Από τα GPS στους πολύ γρήγορους υπολογιστές και την άθραυστη τεχνολογία κρυπτογράφησης

Χρησιμοποιώντας την ικανότητα των υποατομικών σωματιδίων να βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία ταυτόχρονα, οι μηχανικοί προσπαθούν να δημιουργήσουν έναν ισχυρό κβαντικό υπολογιστή, που θα μπορεί να δουλεύει με έναν μεγάλο αριθμό «εναγκαλισμένων» κβαντικών μονάδων πληροφοριών (qubits). Σε σχέση με τα κλασσικά bits, τα οποία μπορούν να αναπαραστήσουν την τιμή 1 ή 0, τα qubits μπορούν να αναπαραστήσουν τιμή και 1 και 0 την ίδια στιγμή. Αυτό επιτρέπει να γίνονται παράλληλοι υπολογισμοί, οι οποίοι αυξάνουν γεωμετρικά την ταχύτητα του υπολογιστή. «Επίσης, οι κβαντικές τεχνολογίες ανοίγουν τον δρόμο για πιο ασφαλείς επικοινωνίες μέσα από την «άθραυστη» τεχνολογία κρυπτογράφησης», δήλωσε ο ευρωβουλευτής Paul Rubig (ΕΛΚ, Αυστρία) και πρόεδρος της STOA, στο άνοιγμα της εκδήλωσης.

Reuters: Ο Λευκός Οίκος δεν υποστηρίζει το νομοσχέδιο για την αποκρυπτογράφηση

Δύο ανώτερα μέλη της Επιτροπής Πληροφοριών της Γερουσίας συνέταξαν νομοσχέδιο που απαιτεί από τους κατασκευαστές συσκευών και άλλες τεχνολογικές εταιρείες να παρέχουν «παράπλευρους» τρόπους αποκρυπτογράφησης και για πρόσβαση σε άλλες δικλείδες ασφαλείας, ωστόσο ο Λευκός Οίκος δεν θα υποστηρίξει δημόσια την πρόταση. Ο Διευθυντής του FBI, James Comey, ασκούσε πιέσεις εδώ και αρκετό καιρό για παροχή «παράπλευρων» τρόπων αποκρυπτογράφησης, ενώ μόλις τον προηγούμενο μήνα, ο Πρόεδρος Ομπάμα ζήτησε από τις εταιρείες τεχνολογίας και την κυβέρνηση να συνεργαστούν ώστε να επιτρέπουν στην αστυνομία την πρόσβαση σε smartphones υπόπτων για εκγλήματα, των οποίων οι επικοινωνίες προστατεύονται από κρυπτογράφηση. Παρόλα αυτά, μέλη της κυβέρνησης Ομπάμα έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα όσον αφορά το ζήτημα της κρυπτογράφησης και, πλέον, ο Λευκός Οίκος αποφάσισε να παραμείνει εκτός της διαμάχης μετά την δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου, δίνοντας ωστόσο αντιπροτάσεις.

Η Aeroflot επέλεξε λογισμικό analytics της IBM

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Aeroflot θα χρησιμοποιήσει τις τεχνολογίες advanced analytics της IBM, όπως την Hadoop-based BigInsights πλατφόρμα και την οικογένεια προϊόντων predictive analytics SPSS, για να αποκτήσει περισσότερα insights σχετικά με τους πελάτες της από δομημένα και αδόμητα δεδομένα που συλλέγονται από το site κρατήσεων της εταιρείας και τα κοινωνικά της δίκτυα, καθώς και από τα IT και λογιστικά συστήματα. Το σύστημα θα εφαρμόσει μοντέλα εξόρυξης δεδομένων, machine learning και predictive analytics σε περισσότερες από 300 πηγές δεδομένων ώστε να αναλύσει τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών και να υπολογίσει τον κύκλο ζωής της αξίας τους για την εταιρεία.

Πρόθυμη να αλλάξει πάροχο η πλειοψηφία των χρηστών smartphones

Από την άλλη, η ζήτηση των καταναλωτών για mobile περιεχόμενο και υπηρεσίες είναι πιο έντονη από ποτέ, με τους διαχειριστές των δικτύων τηλεφωνίας να επιθυμούν να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές τους, διευρύνοντας τις δραστηριότητές τους, λαμβάνοντας υπόψη νέα επιχειρηματικά μοντέλα και αξιοποιώντας τα δεδομένα για μια υπέρτατη εμπειρία πελάτη. Όπως καταγράφεται στην έρευνα της Accenture,  στην οποία συμμετείχαν 24.000 χρήστες σε 24 χώρες, το 62% των συμμετεχόντων ανησυχούν για την ασφάλεια των οικονομικών συναλλαγών που γίνονται μέσω του κινητού, το 47% εξέφρασε ανησυχίες που έχουν να κάνουν με την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια, ενώ τα 3/4 δήλωσαν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για καλύτερη διασυνδεσιμότητα.

Το IoT θα φέρει την επανάσταση στα data analytics

Από τα ευρήματα απορρέει ότι όσον αφορά την επιρροή του IoT στα data analytics, οι επιχειρήσεις έχουν μείνει στην επιφάνεια και δεν έχουν εμβαθύνει τις προσπάθειές τους. Η έρευνα αναφέρει ότι η κεφαλαιοποίηση των δεδομένων που παρήχθησαν από το IoT θα αποτελέσει τον πρωταρχικό παράγοντα για τις μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις το 2016, επομένως τα data analytics θα εξελιχθούν σε βασική ικανότητα με περισσότερο από το 50% των επιχειρήσεων να αναμένουν ότι θα χρησιμοποιούν περισσότερο από το 25% των δεδομένων τους μέχρι το 2018-2019. Τα data analytics, σύμφωνα με την έρευνα, βρίσκονται στα πρόθυρα να εξελιχθούν από descriptive data collection σε ένα πολύ πιο εξελιγμένο μοντέλο predictive και prescriptive analytics.

Έντονη η επιθυμία των ελληνικών εταιρειών τεχνολογίας να «μεταναστεύσουν»

Η τεχνολογία, από κοινού με την υγεία, είναι οι δύο κλάδοι των οποίων οι εταιρείες θεωρούν πιο πιθανή τη μεταφορά της έδρας τους στο εξωτερικό, με 19% και 27% αντίστοιχα. Η έρευνα που καταγράφει την τάση των ελληνικών επιχειρήσεων για μεταφορά της έδρας ή μέρους της δραστηριότητας τους στο εξωτερικό, δείχνει ότι συνολικά το 39% των ελληνικών εταιρειών εξετάζουν το ενδεχόμενο  μεταφοράς της έδρας τους στο εξωτερικό.

Η Πληροφορική πρωταγωνίστρια των M&As

Οι περισσότερες συμφωνίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές καταγράφηκαν στον τομέα της Πληροφορικής, της βιομηχανίας και των υπηρεσιών. Αντίστοιχη εικόνα διαπιστώνεται και στην ελληνική αγορά, αφού το 2015 πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα 28 συμφωνίες συγχωνεύσεων και εξαγορών, συνολικής αξίας 1,77 δις. δολ., έναντι 22 συμφωνιών αξίας 1,33 δις. το 2014, καταγράφοντας αύξηση 27% ως προς τον αριθμό και 33% ως προς την αξία. Οι κλάδοι με την εντονότερη δραστηριότητα στην Ελλάδα το 2015 ήταν οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες και η Πληροφορική.

Η κινεζική Apex Technology ενδιαφέρεται για την εξαγορά της Lexmark

Μάλιστα, εδώ και λίγο καιρό στελέχη της τελευταίας βρίσκονται στις Η.Π.Α. προκειμένου να επεξεργαστούν και να συμφωνήσουν σε ένα αρχικό πλαίσιο όρων σχετικά με την πιθανή εξαγορά της Lexmark. Tον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία είχε δημοσιοποιήσει τα σχέδιά της για εξέταση εναλλακτικών επιχειρηματικών στρατηγικών έπειτα και από μερικές «ταραχώδεις» οικονομικά χρονιές. Τότε, στελέχη της είχαν αναφέρει πως προκειμένου να ενισχυθεί η αξία που λαμβάνουν το σύνολό των εμπλεκομένων με την εταιρεία κρινόταν αναγκαία η διαδικασία της επιχειρηματικής μεταστροφής. Ζήτημα, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα θέματα συζήτησης στο πλαίσιο του Συνεδρίου Operational Excellence Conference, το οποίο θα διεξαχθεί στις 20 Απριλίου, στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza. Εκεί, θα παρουσιαστούν από Έλληνες και διεθνείς ομιλητές σειρά από case studies και turn-around πρακτικές ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων, οι οποίες αναζήτησαν τη λειτουργική αριστεία και την έκαναν πραγματικότητα.

360° προσέγγιση στη Διακυβέρνηση Δεδομένων

Γιατί είναι πλέον απαραίτητες οι ομάδες data στον οργανισμό και ποια η ιδεατή σύνθεσή τους; Στο πλαίσιο της παρουσίασής του στο Data 360° Forum, ο Κώστας Περήφανος, Senior Data Scientist της Royal Mail θα εμβαθύνει στους παράγοντες που καθορίζουν τη  στελέχωση και την επιτυχία μιας ομάδας Data Science. Στις καλές πρακτικές Data Governance, και συγκεκριμένα σε θέματα unified προσέγγισης των πολλαπλών data projects σε έναν οργανισμό, data quality και κατάργηση των data silos θα επικεντρωθεί το IT panel του συνεδρίου, στο οποίο συμμετέχουν οι Δημήτρης Βαλινδράς, VP IT SEE Delhaize Group, Πάνος Λεβαντής, IT Manager, Ολυμπιακή Ζυθοποιία και Άκης Χαμαμτζόγλου, Διευθυντής Πληροφορικής Ομίλου Εταιρειών Π. Γερμανού. Το μείζον θέμα του ρόλου που παίζει ο CEO στη χάραξη data-driven στρατηγικής θα παρουσιάσει ο Παντελής Κονταξάκης, CEO των εταιρειών Ομίλου Χρυσής Ευκαιρίας.

Εξαγορά ποσοστού 20% του ομίλου Viva από εταιρείες της Οικογένειας Λάτση

Τον Ιανουάριου του 2016 συμφώνησαν στην απόκτηση και του υπολοίπου 7,5%, συναλλαγή που ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή των επενδυτών την 1η Απριλίου 2016 στη νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Viva Wallet Holdings. Ο Χάρης Καρώνης, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Viva σημείωσε ότι ο Όμιλος ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία ένα πρώτο κύκλο λανσαρίσματος καινοτόμων υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα και ότι άμεσος επόμενος στόχος είναι η διεύρυνση των δραστηριοτήτων του στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ζώνης. Πρώτος σταθμός θα είναι το Λονδίνο και αμέσως επόμενοι οι Κύπρος, Ρουμανία, Ιταλία και Πολωνία.