Η Περιφέρεια Αττικής παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών

Όπως ανέφερε συγκεκριμένα ο επικεφαλής της αποστολής της Περιφέρειας, Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Πολιτικής, Παναγιώτης Αθανασιάδης, «η θετική ανταπόκριση όσων ήρθαν σε επαφή με την πλατφόρμα ψηφιακής ενημέρωσης κι εξυπηρέτησης της Περιφέρειας Αττικής, πέρα από αναγνώριση για τη δουλειά που έχουμε κάνει ως Φορέας, συνιστά και ένα εχέγγυο για τους πολίτες της Αττικής ότι έχουν στα χέρια τους ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και φιλικό προς τον χρήστη εργαλείο προκειμένου να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους με την Περιφέρεια».

Αναλύοντας τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα ψηφιακής ενημέρωσης και εξυπηρέτησης της Περιφέρειας Αττικής, ο Αντιπεριφερειάρχης εξήγησε πως «μέσω του Οδηγού Υπηρεσιών μπορεί κανείς να εντοπίσει εύκολα και γρήγορα, με τη χρήση του Η/Υ ή του κινητού του, πληροφορίες για τις αρμοδιότητες των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής που τον ενδιαφέρουν – απαιτούμενα έγγραφα, χρόνος διεκπεραίωσης, αρμόδια Υπηρεσιακή Μονάδα (Διεύθυνση / Τμήμα), διαθέσιμοι τρόποι υποβολής των δικαιολογητικών, ακριβή ταχυδρομική διεύθυνση στην οποία πρέπει να μεταβεί- και στη συνέχεια να υποβάλει το αίτημά του ψηφιακά για περισσότερες από είκοσι διαδικασίες».

Σημείωσε ακόμα πως «την πρώτη φορά που κάθε πολίτης θα επιλέξει τις ψηφιακές μας υπηρεσίες θα αποκτήσει τoν δικό του προσωπικό χώρο στο Αποθετήριο Απαντήσεων της Περιφέρειας Αττικής προκειμένου να ενημερωθεί για το αποτέλεσμα της αίτησής του, ολοκληρώνοντας μια διαδικασία που στο παρελθόν μπορεί να απαιτούσε περισσότερες από δύο επισκέψεις, χωρίς καμία μετακίνηση».

Profile: 24% ανάπτυξη το 2017 με έμφαση στη διεθνή αγορά

H Profile δραστηριοποιείται 27 χρόνια στην αγορά χρηματοοικονομικών λύσεων για τραπεζικά ιδρύματα, διαθέτει, ήδη, έξι θυγατρικές εκτός Ελλάδας και δίνει έμφαση στην παροχή άρτιων προϊόντων και υπηρεσιών, αξιοποιώντας την καινοτομία. «Η διεθνή αναγνωρισιμότητα του Ομίλου από σημαντικούς οίκους του εξωτερικού, μάς έχει επιτρέψει να κερδίζουμε διαγωνισμούς που διεξάγουν τράπεζες σε όλο τον κόσμο. Το καλοκαίρι προχωρήσαμε στην πρώτη μας σημαντική εξαγορά αποκτώντας τη γαλλική εταιρεία Login, η οποία θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση μας στη διεθνή αγορά» ανάφερε ο Χαράλαμπος Στασινόπουλος, Πρόεδρος και CEO του ομίλου.

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Login, η οποία αγγίζει τα 2,5-3 εκατ. ευρώ και έγινε με την αρωγή συμβούλων, υλοποιείται σε δύο φάσεις, μια το καλοκαίρι όπου αποκτήθηκε το 78% της γαλλικής εταιρείας και μια που θα ακολουθήσει το καλοκαίρι του 2018, ολοκληρώνοντας την εξαγορά στο 100%. Η μεγάλη βαρύτητα που δίνει ο Όμιλος στην καινοτομία και στο R&D, όπου επενδύει πολύ, συνέβαλε, σύμφωνα με τον Χ. Στασινόπουλο, στην υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού project στη γαλλική  ψηφιακή τράπεζα Ditto Βank, το οποίο βγήκε  live  στις 1η Ιανουαρίου 2018, με τα εγκαίνια της νέας υπηρεσίας να γίνονται πριν από δέκα ημέρες στη Γαλλία, παρουσία στελεχών της Profile.

Έμφαση στην διεθνή αγορά
Σύμφωνα με τον Χ. Στασινόπουλο «η ευρωπαϊκή αγορά και στρατηγικά και συγκυριακά φέρνει τα μεγαλύτερα έσοδα στην εταιρεία και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε σε αυτή και δη στις αγορές της Μ. Βρετανίας και Γαλλίας. Η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Αφρικής αποτελεί μια αναπτυσσόμενη αγορά για εμάς, ενώ η αμερικανική αγορά αποτέλεσε έκπληξη, δείχνοντας σαφή, αν και συγκυριακά (λόγω της εξαγοράς της Login και τη δραστηριοποίηση της τελευταίας σε αυτήν), σημάδια ανάπτυξης».

Η έντονη παρουσία της εταιρείας στην αγορά του εξωτερικού, με 250 πελάτες (τράπεζες) και παρουσία σε 35 χώρες, είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος στο 63%, έναντι 57% το 2016. Σε αυτό συνέβαλε η υλοποίηση νέων έργων χρηματοικονομικών λύσεων σε όλες τις προαναφερόμενες αγορές, αλλά και η προτίμηση των υφιστάμενων πελατών στις νέες λύσεις που αναπτύσσει η εταιρεία. Όπως ανέφερε ο Θόδωρος Κρίντας, αντιπρόεδρος της εταιρείας, ο όμιλος ανταγωνίζεται μεγάλα επιχειρηματικά μεγέθη διεθνώς και τα καταφέρνει, αξιοποιώντας την εξειδικευμένη παρουσία του στις χώρες δραστηριοποίησής του και προβαίνοντας στην υλοποίηση νέων προϊόντων που αυξάνουν τις διαθέσιμες επιλογές για τους πελάτες.

Σταθεροποίηση στην ελληνική αγορά
«Είμαστε ελληνική εταιρεία, με ελληνικές ρίζες, μετόχους και στελέχη και συνεισφέρουμε στην ελληνική οικονομία με 7 εκατ. ευρώ το χρόνο, εκ των οποίων το 40% αφορά φόρους και εισφορές» ανέφερε ο Χ. Στασινόπουλος.  Σημειώνεται ότι η ελληνική αγορά συμμετέχει σταθερά τα τελευταία χρόνια στον κύκλο εργασιών της εταιρείας, μετά από μια περίοδο πτώσης, όπου το κλείσιμο των μη συστημικών τραπεζών και τη συνεπαγώμενη συρρίκνωση της αγοράς στην Ελλάδα δημιούργησε σημαντικές απώλειες στον  Όμιλο.

«Παρά τις απώλειες των προηγούμενων ετών, συνεχίζουμε την ανάπτυξή μας στην ελληνική αγορά. Τα τελευταία 1-2 σταθεροποιήθηκαν, δε, τα έσοδα μας από τη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα στα 4-5 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμούμε αυτά θα παραμείνουν σταθερά, διατηρώντας τους υφιστάμενους πελάτες μας» ανέφερε ο Χ. Στασινόπουλος. «Θεωρούμε ότι θα υπάρξει ανάπτυξη στην ελληνική τραπεζική αγορά, ένεκα και της δημιουργίας νέων τραπεζών, αν και αυτή δεν την έχουμε υπολογίσει στο business plan» συμπλήρωσε.

Ο Χ. Στασινόπουλος αναφέρθηκε και στο τομέα του Fintech, όπου υπάρχει κινητικότητα, που αν αποδώσει καρπούς η προσπάθεια που γίνεται νομοθετικά θα ενισχύσει την παρουσία στην Ελλάδα εταιρειών Fintech που δραστηριοποιούνται ήδη στη διεθνή αγορά- οι οποίες γνωρίζοντας τη θέση της Profile θα απευθυνθούν σε αυτήν. Απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρξει οικονομική σταθερότητα.

Καλά αποτελέσματα το 2017 και αισιοδοξία για το 2018
Σημαντικά βελτιωμένα ήταν τα αποτελέσματα και οι ενοποιημένες πωλήσεις το 2017, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, καταγράφοντας 24% αύξηση το 2017 (11,5 εκατ. ευρώ έναντι 57% το 2016), με EBITDA στα 3,9 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων στα 1,4 εκατ. ευρώ. Για το 2018 η εταιρεία περιμένει 25-30% αύξηση εργασιών, με τον Χ. Στασινόπουλο να προαναγγέλλει μια σημαντική εξαγορά, μεγαλύτερη από εκείνη της Login, για το χρονικό διάστημα 2018 και 2019. Άλλωστε, «οι εξαγορές αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για τον όμιλο». Σύμφωνα, δε, με τα στελέχη της Profile, ο ισχυρός ισολογισμός δίνει τη δυνατότητα στον Όμιλο να σηκώσει leverage, ενώ υπάρχει ανοικτή πρόσβαση σε τραπεζικά κεφάλαια, αλλά και η δυνατότητα υποστήριξης του πλάνου εξαγορών με ίδια κεφάλαια.

Η ψηφιακή ηγεσία στο επίκεντρο του 7ου Hellenic CIO Forum

Το κυρίως μήνυμα ήταν η ανάγκη μετασχηματισμού της επιχείρησης ώστε να επιτύχει ένα σημαντικό ψηφιακό αποτύπωμα, και την ένταξη αυτού σε ένα μεσοπρόθεσμο πλάνο μέσα από καινοτόμο στρατηγική που θα βασίζεται σε δεδομένα. Mετά την εισαγωγική ομιλία του Ξενοφώντα Λιαπάκη, προέδρου της Ο.Ε. του Hellenic CIO Forum, ο πρώτος Keynote Speaker, Emmanuel Gaudin, Πρόεδρος του «The European CIO Association» και Global CIO της Legarde SA, μίλησε για τις προκλήσεις του νέου ψηφιακού κόσμου, και την προσπάθεια ένταξης των εταρειών στο παγκόσμιο ψηφιακό γίγνεσθαι, που πλέον οδηγεί την καινοτομία και τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Παράλληλα, έκανε αναφορά στις δράσεις του Euro CIO Association σε ευρωπαικό επίπεδο και την προσπάθεια του για την δημιουργία ενός σύγχρονου ευρωπαικού πλαισίου λειτουργίας της πληροφορικής. Στη συνέχεια, στο πρώτο panel του συνεδρίου, συζητήθηκαν οι τρέχουσες εξελίξεις της τεχνολογίας, οι μελλοντικές τάσεις και προβλέψεις και ο τρόπος που κάθε εταιρεία τις ερμηνεύει, με συντονιστή τον Γιώργο Ναούμ – Partner, Technology Leader της PwC Greece και θέμα «Digital Transformation Strategy – Business Excellence».

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι Γιάννης Βιτζηλαίος (Customers Systems Director Ομίλου ΟΤΕ), Κώστας Γκρίτσης (Services Sales, Cloud & Apps στη Microsoft), Νίκος Μελισσουργός (Global Sales της Hewlett Packard Enterprise), Κωνσταντίνος Μπαχάς (Presales Manager στη SAS Greece & Eastern Europe), Νίκος Μποτίνης (Regional Sales Manager στη Cisco Greece, Cyprus, Malta), Μάνια Σέργη (Manager of Software Sales στην IBM Greece and Cyprus) και Σταύρος Φωτιάδης (Cloud Technology Customer Advisor της Oracle CEE).

Ο δεύτερος Keynote Speaker, Thomas Blood, Enterprise Strategist στην Amazon Web Services, τόνισε, με γλαφυρό τρόπο, ότι η υιοθέτηση των αναδυόμενων τεχνολογιών cloud και η μετάβαση κάθε εταιρείας στον ψηφιακό κόσμο, είναι μονόδρομος στους περισσότερους κλάδους. Το συνέδριο έκλεισε με panel στο οποίο συμμετείχαν οι keynote speakers το συντονισμό του οποίου έκανε ο Λάμπρος Τσόλκας, Αντιπρόεδρος της Accenture Ελλάδος, συζητώντας τόσο τις παρουσιάσεις που προηγήθηκαν, όσο και το πώς μια εταιρεία πρέπει να αντιμετωπίσει την πρόκληση της ψηφιακής μετάβασης και ηγεσίας με άξονες την στρατηγική και την καινοτομία.

Δωρεάν δοκιμαστική χρήση του cloud σε επιχειρήσεις προσφέρει η COSMOTE

Συγκεκριμένα, η COSMOTE προσφέρει, για δοκιμαστική χρήση τις υπηρεσίες COSMOTE Business Cloud Servers, Microsoft Office 365, τις εφαρμογές εμπορικής διαχείρισης (ERP) Soft1 Smart Works και Megaventory,την πλατφόρμα Τιπούκειτος για τη δικηγορική αγορά  που διαθέτει λειτουργίες διαχείρισης υποθέσεων, αυτόματου συγχρονισμού και άμεσης οργάνωσης εργασιών και, τέλος, την υπηρεσία My Health Angels η οποία συμβαδίζει με τις διεθνείς εξελίξεις της ψηφιακής υγείας (e-Health) προσφέροντας μια ολοκληρωμένη διαχείριση στην οργάνωση του ιατρείου – πολυιατρείου, καθώς και υπηρεσίες πρόληψης και προαγωγής της υγείας.

Ασφάλεια, cloud και data προβληματίζουν τους Οικονομικούς Διευθυντές

Το 85% δήλωσε ότι θεωρεί «πολύ» ή «αρκετά δύσκολο» να διαχειρισθεί ενεργά ροές δεδομένων, με βάση τη νομοθεσία διαφορετικών χωρών περί προστασίας ιδιωτικών δεδομένων. Το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων ανέφερε, επίσης, ως βασική πρόκληση για την προστασία των δεδομένων, την προστασία της ιδιωτικότητας και τη συμμόρφωση, την αξιολόγηση των διαφορετικών προτύπων ασφαλείας για τα κέντρα δεδομένων σε σχέση με το cloud. Το 49% των ερωτηθέντων ανέφερε, επίσης, ότι οι ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια και τη συμμόρφωση του cloud αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για τον τεχνολογικό μετασχηματισμό και την εφαρμογή νέων, καινοτόμων τεχνολογιών.

Οι Οικονομικοί Διευθυντές βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση για να επανεξετάσουν τις παραδοσιακές προσεγγίσεις στην εταιρική διακυβέρνηση. Το 42% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι οι ελεγκτικές επιτροπές και τα διοικητικά συμβούλια ζητούν περισσότερη πληροφόρηση από τις εταιρικές αναφορές σχετικά με την προστασία δεδομένων και την ιδιωτικότητα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι, σε ένα περιβάλλον που βρίσκεται διαρκώς στο μικροσκόπιο, ο εποπτικός ρόλος των επιτροπών ελέγχου μεταβάλλεται σημαντικά. Το 82% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι οι ελεγκτικές επιτροπές και τα διοικητικά συμβούλια εστιάζουν πολύ περισσότερο στην εταιρική κουλτούρα και τον αντίκτυπό της στη συμμόρφωση και την πρόληψη της απάτης.

Η εξέλιξη αυτή τοποθετεί στο επίκεντρο τον ρόλο και τις ευθύνες των επιτροπών ελέγχου. Σύμφωνα με την έρευνα, το 58% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι τα μέλη της επιτροπής πρέπει να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να κατανοήσουν τη χρήση των analytics στον εντοπισμό των κινδύνων που σχετίζονται με τα δεδομένα, ενώ το 57% αναφέρει ότι η κατανόηση των νομικών πλαισίων για την καταχώρηση δεδομένων γίνεται όλο και πιο σημαντική για την αποτελεσματική εποπτεία.

Σε θετικό πρόσημο κινήθηκε η καταναλωτική αγορά οθονών το 2017

Το 2017 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο έτος για τις πωλήσεις desktop οθονών για τους περισσότερους κατασκευαστές, τόσο στην επιχειρηματική όσο και στην καταναλωτική αγορά. Αυτό που συνετέλεσε αποφασιστικά σε αυτό ήταν οι οθόνες που απευθύνονται σε καταναλωτές, με εξελιγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και σχεδιασμένες ειδικά για τα παιχνίδια, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 83% σε σχέση με το 2016. Σημαντική άνοδο στα έσοδα κατέγραψαν, επίσης, τα μοντέλα των 165Hz και 144Hz, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν το 2017 κατά 105% και 73% αντίστοιχα.

Η  αυξημένη ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών ενίσχυσε, παράλληλα, τις πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο το 2017, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση. Τα TN (twisted nematic) πάνελ παρέμειναν η κυρίαρχη τεχνολογία και το 2017. Αν και αυτές οι οθόνες είναι φθηνότερες και παρέχουν ταχύτερους ρυθμούς ανανέωσης, οι IPS (in-plane switching) οθόνες, είναι εκείνες οι οποίες προσφέρουν πιο ζωντανά χρώματα και ευρύτερες οπτικές γωνίες θέασης. Το 2017 αντιπροσώπευσαν πάνω από το 40% των οθονών που πωλήθηκαν από τους διανομείς, ενώ τα έσοδα τους αυξήθηκαν περισσότερο από 23%.

Τα υψηλά έσοδα του 2017 υποβοηθήθηκαν, επίσης, από την αύξηση (+6%) της μέσης τιμής πώλησης (ASP) των οθονών, η οποία άγγιξε τα 152 ευρώ. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην αυξημένη ζήτηση για οθόνες υψηλών προδιαγραφών και gaming, καθώς η μέση τιμή πώλησης για τις εμπορικές οθόνες παρέμεινε σχετικά ανεπηρέαστη. «Τα έσοδα από τις πωλήσεις desktop monitors αναμένεται να συνεχίσουν να επωφελούνται από το αυξανόμενο ενδιαφέρον για premium και high end μοντέλα για τα οποία ενδιαφέρονται όχι μόνο οι gamers, αλλά επίσης και επαγγελματίες όπως σχεδιαστές, φωτογράφοι και ιατρικοί χρήστες που αναζητούν υψηλές επιδόσεις και ποιότητα εικόνας» ανέφερε η Dominika Koncewicz, Senior Analyst for Displays, στην CONTEXT.

Vodafone και Nokia δημιουργούν το πρώτο 4G δίκτυο στη Σελήνη

Η Vodafone σχεδιάζει να δημιουργήσει το πρώτο δίκτυο 4G στη Σελήνη για να υποστηρίξει την αποστολή της PTScientists το 2019, επιλέγοντας τη Nokia ως τεχνολογικό συνεργάτη της. Η εταιρεία PTScientists, με έδρα το Βερολίνο, συνεργάζεται με τη Vodafone Γερμανίας και την Audi για να επιτύχει την πρώτη ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη προσγείωση στη Σελήνη. Η αποστολή στη Σελήνη προγραμματίζεται για το 2019 με εκτόξευση πυραύλων SpaceX Falcon 9 από το ακρωτήριο Κανάβεραλ.

Η τεχνογνωσία της Vodafone θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του πρώτου δικτύου 4G στη Σελήνη, που θα συνδέει τα δύο διαστημικά οχήματα Audi lunar Quattro, με το σταθμό βάσης στην Αυτόνομη Μονάδα Προσελήνωσης και Πλοήγησης (ALINA). Η Nokia, μέσω των Nokia Bell Labs, θα δημιουργήσει μία Υπέρ-συνεπτυγμένη, ειδικά προσαρμοσμένη για το διάστημα Δικτυακή Υποδομή, η οποία θα είναι η ελαφρύτερη που έχει ποτέ αναπτυχθεί, ζυγίζοντας λιγότερο από ένα κιλό.

Η Unikleen επέλεξε το Pylon Commercial

Η Unikleen, με 10 ταυτόχρονους χρήστες, αναζητούσε μια ευέλικτη λύση ώστε να διαχειρίζεται μέσα από ένα ενιαίο περιβάλλον: Συναλλασσόμενους, Είδη, Αποθήκη, Κύκλωμα Αγορών, Πωλήσεων, Εισπράξεων, Παραγωγή, Λογιστήριο, Χρηματοοικονομικά.
Η εμπορική εφαρμογή Pylon Commercial, έδωσε επιπλέον την δυνατότητα στη Διοίκηση να παρακολουθεί την δομή κόστους κάθε προϊόντος και να λαμβάνει αποφάσεις για την πορεία και την εξέλιξή του μέσα από σύγχρονα εργαλεία προϋπολογισμού, όπως κριτήρια σχεδιασμού κέντρων κόστους, αποτίμησης αποθεμάτων, αναφορές απόκλισης κόστους.

Για τον πλήρη έλεγχο της επιχείρησης και τη συνεχή παρακολούθηση ασύρματης παραγγελιοληψίας online & offline πραγματοποιήθηκε διασύνδεση με την εξειδικευμένη εφαρμογή Pylon Mobile Order. Πλέον ο όγκος των απομακρυσμένων παραγγελιών στο σύστημα γίνεται με ευκολία μέσα σε 1’ λεπτό από οποιοδήποτε σημείο, χωρίς να διακόπτεται η εργασία, με ταυτόχρονη εισαγωγή και ενημέρωση του back office ERP.

Η ADAPTIT συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα βιομηχανικού IoT

To κονσόρτσιουμ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις IBM Ireland, CEA, Athens International Airport, EBOS Technologies Ltd, VLTN GCV, Business-E SPA, Trenitalia SPA, CLMS, Aspisec SRL και την Inlecom ως project coordinator. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει τρία χρόνια (από 1η Ιανουαρίου 2018) και  θα παράσχει μια μέθοδο σχεδιασμού και μια πλατφόρμα γνωστικής Πληροφορικής,  υποστηρίζοντας μια ενιαία προσέγγιση για την προστασία και την ασφάλεια (PSS) των συστημάτων IoT.
Η Telcoserv συμμετέχει ως ο πάροχος IoT Gateway ενώ θα έχει ενεργό ρόλο τόσο στην ανάπτυξη συγκεκριμένων τμημάτων της λύσης (API) όσο και στα Livings Labs (Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Smart Cities) που προτείνονται στο πλαίσιο της πρότασης αυτού του ιδιαίτερα σημαντικού ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος.