IDC: Το public cloud οδηγεί σε διψήφια ανάπτυξη την παγκόσμια αγορά cloud IT infrastructure

Για ολόκληρο το 2017, η ανάπτυξη του cloud σε όλες τις μορφές του συνέχισε σε διψήφια τάση ανάπτυξης με τα έσοδα να φθάνουν στα 43,4 δισ. δολάρια (+ 21,7% σε ετήσια βάση). Τα έσοδα από public υποδομές cloud σχεδόν διπλασιάστηκαν τα τελευταία δύο χρόνια (8,5 δισ. δολάρια), καταγράφοντας αύξηση 34,0% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο του 2017. Τα έσοδα από private cloud έφτασαν τα 4,3 δισ. δολάρια με ετήσια αύξηση 15,7%. Τα συνδυασμένα έσοδα από public και private cloud αντιπροσωπεύουν σήμερα το 42,2% των συνολικών δαπανών υποδομών Πληροφορικής παγκοσμίως, από 39,3% που ήταν πριν από ένα χρόνο. Τα παραδοσιακά έσοδα από υποδομές Πληροφορικής (μη cloud) αυξήθηκαν 12,8% από πέρυσι. Αν και γενικά μειώνονται τα τελευταία χρόνια – 17,5 δισ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2017 – αντιπροσωπεύουν ακόμη το 57,8% των συνολικών δαπανών της παγκόσμιας αγοράς υποδομών Πληροφορικής.

H Microsoft ξεκίνησε την αναδιάρθρωσή της

To ένα θα επικεντρωθεί στις υπηρεσίες cloud και την τεχνητή νοημοσύνη και το άλλο σε «εμπειρίες» και συσκευές. Στο τελευταίο θα ενσωματωθεί και το τμήμα των Windows. O Rajesh Jha, έως τώρα Executive VP Office Product Group, θα διευθύνει το δεύτερο από τα νέα τμήματα της εταιρείας, ενώ το τμήμα του cloud και της τεχνητής νοημοσύνης θα το διευθύνει ο Scott Guthrie.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι ο μακροχρόνιος Διευθυντής των Windows, Terry Myerson, αποχωρεί από την Microsoft. Ο Myerson, με πάνω από 20 χρόνια δραστηριοποίησης στην Microsoft, ήταν υπεύθυνος και για τις συσκευές της Microsoft, όπως τα Surface tablets.

Αποστολή του ΣΕΒ στη Μόσχα

Προλογίζοντας το Φόρουμ, ο Γιώργος Φιλιόπουλος, Senior Advisor του ΣΕΒ, τόνισε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγών σε πολλούς κλάδους της οικονομίας, όπως οι κατασκευές, τα δομικά υλικά, τα φάρμακα, τα τρόφιμα και η τεχνολογία. Στη συνέχεια, 14 ελληνικές εταιρείες πραγματοποίησαν 78 Β2Β συναντήσεις με μεγάλες ρωσικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Skolkovo Foundation, Rosatom, Renova Group, RZD International, Zagorsky Pipe Plant, Medintorg. Σήμερα, Παρασκευή 30/03, η επιχειρηματική αποστολή ΣΕΒ στη Μόσχα συνεχίστηκε για δεύτερη ημέρα με κατ’ ιδίαν συναντήσεις στις έδρες μεγάλων ρωσικών εταιρειών.

Ο Δήμος Αθηναίων υπέγραψε σύμβαση με τον ΟΤΕ

Στο πλαίσιο του έργου θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση: ενός νέου computer room, ηλεκτρικής εγκατάστασης διασύνδεσης υφιστάμενου UPS, ενός πλήρους συστήματος 466 θέσεων εργασίας τύπου FTTO, Cisco Core Switches, λογισμικού διαχείρισης δικτύου (NMS), και οπτικού καλωδίου επί της αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου. Επίσης, θα γίνει πιστοποίηση και μετρήσεις οπτικού δικτύου, εκπαίδευση στη λειτουργία του συστήματος, θα παρασχεί εγγύηση φυσικής υποδομής και θα γίνουν πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου ανέρχεται στους 28 μήνες, ενώ ο προϋπολογισμός του στις 370.288 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Tα fake news στο ραντάρ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Με αφορμή την έκθεση που παρέδωσε στις 12/3 η ομάδα εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου της Ε.Ε. για τα fake news online στην Επίτροπο Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας κ. Μαρίγια Γκαμπριέλ, η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα, διοργάνωσε ενημερωτική εκδήλωση ανοικτού διαλόγου για το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων και της παραπληροφόρησης την Τρίτη 27 Μαρτίου, με κεντρικό ομιλητή, τον Mikko Salο, μέλος της ομάδας υψηλού επιπέδου για τα fake news της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στην εκδήλωση που συμμετείχαν δημοσιογράφοι του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου και διαδικτυακών μέσων, δεκάδες φοιτητές από πανεπιστημιακά τμήματα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ και πολίτες που βρίσκονται αντιμέτωποι με το φαινόμενο μέσω της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χαιρέτισε εκ μέρους της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Eπικεφαλής κ. Γ. Μαρκοπουλιώτης.

Ο Γ. Μαρκοπουλιώτης τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιλαμβανόμενη τη δυναμική των πραγμάτων έγκαιρα έχει αρχίσει να σχεδιάζει δράσεις αντιμετώπισης του φαινομένου της παραπληροφόρησης που αναπτύσσονται στο χώρο του διαδικτύου και επεσήμανε την ανάγκη το σχέδιο της Επιτροπής να βρει ανταπόκριση από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως η Google, το Facebook, το twitter και άλλες, οι οποίες απαρτίζουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται το φαινόμενο.

Ο κεντρικός ομιλητής, Mikko Salο, αναφέρθηκε στους βασικούς άξονες της έκθεσης της ομάδας εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου και επεσήμανε ότι η στόχευση της έκθεσης είναι ευρύτερα στην ηλεκτρονική παραπληροφόρηση. Στη συζήτηση που έγινε επισημάνθηκαν οι δυσκολίες που έχει η αντιμετώπιση του φαινομένου, καθώς το διαδίκτυο τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και «τα clicks και virals αντικαθιστούν την έρευνα και την επιχειρηματολογία» και επηρεάζουν τη δημοσιογραφική δουλειά.

Ο καθηγητής του ΕΚΠΑ και μέλος του ΕΣΡ κ. Γ. Πλειός επικεντρώθηκε στο διαχωρισμό μεταξύ false news (εντελώς ψευδείς ειδήσεις) και fake news (ψευδεπίγραφες), ο Ν. Παναγιώτου, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα ΜΜΕ του ΑΠΘ και Google Research Scholar επεσήμανε ότι οι ψευδείς/ψευδεπίγραφες ειδήσεις είναι απειλή για τη δημοκρατία, ενώ την ευρωπαϊκή διάσταση του φαινομένου έδωσε ο αναπληρωτής καθηγητής ΜΜΕ στο ΑΠΘ Χ. Φραγκονικολόπουλος.

Η Cube Revenue Management «σήκωσε» χρηματοδότηση από τη Marathon Venture Capital

Η ομώνυμη σουίτα λογισμικού της εταιρείας βοηθά τις μεγάλες επιχειρήσεις: (α) να αυξήσουν τα έσοδά τους εντοπίζοντας τις σωστές τιμές και πολιτικές και την επίδρασή τους στις μελλοντικές πωλήσεις και (β) να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις κρίσιμες εμπορικές τους διαδικασίες. Για παράδειγμα, ένας πωλητής μπορεί να διαμορφώσει μία προσφορά μέσα από την iPad εφαρμογή της εταιρείας, η οποία εξασφαλίζει τη συμμόρφωση και λαμβάνει τις αναγκαίες εγκρίσεις αυτόματα. Το λογισμικό της εταιρίας χρησιμοποιείται ήδη με επιτυχία σε Fortune 500 επιχειρήσεις με χιλιάδες πωλητές σε περισσότερες από 20 χώρες σε όλη την Ευρώπη.

Η εταιρεία έχει καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να αναγνωριστεί ως ανερχόμενος παίκτης στη διεθνή αγορά του Revenue Management. H Cube Revenue Management εισάγει πλήθος καινοτομιών, αξιοποιώντας πολλά έτη έρευνας και ανάπτυξης, αλλά και πρακτικής εφαρμογής στις επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η τεχνολογία Predictive Intelligence της εταιρείας βασίζεται σε ένα συνδυασμό machine learning και εφαρμοσμένων οικονομικών και βοηθά τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν επιχειρηματική αξία μέσα από τα δεδομένα που διαθέτουν.

Επίσης, η τεχνολογία Plug n Play Business Logic επιτρέπει σε χρήστες χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις να ενσωματώσουν αυτόματα εμπορικούς κανόνες μέσα στη σουίτα λογισμικού. Οι ιδρυτές της Cube Revenue Management συγκεντρώνουν ολοκληρωμένη εμπειρία στις επιχειρηματικές εφαρμογές λογισμικού. Ο Κώστας Οικονομόπουλος, CEO, φέρει πολυετή επιχειρηματική δραστηριότητα στο επιχειρηματικό λογισμικό με εμπειρία στα Life Sciences και άλλους κλάδους. Ο Γιώργος Μπορέτος, CMO, έχει εικοσαετή καριέρα σε διευθυντικές θέσεις στο marketing και τις πωλήσεις σε εταιρίες λογισμικού. Τέλος, ο Φίλιππος Κυτίνος, CTO, σχεδιάζει εφαρμογές λογισμικού για κρίσιμες επιχειρηματικές διαδικασίες οργανώνοντας μεγάλες ομάδες software developers τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.

Η Oracle παρουσίασε την πρώτη παγκοσμίως αυτόνομη βάση δεδομένων

Η πρώτη παγκοσμίως υπηρεσία cloud βάσης δεδομένων με δυνατότητες αυτο-διαχείρισης, αυτο-προστασίας και αυτο-διόρθωσης, το Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud, χρησιμοποιεί δυνατότητες machine learning για να προσφέρει κορυφαία απόδοση, ασφάλεια και διαθεσιμότητα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, σε πολύ χαμηλότερη τιμή από τον ανταγωνισμό. «Αυτή η τεχνολογία αλλάζει τα πάντα» δήλωσε ο Ellison. «Η Oracle Autonomous Database βασίζεται σε τεχνολογία τόσο επαναστατική όσο το Internet. Διορθώνεται, ρυθμίζεται και ενημερώνεται μόνη της. Οι ανταγωνιστικές βάσεις δεδομένων κοστίζουν περισσότερο και κάνουν λιγότερα».

Το Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud παρέχει όλες τις δυνατότητες ανάλυσης, ασφάλειας και υψηλής διαθεσιμότητας της Oracle Database χωρίς καμία από τις πολυπλοκότητες αναφορικά με την παραμετροποίηση, τη ρύθμιση και τη διαχείριση — ακόμα και καθώς αλλάζουν οι φόρτοι εργασίας των συστημάτων αποθήκευσης και οι όγκοι των δεδομένων. Η αυτόνομη βάση δεδομένων αποτελεί μια εντελώς νέα κατηγορία λύσης που απαιτεί μηδενική λειτουργική διαχείριση από την πλευρά του πελάτη.

Έτσι, η αποθήκευση δεδομένων στο cloud είναι εύκολη, γρήγορη, ασφαλέστερη και ευέλικτη. Το Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud είναι η πρώτη μιας σειράς υπηρεσιών της Oracle Autonomous Database Cloud. Άλλες υπηρεσίες που θα ανακοινωθούν σύντομα περιλαμβάνουν τα Oracle Autonomous Database for Transaction Processing, Oracle Autonomous NoSQL Database για γρήγορη ανάγνωση/εγγραφή σε τεράστια κλίμακα (μια συχνή απαίτηση σε περιβάλλοντα Internet of Things) και Oracle Autonomous Graph Database για ανάλυση δικτύου. Κάθε μία από αυτές τις λύσεις ρυθμίζεται για το συγκεκριμένο φόρτο εργασίας και έχει τα ίδια ειδικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών Oracle Autonomous Database: αυτο-διαχείριση, αυτο-προστασία και αυτο-διόρθωση. Το Oracle Autonomous Data Warehouse είναι βασισμένο στην Oracle Database 18c.

Το iAnywhere SFA app της DIS βραβεύτηκε στα Sales Excellence Awards 2018

To iAnywhere υποστηρίζει όλες τις διαδικασίες πωλήσεων του κλάδου FMCG, όπως διαχείριση πελατών και ευκαιριών, παραγγελίες, εισπράξεις, merchandising. Η ομάδα πωλήσεων μπορεί να επιλύσει ταχύτερα προβλήματα πελατών γνωρίζοντας εν κινήσει όλες τις εκκρεμότητες και να καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις ενέργειες του ανταγωνισμού.

H Cardlink εγκαινίασε τη νέα εποχή πληρωμών

Χάρη στη νέα πλατφόρμα της Cardlink, οι ανέπαφες συναλλαγές ολοκληρώνονται με απόλυτη ασφάλεια, χωρίς να διακινούνται τα πραγματικά δεδομένα της κάρτας. Η διακίνηση γίνεται μέσω της χρήσης άυλων καρτών (tokens), οι οποίες παράγονται αυτόματα από τα συστήματα Tokenization της Cardlink και αποθηκεύονται κρυπτογραφημένες στο κινητό τηλέφωνο του πελάτη. Η νέα πλατφόρμα της Cardlink φέρει την πιστοποίηση των τριών Σχημάτων Πληρωμών (Visa, MasterCard, American Express) και δίνει τη δυνατότητα στους εκδότες καρτών να προσφέρουν στους πελάτες τους ολοκληρωμένες λύσεις πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου. H πρώτη ολοκληρωμένη mobile εφαρμογή στην ελληνική αγορά που χρησιμοποιεί την ανωτέρω τεχνολογία και προσφέρει μία σύγχρονη εμπειρία πληρωμών σε ένα απόλυτα ασφαλές και εύχρηστο περιβάλλον, είναι το my Alpha wallet με Tap ‘n Pay της Alpha Bank.

Ο Όμιλος ΟΤΕ αναλαμβάνει την τεχνική υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων της Coca-Cola HBC για 19 χώρες

Πρόκειται για μια νέα επένδυση του Ομίλου Coca-Cola HBC στην Ελλάδα, ύψους 8,7 εκατ. ευρώ, που διασφαλίζει την αδιάλειπτη επιχειρησιακή της λειτουργία και δημιουργεί πάνω από 80 νέες θέσεις εργασίας, στον τομέα της Πληροφορικής. Είναι το 3ο έργο ICT που υλοποιεί ο Όμιλος ΟΤΕ για την Coca-Cola HBC και το πιο σύνθετο στον τομέα των υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης που έχει αναλάβει. Οι υπηρεσίες υποστήριξης συστημάτων Πληροφορικής θα παρέχονται αδιάλειπτα από τον Όμιλο ΟΤΕ σε 26.000 χρήστες της Coca-Cola HBC σε 19 χώρες.

Οι υπηρεσίες παρέχονται ήδη σε 8 από τις 19 χώρες. Με αφορμή τη νέα επένδυση στην τεχνολογία, η Γιώτα Λαμπροπούλου, Group Business Solutions & Systems Manager, Coca-Cola HBC με ευθύνη για 13 χώρες, σημείωσε: «Είμαστε περήφανοι που φέραμε στην Ελλάδα μια ακόμα στρατηγική επένδυση και που ο Όμιλος μας, η Coca-Cola HBC, επιλέγει την Ελλάδα και τον Όμιλο ΟΤΕ για την τρίτη κατά σειρά, μεγάλης κλίμακας επένδυση τεχνολογίας τα τελευταία τρία χρόνια».

«Οι υπηρεσίες υποστήριξης IT είναι το τρίτο μεγάλο έργο τεχνολογίας που αναλαμβάνουμε για την Coca-Cola HBC και το πρώτο έργο τεχνικής υποστήριξης τόσο μεγάλης έκτασης, που υλοποιεί ο Όμιλος ΟΤΕ. Η επέκταση της συνεργασίας μας με την Coca-Cola HBC επιβεβαιώνει την τεχνογνωσία και την αξιοπιστία του Ομίλου ΟΤΕ στην υλοποίηση μεγάλων και σύνθετων ICT έργων», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Chief Commercial Officer Business Segment Ομίλου ΟΤΕ, Γρηγόρης Χριστόπουλος.

Η συνεργασία του Ομίλου Coca-Cola HBC με τον Όμιλο ΟΤΕ για την υλοποίηση μεγάλων έργων τεχνολογίας, ξεκίνησε με τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου Data Center (2016) και είχε ακολουθήσει το 2017 ο ανασχεδιασμός και η αναβάθμιση της ΙΤ υποδομής που υποστηρίζει την εφαρμογή SAP Business Warehouse, για να υλοποιήσει μια από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις SAP HANA στην Ευρώπη, για την Coca-Cola HBC.