IDC: Σημάδια σταθεροποίησης στην ΕΜΕΑ αγορά external storage systems το β’ τρίμηνο

Συγκεκριμένα, τα έσοδα υποχώρησαν κατά 2,9% (σε δολάρια) ή 0,1% (σε ευρώ) στην περιοχή ΕΜΕΑ, με τα All-Flash και Midrange συστήματα να συμβάλουν στην ενίσχυση της εξασθενημένης ζήτησης. Τα All-Flash συστήματα σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη της τάξης του 53,1%, συνεισφέροντας σχεδόν στο ένα τέταρτο του συνολικού τζίρου. Μια μικρή υποχώρηση (-3%) κατέγραψαν τα Hybrid-Array συστήματα, με την τάση για τα συστήματα με σκληρούς δίσκους (HDD Only) να παραμένει ισχυρά καθοδική (-26%).

Τα ηνία της αγοράς ΕΜΕΑ συνεχίζει να κρατά η Dell, παρά τις απώλειες της (-20%) σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο και τη συρρίκνωση του μεριδίου της από 32,7 σε 26,9%. Αξιοσημείωτη πτώση (σχεδόν 7%) κατέγραψε και η HPE (Hewlett Packard Enterprise) η οποία πλασάρεται στη δεύτερη θέση (με 16,3% μερίδιο αγοράς). Τέλος αξιοσημείωτη είναι η βελτίωση της Netapp (+15,91% σε έσοδα), η οποία αύξησε το μερίδιο από 13,5 σε 16,2%.

Η Data Communication γιόρτασε τα 30 της χρόνια

Στον κήπο του Glyfada Golf Gardens πραγματοποιήθηκε μία ξεχωριστή δεξίωση πλημμυρισμένη με «χρώμα», ήχους και διάθεση  την οποία τίμησαν με την παρουσία τους πλήθος πελατών, συνεργατών και φίλων της εταιρείας και, βέβαια, όλοι οι εργαζόμενοι. Οι οικοδεσπότες της βραδιάς και ιδρυτές της Data Communication, Παναγιώτης Βασιλειάδης και Ζωή Δουζένη, επέλεξαν να προσδώσουν στη βραδιά όχι τον χαρακτήρα μίας τυπικής εταιρικής εκδήλωσης, αλλά να αναδείξουν το πνεύμα συνεργασίας και συντροφικότητας που επικρατεί μέσα στην εταιρεία. Μίλησαν από καρδιάς για την ίδρυση, την πορεία,τα επιτεύγματα και τις όμορφες στιγμές που έζησαν μαζί με τα στελέχη της εταιρίας,  τους συνεργάτες και τους πελάτες της όλα αυτά τα χρόνια.

The Data Conference: Νέες τεχνολογίες, διαχρονικές ανησυχίες για την ανάλυση δεδομένων

Ωστόσο, όσο η τεχνολογία πραγματοποιεί άλματα, τόσο πιο έντονα αναδεικνύεται η ανάγκη για ποιοτικά και «καθαρά» δεδομένα, αλλά και για υπεύθυνες στρατηγικές ανάλυσης αυτών. Ακόμα και αν έννοιες όπως το “Big Data” τείνουν να ακούγονται πλέον ως buzzwords, παρατηρώντας την εκθετική μορφή και την disruptive φύση των τεχνολογικών αλλαγών γύρω μας συνειδητοποιούμε πως  τα δεδομένα σίγουρα παίζουν και θα παίξουν κομβικό ρόλο. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να ενσωματώσουν καινούργιες τεχνολογίες από τους τομείς του AI και του IoT.

Υψίστης σημασίας παραμένει το θέμα της ποιότητας των δεδομένων καθώς και η ηθική και έννομη χρήση τους βάση του GDPR. Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα του Συνεδρίου the Data Conference 2017, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza. Η πρώτη ενότητα εστίασε στην εξέλιξη των τεχνολογιών ανάλυσης δεδομένων με πλούσιες τεχνικές αναφορές, μελετώντας τις αλλαγές που έχουν έρθει στην εποχή των Big Data, τη λογική του Deep Learning καθώς επίσης και τις δυνατότητες των Fast Data.

Συγχρόνως,  αυτή η εξέλιξη, όπως επίσης και οι μελλοντικές προοπτικές, μελετήθηκαν μέσα από το πρίσμα της ισορροπημένης σχέσης τον ανθρώπων με την εκθετικά εξελισσόμενη τεχνολογία, ιδίως μέσω της δεξιότητας του “technological intuition”.
Στη δεύτερη ενότητα εξετάστηκαν case studies από ποικίλους χώρους, τα οποία ανάδειξαν την πρακτική εφαρμογή των εξελιγμένων τεχνολογιών ανάλυσης δεδομένων στις επιχειρήσεις. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα υλοποίησης Big Data έργων σε ετερόκλητους κλάδους, από το χώρο της τέχνης, όπου η γκαλερί Tate έκανε τα πρώτα βήματα στην data στρατηγική της,  μέχρι την OTEGlobe που μας περιέγραψε την εμπειρία της από την διαχείριση και ανάπτυξη ενός συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας όπως είναι το Tableau 10 της Sarosis.

Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών εστίασε το case study της ΕΥ, όπου μελετώντας τα patterns των χρηστών αναγνωρίζουν τις ανάγκες τους και σε πραγματικό χρόνο και τους παρέχουν τις κατάλληλες λύσεις, ενώ το case study της Satori Analytics ανέδειξε μοντέλα για churn prediction, με 89% βαθμό βεβαιότητας. Τέλος, ο Κώστας Περήφανος μας περιέγραψε πως οι machine learning τεχνολογίες συμβάλλουν στο supply chain optimization, αλλά και στη βελτίωση του bottom line στο retail.

Στην τρίτη ενότητα του συνεδρίου τέθηκε το θέμα της επίδρασης του GDPR στις τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων, αλλά και την ηθική διάσταση που καλούνται να εισάγουν πλέον οι data scientists στη δουλειά τους, προκειμένου να προασπίσουν την ιδιωτικότητα των πολιτών. «Τα υψηλά πρόστιμα που επισείει το GDPR δεν επιτρέπουν στους αναλυτές να θεωρούν ότι η προστασία των δεδομένων δεν τους αφορά» τόνισε η ειδική σε θέματα data privacy Aurelie Pols στο πλαίσιο της παρουσάισής της, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το case study της Interamerican, για την «ορθή» χρήση προσωπικών δεδομένων στις διαδικασίες profiling και ανάλυσης αυτών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία της Martha Rehnberg, ιδρύτριας της συμβουλευτικής εταιρείας DareDisrupt και του Blockchain Labs for Open Collaboration στην Κοπεγχάγη, η οποία χαρακτηρίζει τον εαυτό της ως technology optimist. Η M. Rehnberg ανέλυσε με παραδείγματα την εκθετική εξέλιξη της τεχνολογίας, με παραδείγματα από το AI και το IoT μέχρι το 3D printing και την ρομποτική, καθώς και τις ευκαιρίες που αναδύονται.

Στο ίδιο πνεύμα η ομιλία του Pieter den Hamer επικεφαλή των Big Data & Analytics έργων στην ολλανδική εταιρεία ενέργειας Alliander και ερευνητή στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης, ανέλυσε τα 7 key challenges καθώς και τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να αξιοποιήσουν τις καινούργιες τεχνολογίες που προαναφέρθηκαν, όπως επίσης και το γεγονός ότι η ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι, για την ώρα, αναντικατάστατη οπότε και πολύτιμη.

Εκτός από διεθνείς experts και case studies από την ελληνική αγορά, το συνέδριο φιλοξένησε τις απόψεις ανθρώπων από το ακαδημαϊκό περιβάλλον, και συγκεκριμένα του Δαμιανού Χατζηαντωνίου, Director του Msc. in Business Ana;ytics του ΟΠΑ αλλά και του βραβευμένου ερευνητή στο University of Toronto Δημήτρη Βλήτα.

Συνεργασία της SAP με το ERCIS

Το «μοντέλο ωρίμανσης» βοηθά τις εταιρείες να προετοιμαστούν για το ψηφιακό μέλλον βοηθώντας τις να καθορίσουν τη στρατηγική ανάπτυξης δεξιοτήτων τους και ενισχύοντας ένα περιβάλλον μάθησης, παράγοντες εξίσου σημαντικοί για την ανάπτυξη. Το μοντέλο βασίζεται σε μια έρευνα με τη συμμετοχή 116 στελεχών – υπεύθυνων λήψης αποφάσεων από 18 χώρες, καθώς και μια σειρά από διεξοδικές συνεντεύξεις με 24 παγκόσμιες εταιρείες. Δημιουργήθηκε, δε, για να βοηθήσει το 64% των εταιρειών, το προσωπικό των οποίων δε διαθέτει  τις απαραίτητες δεξιότητες για την πορεία προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, σύμφωνα με έρευνα του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου.

Χρησιμοποιώντας παραδείγματα και βέλτιστες πρακτικές πολλών εταιριών, το μοντέλο περιγράφει τα στάδια ανάπτυξης αποτελεσματικών δεξιοτήτων βασισμένα στη διαχείριση του ψηφιακού μετασχηματισμού, τον οργανισμό και την εταιρική κουλτούρα. Υπογραμμίζει, επίσης, τέσσερις παράγοντες που απαιτούνται για να υποστηρίξουν αυτήν την πρόοδο: τη διαχείριση δεξιοτήτων, την εμπειρία μάθησης, την ικανότητα και τη μέτρηση της μάθησης.

Η Premier Capital, licencee της McDonald’s, επενδύει 10 εκατ. ευρώ σε καινοτομία

Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, θα έχουν επενδυθεί περισσότερα από 4,5 εκατ. ευρώ στην εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας σε 50 εστιατόρια, υφιστάμενα και νέα, στην Ελλάδα, τις Βαλτικές χώρες (Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία), τη Μάλτα και τη Ρουμανία. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα συνδέει άμεσα τα ψηφιακά συστήματα αυτόματης συναλλαγής (kiosks) που βρίσκονται στο lobby του εστιατορίου, με νέες διαδικασίες προετοιμασίας γευμάτων στην κουζίνα. Τα γεύματα ετοιμάζονται από το προσωπικό σύμφωνα με τις παραγγελίες που δέχονται μέσω των kiosks που βρίσκονται στο lobby του εστιατορίου. Με τον τρόπο αυτό η εξυπηρέτηση του πελάτη γίνεται πιο αποτελεσματική.

Επιπλέον, η Premier Capital ακολουθεί τη στρατηγική της McDonald’s Corporation για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της ψηφιακά, ιδιαίτερα στα κινητά τηλέφωνα (mobile). Το McDonald’s mobile app λειτουργεί από την Premier Capital στην Ελλάδα, τις Βαλτικές χώρες και τη Ρουμανία, και θα εισαχθεί στη Μάλτα το 2018. Μέχρι τώρα οι επενδύσεις προς την κατεύθυνση αυτή ανέρχονται περίπου σε 400.000 ευρώ και συνεχίζονται με αναβαθμίσεις και επεκτάσεις. Το mobile App περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εύρεση εστιατορίων, ενημέρωση και πληροφορίες μενού και προσφορές. Εκτός των συνεχών αναβαθμίσεων, οι μελλοντικές εκδόσεις ενδέχεται να περιλαμβάνουν επιπλέον λειτουργίες όπως mobile orders (παραγγελίες μέσω κινητού) με τη χρήση της υπηρεσίας Drive Thru, καθώς και τη δυνατότητα mobile payment (πληρωμές μέσω κινητού).

Ολοκληρώθηκε η ψηφιοποίηση των περιοδικών της Ελληνικής Αστυνομίας

Το έργο ανέλαβε και ολοκλήρωσε η ανάδοχος εταιρεία « MainSys », η οποία έχει αναλάβει και την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση της βάσης δεδομένων και της ιστοσελίδας για 5 έτη καθώς και την υποχρέωση ψηφιοποίησης, αρχειοθέτησης και ανάρτησης στην ιστοσελίδα κάθε νέου υλικού της «Αστυνομικής Ανασκόπησης» για το ίδιο χρονικό διάστημα. Επίσης θα εκπαιδεύσει το προσωπικό που διαχειρίζεται τη βάση δεδομένων και την ιστοσελίδα για όσο χρόνο κριθεί απαραίτητο.

Σήμερα, (21 Σεπτεμβρίου 2017), στην αίθουσα «Π. Μπακογιάννης» του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του έργου, παρουσία τ ου Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Τάξης Δημήτρη Αναγνωστάκη, του Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών Τζανέτου Φιλιππάκου και του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγου Κωνσταντίνου Τσουβάλα.

Microsoft, Facebook και Telxius καταπόντισαν υπερατλαντικό υποθαλάσσιο καλώδιο των 160Terabits/sec

Το Μarea (παλίρροια στα ισπανικά), όπως έχει ονομαστεί το υποθαλάσσιο καλώδιο, έχει μήκος περίπου 6.600 χιλιόμετρα και θα υποστηρίζει την αναμετάδοση δεδομένων στα 160Terabits/sec, αποτελώντας το ταχύτερο του είδους – επιτρέπει το ταυτόχρονο streaming έως 71 εκατ. βίντεο HD.Η καταπόντιση του Marea ξεκίνησε τον Αύγουστο 2016, ενώ εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά στις αρχές του 2018.

Η iteam technology συμμετέχει στο World Routes 2017

To World Routes αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις του aviation industry, η οποία χαρακτηρίζεται από τις αλλεπάλληλες συναντήσεις μεταξύ αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών, με απώτερο στόχο το κλείσιμο συμφωνιών για την υλοποίηση περισσότερων δρομολογίων. Στο περίπτερό της στο World Routes 2017, η iteam παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, το syndesis, μια λύση για codeshare management, η οποία αυτοματοποιεί και βελτιστοποιεί την πολύπλοκη διαδικασία ορισμού κωδικών πτήσεων ανάμεσα σε συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες.

Αυτή η λύση χρησιμοποιείται ήδη από την Aegean και την Olympic Αir και η iteam φιλοδοξεί μέσω της παρουσίας της στην έκθεση να την προωθήσει και σε άλλες αεροπορικές εταιρείες στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά. H iteam επενδύει στρατηγικά στη δημιουργία aviation software και στους πελάτες της ήδη περιλαμβάνεται τόσο η Fraport Greece όσο και ο ΔΑΑ (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών). Στο πλαίσιο αυτό έχει δημιουργήσει ένα νέο brand, το aviBright, «το νέο business unit της iteam που ασχολείται αποκλειστικά με το aviation software και το οποίο λανσάραμε για πρώτη φορά στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο Routes Europe 2017» δηλώνει στο NetFAX, ο Άγγελος Αστρεινίδης, Managing Director της iteam.

«Αποτελεί τιμή για εμάς να βρισκόμαστε ανάμεσα στα μεγαθήρια της συγκεκριμένης αγοράς, ανάμεσα σε όλα τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες του κόσμου. Έχουμε κάνει ήδη σημαντικές συναντήσεις που θα μας βοηθήσουν να προωθήσουμε τις λύσεις μας στο εξωτερικό» καταλήγει ο Α. Αστρεινίδης, αποτυπώνοντας στο NetFAX τις εντυπώσεις του από την πρώτη συμμετοχή της εταιρείας σε μια εκδήλωση αυτής της εμβέλειας.