Συνολικά ο τζίρος της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικών αθλημάτων θα αγγίξει τα 325 εκατ. δολάρια το 2018. Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα eSports, εκ των οποίων οι 437 χιλιάδες είναι Έλληνες. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα νούμερα θα διατηρήσουν σταθερή ανοδική τάση, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση – το αντίστοιχο κοινό εκτιμάται ότι θα ανέβει κατά 17% έως το τέλος του 2019 (σε σύγκριση με το 2017).
Καθώς τα eSports, μαζί με τις σχετικές δραστηριότητες, είναι ευρέως συνυφασμένα με τους νεαρότερους ανθρώπους, δεν μας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το 71% του ελληνικού κοινού των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι ηλικίας 13 με 34 ετών, με τους Έλληνες θεατές άνω των 45 ετών να σημειώνουν πολύ χαμηλά ποσοστά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Τα eSports και το gaming θεωρούνται γενικά ‘ανδρική υπόθεση’, αλλά όσο μεγαλώνει η αγορά, τόσο επηρεάζει και την ισότητα των φύλων.
Το 2017 η αγορά των ηλεκτρονικών αθλημάτων στη Σουηδία ήταν η πλέον ‘γυναικοκρατούμενη΄, με ποσοστό 25% γυναικών που ασχολούνται με τα eSports, ενώ ακολουθούν η Πολωνία (24%) και η Γαλλία (23%). Στην Ελλάδα, το 19% του κοινού απαρτίζεται από γυναίκες (15% το 2016), ενώ ο συνολικός μέσος όρος στην Ευρώπη πέρυσι ήταν μόλις 18%. Τα ευρήματα βασίζονται σε έναν συνδυασμό από τα αποτελέσματα της έρευνας σε εθνικό επίπεδο που διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2017 (σε δείγμα 1.000 ερωτηθέντων ανά χώρα) και από τα στοιχεία θέασης των esports που συλλέχθηκαν από τις πλατφόρμες Twitch και YouTube.