Πέντε ελληνικά startups βράβευσε η Heineken

Όσοι βρέθηκαν στο Orange Grove είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια πολύ ζωντανή συζήτηση με θέμα τα «Νέα εργαλεία χρηματοδότησης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας» μεταξύ των Απόστολου Αποστολάκη, συνιδρυτή των Venture Friends και angel investor, Παναγιώτη Σολωμού, συνιδρυτή του Elikonos GP, Σωτήρη Παπαντωνόπουλου – Μαντόπουλου, general partner του UniFund και Σπύρου Αρσένη, συντονιστή του προγράμματος NBG Seeds της Εθνικής Τράπεζας.

Οι συμμετέχοντες συζήτησαν με το κοινό για τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις ευκαιρίες επενδύσεων στο πλαίσιο της επενδυτικής πλατφόρμας του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund), η οποία ξεκινά τη λειτουργία της με κεφάλαια 200 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, 60 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (European Investment Fund/EIF), καθώς και επιπλέον κεφάλαια από διεθνή πιστωτικά ιδρύματα και ιδιώτες επενδυτές. Στα highlight της βραδιάς, η βράβευση των νικητών του επιχειρηματικού διαγωνισμού Heineken Growth Makers, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Orange Grove. Τα startups που βραβεύτηκαν είναι τα εξής: Inagros, Foodakai, A food chronicle, Mermix και Local Panda.

Συνάντηση κορυφής για τους Γενικούς Διευθυντές και FinTech Influencers της ευρωπαϊκής τραπεζικής αγοράς το 15ο Bank Management Conference

Ο Oliver Bussmann, πρώην Group CIO της UBS, μέλος της λίστας με τους 40 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της ευρωπαϊκής αγοράς FinTech και keynote speaker του συνεδρίου χαρακτήρισε το blockchain ως “game changer” ενώ προέβλεψε την άνοδο των «white label τραπεζικών υπηρεσιών από FinTechs στο μέλλον». Σε αυτό το πλαίσιο, ο έτερος keynote speaker του συνεδρίου Thomas Brosch, Head of Digital Roadmap & Innovation της Deutsche Bank επεσήμανε ότι είναι σημαντικό για τις τράπεζες να εστιάσουν στη σχέση με τον πελάτη, και όχι στο ποιος παρέχει, τελικά, την υπηρεσία.

Υψηλού επιπέδου ήταν ο διάλογος που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στους Στέφανο Μυτιληναίο, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας της Τράπεζας Πειραιώς, Σωτήρη Συρμακέζη, Γενικό Διευθυντή και Group CDTO του Ομίλου Eurobank, Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής & Μέλος Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, Δαμιανό Χαραλαμπίδη, Chief Digital Officer and Retail Banking Products της Alpha Bank και Βασίλη Παναγιωτίδη, Διευθυντή στη Γενική Γραμματεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Στο πλαίσιο συζήτησης πάνελ την οποία συντόνισε ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΟΠΑ Γιώργος Λεκάκος, τα διακεκριμένα στελέχη των ελληνικών συστημικών τραπεζών αναγνώρισαν τον κίνδυνο που τα GAFA (Google-Amazon-Facebook-Apple) συνιστούν για την παραδοσιακή τραπεζική, επεσήμαναν τη σημασία του FinTech όχι μόνο στις front-end υπηρεσίες, αλλά και στα τραπεζικά operations, θέτοντας παράλληλα τη συζήτηση για τις τραπεζικές τεχνολογίες του μέλλοντος σε ρεαλιστικό πλαίσιο και στο ιδιαίτερο περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας.

Άλλωστε, όπως φανέρωσε η έρευνα σχετικά με την άποψη των ελληνικών τραπεζών για το FinTech, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο 15ο Bank Management Conference, το 20% των τραπεζικών στελεχών εμφανίζεται εξαιρετικά ανήσυχο για απώλεια μεριδίων αγοράς των παραδοσιακών τραπεζών, ωστόσο η άνοδος εναλλακτικών ανταγωνιστών ιεραρχείται ως σημαντικό θέμα χαμηλότερα από ότι τα “κόκκινα” δάνεια και η μακροοικονομική κατάσταση της χώρας (η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Global Link ειδικά για το συνέδριο). Επίσης, το θέμα της εμπιστοσύνης του κοινού προς τον πάροχο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων, αναδείχθηκε ως καθοριστικός παράγοντας για τη σύναψη, τη διατήρηση και την ανάπτυξη της σχέσης πελάτη-τράπεζας, σε πληθώρα παρουσιάσεων του συνεδρίου.

Σημαντική αύξηση των πωλήσεων την Black Friday περιμένει η RTB House

Όπως δείχνει η Adobe Digital Insights, οι online πωλήσεις της Black Friday ξεπέρασαν τα 3 δισ. δολάρια το 2016 και αναμένεται να αυξηθούν το 2017. Η RTB House ανέλυσε πλήθος εκστρατειών, προκειμένου να αποτυπώσει τον τρόπο με τον οποίο αυξάνεται η δημοτικότητα της Black Friday με την πάροδο των ετών. Όπως επισημαίνει, το 2016 ο θεσμός προσέλκυσε περίπου 106% περισσότερους ανθρώπους σε e-shops σε σχέση με το 2015, ενώ σημειώθηκαν 204% περισσότερες συναλλαγές. Η επισκεψιμότητα στα e-shops κατά τη διάρκεια της Black Friday το 2016 αυξήθηκε κατά 65% και οι συναλλαγές 170% σε σχέση με τον υπόλοιπο μήνα.

Ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της impruvo, του αποκλειστικού αντιπροσώπου της RTB House στην Ελλάδα, προβλέπει ότι η Black Friday θα είναι μια ακόμα πιο δημοφιλής μέρα φέτος. «Το 2016 τα online stores σημείωσαν αύξηση επισκεψιμότητας περίπου 150% σε σχέση με την συνολική επισκεψιμότητα του Νοεμβρίου. Επιπλέον, οι καταναλωτές πραγματοποίησαν περισσότερες συναλλαγές κατά 228% εκείνη την ημέρα». Σύμφωνα με την RTB House, τα e-shops μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη τους από την εν λόγω ημέρα μέσα από εξατομικευμένες, online retargeting καμπάνιες που αξιοποιούν την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης και αλγόριθμους deep learning.

5% υποχώρηση στην αγορά tablets της Δ. Ευρώπης καταγράφει η IDC

Για άλλη μια φορά, τα επιμέρους τμήματα της αγοράς κινήθηκαν πολύ διαφορετικά. Έτσι, για παράδειγμα, οι συσκευές που έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε επιχειρήσεις, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 3,4%, ενώ το καταναλωτικό κομμάτι της αγοράς συρρικνώθηκε κατά 7,1%. Ταυτόχρονα, συνεχίζεται το consolidation στην αγορά, όπως διαπιστώνει η IDC, με τους πέντε κορυφαίους προμηθευτές να συγκεντρώνουν σχεδόν το 70% του τζίρου, σε σχέση με 60% πέρσι. Στην κορυφή της αγοράς φιγουράρει η Samsung με 1,8 εκατ. πωληθέντες συσκευές, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της (23,2% έναντι 20,5% πέρσι). Στη 2η θέση ακολουθεί η Apple καταγράφοντας μικρή υποχώρηση (από 1,79 εκατ. σε 1,75 εκατ. tablets), ενώ την πρώτη τετράδα συμπληρώνουν οι Lenovo (9,4%) και Amazon (7,6%).

Η Intel παρουσίασε νέα chips για 5G δίκτυα

Η Intel – η οποία κατάφερε, όπως ισχυρίζεται, να διεξαγάγει ήδη επιτυχείς 5G τηλεφωνικές κλήσεις με τα chip της- εκτιμά ότι τα δίκτυα 5G μπορούν να παράγουν τζίρο της τάξης των τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα δεδομένα θα μπορούν να μεταφέρονται σε υψηλές ταχύτητες, όχι μόνο μέσω των κινητών τηλεφώνων, αλλά, επίσης, και μέσω των αυτόνομων οχημάτων. Στη προκειμένη περίπτωση απαιτείται η χρήση των 5G chips που θα κατασκευάζει η Intel (αλλά και η ανταγωνίστρια της Qualcomm).

Tα δίκτυα νέας γενιάς δεν απαιτούν μόνο το κατάλληλο chip, αλλά, επίσης, ένα virtualized 5G δίκτυο. H Intel θέλει να αναπτύξει chips, τα οποία θα δημιουργούν τις βάσεις γι΄αυτά τα virtualized δίκτυα. Η νέα σειρά Intel XMM 8000 των 5G Modem Chips θα λειτουργεί στη μπάντα των 6GHz, όπερ σημαίνει ότι τα chips της Intel θα υποστηρίζουν τις συνδέσεις στα 5G δίκτυα όχι μόνο PCs, smartphones και set-top-boxes, αλλά, επίσης, και αυτοκινήτων.

CEO breakfast με θέμα «Lead with Service Strategy» από το ΕΙΕΠ

Το CEO Breakfast πραγματοποιείται στο πλαίσιο της επίσκεψης του κυρίου John Tschohl στην Ελλάδα, ο οποίος έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, ως προσκεκλημένος της BOUSSIAS, για το πιο ολοκληρωμένο executive seminar στο customer service. To executive seminar «Strategies for Customer Service» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου (9πμ-5μμ) στο Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «εξέλιξη», υπό την αιγίδα του ΕΙΕΠ. Περισσότερες πληροφορίες στο www.customerserviceseminar.gr.

Στο 23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών η DataScouting

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία από τη Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του ΑΠΘ στις 15 και 16 Νοεμβρίου στο ΚΕΔΕΑ. Στο συνέδριο συμμετείχαν περίπου 400 βιβλιοθηκονόμοι, πληροφορικοί και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Το πανελλήνιο συνέδριο των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών αποτελεί διαχρονικά το πιο σημαντικό γεγονός για τις βιβλιοθήκες στην Ελλάδα. Στόχος του φετινού συνεδρίου ήταν να σχεδιαστεί ένας οδικός χάρτης προς ένα βιώσιμο μοντέλο για τις υπηρεσίες των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών.

McKinsey: ραγδαία αύξηση των επενδύσεων σε τεχνολογικές εταιρείες και startups από το χώρο της αυτοκίνησης

Από το 2010 έχουν επενδυθεί παγκοσμίως σχεδόν 111 δισ. δολάρια σε νέες εταιρείες από το χώρο της αυτόνομης οδήγησης, του e-mobility, του connectivity και του carsharing. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο πέρσι επενδύθηκαν σε αυτές τις εταιρείες σχεδόν 31 δισ. δολάρια. Ένα ακόμα ενδιαφέρον συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι έχει αυξηθεί το μέσο ποσό επένδυσης: από τα 4,5 εκατ. δολάρια το 2010 ανά startup στα 15,8 εκατ. δολάρια σήμερα.

Ωστόσο, μόλις 6% του συνολικού ποσού επενδύθηκε στα startups από κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων, με τις εταιρείες ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου και επενδύσεων (50%), όπως και τους κατασκευαστές hardware (25%) και software (19%) να έχουν τον πρώτο λόγο. Οι νέες επιχειρήσεις, που αναπτύσσουν λύσεις carsharing, συγκέντρωσαν, με 36,5 δισ. δολάρια, σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών επενδύσεων, ενώ ακολουθούν οι προμηθευτές τεχνολογιών για αυτόνομα οχήματα (24,1 δισ. δολάρια) και για User Interface (15,4 δισ. δολάρια).

Διεθνής αναγνώριση για τον Ξενοφώντα Λιαπάκη και την Ιnteramerican

 Ο Ξ. Λιαπάκης δήλωσε σχετικά στο NetFAX: «Η επιλογή και συμμετοχή μου στο Data Management Customer Advisory Board της SAS αποτελεί τόσο για την εταιρεία όσο και για εμένα προσωπικά μια σημαντική τιμή, αφού αναγνωρίζει και επιβραβεύει την προσπάθεια που καταβάλει η Interamerican τα τελευταία χρόνια και έχει ως στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα, η συμμετοχή ενός ελληνικού ασφαλιστικού οργανισμού  σε ένα διοικητικό συμβούλιο που απαρτίζεται από μέλη-εταιρείες παγκόσμιου βεληνεκούς – όπως οι Progressive, Munich Re, Baloise Belgium NV, ITErgo από τον χώρο των ασφαλειών, η Axis Bank Limited από τον τραπεζικό χώρο, η Highmark Health από τον χώρο της Υγείας, και η Scripps Networks Interactive από τον χώρο των Communications & Media- αφενός μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους ως Ιnteramerican και αφετέρου επιβεβαιώνει πως οι ελληνικές εταιρείες εξελίσσονται τεχνολογικά, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην παγκοσμιοποιημένη αγορά ». Η πρώτη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε ήδη μεταξύ 9 και 10 Νοεμβρίου στο Cary, στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ.

Ο ΟΤΕ προηγείται, μετά τις τεχνικές προσφορές, σε έργο του ΟΣΕ

Στο επόμενο στάδιο προχώρησαν οι προσφορές των εταιρειών Cosmos Business Systems, Forthnet και ΟΤΕ. O OTE συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία (103,15), ενώ ακολουθούν οι Forthnet (102,05) και Cosmos Business Systems (101,35).