Συνολικά πουλήθηκαν 67,2 εκατ. PCs, υποχωρώντας ελαφρώς κατά 0,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο (3Q16). Ως κυριότερη αιτία για τη σταθερότητα της αγοράς η IDC αναφέρει την υψηλή ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές, όπως και τις εκτενείς «Back-to-School» διαφημιστικές ενέργειες των μεγάλων κατασκευαστών PCs. Η HP αναδεικνύεται, με 15,295 εκατ. τεμάχια (+6% αύξηση σε σχέση με πέρσι), ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής PCs παγκοσμίως. Στις επόμενες θέσεις ακολουθούν οι Lenovo (14,505 εκατ. τεμάχια), η Dell (10,836 εκατ. τεμάχια), η Apple (4,901 εκατ.) και η Asus (4,189 εκατ. και σημαντική πτώση σε σχέση με πέρσι).
Issue: NF 3793
Η Propulsion Analytics υποστηρίζει την πρωτοβουλία “Be Cyber Aware at Sea”
Η καμπάνια “Be Cyber Aware At Sea” ενθαρρύνει την ανταλλαγή ερευνητικών δεδομένων, δίνει κατευθυντήριες γραμμές για βέλτιστες πρακτικές στο κυβερνοχώρο και προσφέρει ενημέρωση ώστε να βοηθήσει όλα τα ενδιαφερόμενα μέλη να κατανοήσουν τις προκλήσεις που φέρνει η ψηφιακή εποχή στις ναυτιλιακές και υπεράκτιες επιχειρήσεις. Η ευαισθητοποίηση απέναντι στις κυβερνοαπειλές και η εκπαίδευση αποτελούν, άλλωστε, τα πρώτα βήματα για ένα ασφαλέστερο μέλλον στη θάλασσα.
The State of the CIO in Greece 2017
Αρκετά μεγάλη ήταν η συμμετοχή των Ελλήνων Διευθυντών Πληροφορικής στην έρευνα “The State of the CIO in Greece 2017”, καθώς στο σχετικό ερωτηματολόγιο απάντησαν 202 Έλληνες CIOs. Το πρώτο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι στη χώρα μας εξακολουθεί να κυριαρχεί το ανδρικό φύλο ανάμεσα στα διευθυντικά στελέχη Πληροφορικής, καθώς το 92% των συμμετεχόντων ήταν άνδρες και μόλις 8% γυναίκες.
Επίσης, το 88% όσων έλαβαν μέρος στην έρευνα εργάζονται σε μεγάλες, για τη χώρα μας, επιχειρήσεις (πάνω από 50 υπαλλήλους), 91% διαθέτει μεσαία διευθυντική ή υψηλή διευθυντική θέση, το 50% αναφέρεται στο CEO, το 69% των συμμετεχόντων έχουν κλείσει πάνω από 6 χρόνια στην εταιρεία που εργάζονται, ενώ το 50% θεωρεί ότι έχει βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της εταιρείας τους, με το 54% να δηλώνουν ότι περιμένουν περαιτέρω βελτίωση τον επόμενο χρόνο.
Ο ρόλος του ΙΤ στην εταιρεία
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει ότι ο ρόλος του ΙΤ στην εταιρεία έχει γίνει περισσότερο σημαντικός (έναντι 49% το 2016 και 58% το 2015), με το ποσοστό αυτών που θεωρούν το ρόλο του ΙΤ λιγότερο σημαντικό να περιορίζεται στο 2% (όπως και τις δύο προηγούμενες χρονιές). Όσον αφορά το πώς βλέπουν οι υπεύθυνοι των άλλων τμημάτων της εταιρείας το ρόλο του ΙΤ, παρατηρούμε ότι υπάρχει μια τάση ενίσχυσης της αναγνώρισης του ως επιχειρηματικό συνεργάτη (42% έναντι 40% και 39% το 2015 και 2016), με μια παράλληλη υποχώρηση της θεώρησής του ως πάροχο υπηρεσιών ΙΤ μόνο (43% έναντι 48% και 47% το 2015 και το 2016 αντίστοιχα). Παράλληλα υποχωρεί και η αντίληψη ότι το ΙΤ αποτελεί κέντρο κόστους για την εταιρεία (5% έναντι 8% και 6% το 2015 και το 2016 αντίστοιχα).
Το budget της εταιρείας για ΙΤ projects
Όσον αφορά το ποσοστό του συνολικού ετήσιου budget της εταιρείας που διοχετεύεται σε IT projects, παρατηρείται ότι αυτό έχει αυξηθεί σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, καθώς καταγράφεται μια σαφής αύξηση των μεγάλων ποσοστών (για παράδειγμα 10% θεωρούν ότι αυτό υπερβαίνει το 20% σε σχέση με 5% το 2015).Οι περιοχές στις οποίες διοχετεύεται κυρίως το ΙΤ budget είναι οι υποδομές (65%, με μικρή υποχώρηση σε σχέση με τις δύο προηγούμενες χρονιές), ασφάλεια (41%, αισθητή αύξηση σε σχέση με το 2015 και το 2016), ενώ έπεσαν αισθητά οι επενδύσεις (22%) στην επικοινωνία & συνεργασία με τον τελικό χρήστη.
Τέλος το 34% θεωρούν ότι το budget που διαθέτει η εταιρεία τους για τα IT projects θα αυξηθεί στους 12 επόμενους μήνες, ενώ ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη διαμόρφωση του ΙΤ budget για την επόμενη χρονιά είναι η συμμόρφωση με τους κανονισμούς (40%) και ακολουθούν η άμεση/ευέλικτη αντίδραση του ΙΤ στις επιχειρηματικές απαιτήσεις (37%), η εξοικονόμηση κόστους (35%) και η καινοτομία (33%). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι όταν οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να καταγράψουν τους κύριους τομείς επένδυσης του ΙΤ budget τα τρία επόμενα χρόνια, έδωσαν προτεραιότητα στην ασφάλεια (50%) και στην καινοτομία (48%).
Επιπλέον, οι πιο σημαντικοί παράγοντες όσον αφορά τη διαμόρφωση των προτεραιοτήτων & επενδύσεων της Διεύθυνση Πληροφορικής είναι οι νέες τεχνολογίες (59%), η επέκταση της επιχείρησης (36%) και η αλλαγή στους κανονισμούς (27%, με ανοδική τάση). Η έρευνα έριξε φώς και στο μείζον πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, με το 37% των επιχειρήσεων να επισημαίνουν την έλλειψη δεξιοτήτων στο τομέα των Data/Bi/Analytics και το 31% στο Security/Risk Management.
Επαγγελματική εξέλιξη
Τέλος, στο ερώτημα που έγινε στους Έλληνες Διευθυντές Πληροφορικής σχετικά με το πώς πιστεύουν ότι θα εξελιχθεί η προσωπική τους καριέρα μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια, σχεδόν ένας στους τρεις (37%) ανέφεραν ότι βλέπουν περισσότερο λειτουργική την εξέλιξη της καριέρας τους, με παροχή υπηρεσιών ΙΤ εσωτερικά στην εταιρεία, 16% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι προβλέπουν ότι θα ασκήσουν ενός ρόλο συμβούλου, 8% εκτιμά ότι θα ασκήσει ένα περισσότερο digital strategist ρόλο και 9% ανέφερε ότι αναμένει ένα ρόλο περισσότερο επικεντρωμένο στην επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων.
Συμπεράσματα
“Ο ρόλος του ΙΤ σε μια εταιρεία συνεχώς αναβαθμίζεται και τα διευθυντικά στελέχη του ΙΤ δεν θεωρούνται σήμερα μόνο ως πάροχοι υπηρεσιών Πληροφορικής, αλλά και ως επιχειρηματικοί συνεργάτες (κάτι που είναι πιο έντονο στις μεγάλες, μεσαίες και πολυεθνικές επιχειρήσεις και λιγότερο στις μικρομεσαίες)” δηλώνει στο NetFAX ο Ηλίας Σκορδάς, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας. Σε αυτό συμβάλουν καθοριστικά, πλέον, οι σημαντικές προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις σήμερα, όπως είναι οι κανονισμοί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR). Αυτό εξηγεί γιατί το IT Security αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τις εταιρείες. Συνοψίζοντας, όπως κατέδειξε η έρευνα:
• Καταγράφεται μια σταθερά βελτιούμενη οικονομική κατάσταση των εταιρειών, ιδίως των ‘μεγάλων’ και ακόμη καλύτερες προσδοκίες για την επόμενη χρονιά, ιδίως για τις ‘ελληνικές’ εταιρείες.
• Ο ρόλος του ΙΤ γίνεται πολύ περισσότερο σημαντικός σήμερα, καθώς εκλαμβάνεται όχι μόνο ως ‘πάροχος ΙΤ υπηρεσιών’ αλλά και ως ‘επιχειρηματικός συνεργάτης’, ιδίως στις ‘μεγάλες’ εταιρείες.
• Σταθερά ‘έως 9%’ του συνολικού budget επενδύεται σε ΙΤ projects, κυρίως στις ‘υποδομές της εταιρείας’, αλλά και στην σταθερά ανερχόμενη ‘ασφάλεια’.
• Η ‘συμμόρφωση με τους κανονισμούς’ αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση του ΙΤ budget, με σημαντική άνοδο από το 2016. Ακολουθούν η ‘άμεση αντίδραση του ΙΤ στις επιχειρηματικές απαιτήσεις’, η ‘εξοικονόμηση κόστους’ και η ‘καινοτομία’.
• Η ‘ασφάλεια’ είναι ο σημαντικότερος τομέας επένδυσης του ΙΤ budget στα επόμενα χρόνια, με σημαντική άνοδο το 2017, ακολουθούμενη από την ‘καινοτομία’.
• Οι πιο σημαντικοί παράγοντες στην διαμόρφωση των ΙΤ προτεραιοτήτων & επενδύσεων είναι οι ‘νέες τεχνολογίες’, ‘επέκταση της επιχείρησης’ και ‘αλλαγή στους κανονισμούς’, η οποία εμφανίζει σημαντική άνοδο το 2017.
• ‘Compliance/ GDPR’, ‘Security/ Risk Management’ και ‘Digital Transformation’ αποτελούν τις πιο σημαντικές περιοχές στην agenda των ΙΤ επενδύσεων που προγραμματίζονται στο άμεσο μέλλον.
Η Αθήνα υποδέχεται το Dell EMC Forum με αντικείμενο τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Το Dell EMC Forum θα δώσει την ευκαιρία στα ανώτερα στελέχη και τους επαγγελματίες Πληροφορικής, να διευρύνουν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες, να χαράξουν την πορεία τους μέσα από τις νέες τεχνολογίες και να ανακαλύψουν νέα καινοτομικά παραδείγματα, υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές για ροές εργασίες, οι οποίες είναι έτοιμες για τις μελλοντικές προκλήσεις. Οι συνεργάτες και οι πελάτες θα έχουν πολλές ευκαιρίες να δικτυωθούν και να συζητήσουν με στελέχη και ειδικούς της Dell EMC.
Η Μαρία Οικονομίδου, Γενική Διευθύντρια της Dell EMC για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, δηλώνει σχετικά με το Dell EMC Forum: «Χαιρόμαστε που το Dell EMC Forum διοργανώνεται και στην Αθήνα,καθώς αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική εκδήλωση, η οποία θα φέρει σε επαφή το πιο ενεργό κομμάτι της Ελληνικής επιχειρηματικότητας σε επίπεδο στελεχών και επαγγελματιών του κλάδου της Πληροφορικής, με τους συνεργάτες, τα στελέχη και τους ειδικούς της Dell EMC. Αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για εποικοδομητική επικοινωνία, ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών, πρακτικών, μεθόδων, προϊόντων, υπηρεσιών και ολοκληρωμένων λύσεων, οι οποίες θα οδηγήσουν σε κοινά επωφελείς συνεργασίες, με ζητούμενο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και παραγωγικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων».
Σημαντική αύξηση πωλήσεων για την SiEBEN το α’ εξάμηνο 2017
Οι πωλήσεις της εταιρείας σημείωσαν αύξηση 37% σε σχέση με τις πωλήσεις του αντίστοιχου εξαμήνου του προηγούμενου έτους, ενώ οι λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας παρέμειναν στα ίδια με το 2016 επίπεδα.
Αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις όλων των τμημάτων της εταιρείας (Business Software, Systems’ Integration, Digital Marketing), αποτέλεσμα του συστηματικότερου τρόπου προσέγγισης των πελατών με σύγχρονα εργαλεία και πρακτικές, των νέων χαρακτηριστικών που έχουν ενσωματωθεί στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία και τη σημαντική επέκταση των εργασιών της εταιρείας σε έργα CRM, Field Sales Automation & Loyalty εντός και εκτός Ελλάδος με αρκετές υλοποιήσεις σε χώρες της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Η εταιρεία ήδη υλοποιεί, έχοντας εξασφαλίσει pre-funding, φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο μετασχηματισμού των προϊόντων της (Pocketbiz & Marera) στη νέα εποχή του cloud, με σκοπό τη σημαντική επέκταση των εργασιών της εταιρείας στο εξωτερικό και τον μετασχηματισμό της σε ένα παγκόσμιο παίκτη στο χώρο του Field Sales Automation και Loyalty στους κλάδους Consumer Goods και Retail. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι η διοίκηση προβλέπει πως αύξηση πωλήσεων θα συνεχιστεί και για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, κάτι που επιβεβαιώνεται έως τώρα με τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, αλλά και μέσα από διάφορες κινήσεις, όπως την επέκτασή της στην Βόρεια Ελλάδα λειτουργώντας με τοπικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη από την 01/10/17.
Συνεργασία της Pure Storage με την PNY Technologies
Η PNY Technologies διανέμει ήδη τα enterprise προϊόντα της Nvidia στην περιοχή ΕΜΕΑ, έχοντας κτίσει ήδη ένα ευρύ δίκτυο, εστιάζοντας σε πελάτες που δραστηριοποιούνται σε εφαρμογές High Performance Computing (όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη, το Deep Learning και επιστημονικές εφαρμογές, όπως η έρευνα DNA). H συνεργασία της Pure Storage με την PNY Technologies θα της επιτρέψει να αξιοποιήσει αυτό το δίκτυο.
Η Regency Entertainment επέλεξε την Data Communication για την υλοποίηση λύσης Microsoft Dynamics NAV – InnovEra
Το έργο αφορά στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος ERP και, ειδικότερα, των υποσυστημάτων οικονομικής διαχείρισης, εμπορικής διαχείρισης, διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας, workflow, καθώς και στη δημιουργία διεπαφών και επικοινωνίας με ετερογενή συστήματα της Regency Entertainment (Opera, OTR, Τράπεζες, Hyperion και Μισθοδοσία).
Συνολικά, το σύστημα θα αποτελέσει τη συνολική λύση επιχειρηματικής πληροφόρησης του ομίλου και θα λειτουργεί ως κύριο εργαλείο υποστήριξης του management reporting του. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, η εξαγωγή πλήθους οικονομικών καταστάσεων επιτυγχάνεται μέσω του functionality που παρέχει το Microsoft Dynamics NAV – InnovEra, τόσο σε εταιρικό όσο και σε ομιλικό επίπεδο, καλύπτοντας τις ανάγκες εναρμόνισής τους με τα Διεθνή και Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα.
Το Randstad IT Challenge για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Αυτή η πρόκληση απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες της Πληροφορικής και φυσικά σε όσους αγαπούν την Πληροφορική και έχουν IT δεξιότητες. Το IT Challenge αποτελείται από τρεις γύρους, ο καθένας από τους οποίους θα είναι διαθέσιμος για μια εβδομάδα. Οι νικητές του διαγωνισμού θα είναι εκείνοι που θα δώσουν τις εξυπνότερες και ταχύτερες λύσεις στις IT ερωτήσεις που θα απαντήσουν. Ποιο θα είναι το βραβείο; Εισιτήρια για αγώνα της Formula 1 και Williams merchandise προϊόντα.
«Μια από τις βασικότερες δεξιότητες ενός επαγγελματία της Πληροφορικής είναι η επίλυση προβλημάτων και αυτό το IT Challenge βασίζεται ακριβώς σε αυτό το problem-solving skill» εξηγεί ο Joost Schriever, υπεύθυνος για την εταιρική σχέση μεταξύ Williams & Randstad Holding. «Η προώθηση της εκπαίδευσης και των ευκαιριών καριέρας στα προφίλ STEM είναι ζωτικής σημασίας σε μια αγορά εργασίας όπου οι τεχνικές δεξιότητες είναι σε μεγάλη ζήτηση. Με τη συγκεκριμένη πρόκληση, ελπίζουμε να προσελκύσουμε περισσότερους επαγγελματίες Πληροφορικής και να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτησή τους στην αγορά εργασίας».
Η Randstad είναι επίσημος συνεργάτης της Williams από το 2006. Η συνεργασία αυτή έχει οδηγήσει σε πολλές εκδηλώσεις και εκτός των αγώνων. Μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες είναι η ακαδημία Randstad Williams, Engineering Academy, η οποία εντάσσει τους κορυφαίους φοιτητές σε ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής μάθησης σε συνδυασμό με την υποστήριξη του Williams mentor και την επαγγελματική καθοδήγηση από τη Randstad. Το IT Challenge είναι η τελευταία πρωτοβουλία που απορρέει από την προαναφερθείσα εταιρική σχέση. Σύντομα στην ιστοσελίδα της εταιρείας (https://www.randstad.gr) θα αναρτηθούν περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό.
Ο Δήμος Μεταμόρφωσης υλοποιεί πληθώρα έργων smart cities
Πρόσφατα βραβεύτηκε στα Best City Awards για το «Κοινωνικό Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα», ήτοι για τη λειτουργία κέντρου τηλε-πρόνοιας με παροχή βοήθειας και υποστήριξης σε πάσχοντα και αδύναμα άτομα. Ως μετεξέλιξη αυτού του συστήματος θεωρείται η συμμετοχή του Δήμου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «ACTIVAGE» του οποίου επίκειται η υλοποίηση με απευθείας χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτή την περίοδο γίνονται διαβουλεύσεις με την ΕΕ για τους τεχνικούς όρους του προγράμματος, η υλοποίηση του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το Νοέμβριο. Το πρόγραμμα θα λειτουργεί αρχικά πιλοτικά (για 1-2 χρόνια) και στη συνέχεια τα αποτελέσματα θα δοθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να αναπτύξει αυτή ακολούθως ένα πανευρωπαϊκό σύστημα τηλειατρικής.
Ο Δήμος Μεταμόρφωσης συμμετέχει ως εταίρος στο ACTIVAGE εκπροσωπώντας τη Νότια Ελλάδα (μαζί με τα Τρίκαλα που εκπροσωπούν την Κεντρική Ελλάδα και το Δήμο Πυλαίας για τη Β. Ελλάδα).
Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες του NetFAX, ο Δήμος υλοποιεί αυτή την περίοδο, σε συνεργασία με την Cosmos Business Systems, ένα σύστημα διακίνησης εγγράφων με ψηφιακή υπογραφή, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το Νοέμβριο – αυτή την περίοδο γίνονται οι δοκιμές.
Σε διαδικασία δοκιμών βρίσκεται και ένα σύστημα ηλεκτρονικής αποθήκευσης, όπου χρησιμοποιείται μια λύση της Uni Systems. Στους επόμενους στόχους της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Δήμου είναι η δημιουργία ενός συστήματος γεωχωρικών πληροφοριών (GIS). Για την προμήθεια αυτού του συστήματος θα τρέξει ένα διαγωνισμός μέσα στο 2017, ώστε να υλοποιηθεί μέσα στο 2018.
Tέλος έχει υλοποιηθεί η παρακολούθηση του στόλου των οχημάτων του Δήμου μέσω συστήματος GPS, ενώ διερευνώνται οι δυνατότητες ‘έξυπνων’ συστημάτων ηλεκτρονικής διαχείρισης απορριμμάτων. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται να μπουν αισθητήρες σε έξυπνους κάδους ώστε μόλις γεμίζουν, σε συνεργασία με το σύστημα GPS του στόλου του Δήμου, να ενημερώνουν τα φορτηγά για να τους παραλαμβάνουν.