Πάνω από 200 εκατ. οι παραγγελίες wearables το 2019

H επεκτεινόμενη γκάμα προμηθευτών σε συνδυασμό με την ταχέως αναπτυσσόμενη ενημέρωση και ζήτηση των καταναλωτών θα επιφέρει διψήφια ανάπτυξη για την περίοδο 2015-2020, με αποκορύφωμα τα 237,1 εκατ. παραγγελίες wearables το 2020. Οι παραγγελίες ρολογιών και wristband θα αγγίξουν συνδυαστικά τα 100 εκατ. το 2016, από 72,2 εκατ. το 2015. Αναφορικά με τις πλατφόρμες των smartwatch το watchOS της Apple αναμένεται να παρουσιάσει επιβράδυνση στις αρχές του 2016, καθώς αναμένεται η δεύτερη γενικά συσκευών, ωστόσο με το νεότερο hardware και ένα αναπτυσσόμενο οικοσύστημα, η Apple θα παραμείνει ο ηγέτης στην αγορά μέχρι το 2020.

Το Android Wear παραμένει στη δεύτερη θέση της πρόβλεψης καθώς η λίστα συνεργατών της αναπτύσσεται και η πλατφόρμα ενσωματώνεται περαιτέρω στο μεγάλο οικοσύστημα της Google. Σημειώνεται ότι η προσθήκη των Android-based smartwatches στην κατηγορία Android Wear θα την φέρει στην πρώτη θέση της λίστα το 2020, ωστόσο τα Android smartwatches αναμένεται να συνεχίζουν να αποτελούν μικρό κομμάτι της αγοράς. Το Real-Time Operating System (RTOS) θα είναι το τρίτο μεγαλύτερο λειτουργικό smartwatch, κυρίως λόγω του μεριδίου της στις αναδυόμενες αγορές και τη χρήση της από κινεζικούς ODMs.

Η Honda επέλεξε την τεχνολογία IBM Watson IoT

Πλέον, οι οδηγοί και τα πληρώματα θα μπορούν να εφαρμόζουν τα δεδομένα και τα analytics σε πραγματικό χρόνο ώστε να ενισχύουν τις επιδόσεις τους και να βελτιώνουν την αποδοτικότητα των καυσίμων, επιτρέποντας στους οδηγούς την λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο με βάση στα δεδομένα. Για να σηματοδοτήσει την επιστροφή της στη 1 και για να «αγγίξει» νέα ορόσημα αποδοτικότητα τόσο για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα όσο και για μελλοντικά καταναλωτικά προϊόντα, η Honda R&D ανέπτυξε ένα νέο σύστημα για την ανάλυση δεδομένων από υβριδικές μηχανές, γνωστά ως power units, για τον άμεσο και αποδοτικό έλεγχο των επιπέδων υπολειπόμενων καυσίμων και τον υπολογισμό της πιθανότητας μηχανικού προβλήματος. Η Honda χρησιμοποιεί τη λύση IBM IoT for Automotive, που βασίζεται στην τεχνολογία IBM Watson IoT.

GetOnline Week 2016: Δράσεις για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων

H HePIS είναι εθνικός εταίρος του GetOnline Week 2016 για την Ελλάδα, και υλοποιεί προγράμματα για ανέργους, όπως εκπαιδευτικά σεμινάρια εκμάθησης κατασκευής ιστοσελίδων, συνεδρίες σύνταξης βιογραφικού, συνεδρίες με μέντορες ενώ στο πλαίσιο αυτής διαθέτει 300 πιστοποιήσεις και προγράμματα e-learning για δωρεάν εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίηση σε βασικές δεξιότητες Πληροφορικής. Αναλυτικά προσφέρονται σεμινάρια εκμάθησης κατασκευής ιστοσελίδων  (HTML, CSS, Javascript) σε 100 υποψήφιους διάρκειας 30 ωρών, συνεδρίες σύνταξης βιογραφικού, πιστοποιήσεις του νέου ECDL και προγράμματα e-learning και συνεδρίες online mentoring, έσω της πρωτοβουλίας της HePIS “Getcoding.gr”. Η φετινή διοργάνωση της πανευρωπαϊκής εκστρατείας GetOnline Week 2016 υλοποιείται σε 27 χώρες της Ευρώπης και διοργανώνεται από τον πανευρωπαϊκό οργανισμό Telecentre Europe. Το GetOnline Week αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας «e-skills for jobs», η οποία διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους οργανισμούς European Schoolnet και Digital Europe.

Η Huawei 4η στην Ευρώπη στις αιτήσεις πατεντών

Η εταιρεία καταχώρησε συνολικά 1.953 αιτήσεις το 2015, ενώ για δεύτερη συνεχή χρονιά βρέθηκε στην κορυφή των Ψηφιακών Επικοινωνιών, με 1.197 αιτήσεις να αφορούν αποκλειστικά τον συγκεκριμένο κλάδο. Στη γενική κατάταξη, η Huawei ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής τις Philips, Samsung και LG, ενώ προηγείται των Siemens και United Technologies. Στον κλάδο των ψηφιακών επικοινωνιών, η Huawei βρέθηκε για ακόμη μια φορά στην κορυφή και  ξεπέρασε την Ericsson και την  Qualcomm. Η Huawei επενδύει περισσότερο από το 10% των εσόδων της σε Έρευνα & Ανάπτυξη. Οι ερευνητικές δραστηριότητες της Huawei στην Ευρώπη, όπου περισσότεροι από 1.900 υψηλά καταρτισμένοι επιστήμονες ασχολούνται με την έρευνα & ανάπτυξη, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής της εταιρείας.

Πολυεπίπεδη συνεργασία EMC και EY

Το πρώτο προϊόν της κοινής προσπάθειας μεταξύ των δύο πλευρών ονομάζεται “Isolated Recovery” και επιτρέπει την διασφάλιση κρίσιμων εταιρικών δεδομένων. Παράλληλα, οι δύο πλευρές δημιούργησαν τις υπηρεσίες Hybrid Cloud Enablement (που παρέχει έλεγχο και υπηρεσίες διαχείρισης σε δημόσια, ιδιωτικά και legacy datacentre), Data Centre Network Virtualization and Segmentation (δικτυακή αρχιτεκτονική που βοηθά τις επιχειρήσεις να μεταβάλλουν και απλοποιήσουν την data centre στρατηγική τους), καθώς επίσης και Enterprise Mobility Management and End User Computing Platform. Επιπροσθέτως, οι EY και EMC ανέπτυξαν και διαθέτουν υπηρεσίες για την αρχειοθέτηση και ανάκτηση δεδομένων, analytics, διακυβέρνησης με βάση την εστίαση ανά τομέα, ρίσκου και συμμόρφωσης (GRC), αλλά και κυβερνοασφάλειας.

Oλοκληρωμένο Triple Play από τη Vodafone

Οι συνδρομητές που θα επιλέξουν το Vodafone Home triple play θα έχουν στη διάθεσή τους το Vodafone TV, το πιο ολοκληρωμένο πακέτο ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια, απεριόριστες κλήσεις προς αστικά και υπεραστικά, 300 λεπτά προς κινητά και ADSL internet με ταχύτητα έως 24Mbps, με 24,90 ευρώ/μήνα αν είναι συνδρομητές συμβολαίου Vodafone Κινητής ή 29,90 ευρώ/μήνα αν δεν έχουν υπηρεσίες Vodafone Κινητής. To Vodafone TV διαθέτει 54 κανάλια που καλύπτουν όλες τις «τηλεοπτικές» ανάγκες και περισσότερους από 10.000 τίτλους ταινιών και τηλεοπτικών σειρών on demand.

Ερώτηση στη Βουλή για την εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ανοικτά δεδομένα

Όπως τονίζει η κ. Χριστοφιλοπούλου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εφαρμογή του ν. 4305/2014 προβλέφθηκαν διαδικαστικές εγγυήσεις, όπως η αποκλειστική προθεσμία 6 μηνών για τον καθορισμό των συνόλων δεδομένων που διατίθενται ελεύθερα και εκείνων για τα οποία αιτιολογημένα αποκλείεται η πρόσβαση, ή παρέχεται υπό όρους, καθώς και η επιβολή εξωτερικού ελέγχου, μέσω του ΣΕΕΔΔ, για την τήρηση των σχετικών προβλέψεων και την απόδοση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών. Με δεδομένο ότι η προθεσμία έχει παρέλθει, η κ. Χριστοφιλοπούλου έθεσε το ερώτημα του πόσοι/ποιοι δημόσιοι φορείς δεν έχουν μέχρι σήμερα προβεί σε έκδοση απόφασης της παραγράφου 3 του άρθρου 10 ν. 4305/2014, αλλά και πόσοι και ποιοι έλεγχοι διενεργήθηκαν μέχρι σήμερα από το ΣΕΕΔΔ, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 10 ν. 4305/2014.

Ε.Ε.: Ευρεία διάδοση του γεωγραφικού αποκλεισμού στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι απαντήσεις δείχνουν ότι ο γεωγραφικός αποκλεισμός είναι κοινή πρακτική στην Ε.Ε., τόσο για τα καταναλωτικά αγαθά όσο και για το ψηφιακό περιεχόμενο. Η τομεακή έρευνα έδειξε ότι το 38% των ερωτηθέντων εμπόρων λιανικής που πωλούν στο διαδίκτυο καταναλωτικά αγαθά κάνουν χρήση του γεωγραφικού αποκλεισμού. Για τα προϊόντα αυτά, ο γεωγραφικός αποκλεισμός λαμβάνει κυρίως τη μορφή άρνησης παράδοσης στο εξωτερικό. Tο 12% των εμπόρων λιανικής αναφέρουν συμβατικούς περιορισμούς στις διασυνοριακές πωλήσεις μιας τουλάχιστον κατηγορίας προϊόντων τους. Όσον αφορά την ηλεκτρονική αγορά ψηφιακού περιεχομένου, το 68% των παρόχων απάντησαν ότι εφαρμόζουν γεωγραφικό αποκλεισμό σε χρήστες που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. Αυτό γίνεται κατά κύριο λόγο με βάση τη διεύθυνση διαδικτυακού πρωτοκόλλου του χρήστη. Το 59% των παρόχων περιεχομένου που απάντησαν στην έρευνα ανέφεραν ότι βάσει σύμβασης υποχρεούνται από τους προμηθευτές να εφαρμόζουν γεωγραφικό αποκλεισμό.

Προγραμματική Συμφωνία-Πλαίσιο Συνεργασίας ΕΕΛ/ΛΑΚ-διαΝΕΟσις

Το πλαίσιο συνεργασίας υπέγραψαν ο κ. Δασκαλόπουλος, Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της διαΝΕΟσις και ο κ. Σπινέλλης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΛ/ΛΑΚ. Στόχος της Προγραμματικής Συμφωνίας, διάρκειας 4 ετών, είναι η από κοινού ανάληψη πρωτοβουλιών για την υλοποίηση δράσεων ανοιχτότητας και ειδικότερα η ενίσχυση τη διάδοσης, διάχυσης, έρευνας και εφαρμογής ανοιχτών ψηφιακών τεχνολογιών που μπορούν να υποστηρίξουν τη δημιουργία, προώθηση και επαναχρησιμοποίηση ανοιχτού περιεχομένου, δεδομένων και λογισμικού στο χώρο του δημόσιου τομέα, της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων και η αύξηση της τεχνογνωσίας των μερών σε σχέση με τα θέματα αυτά υπηρετώντας την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων συμφωνείται να πραγματοποιούνται δραστηριότητες, όπως διενέργεια εργαστηρίων, συνεδρίων και ημερίδων με θέμα το ανοιχτό περιεχόμενο, δεδομένα ή λογισμικό, συνεργασία για την υποβολή προτάσεων για την υλοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων και εφαρμογών με θέμα το ανοιχτό περιεχόμενο, δεδομένα ή λογισμικό και την υλοποίηση αυτών και παροχή τεχνογνωσίας για το σχεδιασμό, ανάπτυξη και υλοποίηση πολιτικών και δράσεων ανοιχτότητας.

Δύο προσφορές σε διαγωνισμό της ΕΚΧΑ

Σύμφωνα με πληροφορίες, έναντι της προκήρυξης του διαγωνισμού, προσέφυγαν τόσο η Cosmos Business Systems (που συμμετέχει με επιφύλαξη), όσο και η ΙΒΜ Hellas και Δυναμική Πληροφορική (οι οποίες δεν συμμετείχαν τελικά). Οι προσφυγές απορρίφθηκαν ομόφωνα από το Δ.Σ. της ΕΚΧΑ μετά από  εισήγηση της Διευθύνουσας Συμβούλου, Χριστίνας Κλωνάρη, με την αιτιολογία ότι «ο κανονισμός προμηθειών της ΕΚΧΑ ρητά δεν προβλέπει για τους διαγωνισμούς αυτούς την υποβολή ενστάσεων». Η απόρριψη αναρτήθηκε στο ΕΣΗΔΗΣ στις  17/3/2016, 7 ημέρες  μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών που ήταν στις 10/3/2016.

Το έργο αφορά στην παροχή τεχνικής βοήθειας με αντικείμενο τη θέσπιση στρατηγικής και ενιαίου σχεδιασμού που θα καταλήξει στη σχεδίαση και προδιαγραφή ενός ολοκληρωμένου συστήματος του οποίου συνιστώσες θα είναι τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα, τεχνολογίες υπολογιστικού νέφους (cloud), καθώς και εικονικότητας (virtualization). Το σύστημα αυτό θα υποστηρίζει όλες τις υπηρεσίες της ΕΚΧΑ στον τομέα της κτηματογράφησης, του λειτουργούντος κτηματολογίου και της διαχείρισης και διάθεσης χωρικών δεδομένων και χαρτών, με γνώμονα την υψηλή αξιοπιστία, ασφάλεια, καθώς και το ελάχιστο δυνατό κόστος κτήσης και λειτουργίας.