Σε άνθηση η αγορά eSports στην Ελλάδα

Συνολικά ο τζίρος της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικών αθλημάτων θα αγγίξει τα 325 εκατ. δολάρια το 2018. Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα eSports, εκ των οποίων οι 437 χιλιάδες είναι Έλληνες. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα νούμερα θα διατηρήσουν σταθερή ανοδική τάση, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση – το αντίστοιχο κοινό εκτιμάται ότι θα ανέβει κατά 17% έως το τέλος του 2019 (σε σύγκριση με το 2017).

Καθώς τα eSports, μαζί με τις σχετικές δραστηριότητες, είναι ευρέως συνυφασμένα με τους νεαρότερους ανθρώπους, δεν μας προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το 71% του ελληνικού κοινού των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι ηλικίας 13 με 34 ετών, με τους Έλληνες θεατές άνω των 45 ετών να σημειώνουν πολύ χαμηλά ποσοστά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Τα eSports και το gaming θεωρούνται γενικά ‘ανδρική υπόθεση’, αλλά όσο μεγαλώνει η αγορά, τόσο επηρεάζει και την ισότητα των φύλων.

Το 2017 η αγορά των ηλεκτρονικών αθλημάτων στη Σουηδία ήταν η πλέον ‘γυναικοκρατούμενη΄, με ποσοστό 25% γυναικών που ασχολούνται με τα eSports, ενώ ακολουθούν η Πολωνία (24%) και η Γαλλία (23%). Στην Ελλάδα, το 19% του κοινού απαρτίζεται από γυναίκες (15% το 2016), ενώ ο συνολικός μέσος όρος στην Ευρώπη πέρυσι ήταν μόλις 18%. Τα ευρήματα βασίζονται σε έναν συνδυασμό από τα αποτελέσματα της έρευνας σε εθνικό επίπεδο που διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2017 (σε δείγμα 1.000 ερωτηθέντων ανά χώρα) και από τα στοιχεία θέασης των esports που συλλέχθηκαν από τις πλατφόρμες Twitch και YouTube.

Η Google καταπολεμά τις κακόβουλες διαφημίσεις

Μόνο το 2017, η Google απομάκρυνε πάνω από 3,2 δισ. διαφημίσεις που δεν συμμορφώνονταν με τις διαφημιστικές πολιτικές της εταιρείας, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες από 100 κακόβουλες διαφημίσεις ανά δευτερόλεπτο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εξουδετερώθηκε η πλειοψηφία των κακόβουλων διαφημιστικών εμπειριών, όπως το malvertising και τα phishing scams, πριν προσβάλουν τους χρήστες.

Επικυρώθηκε η σύμβαση για τη λειτουργία του Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ

Η κατάρτιση και υπογραφή της νέας σύμβασης κρίθηκε απαραίτητη από τα συμβαλλόμενα μέρη, προκειμένου να εκσυγχρονισθεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας ενός πολύ σημαντικού ερευνητικού κέντρου της χώρας ώστε να συνάδει με τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα στους τομείς της ιατρικής επιστήμης και της δημόσιας υγείας. Η σύμβαση υπήρξε  αποτέλεσμα  συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας – Γενικής Γραμματείας  Έρευνας και Τεχνολογίας , του Υπουργείου Υγείας, του Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ καθώς και του Ινστιτούτου Παστέρ Γαλλίας.

Κορυφαίες πρακτικές στην εξυπηρέτηση πελατών την Πέμπτη 22/3

Η Χρυσούλα Δημητρίου θα κάνει απολογισμό της 2ετούς λειτουργίας του i-bank pass της Εθνικής Τράπεζας, χάρη στο οποίο μειώθηκε δραματικά η ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών ένεκα της τεχνολογίας, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί σημαντικά η τραπεζική εμπειρία όσων εξυπηρετούνται στα καταστήματα της τράπεζας. Η Αθηνά Καλαντζή θα παρουσιάσει πώς η Παπαστράτος και το IQOS φέρνει τον καταναλωτή στο επίκεντρο, παρέχοντάς του τις κατάλληλες υπηρεσίες και εκπαιδεύοντάς τον ώστε να υιοθετήσει μια εντελώς διαφορετική εμπειρία καπνού με ένα καινοτόμο προϊόν, χτίζοντας ουσιαστικά μια νέα κατηγορία.

Ο Χρήστος Κατρισιώσης θα αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο η COSMOTE συνδυάζει την αιχμή της τεχνολογίας με την ενσυναίσθηση σε μια ξεχωριστή αρμονία, την οποία ο πελάτης με τη σειρά του θα μοιραστεί με τους γύρω του, παρέχοντας ολοκληρωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης. Η Μαρία Κολοκυθά θα αναφερθεί στο study των καταστημάτων DPAM του Ομίλου FOURLIS και συγκεκριμένα την δύναμη του story-telling στην εξυπηρέτηση, παρουσιάζοντας «πώς οι ιστορίες μας έγιναν όραμα και πώς το όραμά μας αγκαλιάζει τους πελάτες μας».

Δεκάδες ακόμα case studies σχετικά με εταιρείες όπως ο Όμιλος Χρυσή Ευκαιρία, η Nespresso Hellas, το Costa Navarino, η OPEL Hellas, η AFFIDEA/Ευρωϊατρική, η Stanley Black & Decker, η Fresh Line, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Playmobil, η Kord Group, η Cosmos Sport, η Daikin Hellas, η Avin oil, ο Δήμος Τρικκαίων και πολλές άλλες, μπορείτε να βρείτε στο www.customerconference.gr μαζί με αναλυτικές πληροφορίες για το συνέδριο.

O Οργανισμός Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Κουβέιτ επέλεξε την Intrasoft International

H Intrasoft θα είναι επιπλέον υπεύθυνη για τη διαχείριση και αυτοματοποίηση όλων των εσωτερικών επιχειρηματικών διαδικασιών του Οργανισμού. Η σύμβαση διάρκειας 24 μηνών, η οποία υπεγράφη νωρίτερα τον Μάρτιο, χωρίζεται σε περιόδους εφαρμογής, υποστήριξης και συντήρησης.Το νέο σύστημα της Intrasoft International θα συμβάλλει στην εκπλήρωση των βασικών επιχειρηματικών στόχων του Οργανισμού, οι οποίοι περιλαμβάνουν την τυποποίηση, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, την διαλειτουργικότητα και τη συνεχή εξέλιξη του συστήματος.

Ειδικότερα, θα παρέχει λύσεις για τη συλλογή εισφορών, τη διαχείριση συντάξεων και παροχών, την είσπραξη οφειλών, τις νομικές διαδικασίες και τις χρηματοοικονομικές πράξεις, ενώ οι βασικές λειτουργίες και το back office θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένες και τυποποιημένες. Η διαδικτυακή πύλη του συστήματος θα ενισχύσει την άμεση επικοινωνία με τους ασφαλισμένους και τους εργοδότες μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και εφαρμογών για κινητά. Πρόκειται για μια επιτυχία μεγάλης σημασίας για την εταιρεία, η οποία επενδύει στην «προϊοντοποίηση» των βασικών της υπηρεσιών στους τομείς των ηλεκτρονικών τελωνείων, της κοινωνικής ασφάλισης, της ασφάλισης υγείας, της φορολογίας και του compliance.

Ο Αλέξανδρος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της INTRASOFT International σχολίασε: «Η πρόσφατη επιτυχία μας στο Μπαχρέιν ενισχύει την ηγετική παγκόσμια θέση μας στον τομέα των ολοκληρωμένων προϊόντων πληροφορικής για την κοινωνική ασφάλιση. Είναι η πρώτη μας σύμβαση για σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης στη Μέση Ανατολή και σκοπεύουμε να διερευνήσουμε πλήρως τις δυνατότητες που μας φέρνει αυτή η σημαντική ευκαιρία τα επόμενα χρόνια. Η απαράμιλλη γνώση και εμπειρία μας στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για μελλοντική επιτυχία».

Η Saturn άνοιξε στην Αυστρία το πρώτο κατάστημα ηλεκτρονικών χωρίς φυσικά ταμεία

Το κατάστημα φιλοδοξεί να συνδυάσει το online με το offline shopping, παρέχοντας στους καταναλωτές τα προϊόντα που επιθυμούν, ζητώντας, αν θέλουν, βοήθεια από τους αρμόδιους υπαλλήλους. Η εφαρμογή που χρησιμοποιείται για τις πληρωμές στο κατάστημα αναπτύχθηκε από τη βρετανική εταιρεία startup MishiPay και προσφέρεται δωρεάν στους χρήστες.

Stephen Hawking: Έφυγε από τη ζωή η μεγαλύτερη σύγχρονη διάνοια του πλανήτη

Ο Hawking ήταν γνωστός για τη βαθειά γνώση που είχε για τις μαύρες τρύπες και τη θεωρία της σχετικότητας. Γνωστός παγκοσμίως έγινε το 1988 μετά τη δημοσίευση του βιβλίου του «Mια σύντομη ιστορία του χρόνου», ένα bestseller στο οποίο εξηγεί με απλά λόγια στο ευρύ κοινό τη φύση του σύμπαντος που μας περιβάλλει.  Εκτός αυτού ο Hawking προσπαθούσε για δεκαετίες να συνδέσει τη θεωρία της σχετικότητας με την κβαντική φυσική, επιχειρώντας με αυτό τον τρόπο να βρει ένα είδος παγκόσμιου τύπου, που θα περιλαμβάνει όλες τις περιοχές του σύμπαντος.

«Ο στόχος μου είναι απλός» είχε δηλώσει κάποτε. Ήθελε να κατανοήσει το σύμπαν στο σύνολό του, «γιατί είναι έτσι, πώς έγινε έτσι και γιατί υπάρχει». Ο Βρετανός επιστήμονας δίδαξε για πολλές δεκαετίες στο ξακουστό Πανεπιστήμιο του Cambridge, ενώ έπασχε από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση, μια νόσο που τον είχε καθηλώσει από το 1968 σε αναπηρική καρέκλα και τον υποχρέωνε να μιλάει μέσω ενός συστήματος σύνθεσης φωνής. Ο κορυφαίος αστροφυσικός είχε κρούσει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια τον κώδωνα κινδύνου για τις απειλές της ανθρωπότητας.

Όπως την κλιματική αλλαγή, τον πυρηνικό πόλεμο, την πρόσκρουση μετεωριτών και το κίνδυνο της τεχνητής νοημοσύνης. Μαζί με τον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Jurij Milner σχεδίαζε να στείλει ένα στρατό διαστημοπλοίων μέγεθους γραμματοσήμου στον αστερισμό Alpha Centauri, μέσα από ένα ταξίδι διάρκειας 20 ετών. «Αργά ή γρήγορα θα στραφούμε στα αστέρια» είχε δηλώσει, πιστεύοντας ότι εκεί βρίσκεται το μέλλον της ανθρωπότητας.

IHS Markit: Στην Κίνα τα ηνία της παραγωγής οθονών AMOLED

Ταυτόχρονα, οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν νέα εργοστάσια, σύμφωνα με την IHS Markit. Καθώς η αγορά ωριμάζει, εντείνεται η ανησυχία ότι οι πωλήσεις των smartphones μπορεί να μην συνεχίσουν να κινούνται στους αρχικά προβλεπόμενους υψηλούς ρυθμούς, ένεκα και της επιμήκυνσης του κύκλου αντικατάστασης των κινητών. Επιπλέον, η υιοθέτηση των ευέλικτων πάνελ AMOLED υψηλών προδιαγραφών σε ευρύτερο φάσμα μοντέλων περιορίζεται από τις υψηλές τιμές τους, που εξακολουθούν να είναι διπλάσιες από αυτές των οθονών υγρών κρυστάλλων (LCD).

Παρά τις ανησυχίες της αγοράς, οι Κινέζοι κατασκευαστές FPD (Flat Panel Displays) εξακολουθούν να προωθούν τα δικά τους νέα εργοστασιακά σχέδια στον τομέα των AMOLED, τουλάχιστον για την ώρα. Σύμφωνα με την IHS Markit, η παραγωγική ικανότητα της Κίνας σε AMOLED πάνελ θα αυξηθεί τα 228.000 τετραγωνικά μέτρα ετησίως το 2016, σε 8.3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα το 2020, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 145%.

O ΣΕΒ καταγράφει τις ευκαιρίες και προκλήσεις για τις επιχειρήσεις ενόψει του GDPR

Συνεπώς η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού δημιουργεί, σύμφωνα με τον ΣΕΒ, ένα δίλημμα για τον επιχειρηματικό κόσμο: «θα την αντιμετωπίσουμε ως άλλη μια κανονιστική υποχρέωση – δηλαδή ως βάρος – ή ως μια ευκαιρία αλλαγής του επιχειρηματικού μοντέλου και εισαγωγής των ελληνικών επιχειρήσεων στον κόσμο της ψηφιακής οικονομίας;»  Παρότι η «συμμόρφωση» φαίνεται να συνεπάγεται υψηλά κόστη και βαριές διαδικασίες, οι ειδικοί του χώρου επιμένουν: Εκείνος που θα μετατρέψει την κουλτούρα σεβασμού και προστασίας των προσωπικών δεδομένων σε πυρήνα της καθημερινής του λειτουργίας, θα αποκτήσει αυτόματα ένα «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Γιατί θα είναι εκείνος που θα είναι διαρκώς σε θέση να αποδείξει στον καταναλωτή, τον πελάτη, τον εργαζόμενο, όχι μόνο ότι έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των προσωπικών δεδομένων τους, αλλά και ότι είναι διαρκώς σε θέση να τα διατηρεί προστατευμένα. Σημειώνεται ότι για τον ΣΕΒ, τρεις είναι οι βασικές προϋποθέσεις με οριζόντια ισχύ, προτού μία επιχείρηση εκκινήσει την προσπάθειά της να ακολουθήσει τα βήματα για την ορθή εφαρμογή του Κανονισμού, δίχως τις οποίες δεν μπορεί να επιτευχθεί η συμμόρφωση.

Πρώτα από όλα, απαιτείται η ευαισθητοποίηση και δέσμευση της ανώτατης διοίκησης, να κατανοήσει δηλαδή την αναγκαιότητα συμμόρφωσης και έμπρακτα να αποφασίσει να δράσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεύτερον, απαιτείται εξασφάλιση του σχετικού προϋπολογισμού, ο οποίος είναι απαραίτητος για την υλοποίηση του πλάνου συμμόρφωσης. Τρίτον, είναι σημαντικό να ενημερωθεί το σύνολο του προσωπικού για το νέο νομικό πλαίσιο και τις επερχόμενες αλλαγές, διαφορετικά θα προκύψουν προβλήματα στην υλοποίηση.

Με την τεχνολογία πολύτιμο συμπαραστάτη στη διαδικασία συμμόρφωσης, ο ΣΕΒ προτείνει 10+1 βήματα για έξυπνη συμμόρφωση: σύσταση ομάδα εργασίας, ορισμό Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ), χαρτογράφηση της ροής των δεδομένων, εντοπισμό και ανάλυση κινδύνων και ελλείψεων, εκπόνηση εκτίμησης αντικτύπου σχετικά με την προστασία δεδομένων (ΕΑ), αναθεώρηση πολιτικών και διαδικασιών, αξιοποίηση των εργαλείων Πληροφορικής, ανάπτυξη διαδικασιών γνωστοποίησης εποπτικής Αρχής και ανακοίνωσης υποκειμένου, δοκιμαστικούς ελέγχους συστημάτων και διαδικασιών, διαρκή παρακολούθηση και επικαιροποίηση των διαδικασιών και των συστημάτων και, τέλος, εκπαίδευση του προσωπικού.

Ακολουθώντας τα  βήματα για έξυπνη συμμόρφωση που προτείνει ο ΣΕΒ είναι εφικτή η υιοθέτηση λύσεων «κομμένων και ραμμένων» στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε οργανισμού, ακόμα και τώρα, λίγες ημέρες μόλις πριν την έναρξη εφαρμογής του. Η πλήρης και λεπτομερής αναφορά του ΣΕΒ για το GDPR φιλοξενείται στη διεύθυνση tinyurl.com/yc4mga4j.