειρήσεις-πελάτες της που δραστηριοποιούνται στον χρηματοπιστωτικό τομέα ταχύτερη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών διαχείρισης της Pico, συμπεριλαμβανομένων της συνδεσιμότητας και των δεδομένων της αγοράς.

Η Google επεκτείνει την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online»

Μετά την επιτυχία της πρωτοβουλίας το 2014 και 2015, όπου περισσότερες από δέκα χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν με ειδικά σεμινάρια αλλά και διαδικτυακά, φέτος το πρόγραμμα ενισχύεται ακόμα περισσότερο με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και παράλληλα, την ενίσχυση ενός κλάδου, μείζονος σημασίας για την Ελλάδα, τον Τουρισμό. Οι Online Advisors, θα ταξιδέψουν σε 30 περιοχές και στις 13 περιφέρειες της Ελλάδας για να συζητήσουν με τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ μέσω εξατομικευμένων εκπαιδεύσεων και ομαδικών σεμιναρίων, σκοπεύουν να εξηγήσουν στους επαγγελματίες του τουρισμού τα οφέλη του διαδικτύου και να τους εκπαιδεύσουν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων. Παράλληλα, η Google δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό και μέσα από ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε όλα όσα χρειάζονται, από το πώς να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ.

5G, αυτόνομα οχήματα και virtual reality στο επίκεντρο του φετινού MWC

Το 5G μετατρέπει το IoT σε Internet of Everything
Το 5G βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, αλλά περίπου από το 2020 έρχεται να αυξήσει εκθετικά τις ταχύτητες και την ανάγκη για γρήγορη απόκριση. Και αυτό διότι θεωρούμε όλοι μας ότι όταν συνδεθούν το tablet και το κινητό μας «κλείσαμε» (άρα 2 συσκευές ανά άνθρωπο). Η αλήθεια είναι ότι με το Internet of Things (IoT) που σιγά-σιγά μετατρέπεται σε Internet of Everything, σε κάθε άνθρωπο θα αντιστοιχούν πάνω από 100 συσκευές.

Άρα γίνεται αμέσως αντιληπτή η ανάγκη για γρηγορότερο bandwidth και χαμηλό latency (σε πείραμα που παρουσιάστηκε, σε 4G δίκτυο το latency ήταν στα 90ms, ενώ με simulated 5G έπεφτε στα 2ms!!!).
Αν αναλογιστούμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν και 4 δις. unconnected users, όπως περιέγραψε ο Mark Zuckerberg κατά την ομιλία του την πρώτη ημέρα του συνεδρίου, γίνεται πλέον απόλυτα επιτακτική η ανάγκη για γρηγορότερες ταχύτητες που τις υπόσχεται το 5G.

Μιλώντας για τον Zuckerberg και αναφερόμενος στο 5G, ο ίδιος απευθύνθηκε στην κοινότητα λέγοντας ότι θα έπρεπε να εστιάζει το 5G στους 4 δις. μη συνδεδεμένους ανθρώπους, και όχι μόνο στο να δίνει νέες υπηρεσίες και προϊόντα βασισμένα στο IoT στους ήδη συνδεδεμένους και στους «πλούσιους». Αναμενόμενο βέβαια από τον ιδρυτή του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου, που όσο περισσότερους χρήστες έχει, τόσο δυνατότερος γίνεται.

Αυτόνομα οχήματα με δυνατότητες 5G
Το άλλο πρόσωπο του Mobile World Congress ήταν ο Lewis Hamilton, οδηγός F1 της Mercedes. Με μια ομιλία του έδειξε πώς το όχημα του μιλάει αναλύοντας άμεσα έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, με σκοπό να πάρει τις σωστές αποφάσεις. Η Mercedes συνεργάζεται με την Qualcomm που παρέχει την υπολογιστική ισχύ. Η ομιλία του κατεύθυνε το κοινό στα αυτόνομα αυτοκίνητα, την εξέλιξη των connected cars. Ένα ονειρικό αυτόνομο concept car από τη Mercedes μας «έδειξε» το μέλλον για το 2025 και έπειτα.

Πέρυσι γινόταν πολύς λόγος για τα connected cars, και πώς αυτά βοηθούν στην ασφάλεια των χρηστών. Φέτος ήταν η σειρά των αυτόνομων αυτοκινήτων (autonomous cars) που με τη βοήθεια του 5G μπορούν και επικοινωνούν με τα υπόλοιπα οχήματα, και μεταφέρουν τους επιβάτες με απόλυτη ασφάλεια. Η Nokia μάλιστα με ένα εντυπωσιακό πείραμα 6 τηλεκατευθυνόμενων έδειξε πως στην περίπτωση ενός απρόοπτου συμβάντος (π.χ. ένα εμπόδιο μπροστά), είχε ως αποτέλεσμα τα υπόλοιπα οχήματα να συντονιστούν για να μην τρακάρουν σε μια διασταύρωση.

Το mobility πέρα από κινητά, GPS και μικροσυσκευές
Το συνέδριο φέτος επιβεβαίωσε ότι πλέον στον κόσμο του mobility δεν μιλάμε μόνο για κινητά, GPS και μικροσυσκευές, ούτε όμως μόνο για αυτόνομα αυτοκίνητα. Την τελευταία μέρα της έκθεσης πραγματοποιήθηκε μια παρουσίαση για το Graphene (να το ονομάσουμε γραφήνη;) ένα υλικό που ανακαλύφθηκε το 2004 και προέρχεται από αυτό που μασάνε τα παιδιά μας στο σχολείο.

Με μια χημική διεργασία με βασικό συστατικό τον γραφίτη, βγαίνει το Graphene που έχει 3 βασικά πλεονεκτήματα: (α) είναι τόσο λεπτό όσο ένα άτομο, 100.000 φορές μικρότερο από μια τρίχα άρα μπορεί να είναι αόρατο, (β) είναι πολύ ανθεκτικό (μερικά στρώματά του μπορούν να συγκρατήσουν έναν ελέφαντα), και (γ) είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού. Δέκα χρόνια μετά την ανακάλυψή του είδαμε ήδη κάποιες εφαρμογές με κυριότερη την αντικατάσταση στο μέλλον των chip σιλικόνης με τα chip από Graphene. Μπορούν να υποστηρίξουν ακόμα γρηγορότερες ταχύτητες λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας λειτουργίας τους, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πτυσσόμενες και αναδιπλούμενες οθόνες, ακόμα και να γίνουν τατουάζ το σχέδιο του οποίου θα μπορεί να αλλάξει ο χρήστης από το κινητό του.

Από όλη την παρουσίαση όμως ένα σημείο έκανε εντύπωση: ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 2000 παρόμοια παραγόμενα υλικά που ακόμα δεν έχουν εξερευνηθεί οι δυνατότητές τους. Ίσως το μέλλον με δυνατότητες superman, warp speeds και εξερεύνηση άλλων γαλαξιών να μην είναι τόσο μακριά (αν και δεν πιστεύω ότι θα το ζήσουμε).

Νέες συσκευές και τεχνολογίες
Σε επίπεδο συσκευών, πέρα από την παρουσίαση του LG G5 που έκανε πάταγο, ήταν ενδιαφέρουσα τόσο η παρουσίαση της Sony, όσο και η παρουσίαση του Samsung S7 Edge μαζί με το VR Mask. Αν αυτό συνδυαστεί με τις 360 cameras και με τις γρήγορες ταχύτητες του 5G, στο σύντομο μέλλον θα μπορείτε να διαλέγετε αγώνα NBA από το κινητό σας, να διαλέγετε πρώτη θέση πληρώνοντας 5 ευρώ αντί για 2, να συνδέετε το κινητό σας με τη VR μάσκα σας, και να είστε μέσα στο γήπεδο τη στιγμή του αγώνα, εστιάζοντας την κάμερα εκεί που εσείς θέλετε, από την άνεση του σαλονιού σας. Τα 360 videos τα συζήτησε εκτενώς και ο Zuckerberg. Για όσους δεν έχουν ήδη ασχοληθεί, αναζητώντας “facebook 360 videos”, μπορείτε να δείτε την προπόνηση του Lebron James, αλληλοεπιδρώντας με την κάμερα και εστιάζοντας στο κομμάτι του βίντεο που σας ενδιαφέρει.

Πραγματικά εντυπωσιακό, και τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη… Επιστρέφοντας στις συσκευές, παρουσιάστηκε το Sony XPERIA Ear, μια συσκευή που μπαίνει στο αυτί και φροντίζει να μην χρειάζεται να «τσεκάρουμε» συνεχώς το κινητό μας για νέα μηνύματα, emails, κλπ. Επίσης, πολλά υποσχόμενο το Oppo, μια νέα τεχνολογία που θα φορτίζει το κινητό από 0 σε 100% μέσα σε 15 λεπτά. Η HTC μαζί με το Vive κέρδισαν τις εντυπώσεις σχετικά με τις μάσκες VR. Η εικονική πραγματικότητα όμως δεν τελειώνει εδώ. Στο Innovation City που στήνεται κάθε χρόνο μέσα στο Mobile World Congress, είδαμε εικονικά supermarkets, εικονικά αθλήματα, αλλά και πολύ 3D VR gaming. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πλέον το Mobile World Congress είναι ένα hitech event που το Mobile, πλέον, αποτελεί ένα μόνο μικρό κομμάτι του. Και αυτό διότι όπως έλεγε φέτος το Moto του MWC “mobile is everything”.

Η NetSuite εξαγόρασε την εταιρεία cloud λογισμικού IQity

Η NetSuite θα είναι, πλέον, σε θέση να δημιουργήσει ένα μοναδικό integrated προϊόν cloud που θα στοχεύει τόσο σε διακριτές όσο και σε batch process κατασκευαστές. Ο συνδυασμός των δυνατοτήτων των δύο θα επιτρέψει να αξιοποιήσουν ένα ενοποιημένο σύστημα που βασίζεται στο cloud και το οποίο επεκτείνεται κατά μήκος των διαδικασιών κατασκευής, των οικονομικών και των πωλήσεων, συνεισφέροντας στην μεταβολή των επιχειρηματικών λειτουργιών.

Συνεργασία Vodafone με Cisco και και Chemring Technology Solutions

Η καινοτόμος λύση έχει στόχο να εξασφαλίσει ότι οι πελάτες χρησιμοποιούν πάντα την καλύτερη δυνατή διαθέσιμη τεχνολογία πρόσβασης. Για να επιτευχθεί αυτό, η λύση μπορεί να εναλλάσσει μεταξύ WiFi και mobile δικτύου, ανάλογα με το ποια παρέχει την καλύτερη εμπειρία στον πελάτη, με βάση τον χρόνο και την τοποθεσία, καθώς και την κίνηση στα διαφορετικά δίκτυα. Η επιλογή της καλύτερης τεχνολογίας πρόσβασης βασίζεται σε έξυπνους αλγόριθμους και κανόνες οι οποίο λαμβάνουν υπόψη την τοποθεσία, την ώρα και τωρινές μετρήσεις στο smartphone του χρήση. Επιπλέον, περιλαμβάνει προηγούμενα δεδομένα για τις συνδέσεις, που επιτρέπουν να ληφθεί υπόψη πι ενημερωμένα. Οι πελάτες μπορούν, επίσης, να ρυθμίσουν τις προτιμήσεις τους, ώστε, για παράδειγμα, να συνδέονται αυτόματα με το προτιμώμενο WiFi στο σπίτι ή στο γραφείο. Οι έξυπνες συσκευές είναι υπεύθυνες για την εφαρμογή των κανόνων πολιτική, καθώς και για να εξασφαλίζουν την ποιότητα της σύνδεσης. Οι μετρήσεις στέλνονται στο δίκτυο με στόχο να αναγνωριστούν οι τάσεις των διαφορετικών hotspots.

Hypertech και Trek Consulting σε συνέδριο για την ψηφιοποίηση

Όλοι οι συμμετέχοντες στο συνέδριο τόνισαν τη σημασία της ψηφιοποίησης και της διαδικασίας της επιστημονικής τεκμηρίωσης, τόσο για τις εκπαιδευτικές και επιστημονικές κοινότητες, αλλά και για το ευρύ κοινό.

Το MediaScouting Broadcast με δύο νέα δυναμικά εργαλεία

Εκτός από το υπάρχον εργαλείο News Insight που βασίζεται στην αναγνώριση φωνής σε πραγματικό χρόνο για την παρακολούθηση νέων σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, το MediaScouting Broadcast υποστηρίζει τώρα την αυτόματη ταυτοποίηση διαφημίσεων όπως και την άμεση αναγνώριση λογοτύπων. Με το άρθρωμα Ad Monitoring ο χρήστης μπορεί να παρακολουθήσει την πορεία της διαφημιστικής καμπάνιας και να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα και στατιστικά στοιχεία, τα προϊόντα αλλά και τον ανταγωνισμό. Τo Ad Monitoring πραγματοποιεί καθημερινή καταγραφή, παρακολούθηση και αρχειοθέτηση των διαφημιστικών καταχωρήσεων που εμφανίζονται στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, καινούργιων, τροποποιημένων και cut version. Αντίστοιχα το Logo Detection καινοτομεί και επιτρέπει την αυτόματη αναγνώριση λογοτύπων και εμπορικών σημάτων στην τηλεόραση επιτρέποντας τη σωστή διαχείριση της αξίας του brand.