Στα 480 δις. δολ. οι ΙΤ επενδύσεις στον χρηματοοικονομικό τομέα το 2016

Τρία βασικά στοιχεία του ψηφιακού μετασχηματισμού – cloud, mobile και Big Data / Analytics – έχουν επηρεάσει σημαντικά τα IT budgets του 2016, με τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς να έχουν κατανοήσει πλέον την αξία που αποκτούν μέσω της αξιοποίησης αυτών των τεχνολογιών – οι οποίες τους βοηθάνε να ικανοποιήσουν τις σημερινές απαιτήσεις απόδοσης, αποτελεσματικότητας, συμμόρφωσης και ανταγωνιστικότητας. Οι επενδύσεις στο Banking IT αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας – 275 δις δολάρια παγκοσμίως με 4,5% μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης – ενώ οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες που σχετίζονται με τη διαχείριση ρίσκου θα αγγίξουν τα 85 δις δολάρια τζίρο το 2016, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το 7%.

Η Cosmote συμμετέχει στο ερευνητικό έργο i-PROGNOSIS για το Πάρκινσον

Συνδυάζοντας την τεχνολογία με την ιατρική εμπειρία, το i-PROGNOSIS επιδιώκει να προωθήσει την πρόγνωση της νόσου Πάρκινσον μέσω προηγμένης ανάλυσης συμπεριφορικών δεδομένων κατά την καθημερινή χρήση έξυπνων συσκευών, αλλά και τη διαχείρισή της, διαμορφώνοντας νέες πρακτικές υγείας βασισμένες στην τεχνολογία. Στο πλαίσιο του έργου, η Cosmote συμμετέχει στον καθορισμό των τεχνικών απαιτήσεων και των προδιαγραφών του συστήματος και στη συνολική αξιολόγησή του, ενώ παράλληλα θα συμβάλει στις ενέργειες διάδοσης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του. Το i-PROGNOSIS συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε., μέσω του προγράμματος Horizon 2020 και έχει συνολική διάρκεια 48 μήνες. Για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, το i-PROGNOSIS και η Cosmote καλούν το κοινό, άντρες και γυναίκες 20 ετών και άνω, να συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση των εφαρμογών και των ιατρικών πρακτικών που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του έργου, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο (https://docs.google.com/forms/d/1Qwm3ta8Kyt97O2l7PGsr8FIcvWpb1ywHO0tbXpvSPqM/viewform).

Reuters: Η Ε.Ε. θα μπλοκάρει την εξαγορά της O2 UK από την Hutchison

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εξαγορά στο πλαίσιο της οποίας θα συγχωνευθούν οι O2 – η οποία ανήκει στην Ισπανική Telefonica – και η Three UK, η οποία ανήκει στην Hutchison, θα μειώσει τον αριθμό των παρόχων mobile υπηρεσιών στη Βρετανία σε τρεις. Σημειώνεται ότι αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε., Margrethe Vestager, αντιτίθεται σε μία τέτοια συμφωνία, αν και οι Σκανδιναβικόι όμιλοι Teliasonera και Telenor «εγκατέλειψαν» τα σχέδιά τους για συγχώνευση των mobile θυγατρικών τους στη Δανία τον Σεπτέμβριο του 2015, μετά τις δηλώσεις της Vestager ότι ήθελε να υπάρχουν τέσσερις πάροχοι στην αγορά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτή την εβδομάδα θα επιδιώξει έγκριση από τις εθνικές αρχές ανταγωνισμού για να ληφθεί η απόφαση απόρριψης της εξαγοράς από την Hutchison.

Ο Φώτης Δραγανίδης νέος Διευθυντής Τεχνολογίας της Microsoft Ελλάς

Στο νέο του ρόλο, ο κ. Δραγανίδης θα έχει στην ευθύνη του τη στρατηγική της εταιρείας σε θέματα τεχνολογίας, καθώς και την προώθηση των νέων τεχνολογιών cloud και mobility της Microsoft. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέγγιση εξειδικευμένων κοινών, όπως στελέχη πληροφορικής, προγραμματιστές και νεοφυείς επιχειρήσεις. Μέχρι πρότινος, ο κ. Δραγανίδης είχε υπό την ευθύνη του την ανάπτυξη και την καθολική επίβλεψη της εφαρμογής της στρατηγικής του Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft Ελλάς, ως Γενικός Διευθυντής, ενώ παράλληλα κατείχε τη θέση του Διευθυντή Ακαδημαϊκού Τομέα της εταιρίας. Ο κ. Δραγανίδης είναι διδάκτωρ του ΕΜΠ στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και κάτοχος MBA από το ίδιο Πολυτεχνείο. Ακόμα, συμμετέχει ως μέντορας σε Ελληνικές και Διεθνείς startups και προσπάθειες υποστήριξης νέων και καινοτόμων ιδεών (StartupBootcamp, TheEgg, Endeavor, StartupWeekend Athens,  Innovation Farm, Imagine Cup, SEV, Ideatree).

Digital transformation και cloud στις προτεραιότητες της Oracle

Τους συμμετέχοντες υποδέχθηκε ο Hakan Yuksel, Applications Lead & Member of the Country Management, Oracle Germany, ο οποίος τόνισε τη σημασία που δίνει η εταιρεία στο cloud και στο digital transformation, αλλά και την τρέχουσα ανάγκη για περισσότερους digital offcers και data scientists, ενώ έκλεισε με την εξής διαπίστωση: “Data is the new oil”. Στη συνέχεια έδωσε τη σκυτάλη στον Brian Curran, Vice President, Customer Experience Strategy & Design, ο οποίος μίλησε για το πώς το cloud διαφοροποιεί τις επιχειρησιακές διαδικασίες και οδηγεί στα επιθυμητά αποτελέσματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συζητήσεις προκάλεσε και η παρουσίαση του γνωστού Blogger, Writer και Strategy Consultant, Sascha Lobo, ο οποίος μίλησε για την δύναμη των social media και την συνεχή ροή των δεδομένων η οποία μπορεί να μετασχηματίσει ριζικά τις επιχειρήσεις.

Επίσης, μία ακόμη σημαντική διαπίστωση από τον Sascha Lobo ήταν και το ότι ουσιαστικά δεν είναι η τεχνολογία που αλλάζει τον κόσμο και κατ’ επέκταση τις επιχειρήσεις, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται η τεχνολογία από τις επιχειρήσεις, καθώς οι συμπεριφορές μας είναι αυτές που κατέχουν τη δύναμη να επιφέρουν τις αλλαγές και όχι η ίδια τεχνολογία. Τέλος, αναφέρθηκε και σε έναν όρο που ο ίδιος δημιούργησε, το “Platform Capitalism” που υποδηλώνει πως οτιδήποτε μπορεί να γίνει πλατφόρμα θα γίνει, εννοώντας ότι υπάρχουν ακόμη απεριόριστες δυνατότητες στο χώρο της επιχειρησιακής τεχνολογίας, οι οποίες θα προέλθουν από τη συνεχή και «έντονη» ροή των δεδομένων και της πληροφορίας.

Επίσης, ο Rick Jewell, Senior Vice President, Supply Chain & Manufacturing Applications Development, αναφέρθηκε στην ανάγκη συνέχισης της υποστήριξης των πελατών που δεν έχουν – ακόμη – αποφασίσει να μεταβούν στο cloud, τονίζοντας ότι όταν – και όχι αν – οι πελάτες μεταβούν στο cloud, οι on-premises και cloud εφαρμογές θα συνυπάρχουν και θα λειτουργούν παράλληλα, ενώ, κλείνοντας, αναφέρθηκε και στα χαρακτηριστικά των εφαρμογών της Oracle: Complete, Data-driven, Personalized, Fully-connected και Secure. Κλείνοντας την εκδήλωση, ο Hakan Yuksel τόνισε ότι η τεχνολογία υπάρχει και οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να την εκμεταλλευτούν για να κάνουν το digital transformation πραγματικότητα.

Η cosmoONE ανέπτυξε το πρώτο Δυναμικό Σύστημα Αγορών στην Ελλάδα για την ΔΕΗ

Τα Δυναμικά Συστήματα Αγορών είναι καθ’ ολοκληρία ηλεκτρονικές διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για σύναψη συμβάσεων για την απόκτηση ειδών τρέχουσας και ευρείας χρήσης. Η cosmoONE, η οποία ήδη παρείχε προς τη ΔΕΗ υπηρεσίες υλοποίησης Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών και Ηλεκτρονικής Αγοράς, ανέλαβε την πλήρη ανάπτυξη του σχετικού λογισμικού για την λειτουργία του ΔΣΑ. Η υλοποίηση του ΔΣΑ έγινε σε δύο πλατφόρμες, η πρώτη βασίστηκε στο portal LIFERAY, και υποστηρίζει όλες τις επικοινωνιακές λειτουργίες και ενέργειες δημοσιότητας της επιχείρησης, ενώ η δεύτερη στηρίχθηκε στη λειτουργικότητα του συστήματος Μarketplace της Ηλεκτρονικής Αγοράς – που ήδη χρησιμοποιούταν από περισσότερους από 350 χρήστες της ΔΕΗ – και διενεργεί όλες τις διαδικασίες λήψης και σύγκρισης προσφορών. Με αυτόν τον τρόπο, επετεύχθη μία λογική συνέχεια στις εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών με βάση την δεδομένη εξοικείωση στον τρόπο εμφάνισης και λειτουργίας του υποσυστήματος διαπραγμάτευσης. Όπως το σύνολο των λύσεων της cosmoONE, έτσι και το ΔΣΑ, παρέχεται προς την ΔΕΗ, υπό μορφή SaaS (Software as a Service),αποκλειστικά μέσω internet, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση από την cosmoONE.