Στα 213,6 εκατ. οι παραγγελίες wearables το 2020

Όπως αναφέρουν αναλυτές της IDC, αντίθετα με τα smartphones που ενσωματώνουν πολλαπλές τεχνολογίες σε μία συσκευή, η αγορά των wearables είναι μία «συλλογή» διαφορετικών συσκευών. Τα ρολόγια και τα wristbands θα συνεχίσουν να είναι δημοφιλή, ωστόσο η αγορά θα επωφεληθεί και από την εμφάνιση επιπλέον τύπων «συσκευών», όπως ενδύματα και οπτικά, που θα παρέχουν νέες δυνατότητες στους καταναλωτές. Δύο ακόμη σημαντικοί παράγοντες που θα επηρεάσουν την αγορά είναι η cellular συνδεσιμότητα και εφαρμογές.

Το πρώτο ουσιαστικά «απελευθερώνει» τη συσκευή wearable από την «σύνδεση» με ένα smartphone, ενώ δίνει τη δυνατότητα να μεταδίδει και να λαμβάνει δεδομένα. Τέλος, οι εφαρμογές αυξάνουν την αξία και τη χρήση των wearables, καθώς οι χρήστες ζητούν πλέον περισσότερα πέρα από τα στοιχεία για την υγεία και την ευεξία τους, όπως εφαρμογές για τις ειδήσεις, τον καιρό, τα κοινωνικά δίκτυα, καθώς και εφαρμογές Internet of Things. Οι εφαρμογές σε συνδυασμό με την cellular συνδεσιμότητα, θα προσφέρουν στο χρήστη τη δυνατότητα να μην χρησιμοποιούν πλέον το smartphone τους.

Στο cloud σχεδόν 1/3 των χρηματοπιστωτικών οργανισμών μέσα σε 3 χρόνια

Όλο και περισσότερο οι τράπεζες δέχονται έντονες πιέσεις για μείωση δαπανών και αύξηση της ευελιξίας στα περιβάλλοντα IT. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί είναι «υπεύθυνοι» για το 1/4 των δαπανών IT παγκοσμίως, με μέρος αυτών των δαπανών σύντομα να μεταβιβάζεται στο cloud. «Στελέχη IT ορισμένων τραπεζών δηλώνουν ότι μπορεί από μηδενική χρήση του cloud ή του μοντέλου IaaS σήμερα να βρεθούν στο 20-30% μέσα σε 3 χρόνια», δήλωσαν οι ερευνητές της DB, Karl Keristead και Ross Sandler.

Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί δεν αναγνωρίζουν την απάτη

Το 50% των χρηματοπιστωτικών οργανισμών πιστεύουν ότι η οικονομική απάτη έχει αυξηθεί, ενώ το 41% προχώρησε στην εφαρμογή in-house λύσης κυβερνοασφάλειας, ενώ το 45% βασίζεται σε third-party λύσεις ασφαλείας. Επίσης, το 46% έχουν εφαρμόσει μερικών λύση έναντι της οικονομικής απάτης ή δεν έχουν υιοθετήσει καμία λύση. Όσον αφορά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, μόνο το 57% διαθέτει λύσει ασφαλείας αποκλειστικά για την αποφυγή οικονομικής απάτης. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι σχεδόν οι μισοί οργανισμοί που πρωτίστως ασχολούνται με ηλεκτρονικές πληρωμές χρησιμοποιούν μη-εξειδικευμένες λύσεις. Αυτές συχνά δεν είναι τόσο αξιόπιστες έναντι της απάτης και τείνουν να εμφανίζουν μεγάλο ποσοστό “false positives” και για τον λόγο αυτό οι οργανισμοί δεν μπορούν να διακρίνουν την επίθεση από την φυσιολογική δραστηριότητα ενός πελάτη.

Αυξάνεται συνεχώς το κόστος των ψηφιακών κινδύνων για τις επιχειρήσεις

Σύμφωνα με έρευνα του Ponemon Institute και της IBM, το μέσο κόστος ενός data breach ανέρχεται στα 4 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 23%, σε σχέση με το 2013. Σε όρους απόλυτων αριθμών, τα συμβάντα ψηφιακής ασφάλειας έχουν αυξηθεί κατά 64% στο διάστημα 2014-2015. Ειδικότερα οι DNS (Domain Name System) επιθέσεις στοιχίζουν έως και 1 εκατ. δολάρια στις επιχειρήσεις, όπως φανερώνει η πρώτη διεθνής DNS Security Survey της εταιρείας EfficientIP και μολονότι το 79% των security officers γνωρίζει τα ρίσκα που απορρέουν από τις DNS επιθέσεις, μόνο το 59% αυτών έχει εφαρμόσει κάποιο μέτρο προστασίας απέναντι σε αυτές. Παρόμοια εικόνα φανερώνει και η προαναφερθείσα έρευνα της IBM, καθώς το 70% των security officers στις Η.Π.Α. δεν έχει κάποιο σχέδιο αντίδρασης σε data breach, μολονότι η ενέργεια αυτή μπορεί να μειώσει το κόστος της επίθεσης κατά 10%.

Επέκταση στρατηγικής συνεργασίας Unisys-Microsoft

Συγκεκριμένα, η Unisys θα διαθέτει τη λύση Unisys Stealth (cloud) for Azure ώστε να παρέχει απρόσκοπτα την κορυφαία ασφάλεια μικρο-τμηματοποίησης Stealth από μεγάλες επιχειρήσεις πελατών στο Azure, μια κορυφαία πλατφόρμα cloud που χρησιμοποιείται από το 85% της λίστας των εταιρειών του Fortune 500 σε 140 χώρες. Σημειώνεται ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς cloud ασφάλειας αναμένεται να διαμορφωθεί στα επίπεδα των 8,71 δις. δολ. το 2019, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας Markets and Markets.

Η Google στρέφεται στην τεχνολογία για επιχειρήσεις

Ένα από τα νέα προϊόντα, το Google Springboard, αποτελεί μια υπηρεσία cloud την οποία οι επιχειρήσεις θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να αναζητήσουν συγκεκριμένες πληροφορίες και έγγραφα τα οποία οι υπάλληλοί τους αποθηκεύουν σε λύσεις Google Apps , όπως λ.χ. Gmail, Calendar, Docs, Drives, Contacts. Επιπροσθέτως, η Google αναμένεται να λανσάρει μια καινούρια έκδοση του Google Sites, μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν εσωτερικά websites στα οποία μόνο οι εργαζόμενοί τους θα έχουν πρόσβαση.

Ο Ashok Vemuri νέος Διευθύνων Σύμβουλος της BPO

Ο Vemuri θα ενταχθεί στο δυναμικό της Xerox την 1η Ιουλίου και θα αναλάβει τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου της Xerox Business Services, LLC καθώς και του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου της Xerox Corporation μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός. Ο Vemuri κατείχε τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της IGATE Corporation από το Σεπτέμβριο του 2013 έως τον Οκτώβριο του 2015. Από τη θέση αυτή κατάφερε να μετατρέψει τις δραστηριότητες της εταιρείας, τη go-to-market στρατηγική και τον ισολογισμό πετυχαίνοντας τελικά μια εξαιρετικά επιτυχημένη στρατηγική πώληση της εταιρείας στην Capgemini. Η εταιρεία BPO θα αποτελεί ηγέτη στον κλάδο βοηθώντας τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να διαχειρίζονται μεγάλης κλίμακας διαδικασίες συναλλαγών. Με έσοδα περίπου 7 δις. δολ. το 2015 – εκ των οποίων το 90% είναι σε ετήσια βάση – η εταιρεία εστιάζει σε ελκυστικές αγορές που παρουσιάζουν ανάπτυξη συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, εμπορικών και κυβερνητικών υπηρεσιών καθώς και του τομέα υγείας.

Νέα πλατφόρμα fraud analytics από την Accenture

Οι εφαρμογές είναι σχεδιασμένες για τράπεζες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, κυβερνητικούς οργανισμούς και βιομηχανίες και αναπτύχθηκαν από το Accenture Analytics Innovation Center στο Δουβλίνου, το οποίο εξειδικεύεται σε predictive analytics για fraud και non-compliance. Οι νέες εφαρμογές συμπληρώνουν το υφιστάμενο portfolio fraud analytics εφαρμογών της Accenture για ασφαλιστικές εταιρείες, retailers, εταιρείες ενέργειας και credit collection.

Τους στόχους και τον απολογισμό έτους παρουσίασε η ΑΔΑΕ

Η νέα διοίκηση της ΑΔΕΑ, η οποία πήρε τα ηνία της Αρχής προ τριών μηνών, αναφέρθηκε στους στόχους και τις προτεραιότητες για το 2016, ορίζοντας το πλαίσιο δράσεων για τους επόμενους μήνες. Ο Χρήστος Ζαμπίρας αναφέρθηκε στη σημασία που έχει η ασφάλεια των επικοινωνιών και των προσωπικών δεδομένων για τους πολίτες σήμερα, με την προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών να συνεχίζει να αποτελεί μείζον θέμα στην ευρωπαϊκή ατζέντα, όπως φαίνεται και από τη διαβούλευση της σχετικής οδηγίες που είναι γνωστή και ως eprivacy. Παράλληλα, ο πρόεδρος της Αρχής παρουσίασε τις δράσεις της, όπως και στην πορεία υλοποίηση του έργου της. Τέλος, για να υποστηρίξει το μεγάλο όγκο του έργου, η Ολομέλεια της Αρχής προτίθεται να προβεί στην ενίσχυση του προσωπικού της ΑΔΑΕ, αξιοποιώντας τη δυνατότητα μετατάξεων και στην ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής με την αναζήτηση κονδυλίων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

GDPR: Μια νέα θεώρηση για τη διαχείριση δεδομένων

Υπό ένα άλλο πρίσμα όμως, το GDPR εισάγει μια νέα νοοτροπία data management, η οποία μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη. «Το νέο ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις επιχειρήσεις, επιβάλλοντας σημαντικότερες υποχρεώσεις κανονιστικής συμμόρφωσης προς αυτές, και επιφέρει την εφαρμογή σημαντικά πιο αυστηρών ποινών για τους οργανισμούς που θα παραβιάσουν τις κοινοτικές οδηγίες», σχολιάζει ο Παναγιώτης Καλαντζής, Επικεφαλής του τομέα Information Security, Governance, Risk & Compliance της Syntax και ομιλητής στο Data Privacy & Protection Conference. Ο ίδιος ωστόσο δεν παραλείπει να υπογραμμίσει ότι «εκτός από το αναμφισβήτητο βάρος που επιφέρει, μπορεί να δώσει στους οργανισμούς που θα εφαρμόσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο προστατευτικών μέτρων και πολιτικών όχι μόνο ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όρους consumer trust και reputation, αλλά και την δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τους πελάτες τους και να δημιουργήσουν αντίστοιχα επιχειρηματικές ευκαιρίες» .

Η θεμελιώδης σημασία του Data Accountability
Υπό το πρίσμα του νέου κανονισμού, ένα σημαντικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να έχουν λύση οι οργανισμοί είναι «Ποιος είναι υπεύθυνος για τα δεδομένα στον οργανισμό». Η Aurelie Pols, μία από τις πρωτοπόρους που έφερε το θέμα της ιδιωτικότητας των δεδομένων στο επίκεντρο του διαλόγου, στην Ευρώπη τονίζει ότι η αποσαφήνιση του data accountability αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων ψηφιακής ασφάλειας. «Η ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά και νοοτροπία αναφορικά με τη διαχείριση των δεδομένων έχει τις ρίζες της στην ιδέα ότι οι οργανισμοί είναι υπεύθυνοι για τα δεδομένα τους, ως data controllers».

Σύμφωνα με την Aurelie Pols, για να εδραιώσουν καθεστώς data accountability, οι οργανισμοί θα πρέπει να:
• Καταγράψουν το context χρήσης δεδομένων στον οργανισμό
• Κατανοήσουν τη φύση των δεδομένων που διαχειρίζονται
• Καταγράψουν τα μέτρα ασφάλειας που εφαρμόζουν, μέσα από τη διενέργεια risk assessments

«Είναι σημαντικό για τους οργανισμούς να αποσαφηνίσουν πλήρως και να κατανοήσουν τι ακριβώς σημαίνει Personally Identifiable Information (PII), Προσωπικά Δεδομένα, Ευαίσθητα Δεδομένα και Ψευδώνυμα Δεδομένα», συμπληρώνει η ίδια. «Η έννοια του data accountability θέτει ως προαπαιτούμενο την κατανόηση των κινδύνων που απορρέουν από την ολοένα αυξανόμενη χρήση των δεδομένων. Τα risk assessments θα πρέπει να υποστηρίζονται από Privacy Impact Assessments, ιδιαίτερα για τα νέα προϊόντα στην αγορά analytics, ώστε να καλύπτονται οι απαιτήσεις του νομικού πλαισίου και της ψηφιακής ασφάλειας. Η προσέγγιση αυτή απαιτεί εκπαίδευση των στελεχών και συνεργασία ανάμεσα στις ομάδες analytics, security και τους ανθρώπους του business», επισημαίνει η Aurelie Pols, η οποία είναι keynote speaker στο Data Privacy & Protection Conference. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 23 Ιουνίου, στο αμφιθέατρο Maroussi Plaza.