«Σύγχυση» για την προστασία των δεδομένων

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, οι επιχειρήσεις προστατεύουν τα δεδομένα των χρηστών για λόγους «φήμης» (50%), συμμόρφωσης (47%) και εφαρμογής καλύτερων πρακτικών ασφαλείας (41%). Ωστόσο, τα σχέδια επενδύσεων στο IT αποκαλύπτουν μία διαφορετική εικόνα: η συμμόρφωση βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων (48%), ενώ η προστασία της φήμης της εταιρείας στη 2η θέση (45%). Το 46% δήλωσε ότι έχει κάποια στιγμή πέσει θύμα παραβίασης, ενώ το 19% δηλώνει παραβίαση μέσα στους τελευταίους 12 μήνες. Τέλος, από τις εταιρείες που θέλουν να συμπεριλάβουν τις συσκευές Internet of Things στις δραστηριότητές τους, το 42% δηλώνει ότι η προστασία των δεδομένων στις συσκευές αυτές αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία σχετικά με την ασφάλεια.

Microsoft εναντίον τρομοκρατών

Βάσει των κανόνων χρήσης των προϊόντων της, η Microsoft θα απαγορεύει πλέον την ανάρτηση περιεχομένου που εμφανίζεται φιλικά προσκείμενο προς τις τρομοκρατικές οργανώσεις. Επίσης, ενισχύει το περιεχόμενο του YouthSpark Hub προκειμένου να βοηθήσει τους νέους να διακρίνουν το αξιόπιστο περιεχόμενο από την τρομοκρατική προπαγάνδα. Η απαγόρευση δεν θα ισχύσει για τη μηχανή αναζήτησης Bing, καθώς αντιβαίνει στους εθνικούς νόμους περί ελευθερίας της έκφρασης. Ωστόσο, η Microsoft επιδιώκει συνεργασία με μη-κυβερνητικούς φορείς, για τη συνδιαμόρφωση ενημερωτικού περιεχομένου που θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Bing για θέματα τρομοκρατίας.

Φοιτητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας JA START UP

Στόχος των ομάδων των φοιτητών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας που συμμετέχουν στο διαγωνισμό είναι η κατάκτηση της πρώτης θέσης που θα τους δώσει το εισιτήριο για την Ευρώπη, καθώς η ομάδα που θα κερδίσει το πρώτο βραβείο θα διαγωνισθεί στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό  «Enterpise Challenge 2016» του Junior Achievement Europe στο οποίο υπάγεται το ΣΕΝ/Junior Achievement Greece. Η ελληνική ομάδα θα διαγωνισθεί με τους φοιτητές  άλλων 19 Ευρωπαϊκών χωρών στις 6-8 Ιουλίου 2016 στο Βουκουρέστι, Ρουμανίας. Τo «ΣΕΝ/JA Greece» είναι ο ελληνικός φορέας του παγκόσμιου μη-κερδοσκοπικού οργανισμού «Junior Achievement Wordwide», που προωθεί την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το δημοτικό έως το πανεπιστήμιο.

Η ψηφιακή ασφάλεια στην ατζέντα των G7

«Οι ψηφιακές επιθέσεις αποτελούν πλέον κομμάτι της καθημερινότητας των επιχειρήσεων. Και είναι πολλοί οι οργανισμοί, αλλά και τα κράτη, που νομίζουν ότι μπορούν να περιμένουν την “τέλεια τεχνολογία” που θα εξαλείψει το φαινόμενο αυτό. Αλλά τρέφουν φρούδες ελπίδες», δήλωσε στη συνάντηση η US Deputy Treasury Secretary, Sarah Bloom Raskin, η οποία ηγείται των αμερικανικών πρωτοβουλιών για την ψηφιακή «θωράκιση» του χρηματοπιστωτικού τομέα. Οι G7 ήδη διεξάγουν αξιολόγηση για την cybersecurity υποδομή των τραπεζικών συστημάτων τους, με σκοπό τη θέσπιση κοινών προτύπων τον Οκτώβριο.

H Nespresso Business Solutions επέλεξε λύση της Data Communication

Υιοθετώντας τη λύση Premium HRM Μισθοδοσία, η Nespresso αποκτά ένα ενιαίο σύστημα για την ολοκληρωμένη διαχείριση και πλήρη αυτοματοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στην παρακολούθηση και έκδοση της μισθοδοσίας των εργαζομένων. Ενσωματώνοντας προηγμένες λειτουργίες και καινοτόμα χαρακτηριστικά, η κορυφαία λύση της Data Communication απαντάει άμεσα σε κάθε ανάγκη, απλοποιεί τη διαχείριση των εργασιών, εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο, ενώ συνοδεύεται από κορυφαίες και βραβευμένες υπηρεσίες υποστήριξης. Επιπλέον, oι διευρυμένες δυνατότητες παραμετροποίησης του συστήματος επιτρέπουν την κάλυψη κάθε μελλοντικής ανάγκης της εταιρίας. Η κ. Μιχοπούλου, Commercial Director της Nespresso Business Solutions δήλωσε: «Το Premium HRM Μισθοδοσία μας βοήθησε να εκσυγχρονίσουμε τις λειτουργίες μας και να ολοκληρώνουμε περισσότερες εργασίες σε πολύ λιγότερο χρόνο. Είναι ευέλικτο και εύχρηστο, γεγονός που συνέβαλε στη γρήγορη εγκατάσταση και άμεση λειτουργία του, αλλά και στη γρήγορη εξοικείωσή μας μαζί του».

Ο Τάσσος Πατσιλινάκος στην SingularLogic

Παλαιότερα κατείχε στην Entersoft τη θέση του Εμπορικού Διευθυντή στο Τμήμα Enterprise and Partners Division της εταιρείας. Πρωτύτερα διετέλεσε διευθυντής πωλήσεων στην Mantis.

H Tripsta υιοθέτησε το το Office 365 της Microsoft

Πρωταρχικός στόχος της εταιρείας ήταν να αντιμετωπίσει θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση αρχείων και τον εκσυγχρονισμό διαδικασιών. Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2014, ενώ η προετοιμασία διήρκεσε περίπου δύο μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιήθηκε μια σειρά από εκπαιδευτικά σεμινάρια, δίνοντας την δυνατότητα, αρχικά σε 120 χρήστες, να εξοικειωθούν με τη σουίτα Office 365, και τα σύγχρονα εργαλεία και υπηρεσίες της, όπως είναι το Skype for Business, το Yammer, το SharePoint Online και το OneDrive for Business.

Προκειμένου να εκσυγχρονίσει τις εσωτερικές διαδικασίες, η Tripsta, χρησιμοποιεί το SharePoint Online, ενώ το Skype for Business έχει συμβάλλει σημαντικά στη διευκόλυνση της επικοινωνίας και στη βελτίωση της συνεργασίας των εργαζομένων. Επίσης, όλα τα προσωπικά αρχεία είναι αποθηκευμένα στο OneDrive for Business, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο την κοινή χρήση εγγράφων. Τέλος, το Yammer είναι ένα επιπλέον εργαλείο που προσφέρει ενημέρωση σχετικά με διάφορες δράσεις της εταιρίας, όπως κοινωνικές εκδηλώσεις, αγγελίες, νέες προσλήψεις και γενέθλια.

Η ΑΗΒ Group επέλεξε το Soft1 ERP

Η ανάλυση και αυτόματη κατανομή δαπανών σε προκαθορισμένα κέντρα, παρέχει αυξημένη ακρίβεια υπολογισμού του κόστους κάθε παραγόμενου κωδικού, ενώ το κύκλωμα προϋπολογισμών αγορών τυποποιεί τις διαδικασίες ελέγχου ανάλωσης και παραγγελίας πρώτων υλών, διασφαλίζοντας την έγκαιρη αναπλήρωση τους. Η ενότητα διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας υποστηρίζει την οργάνωση και παρακολούθηση των αποθηκευτικών χώρων της ΑΗΒ ΑΗΒ Group σε παρτίδες, διευκολύνοντας τον πλήρη έλεγχο και την ιχνηλασιμότητα κάθε παραγόμενου και διακινούμενου είδους. Σε πλήρη διασύνδεση με το περιφερειακό σύστημα παραγγελιοληψίας της επιχείρησης, το Soft1 ERP ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο με τις παραγγελίες πωλήσεων, αυτοματοποιώντας αντίστοιχα τις εργασίες παραλαβής, εποπτείας και διακίνησης των προϊόντων στα τελικά σημεία διάθεσης. Tα προηγμένα εργαλεία BI και Reporting της εφαρμογής παρέχουν στη διοίκηση της ΑΗΒ ΓΚΡΟΥΠ ολοκληρωμένη εικόνα για την εξέλιξη κρίσιμων δεικτών απόδοσης, ενώ το ενσωματωμένο χρηματοοικονομικό πρόγραμμα του Soft1 απεικονίζει το σύνολο των απαιτήσεων και υποχρεώσεων της εταιρείας, συμβάλλοντας στην αποτελεσματική διαχείριση του cash flow.

Ο Κων/νος Στιβαρός αποχώρησε από την Τράπεζα Πειραιώς

Με εμπειρία που ξεπερνά τα 25 χρόνια στο πεδίο των ηλεκτρονικών πληρωμών και του eBusiness γενικότερα, ο Κ. Στιβαρός πρωτοστάτησε στο λανσάρισμα της Winbank και ήταν σταθερό μέλος των ομάδων που δημιούργησαν μερικά από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της Τράπεζας Πειραιώς, όπως την υπηρεσία Easypay. Ηγήθηκε των projects mobile payments (card wallet), της ανάπτυξης των «πολυμορφικών» prepaid καρτών της Τράπεζας Πειραιώς, των ecommerce πληρωμών με την πλατφόρμα “Paycenter” και του POS acquiring. Από τον Μάιο του 2003, ο Κ. Στιβαρός διατέλεσε επικεφαλής διάφορων δραστηριοτήτων στον τομέα Λιανικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς, όπως Self Service Banking, e-Business Development & Retail Sales, Κάρτες, Πληρωμές και Acquiring. Έχει επίσης εργαστεί, μεταξύ άλλων, στην LPS, ΟΤΕ και σε Tech εταιρείες των Η.Π.Α. Αναμένονται σύντομα τα επόμενα επαγγελματικά του βήματα.

Στα «τάρταρα» των ψηφιακών επιδόσεων η Ελλάδα

Οι επιδόσεις μιας σειράς χωρών σε θέματα συνδεσιμότητας, ψηφιακών δεξιοτήτων, ηλεκτρονικού εμπορίου, e-government, τις καθιστούν πρωταθλητές, ενώ, στον αντίποδα, μια μερίδα κρατών παραμένει στους ουραγούς της Ένωσης. Σύμφωνα με την αξιολόγηση, η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Μάλτα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης όσον αφορά των πρόσβαση των νοικοκυριών σε γρήγορο internet (ταχύτητες τουλάχιστον 30 Mbps), ενώ η Ελλάδα, η Κροατία, η Ιταλία και η Κύπρος είναι οι χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις στον τομέα αυτό.

Παρόμοιες ανισότητες εμφανίζονται και μεταξύ διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών εντός του ίδιου κράτους, με τις αγροτικές και ορεινές περιοχές να αντιμετωπίζουν εμφανές ψηφιακό έλλειμμα σε σχέση με τα αστικά κέντρα. Για παράδειγμα, ενώ η ευρυζωνική κάλυψη αγγίζει ποσοστιαία το 71% των ευρωπαϊκών νοικοκυριών, στις αγροτικές περιοχές το ποσοστό αυτό μόλις που φτάνει το 28%.

Χώρες, όπως η Μάλτα, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Λιθουανία έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στην κάλυψη των αγροτικών περιοχών με NGA δίκτυα (95%), όταν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γαλλία κινούνται κάτω από το 50%. Η έκθεση του στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στα στοιχεία του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index – DESI για το 2016). Σύμφωνα με το DESI, η Ελλάδα παραμένει και το 2016 – όπως και το 2015 – στην 26η θέση μεταξύ των 28 χωρών μελών με συνολική βαθμολογία 0,37.